Beccy87 Skrevet 21. juli 2017 #1401 Del Skrevet 21. juli 2017 Det hørtes ut som et skikkelig dårlig stykke kvinnemenneske. At folk ikke kjenner grenser på den måten forundrer meg stadig. Jeg tror ikke jeg hadde klart å skjule at jeg hadde blitt kjempe irritert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. juli 2017 Forfatter #1402 Del Skrevet 21. juli 2017 59 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Kjøttkaker For en frekk kjerring! Spis kvinne Skjønner ikke hvorfor hun er blitt sånn I shall 35 minutter siden, Beccy87 skrev: Det hørtes ut som et skikkelig dårlig stykke kvinnemenneske. At folk ikke kjenner grenser på den måten forundrer meg stadig. Jeg tror ikke jeg hadde klart å skjule at jeg hadde blitt kjempe irritert. Hun var ikke sånn før. Dama er et mysterium. Øhr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. juli 2017 Forfatter #1403 Del Skrevet 21. juli 2017 Men hallo. Jeg fant nettopp ut at vi snart må ha ny bilstol?!?! Trodde de varte lenger enn ett år Men neida. Okei. Jeg har googlet i ti minutt og er svimmel. Bilstol er seriøse greier, jeg vil jo ikke ha noe dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 22. juli 2017 #1404 Del Skrevet 22. juli 2017 10 timer siden, Weebs skrev: Men hallo. Jeg fant nettopp ut at vi snart må ha ny bilstol?!?! Trodde de varte lenger enn ett år Men neida. Okei. Jeg har googlet i ti minutt og er svimmel. Bilstol er seriøse greier, jeg vil jo ikke ha noe dritt! Haha, lykke til i den jungelen! Neida, men mitt viktigste tips: prøv! Prøv stoler i bilen og finn ut hva som passer best. Alle stolene de selger i barneutstyrsbutikker er gode så lenge de brukes bakovervendt. Jeg har inntrykk av at de fleste skryter av stolen de har kjøpt og anbefaler den videre, så det er liksom ikke så lett å bli klok. tenk på om dere vil ha en stol som varer ut bakovervendt-perioden (minst 4 år), da må dere ha en stor stol (så ikke cybex sirona for eksempel). Hvis dere heller vil ha en stol som er perfekt nå, og gjerne bytter til ny, større bakovervendt stol om 1-2 år kan dere sånn cirka velge og vrake akkurat nå. Men prøv stolen i bilen. Vi hadde lyst på besafe izi plus (stor stol som varer lenge), men bilen vår sa "no way!". Helningen stolen får i bilen må også vurderes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. juli 2017 Forfatter #1405 Del Skrevet 22. juli 2017 8 minutter siden, Sisti skrev: Haha, lykke til i den jungelen! Neida, men mitt viktigste tips: prøv! Prøv stoler i bilen og finn ut hva som passer best. Alle stolene de selger i barneutstyrsbutikker er gode så lenge de brukes bakovervendt. Jeg har inntrykk av at de fleste skryter av stolen de har kjøpt og anbefaler den videre, så det er liksom ikke så lett å bli klok. tenk på om dere vil ha en stol som varer ut bakovervendt-perioden (minst 4 år), da må dere ha en stor stol (så ikke cybex sirona for eksempel). Hvis dere heller vil ha en stol som er perfekt nå, og gjerne bytter til ny, større bakovervendt stol om 1-2 år kan dere sånn cirka velge og vrake akkurat nå. Men prøv stolen i bilen. Vi hadde lyst på besafe izi plus (stor stol som varer lenge), men bilen vår sa "no way!". Helningen stolen får i bilen må også vurderes. Det var faktisk det jeg også kom frem til Best å bare kjøre til Barnas Hus og prøve. Like greit, jeg ble litt matt av de hundre forskjellige testene som er blitt gjort Kanskje bilkjøring blir litt mer interessant fremover med større stol! Håper det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiningStar Skrevet 22. juli 2017 #1406 Del Skrevet 22. juli 2017 Vi har cybex sirona. Til vår snuppe på straks 2 år, og denne kan hun bruke leeenge enda. Vi kjøpte den pga den tar liten plass i bilen, og den kan vendes ut mot døren, dette gjør det mye lettere å ta inn og ut av bilen. Anbefaler ja og ta en tur i butikken å prøve ulike stoler i bilen deres. Vi hadde først et besafe men det er et monster av en stol, og ingen fikk plass i passasjersetet foran i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 22. juli 2017 #1407 Del Skrevet 22. juli 2017 2 timer siden, ShiningStar skrev: Vi har cybex sirona. Til vår snuppe på straks 2 år, og denne kan hun bruke leeenge enda. Vi kjøpte den pga den tar liten plass i bilen, og den kan vendes ut mot døren, dette gjør det mye lettere å ta inn og ut av bilen. Anbefaler ja og ta en tur i butikken å prøve ulike stoler i bilen deres. Vi hadde først et besafe men det er et monster av en stol, og ingen fikk plass i passasjersetet foran i bilen. Samme her! Toåringen vår er riktignok kanskje litt kort for alderen (85 cm), men hun har massevis av plass i Sironaen fremdeles, og vi digger at den kan svinges mot døren Testing i butikk er uansett utrolig lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 22. juli 2017 #1408 Del Skrevet 22. juli 2017 Vi har og cybex sirona og er veldig fornøyd. Men den kan ikke brukes bakovervendt for oss fram til 4 år i hvert fall. Var på 11 mnd er snart 80cm så regner med hun vokser til å bli lang 😂 får vi enten kjøpe en annen stol eller være heeeelt crazy og snu før anbefalt Støtter alle som sier dra og prøv (fint for de med mulighet til !). Vi bytta 9-10 mnd, ikke en dag for tidlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. juli 2017 Forfatter #1409 Del Skrevet 22. juli 2017 9 timer siden, ShiningStar skrev: Vi har cybex sirona. Til vår snuppe på straks 2 år, og denne kan hun bruke leeenge enda. Vi kjøpte den pga den tar liten plass i bilen, og den kan vendes ut mot døren, dette gjør det mye lettere å ta inn og ut av bilen. Anbefaler ja og ta en tur i butikken å prøve ulike stoler i bilen deres. Vi hadde først et besafe men det er et monster av en stol, og ingen fikk plass i passasjersetet foran i bilen. Hei! Long time no see Det er halvveis greit å få plass i passasjersetet Både jeg og mannen har heldigvis romslige biler, men greit å teste just in case. 7 timer siden, miore skrev: Samme her! Toåringen vår er riktignok kanskje litt kort for alderen (85 cm), men hun har massevis av plass i Sironaen fremdeles, og vi digger at den kan svinges mot døren Testing i butikk er uansett utrolig lurt! Har hørt snakk om den stolen før så den må være poppis. M er kort for alderen akkurat nå, men hun har lange gener så ting kan skje der 6 timer siden, maja87 skrev: Vi har og cybex sirona og er veldig fornøyd. Men den kan ikke brukes bakovervendt for oss fram til 4 år i hvert fall. Var på 11 mnd er snart 80cm så regner med hun vokser til å bli lang 😂 får vi enten kjøpe en annen stol eller være heeeelt crazy og snu før anbefalt Støtter alle som sier dra og prøv (fint for de med mulighet til !). Vi bytta 9-10 mnd, ikke en dag for tidlig.. Det var en grei lengde! M er overraskende kort, mindre enn hva jeg og mannen var. Jeg var helt sikker på at hun skulle være superlang med de genene hun har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. juli 2017 Forfatter #1410 Del Skrevet 22. juli 2017 "Blir du bare bært overalt du da, M? Blir du bært hele dagen? Hmm?" Jeg gadd ikke svare så moren min svarte nei på "våre" vegne Gudhjelpes, hva er gøy med å stille M ubrukelige spørsmål hver gang de møtes. Fin dag i dag! Overskyet, men veldig fin temperatur. Greit å kunne være ute uten å bekymre seg for å bli solbrent. Ikke at jeg noen gang bekymrer meg for det før det er for sent M var en crazy weirdo i natt. Hun fikk rett og slett ikke sove. Ingen grining eller klaging, hun bare snudde seg hvert sekund og endte opp i rare stillinger og sparket meg i ansiktet. Jeg kunne ikke gjøre noe for å hjelpe henne heller. Ikke interessert i pupp. Hun ville liksom sove, men det gikk ikke. Hun holdt på kjeeempelenge. Jeg sovnet faktisk Våknet og hun styrte fremdeles på. Håper hun sover bedre i natt, for hun var ikke en happy baby i dag. Det hjalp liksom ikke at hun slo til med en høneblund på 15 minutt. Nå er det grilling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 22. juli 2017 #1411 Del Skrevet 22. juli 2017 når folk spør så dumt så er jeg fristet til å svare "ja, vi bærer henne stort sett hele dagen, når vi trenger pause så legger vi henne i oppvaskemaskinen." Dumme dumme folk. Lillesøster har begynt med rullefest og høylytte taler på natten. Skikkelig god stemning på en hytte med tynne vegger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 22. juli 2017 #1412 Del Skrevet 22. juli 2017 12 minutter siden, Pentu skrev: når folk spør så dumt så er jeg fristet til å svare "ja, vi bærer henne stort sett hele dagen, når vi trenger pause så legger vi henne i oppvaskemaskinen." Dumme dumme folk. Jaaa, dette burde du svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. juli 2017 Forfatter #1413 Del Skrevet 23. juli 2017 12 timer siden, Pentu skrev: når folk spør så dumt så er jeg fristet til å svare "ja, vi bærer henne stort sett hele dagen, når vi trenger pause så legger vi henne i oppvaskemaskinen." Dumme dumme folk. Lillesøster har begynt med rullefest og høylytte taler på natten. Skikkelig god stemning på en hytte med tynne vegger. Skulle gjort det Men jeg må velge mine "kamper" med hun der. Jeg sliter allerede maks med å ikke kommentere gneldrebikkja deres når jeg er på besøk. Stakkars hund, sånn går det vel når noen som aldri har hatt hund eller satt seg inn i oppdragelse på forhånd skaffer seg en hund på 50 kg Du føler et ekstra press når hele hytta risikerer å våkne av de talene Det er jo veldig søtt med babysnakk da! Men hun kunne jo valgt å gjøre det på dagtid for eksempel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 23. juli 2017 #1414 Del Skrevet 23. juli 2017 (endret) Irriterende dame! Skjønner du må velge dine kamper å svelge noen kameler, men når du sprekker - da synes jeg den talen om oppvaskmaskinen var bra Endret 23. juli 2017 av Mumsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. juli 2017 Forfatter #1415 Del Skrevet 23. juli 2017 1 time siden, Mumsy skrev: Irriterende dame! Skjønner du må velge dine kamper å svelge noen kameler, men når du sprekker - da synes jeg den talen om oppvaskmaskinen var bra Æsj, ja! Som sagt skjønner jeg ikke hva som er gått av henne. Etter at M kom så er hun blitt helt klikkus Hun er ekspert og bare leter etter en mulighet til å fortelle meg hva jeg gjør feil og hvordan jeg egentlig burde gjort ting. Veeeldig slitsomt. Kan hende jeg sprekker om en stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 23. juli 2017 #1416 Del Skrevet 23. juli 2017 Høres nesten ut som om hun er sjalu? Uansett, hun høres skikkelig frekk ut og jeg håper du sprekker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. juli 2017 Forfatter #1417 Del Skrevet 23. juli 2017 1 time siden, Chandra skrev: Høres nesten ut som om hun er sjalu? Uansett, hun høres skikkelig frekk ut og jeg håper du sprekker! Jeg tror faktisk jeg må begynne å tenke sånn. At hun oppfører seg som en crazy lady fordi hun er sjalu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. juli 2017 Forfatter #1418 Del Skrevet 23. juli 2017 Her er det hundre grader (over 20) og vi holder selvsagt på å dø. M sover i vogna si i bare bodyen og jeg sitter på terrassen i skyggen med en iskaffe Jeg har på meg den gule singleten jeg lånte her en dag Jeg har skrevet en liten liste over ting som jeg kunne tenkt meg at guttene hadde som oppgaver. Rydde rommene sine, for eksempel dagen før de skal til mammaen, da kommer de tilbake neste uke til ryddige rom! Det må vel være greit? Gå over med en fuktig klut og vaske vekk alle tannkremflekkene på badet sitt Støvsuge gangen (det hadde vært helt amazing hvis de hadde klart det) Gå ut med bosset (det synes jeg er så kjedelig ) Sette egne tallerkener i oppvaskmaskinen Det hadde også vært supert hvis de klarte å legge skittentøy i de fine kurvene jeg har satt på badet deres Noe av dette er selvsagte greier, men de er som sagt ikke vandt til å gjøre noen ting, verken hos oss eller mammaen. Lurer på om vi må begynne forsiktig med et par ting Er dette overkommelig for to gutter på, eeeh, 8-9-10 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 23. juli 2017 #1419 Del Skrevet 23. juli 2017 Det synes jeg høres ut som en veldig fin liste å begynne med! Jeg ville kanskje også lagt til å pante flasker (avhengig av hvor langt det er til butikken selvfølgelig), bare fordi jeg HATER å gjøre det selv og det er en av de tingene jeg gleder meg mest til å kunne delegere bort når mine barn blir litt større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 23. juli 2017 #1420 Del Skrevet 23. juli 2017 Det var en god idé; hvis de får lov til å få panten er det sikkert stas også! Jeg haaaater også å pante flasker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå