Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Argh det er så ergelig med flekker på finstasen og favorittplaggene! :dry: Håper du fikk det bort! Er dessverre ikke noe god på flekkfjerning, så har ingen gode råd :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, miore skrev:

Det kommer sikkert an på ungen, men jeg tenker du er litt naiv :P Ungen min er bare to, men er det mulig å klatre opp på noe så gjør hun det. Og hvis vi hører "heia, heia" er det bare å styrte til, for da er hun på vei til å hoppe ned derfra :rolleyes: Mens jeg var på do i dag morges hadde hun klatret opp på kjøkkenbenken og sto og balanserte nede i den øverste skuffen (krydderskuffen) som hun hadde åpnet, mens hun gråt fordi hun hadde spist chillipulver. Overlevelsesinnstinkt, what?

:fnise:

Jeg har ikke sjekka mystory om det er der du har lagt den. Ja, så vet du det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Meley skrev:

Når du forteller om slikt så blir sannelig jeg også nysgjerrig gitt. Men har deg ikke på snapchat da. 

Hvis du er interessert i The Stup Of Death så er du velkommen på Snapchat ;) 

8 timer siden, Beccy87 skrev:

Haha! 
Fikk snappen din nå! :fnise:
Tenkte du at hun skulle klatre oppå den kanten? 
Blir ikke det litt det samme som at man forteller barna at de ikke skal balansere i bokhyllene og på veranda rekkverket? 
Altså, det kan jo selvfølgelig være at M blir verdens største klatremus, men sansynligheten for at hun blir et fornuftig lite vesen som forstår at ''det der gjør man bare ikke'' er vel større? 
Eller er jeg kjempe naiv her nå? :P
Hvor gamle er tvillingene igjen, og hvor lenge har dere bodd der? Klatrer de mye på den kanten? :vetikke:

Klatre på den kanten, ja :ohmy: Lurer på om du er en smule naiv ;) Jeg har ei venninne som var klatremus helt til ungdomsskolen. Da falt hun ned fra glassrekkverk da det knuste :P 

Ungene har bodd her siden de var seks år. De har heldigvis ikke kommet på å balansere oppå der. 

8 timer siden, miore skrev:

Det kommer sikkert an på ungen, men jeg tenker du er litt naiv :P Ungen min er bare to, men er det mulig å klatre opp på noe så gjør hun det. Og hvis vi hører "heia, heia" er det bare å styrte til, for da er hun på vei til å hoppe ned derfra :rolleyes: Mens jeg var på do i dag morges hadde hun klatret opp på kjøkkenbenken og sto og balanserte nede i den øverste skuffen (krydderskuffen) som hun hadde åpnet, mens hun gråt fordi hun hadde spist chillipulver. Overlevelsesinnstinkt, what?

Sheet, skummelt! Hun høres faretruende lik ut venninnen min som jeg nevnte over her. Håper jenta di kommer over det før hun er 14 :daane:

8 timer siden, Marimba skrev:

Skjønner hva du mener, det så litt  skummelt ut. 

Kommer bare på halvgode forslag...:

Sette opp en uttrekkbar levegg.

Montere opp noe netting av noe slag. Da kan dere bruke klyper eller lignende og henge opp barnetegninger

Sette opp en åpen hylle ala ikea sin kallax bare at den er spesialtilpasset til å være like lang, bred, og samme farge som den kuttede veggen. 

Jeg er interiøramatør. Hvilken type netting skulle det vært? Kan jeg google å se eksempler? :P 

Kallax-hylle hadde vært sykt bra. Vi har faktisk en stor Kallax i det rommet uten vegg. Bak meg, liksom :tongue: Bruker det som romdeler/bokhylle :) 

8 timer siden, Sisti skrev:

Uæh, den kanten hadde ikke jeg likt heller. Kan dere ikke sette sånne sprinkler som går opp i taket?  Vi har glass på vårt "gelender" og har litt noia for det, for det er montert sånn at det virker løst. Mannen mener det er bombesikkert, men jeg vet ikke jeg. Bråker som f når H står der og dunker i glasset (gøyeste i hele verden) og jeg forestiller meg med gru hva som skjer hvis glasset løsner. 

Sprinkler til taket foreslo jeg, men det ble visst "mye greier" for da kunne han ikke gjøre det selv? Jeg skal foreslå det en gang til! 

Selvfølgelig er det gøyest i verden. Galne unger!

7 timer siden, Leopanter skrev:

Åh, jeg likte @Marimba sitt forslag med den nettingen! :jepp: Det går an å henge opp (klatre)planter, lysslynger osv. også :jepp: 

Da jeg vokste opp hadde vi en sånn dødsfelle, den ble bygd igjen med åpne hyller fra rekkverk til tak, nesten som dette: Take a look in 15 original ideas for room partition that you should not miss!

Jeg blir sykt forvirret av netting. Er dette ei vanlig greie som jeg ikke har fått med meg? Må google :fnise:

De hyllene var skikkelig fine! Alt var skikkelig fint på det bildet :yvonne:

7 timer siden, Leviora skrev:

Yes! Sånne var det i huset der mannen bodde før. Jeg mener det er en topp idé, men han var ikke sykt enig. Må overtale litt til. 

2 timer siden, Carouselle skrev:

Argh det er så ergelig med flekker på finstasen og favorittplaggene! :dry: Håper du fikk det bort! Er dessverre ikke noe god på flekkfjerning, så har ingen gode råd :sur:

Vanlig flekkfjerner virket null prosent, men en miks av Zalo og gallesåpe fikset det! Heldigvis :bond:

1 time siden, Leviora skrev:

Zalo! :opplyser: 

Zalo er amazing! 

42 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

:fnise:

Jeg har ikke sjekka mystory om det er der du har lagt den. Ja, så vet du det. 

Tullehøne ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Weebs skrev:

Sånn ellers fikk jeg nettopp lagt M i sprinkelsenga mens hun var våken, så sovnet hun av seg selv. Eller nå overdriver jeg kraftig. Hun var ganske lost etter å ha ammet kjempelenge. Puppen var STEIN (jeg må ha bommet på forrige måltid), men hun spiste til den ble slapp og fin :fnise: Jeg så øynene begynte rulle bakover, så jeg la henne i senga si. Etter litt stryking sovnet hun skikkelig. Bra jobba, M. Hun imponerer stadig. 

Det er så herlig hvordan store og faste pupper plutselig er blitt et problem, nei jeg vil helst ha de slappe og myke tenk! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Carouselle skrev:

Det er så herlig hvordan store og faste pupper plutselig er blitt et problem, nei jeg vil helst ha de slappe og myke tenk! :tommelsmil:

Ja, ikke sant :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om M trapper litt ned på ammingen. Vet ikke hva jeg synes om DET, for å si det sånn :jolie: Amming er jo Guds gave til Weebs. Før jeg fødte følte jeg at jeg ikke kom til å få det til. Skal min kropp produsere melk, liksom? Tviler. Kjøpte ulike typer amme-te og styrte på. Men med en gang M ble lagt på brystet mitt presset barnepleieren ut noen dråper råmelk og jeg bare "herregud, så kult". Og det har jeg synes siden :fnise: Jeg kunne fort blitt en av de weirdoene på TV som ammer tenåringene sine. Jeg får fremdeles den lykkerusen av og til der jeg bare sitter å gliser mens jeg ammer. Det må jo se helt luni ut :P 

Men ja! Puppene fyller seg ganske kraftig opp før M har tid til å spise. Av og til (ofte) må jeg på soverommet fordi hun skal se på alt rundt seg. Men i senga skal det jo rulles! Så det blir mindre og mindre interesse for pupp. HMM! Det er jo veldig bra at hun klarer seg fint uten, med tanke på at hun snart må gå 8/12 timer. Men... :dry:

På nettene er pupp fremdeles det beste i verden da :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke stressa med at hun er mindre interessert i pupp, det kommer til å gå i bølgedaler! Bekymret meg for det samme da vi opplevde det, så derfor kan jeg jo være sånn besserwisser som sier ikke stress med det! :P plutselig har dere dager der det bare er pupp som gjelder. :nigo: etterhvert syns du sikkert at det er litt deilig også, å amme litt mindre? Er jo greit med naturlig nedtrapping før du begynner å jobbe igjen hvertfall! Får håpe M er like enig når den tid kommer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sisti skrev:

Ville ikke stressa med at hun er mindre interessert i pupp, det kommer til å gå i bølgedaler! Bekymret meg for det samme da vi opplevde det, så derfor kan jeg jo være sånn besserwisser som sier ikke stress med det! :P plutselig har dere dager der det bare er pupp som gjelder. :nigo: etterhvert syns du sikkert at det er litt deilig også, å amme litt mindre? Er jo greit med naturlig nedtrapping før du begynner å jobbe igjen hvertfall! Får håpe M er like enig når den tid kommer. ;)

Skal ikke stresse :) Og jeg vil tro at naturlig nedtrapping er mye bedre enn at jeg må nekte henne pupp. Hadde slitt veldig med det :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har noen som badet seg i parfyme holdt M. Det luktet skikkelig av håret hennes. Jeg holdt på å brekke meg, så hun måtte få et bad. Men jeg kjenner det fremdeles! Mannen synes ikke det er så ille, men blæ! Håper det forsvinner i løpet av natten ellers blir det et nytt bad i morgen. Kanskje en dusj. Vi har bare testet dusj én gang. Det var ikke knakende suksess, men det er jo mange måneder siden. Kanskje det er bedre nå. 

Uansett, ass. Parfymelukt på baby er noe dritt. Kanskje jeg er gravid siden jeg kjenner det så godt. Neida! :tongue: Har tatt test :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å dusje i lag med storesøster når hun satt selv. Da byttet vi litt på at hun satt på gulvet og på hoften min. Veldig praktisk når jeg måtte dusje selv og mannen var på reise :P 

må le litt av den lukten. Jeg har fått flere kommentarer fra foreldre når de leverer. "I går luktet hun skikkelig deg når hun kom hjem." Eller "i går hadde han kost masse med Gudrun tror jeg, for det luktet skikkelig Gudrun av han" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Weebs skrev:

Det virker som om M trapper litt ned på ammingen. Vet ikke hva jeg synes om DET, for å si det sånn :jolie: Amming er jo Guds gave til Weebs. Før jeg fødte følte jeg at jeg ikke kom til å få det til. Skal min kropp produsere melk, liksom? Tviler. Kjøpte ulike typer amme-te og styrte på. Men med en gang M ble lagt på brystet mitt presset barnepleieren ut noen dråper råmelk og jeg bare "herregud, så kult". Og det har jeg synes siden :fnise: Jeg kunne fort blitt en av de weirdoene på TV som ammer tenåringene sine. Jeg får fremdeles den lykkerusen av og til der jeg bare sitter å gliser mens jeg ammer. Det må jo se helt luni ut :P 

Men ja! Puppene fyller seg ganske kraftig opp før M har tid til å spise. Av og til (ofte) må jeg på soverommet fordi hun skal se på alt rundt seg. Men i senga skal det jo rulles! Så det blir mindre og mindre interesse for pupp. HMM! Det er jo veldig bra at hun klarer seg fint uten, med tanke på at hun snart må gå 8/12 timer. Men... :dry:

På nettene er pupp fremdeles det beste i verden da :tongue:

Haha, synes du er veldig søt jeg om du gliser når du ammer :ninuskapus: Skjønner hva du mener da, det er faktisk ganske herlig :laugh:  

Lillebror er også litt sånn halvveis til pupp på dagtid. Han blir veldig forstyrret av alt rundt seg og spiser egentlig ikke ordentlig på dagtid lenger. Men om natten er puppen konge på haugen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Pentu skrev:

Jeg begynte å dusje i lag med storesøster når hun satt selv. Da byttet vi litt på at hun satt på gulvet og på hoften min. Veldig praktisk når jeg måtte dusje selv og mannen var på reise :P 

må le litt av den lukten. Jeg har fått flere kommentarer fra foreldre når de leverer. "I går luktet hun skikkelig deg når hun kom hjem." Eller "i går hadde han kost masse med Gudrun tror jeg, for det luktet skikkelig Gudrun av han" :fnise:

Hun sitter ikke enda. Nærmer seg ni måneder - bør jeg være bekymret? :P Hs sa ingenting på det så det er sikkert greit :vetikke:

Den parfymen var ikke noe god så jeg ble halvveis aggressiv faktisk :fnise: 

12 timer siden, Carouselle skrev:

Haha, synes du er veldig søt jeg om du gliser når du ammer :ninuskapus: Skjønner hva du mener da, det er faktisk ganske herlig :laugh:  

Lillebror er også litt sånn halvveis til pupp på dagtid. Han blir veldig forstyrret av alt rundt seg og spiser egentlig ikke ordentlig på dagtid lenger. Men om natten er puppen konge på haugen! 

Det rushet som kommer iblant er fantastisk!  Kjenner ikke veldig mye rush på nettene dessverre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går dobbeltsjekket jeg på Relis at migrenemedisinen min er forbudt så lenge jeg ammer, tok med meg spybøtta og gikk tidlig i seng. Selvfølgelig hadde jeg så forbanna vondt at jeg lå i timesvis før jeg sovnet :P Tror det er min egen feil. Jeg glemmer både mat og drikke til meg selv. Spesielt når det skjer ting som bryter med rutinen vår. I går var det begravelse (som varte ekstra lenge fordi flere familiemedlemmer holdt tale) så da ble plutselig klokka fem før jeg kom på at jeg ikke hadde spist. Djis :dry: Skal ikke mye til...

Så i dag tenkte jeg å i hvert fall passe på å drikke masse vann. Hver time kanskje. Kjenner fremdeles det presser litt på bak øyet, men ikke i nærheten av hvordan det var i går kveld/natt.

I dag tror jeg bildene fra Desenio kommer! Så de var i nabobyen i natt. Det står forventet levering i morgen, men ærlig talt :P Jeg vil ha de opp på veggen! Planten står klar og venter. Benken kommer ikke før om 10 dager. Herregud, treigeste leveringen ever. Har satt ned en stol bare for å ha noe der :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M satt ordentlig for første gang nå på søndag, 10.5 mnd gammel og dagen før barnehagestart, så jaggu på tide:P Han har sitti på knærne lenge da, men sånn ordentlig på rumpa med beina fremover trodde jeg aldri skulle komme. Men så plutselig satt han der:nori:

Så ikke stress du, det kommer etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

H begynte å sitte da han var 7 mnd. Vi ble litt sjokkerte da han plutselig satte seg opp. "HÆ? Kan han SITTE SELV?" Søskenbarnet hans som er et halvt år eldre begynte å sette seg opp da han var 11 mnd, så jeg trodde jo det var normalen. Men har skjønt i etterkant at begge deler er like normalt. :P etter han lærte å sette seg opp selv ble han følgesvenn i dusjen, han elsker å sitte der mens vi dusjer. Veldig greit å slippe å bade han hvis man ikke vil! Men vi dusjer jo hver dag, så det er kanskje ikke så bra at han også da dusjer hver dag. :P Men det er jo umulig å holde han unna, vi har bare sånn glassdør som han slår bestemt inn for å presse seg inn i dusjen hvis vi har vært så frekke å snike oss inn der uten han. 

Usj god bedring med migrenen! Er så glad for at jeg ikke aner hvordan det føles, det høres ikke mye godt ut. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grusomt når man ikke kan ta medisin! Å huske å spise er så viktig, ustabilt blodsukker er en kraftig migrenetrigger. For meg så er ekstrem hunger et symptom på migrene. Føler jeg må stappe i meg så mye mat jeg klarer. Dårlig kombo hvis jeg får så vondt at jeg spyr :P Håper du blir kvitt den i løpet av dagen :klem: 

E satt selv da hun var 10 mnd-ish. Husker ikke helt, men vi ventet lenge! Hun krabbet heller ikke før hun var over året. Alt til sin tid! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hønselouisa skrev:

M satt ordentlig for første gang nå på søndag, 10.5 mnd gammel og dagen før barnehagestart, så jaggu på tide:P Han har sitti på knærne lenge da, men sånn ordentlig på rumpa med beina fremover trodde jeg aldri skulle komme. Men så plutselig satt han der:nori:

Så ikke stress du, det kommer etter hvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert det, KG. La meg sitere, men ikke skrive noe selv :tommelopp:

Greit, @Hønselouisa, skal ikke stresse :) Gratulerer med sitting og barnehagestart! Er du begynt på jobb? 

2 timer siden, Sisti skrev:

H begynte å sitte da han var 7 mnd. Vi ble litt sjokkerte da han plutselig satte seg opp. "HÆ? Kan han SITTE SELV?" Søskenbarnet hans som er et halvt år eldre begynte å sette seg opp da han var 11 mnd, så jeg trodde jo det var normalen. Men har skjønt i etterkant at begge deler er like normalt. :P etter han lærte å sette seg opp selv ble han følgesvenn i dusjen, han elsker å sitte der mens vi dusjer. Veldig greit å slippe å bade han hvis man ikke vil! Men vi dusjer jo hver dag, så det er kanskje ikke så bra at han også da dusjer hver dag. :P Men det er jo umulig å holde han unna, vi har bare sånn glassdør som han slår bestemt inn for å presse seg inn i dusjen hvis vi har vært så frekke å snike oss inn der uten han. 

Usj god bedring med migrenen! Er så glad for at jeg ikke aner hvordan det føles, det høres ikke mye godt ut. :haar:

Hun er sånn halvveis på vei til å sette seg opp. Hviler seg litt på siden liksom. Ser ut som hun poserer skikkelig :fnise: Men hun gidder visst ikke å ta det et skritt lenger.

Hvis hun skal sitte i dusjen med meg så drukner hun. Den er altfor liten :tongue: Da måtte det blitt dusjen på guttebadet. Den er stooor. Sykt frekt :jolie:

Takk for det! Den gav seg heldigvis. Det er noe dritt.

34 minutter siden, Leviora skrev:

Det er grusomt når man ikke kan ta medisin! Å huske å spise er så viktig, ustabilt blodsukker er en kraftig migrenetrigger. For meg så er ekstrem hunger et symptom på migrene. Føler jeg må stappe i meg så mye mat jeg klarer. Dårlig kombo hvis jeg får så vondt at jeg spyr :P Håper du blir kvitt den i løpet av dagen :klem: 

E satt selv da hun var 10 mnd-ish. Husker ikke helt, men vi ventet lenge! Hun krabbet heller ikke før hun var over året. Alt til sin tid! :) 

Jeg må skjerpe meg med den maten :glare: Det sier jeg til meg selv ganske ofte. Så er jeg flink i noen dager, men så er det tilbake til "mat, hva er det?". Nå er jeg i fin form! :) 

Jeg kunne ikke krabbe i det hele tatt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...