Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Carouselle skrev:

Huff, ja omgangssyken når man må passe barn er kanskje de verste timene man går gjennom i småbarnsfasen. Husker med skrekk da mannen og jeg ble syke med to timers mellomrom. Mini skrek og var sulten, men ingen orket å lage flaske til henne (hun drakk erstatning på det tidspunktet). I tillegg dro hun ut alt innholdene av kjøkkenskapene mens vi lå på gulvet og ute av stand til å røre på oss. Takk og lov for en mormor som stiller opp!! 

For en søt teknikk hun har, høres helt fantastisk ut med at hun tar sats og bykser fremover! Mini beveget seg kun på ryggen, baklengs. Lillebror åler. Ingen krabber. Jaja, trøster meg med at Mini faktisk går normalt den dag i dag. Ordner seg :ler:

Baklengs på ryggen :hoho: Godt man liksom er dømt til å kunne gå på et eller annet tidspunkt, ellers kan man jo bli ganske bekymret over disse teknikkene.

Ingen i vår familie har krabbet før. Verken oss søsken eller deres barn. Alle har bare aket oss fremover på rompa. Så vi er spent på om M blir den første krabberen i "familien Pedersen" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo! I går kveld ble jeg ferdig med å lagre den gamle dagboken min. Så den skal slettes. Det har tatt sin tid, men det har vært skikkelig koselig å skumlese gjennom sidene :) Spesielt tiden rett før fødsel og selve fødselen selvfølgelig :nordvesta: For en opplevelse. Selv om det var litt ræva så hadde jeg med glede gjort det om igjen, akkurat like ræva. 

Og! Selv om M er skikkelig flink til å drikke fra vanlig glass så har jeg kjøpt sånn flaske med sugerør til henne. Enklere å ha med på tur liksom. Null søl. Og jammen meg har hun forstått den! Først var det litt sånn "WTF?". Men hun er begynt å drikke fra smoothie-poser, så da forstod hun plutselig sugerøret også :) De posene er forresten helt sinnsykt dyre?! Må bestille sånne til å fylle på selv. Har sett på noen som heter Smudis...

"Tygging" får hun ikke til. Hvis hun får biter i munnen spyttes de ut igjen. Men hun prøver på en måte. Jobber lenge. Såpass at jeg har vært sikker på at hun har klart å svelge det. Men plutselig kommer det ut igjen :P 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har de posene fra smudis og synes de er kjempe flotte! 
De kan åpnes i bunnen og da blir det mye mindre søl (helt til du ikke klarer å lukke den helt og skal dobbeltsjekke at den er lukket og ender opp med å klemme alt ut over hele deg, ungen og kjøkkenet) også er de mye enklere å vaske, bare tre dem over de tallerken greiene i oppvaskmaskinen. :jepp:

Hadde tenkt å lagre dagboken min jeg også.. men det tar jo eeeeevigheter jo! Hvor kan man kjøpe mer tid?! :bond:
Kudos til deg som har greid det, tenk så rart og fint det blir å kunne lese tilbake om et par år da! :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Beccy87 skrev:

Vi har de posene fra smudis og synes de er kjempe flotte! 
De kan åpnes i bunnen og da blir det mye mindre søl (helt til du ikke klarer å lukke den helt og skal dobbeltsjekke at den er lukket og ender opp med å klemme alt ut over hele deg, ungen og kjøkkenet) også er de mye enklere å vaske, bare tre dem over de tallerken greiene i oppvaskmaskinen. :jepp:

Hadde tenkt å lagre dagboken min jeg også.. men det tar jo eeeeevigheter jo! Hvor kan man kjøpe mer tid?! :bond:
Kudos til deg som har greid det, tenk så rart og fint det blir å kunne lese tilbake om et par år da! :)  

Så bra! Da blir det til at jeg kjøper de posene :) 

Jeg begynte med dagboklagring før fødselen! :fnise: Jeg hadde veldig god tid på jobb i slutten. Fikk noe kontorarbeid som var ganske lett :tongue: Etter fødselen har jeg vel hatt to-tre økter bare. Nå må jeg begynne med denne også :hoppe:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et tips fra meg til dere. Hvis ungene vil ha yoghurt i barnehagen/på skolen, pass på at mannen ikke legger Hardanger-bestikket i matboksen deres. Plutselig hadde jeg sju skeier i stedet for 12. Prisen for en eske med fire skeier? 499 :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Weebs skrev:

Her kommer et tips fra meg til dere. Hvis ungene vil ha yoghurt i barnehagen/på skolen, pass på at mannen ikke legger Hardanger-bestikket i matboksen deres. Plutselig hadde jeg sju skeier i stedet for 12. Prisen for en eske med fire skeier? 499 :Nikke:

Her ligger Hardangerbestikket godt gjemt! Mannen prøvde å være "praktisk" og la dem i skuffen med resten en gang. Da fikk jeg litt panikk :fnise: Vi har forresten bare 2 kniver og 3 gafler av et sett biffbestikk (12 stk) da vi flyttet sammen for 5 år siden. Fatter ikke at kniver og gafler bare kan forsvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Leviora skrev:

Her ligger Hardangerbestikket godt gjemt! Mannen prøvde å være "praktisk" og la dem i skuffen med resten en gang. Da fikk jeg litt panikk :fnise: Vi har forresten bare 2 kniver og 3 gafler av et sett biffbestikk (12 stk) da vi flyttet sammen for 5 år siden. Fatter ikke at kniver og gafler bare kan forsvinne!

Smart! Mammaen har funnet et par og levert tilbake. Han fikk seg en liten skjennepreken derfra også ;) Nå har vi kjøpt av plast på Kiwi!

------

Her bestilles det ny babycall as we speak. Huset vårt er tydeligvis altfor krevende for den dritten vi har nå. Jeg klikker. I går stod den balansert på kanten av sofaen. Det var kun der den hadde dekning akkurat da :pinar: Jeg vet ikke hva som skjedde, men den falt plutselig i gulvet. Jeg krysset alle fingre om at den ble ødelagt, men neida :P Men nå gidder jeg ikke mer. Jeg er lei av å se "out of range" sytten ganger hver kveld. Det ser ut som den neste blir Neonate :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble imponert av Neonate da vi holdt på med hagearbeid her en kveld. Gikk faktisk et godt stykke bort fra huset uten at signalet kom bort! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Weebs skrev:

:sprettoy:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å være en fyr som er livredd fire barn så var han ikke så veldig opptatt av sikkerhet i går :fnise: Jeg som hadde lagt klar gummi og alt :opplyser: Well, well. Sjansen er ikke akkurat så megastor for at "uhellet" skal skje :tongue: Jeg forstår fremdeles ikke hvordan jeg har klart å hoppe over en pille. Jeg tar jo epilepsimedisiner religiøst. Kanskje jeg bare begynte på feil dag. Tror det altså.

M er endelig begynt å sove dypt nok i sprinkelsenga at hun ikke våkner av hver minste lyd. Så nå er det faktisk sjanse for litt action! Tidligere har det vært på dagtid eller kvelden andre plasser i huset. Den uka ungene er hos mammaen :P Det er sjelden de våkner etter at de har lagt seg, men den sjansen tar vi ikke. Nå har de jo hatt seksualundervisning på skolen og hele pakka. De vet fremdeles ikke at sex er noe folk har for moro skyld. De spurte nettopp om barna til broren min lå i magen på likt eller om "foreldrene hadde gjort det to ganger" :fnise:

De måtte gjøre det to ganger, de eklingene :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Weebs skrev:

Til å være en fyr som er livredd fire barn så var han ikke så veldig opptatt av sikkerhet i går :fnise: Jeg som hadde lagt klar gummi og alt :opplyser: Well, well. Sjansen er ikke akkurat så megastor for at "uhellet" skal skje :tongue: Jeg forstår fremdeles ikke hvordan jeg har klart å hoppe over en pille. Jeg tar jo epilepsimedisiner religiøst. Kanskje jeg bare begynte på feil dag. Tror det altså.

M er endelig begynt å sove dypt nok i sprinkelsenga at hun ikke våkner av hver minste lyd. Så nå er det faktisk sjanse for litt action! Tidligere har det vært på dagtid eller kvelden andre plasser i huset. Den uka ungene er hos mammaen :P Det er sjelden de våkner etter at de har lagt seg, men den sjansen tar vi ikke. Nå har de jo hatt seksualundervisning på skolen og hele pakka. De vet fremdeles ikke at sex er noe folk har for moro skyld. De spurte nettopp om barna til broren min lå i magen på likt eller om "foreldrene hadde gjort det to ganger" :fnise:

De måtte gjøre det to ganger, de eklingene :kvalm:

Det er veldig fort gjort å bli gravid. Tar typ 30 sek hvis man er rask :fnise: Vi liker dusjen :jepp: La oss bare si at det var en grunn til at vi satt inn megastor dusj og dobbelt badekar, prioriteringer :opplyser: Vi skal være småbarnsforeldre i mange år og trengte en plass å pleie romantikken :rodmer:

Ja fyaj så ekkelt :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han har glemt at han ikke vil ha fire barn? :lur:
Menn er enkle sånn, glemmer de utroligst ting. Min gjør i alle fall det... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Det er veldig fort gjort å bli gravid. Tar typ 30 sek hvis man er rask :fnise: Vi liker dusjen :jepp: La oss bare si at det var en grunn til at vi satt inn megastor dusj og dobbelt badekar, prioriteringer :opplyser: Vi skal være småbarnsforeldre i mange år og trengte en plass å pleie romantikken :rodmer:

Ja fyaj så ekkelt :hoho:

En venninne av meg hadde en kjæreste på videregående som fikk kallenavnet "23 sekund" :fnise:

1 time siden, Beccy87 skrev:

Kanskje han har glemt at han ikke vil ha fire barn? :lur:
Menn er enkle sånn, glemmer de utroligst ting. Min gjør i alle fall det... :P 

Kanskje! :ler: La oss krysse fingrene :hoppe: Neidaa.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg feiler så sinnsykt når det kommer til sprinkelseng :dry: En eller annen gang i løpet av natta sovner jeg mens jeg ammer. Jeg ER så trøtt. Det skjer hver natt. Nå må jeg ta meg sammen. Men hvordan holder folk seg våkne egentlig?? Må jeg skaffe meg en stol? :P Herremann. Hadde vel sovnet og mistet M på gulvet. 

I dag skal jeg til frisøren (å stripe det ultrakorte håret mitt)! Ah. Deilig å bli kvitt litt ettervekst. Nå er det lenge siden jeg har sett håret mitt utslått. Kanskje det har vokst 10 cm? Håper det! :jepp:

I dag stod mannen opp med M. Kom inn etter en halvtime. "Jeg vet ikke hva hun vil!" :fnise: Lurer på om jeg kommer til å få sånne meldinger når jeg er på jobb. Men hun er sykt morgengretten, så det er faktisk ikke godt å vite alltid :tongue: Ifølge mannen er jeg ikke akkurat en solstråle på morgenen selv, så kanskje det er arvelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisøren er like irritert på håret mitt som meg :fnise: Det er visst ikke lett å stripe det med en million småhår stikkende opp i alle retninger. Nå sitter jeg og venter på at det skal bli lysest mulig.

M er i et ganske dårlig humør i dag, så det et godt å bare slappe av her mens mannen må ta ansvar :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg egentlig vært på jobb. Permisjonen min er over. 12 timers arbeidsdag. 11 med ammefri, men likevel en halvtimes kjøring hver vei. Herregud, hvordan skulle det gått. Glad jeg måtte ta ekstra permisjon frem til midten av september. 

M er fremdeles sånn at hvis hun er skikkelig sulten så nekter hun å spise mat før hun har fått litt pupp først. Sitter bare i stolen og roper sint :P 

Jeg var hos frisøren i nesten to timer i dag. M hadde sovet i 55 minutt mens jeg var der. Likevel var mannen helt utslitt og hadde visstnok vondt i føttene av all gåingen (?). Jaja, mister. Skulle fått prøvd i 11 timer til...

Hun har hatt en ganske dårlig dag i dag. Ingen vet hvorfor, hun gidder jo ikke å fortelle noe eller eventuelt peke på hvor hun har vondt :rolleyes:

Rett før leggetid kviknet hun til. Hun har nektet å spise i hele dag. Til og med smoothie var fælt. Men da spiste hun en liten skål med den deilige blandingen av søtpotet, kraft og leverpostei (:kvalm:). Veivet med armene og var sint hele veien, men spiste i hvert fall :P Etter kveldsstellet fikk hun rulle naken på matta si en stund, det var visst topp.

Legging tok tusen år, men sånn er det nesten hver kveld. Skal øve seg på krabbing, ule som en ulv, klore meg på puppen :P 

Nå sover hun. Blir spennende å se hvor lenge. Hun må jo nesten være litt sulten? Har vanligvis tre-fire (fremdeles små) måltider til dagen, men i dag har hun bare hatt ett. 

Mannen informerte meg om at det var lørdag i dag, så han lurte på om vi skulle ha noe godt til kvelds. Jeg vil ha Nugatti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nugatti er vel fortjent! Det er slitsomt når ungen plutselig ikke vil spise (eller sove!). E er sånn periodevis og jeg stresser fælt med å få i henne næring. Ikke moro å være forelder da! 

Håper du klarer å kose deg med nugattien :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er til noen trøst så har vi hatt noen dårlige dager her også. Ikke når det gjelder mat, men soving. I går og dagen før sov hun ca 45 min til sammen hele dagen :bond: Ble heldigvis en halvtime lenger i dag, men hun var jo likevel stuptrøtt i seks-tiden. For å si det sånn, den med å ikke amme i søvn går ikke lenger for hun sovner selv om jeg ammer sittende med lyset på. Våkner når jeg legger henne ned, men bare snur seg rundt og sovner. Hadde hun bare sovet godt på natta også hadde dette gått fint, men hun vil jo sove inntil puppen hele natta..... Oj, nå ble det mye babling om meg selv her :fnise: Skulle bare trøste med at vi er flere som har utfordrende dager :jepp:

Jeg er veldig glad for at jeg har forlenget permisjonen med ferie og ulønnet permisjon. Er virkelig ikke skapt for å være borte når babyen fortsatt er såpass liten (hun er jo kjempestor og hadde klart seg fint uten meg, men jeg hadde ikke hatt det fint på jobb). Håper fortsatt jeg ammer når jeg begynner å jobbe sånn at jeg kan ta ammefri. Og jeg har bare åtte timers arbeidsdag med 45 min pendling hver vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi stol på rommet hennes, så jeg går inn til henne, ammer der, legger henne og så kræsjer jeg i sengen igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Leviora skrev:

Nugatti er vel fortjent! Det er slitsomt når ungen plutselig ikke vil spise (eller sove!). E er sånn periodevis og jeg stresser fælt med å få i henne næring. Ikke moro å være forelder da! 

Håper du klarer å kose deg med nugattien :klem: 

Ja, de kan være veldig ulogiske av og til! Akkurat som om de ikke forstår at søvn og næring er nødvendig :tongue: Er ikke lett da altså.

11 timer siden, A4-livet skrev:

Om det er til noen trøst så har vi hatt noen dårlige dager her også. Ikke når det gjelder mat, men soving. I går og dagen før sov hun ca 45 min til sammen hele dagen :bond: Ble heldigvis en halvtime lenger i dag, men hun var jo likevel stuptrøtt i seks-tiden. For å si det sånn, den med å ikke amme i søvn går ikke lenger for hun sovner selv om jeg ammer sittende med lyset på. Våkner når jeg legger henne ned, men bare snur seg rundt og sovner. Hadde hun bare sovet godt på natta også hadde dette gått fint, men hun vil jo sove inntil puppen hele natta..... Oj, nå ble det mye babling om meg selv her :fnise: Skulle bare trøste med at vi er flere som har utfordrende dager :jepp:

Jeg er veldig glad for at jeg har forlenget permisjonen med ferie og ulønnet permisjon. Er virkelig ikke skapt for å være borte når babyen fortsatt er såpass liten (hun er jo kjempestor og hadde klart seg fint uten meg, men jeg hadde ikke hatt det fint på jobb). Håper fortsatt jeg ammer når jeg begynner å jobbe sånn at jeg kan ta ammefri. Og jeg har bare åtte timers arbeidsdag med 45 min pendling hver vei. 

Oi! Det hørtes veldig slitsomt ut. Her har hun heldigvis sovet. Det er skikkelig gøy med så trøtte babyer :dry: Du må bable i vei, det er alltid interessant å høre hvordan tvillingen til M har det! :Nikke:

Fader, den permisjonen... Jeg har fire uker ferie til gode, men aner ikke hvordan de kan  plasseres. Holder på å skrive en mail til HR-ansvarlig med omtrent tusen spørsmål. Alt skal gjøres så vanskelig når du jobber skift :P Det er heldigvis bare i helgene vi jobber 12 timer. Hadde daua :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...