Leopanter Skrevet 19. juli 2017 #1361 Del Skrevet 19. juli 2017 Det synes jeg er en selvfølge, i alle fall Treåringen må rydde sitt eget rom (med litt hjelp enn så lenge, seff), og når han roter ellers i huset må han rydde opp etter seg, da også. Det er jo en gedigen bjørnetjeneste å la de slippe unna rydding, i alle fall, både for vår egen del, deres del og fremtidige samboeres del 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 19. juli 2017 #1362 Del Skrevet 19. juli 2017 Jeg ser veldig godt på skolekjøkkenet hvilke unger (11-12år) som er vant til å hjelpe til hjemme, og hvem som ikke er det. Like morsomt hver gang noen tenker seg fram til at det er like greit å vaske plastikkduken i oppvaskkummen sammen med resten, siden begrepet klut er relativt ukjent 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 19. juli 2017 #1363 Del Skrevet 19. juli 2017 Du er rimelig crazy om du IKKE krever det, mener jeg! Ikke fordet, min stedatter trenger ikke rydde rommet sitt, det gjør faren et par timer før hun skal til oss Men i resten av huset må hun rydde opp rotet sitt hver dag! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 19. juli 2017 Forfatter #1364 Del Skrevet 19. juli 2017 Så bra at jeg er fornuftig som kom på den idéen Takk for alle svar! Jeg hadde også oppgaver som å vaske bad, støvsuge, vaske trappa... Jeg husker ikke hvor gammel jeg var, men den ene dagen fikk jeg velge oppgave selv. Og da husker jeg at jeg skulle gre Mons (katten) hver mandag. Så jeg må jo ha vært litt liten Mammaen har også klaget på hvor rotete de er hos henne. Kanskje jeg får bli den onde stemora som tar tak Spørs hva mannen sier. Han har lett for å gå i forsvar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 19. juli 2017 #1365 Del Skrevet 19. juli 2017 Like greit å sette seg ned med mannen med en gang og bli enige om (så du slipper å være den onde) en vaske/ryddeplan for dem med en gang tenker jeg. Enkle oppgaver som å rydde og vaske sine egne rom og evt badet sitt er vel egentlig minimum i min bok.. Og for å spole tilbake til babmaten så ville jeg bare skyte inn at Trollet digget lakseglassene fra Nestle like mye som Bølla hater dem, så det er håp for M også om du tørr å prøve. (men de smaker skikkelig æsj for alle oss over 2 år) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 19. juli 2017 #1366 Del Skrevet 19. juli 2017 Er jeg den eneste over 2 år som synes barnemat på glass er godt? Nå har jeg ikke smakt fisk da, men noe pastagreier var ikke så verst altsåLikevel tror jeg jeg skal prøve å lage selv til, Knerten, virker gøy å utforske nye oppskrifter. Er også enig med de andre her angående rydding, selvfølgelig burde de holde orden på soverommene selv Men sikkert greit at dere hjelper dem med en storopprydning først, hvis det er skikkelig kaos, slik at dere kan komme fram til noen gode systemer som gjør det enklere for dem å holde det ryddig. Mannen her har også lett for å gå i forsvar når jeg snakker om ungen, jeg har merket at det trenger ikke å være negativt det jeg sier en gang, før han liksom skal forsvare det. Merkelige greier Jeg synes ikke selv jeg er en ond stemor, og jeg er ikke det i følge mannen heller, men det er jaggu ikke enkelt å finne balansen der altså.. Noen mener jo man bare skal stå til disposisjon for barna hele tiden, men aldri korrigere dem, det tror jeg det blir rare unger utav. Må jo være innenfor at alle følger regler i et hus, uavhengig hvilken forelder de "hører" til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 19. juli 2017 #1367 Del Skrevet 19. juli 2017 Ang det siste @Mumsy skriver; jeg korrigerer både eget og andres barn så lenge de er i mitt hus. Jeg synes det er helt bak mål at man liksom ikke skal kunne gjøre det når man er stemor. I mitt hus er det mine (våre) regler som gjelder, og det gjelder alle unger. (Synes dere er tøffe som har valgt en mann med barn forresten. Det må være ganske tøft enkelte ganger, spesielt i begynnelsen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 19. juli 2017 Forfatter #1368 Del Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, Beccy87 skrev: Like greit å sette seg ned med mannen med en gang og bli enige om (så du slipper å være den onde) en vaske/ryddeplan for dem med en gang tenker jeg. Enkle oppgaver som å rydde og vaske sine egne rom og evt badet sitt er vel egentlig minimum i min bok.. Og for å spole tilbake til babmaten så ville jeg bare skyte inn at Trollet digget lakseglassene fra Nestle like mye som Bølla hater dem, så det er håp for M også om du tørr å prøve. (men de smaker skikkelig æsj for alle oss over 2 år) Jeg googlet etter tips om hva unger på den alderen liksom kan hjelpe med i huset. Og det var litt sånn reaksjon. Jeg ser liksom ikke for meg at de vet hvordan en støvsuger virker engang De hadde i lekse å hjelpe med ting hjemme for noen måneder siden. De satte tallerkener inn i oppvaskmaskinen og det var helt kaos. Det er tydelig at de slipper unna husarbeid både her og der. På tide å begynne! Jeg har kjøpt med meg en haug med ulike glass til hytta Hvis alt er æsj så kjøper jeg laks 1 time siden, Mumsy skrev: Er jeg den eneste over 2 år som synes barnemat på glass er godt? Nå har jeg ikke smakt fisk da, men noe pastagreier var ikke så verst altsåLikevel tror jeg jeg skal prøve å lage selv til, Knerten, virker gøy å utforske nye oppskrifter. Er også enig med de andre her angående rydding, selvfølgelig burde de holde orden på soverommene selv Men sikkert greit at dere hjelper dem med en storopprydning først, hvis det er skikkelig kaos, slik at dere kan komme fram til noen gode systemer som gjør det enklere for dem å holde det ryddig. Mannen her har også lett for å gå i forsvar når jeg snakker om ungen, jeg har merket at det trenger ikke å være negativt det jeg sier en gang, før han liksom skal forsvare det. Merkelige greier Jeg synes ikke selv jeg er en ond stemor, og jeg er ikke det i følge mannen heller, men det er jaggu ikke enkelt å finne balansen der altså.. Noen mener jo man bare skal stå til disposisjon for barna hele tiden, men aldri korrigere dem, det tror jeg det blir rare unger utav. Må jo være innenfor at alle følger regler i et hus, uavhengig hvilken forelder de "hører" til. Hvorfor har du smakt babymat? Har du gått på den berømte babymat-dietten kanskje? Husker den var litt in for en stund siden Det er skikkelig kaos på rommene nå. Jeg har gått inn flere ganger de siste dagene for å psyke meg opp Hvordan hverdagen hadde vært her hvis vi aldri skulle korrigert ungene så vet jeg ikke om jeg hadde overlevd altså. Enig med deg der Og den balansen som du nevner er veldig vanskelig... 37 minutter siden, A4-livet skrev: Ang det siste @Mumsy skriver; jeg korrigerer både eget og andres barn så lenge de er i mitt hus. Jeg synes det er helt bak mål at man liksom ikke skal kunne gjøre det når man er stemor. I mitt hus er det mine (våre) regler som gjelder, og det gjelder alle unger. (Synes dere er tøffe som har valgt en mann med barn forresten. Det må være ganske tøft enkelte ganger, spesielt i begynnelsen) Jeg synes også vi er tøffe Jeg har tenkt mange tanker som det ikke er lov å si høyt i løpet av disse årene ------ Gleder meg til å sette ungene i arbeid jeg nå De kan jo ikke noe fra før, så jeg ser for meg det blir sånn "her skrur du på støvsugeren, sånn vrir du en klut" Dette blir moro! Mannen var faktisk enig med meg. "De kan få ukelønn hvis de gjør små oppgaver i huset." Litt usikker på hva han mener med små, men jeg har allerede en liten liste i hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 19. juli 2017 #1369 Del Skrevet 19. juli 2017 Sikkert helt på sin plass å gi gutta litt oppgaver og ansvar Er enig med @A4-livet, synes virkelig dere er tøffe som har valgt mann med barn! Jeg har ikke satt meg så veldig inn i hva det vil si i praksis, men noen ganger når jeg strever som verst med egne barn kan jeg jo bare tenke meg hvordan det skulle være å forholde seg til andres barn i tillegg! Så all kred til dere "stemødre" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 19. juli 2017 Forfatter #1370 Del Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, Carouselle skrev: Sikkert helt på sin plass å gi gutta litt oppgaver og ansvar Er enig med @A4-livet, synes virkelig dere er tøffe som har valgt mann med barn! Jeg har ikke satt meg så veldig inn i hva det vil si i praksis, men noen ganger når jeg strever som verst med egne barn kan jeg jo bare tenke meg hvordan det skulle være å forholde seg til andres barn i tillegg! Så all kred til dere "stemødre" Jeg ble skikkelig gira nå som jeg hører at så mange er enige På med gummihanskene, gutter! Takk for kred! Det finnes mange måter å gjøre dette bonusbarngreiene på. En på jobb gidder for eksempel ikke å reise på ferie med ungene som kona har fra før. Kun sammen med ungen de fikk sammen. Såå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 19. juli 2017 Forfatter #1371 Del Skrevet 19. juli 2017 Selv om jeg la ut en snap på MyStory om at M er ni måneder i dag så er hun faktisk åtte Jeg måtte telle Tror jeg fikk slettet den før det spredte seg at jeg er helt bak mål som mor. I starten hadde jeg kontroll på både uker og dager. Nå går det visst litt i surr Hun har feiret med å kun sove 20 minutter om gangen og vært i dritdårlig humør Det var en liten periode det dårlige humøret smittet litt over på meg, men det gikk seg til. Været har vært vilt varmt. Og jeg er vilt solbrent. Never learn, det er mitt livsmotto. Hadde stålkontroll på solhatten til M, men glemte ut at jeg er blond, bleik og trenger solfaktor 30. Nå kjenner jeg at det er en hodepine på gang så her må det soves. Jeg skal visst få sove lenge i morgen, så det blir jo helt greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 19. juli 2017 #1372 Del Skrevet 19. juli 2017 2 timer siden, Weebs skrev: Hvorfor har du smakt babymat? Har du gått på den berømte babymat-dietten kanskje? Husker den var litt in for en stund siden Det er skikkelig kaos på rommene nå. Jeg har gått inn flere ganger de siste dagene for å psyke meg opp Hvordan hverdagen hadde vært her hvis vi aldri skulle korrigert ungene så vet jeg ikke om jeg hadde overlevd altså. Enig med deg der Og den balansen som du nevner er veldig vanskelig... Jeg synes også vi er tøffe Jeg har tenkt mange tanker som det ikke er lov å si høyt i løpet av disse årene Nei, ingen babymat-diett her i gården. Jeg passet et søskenbarn mye når jeg var yngre, måtte jo prøvesmake middagen hansNår vi gikk på barneskolen var det in å kle seg ut som baby på karneval, da pleide vi å ha med oss babymat som vi spiste også drakk vi saft av tåteflaske. Jeg dør seriøst når jeg tenker på det nå, mulig det var i 4. klasse til og med Stemorpower altså, godt vi fikk litt creds for det Er ikke bare, bare.. Å ja, jeg har også tenkt mine tanker i løpet av tiden. Greit å høre at det er flere, føler meg litt som en dårlig person noen ganger. Men så lenge det bare er tanker å ikke handlinger, så er det vel greit Stort sett er det jo mannen jeg vil filleriste fordi han løser ting feil, i følge meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 20. juli 2017 #1373 Del Skrevet 20. juli 2017 Hurra for M som er bare 8 måneder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. juli 2017 #1374 Del Skrevet 20. juli 2017 Nysgjerrig på om du ønsker flere på Snap? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 20. juli 2017 Forfatter #1375 Del Skrevet 20. juli 2017 1 time siden, Beccy87 skrev: Hurra for M som er bare 8 måneder! Wiiiii! Nå kan hun endelig spise middagsglassene fra 8 mndr+ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 20. juli 2017 Forfatter #1376 Del Skrevet 20. juli 2017 I dag var det altså meldt reeeegn. Men det er det ikkeeee. Det er dødsfint. Og jeg som ikke har pakket med meg en eneste topp med korte armer Og selvsagt har Frøken Svart kun mørke gensere Mannen spurte om jeg har vurdert å kjøpe klær i en annen farge. Det går i grått og svart her Han gav meg tusen komplimenter da jeg gikk i en lyseblå dongeribukse. Greit, jeg får kanskje se etter en blå genser neste gang... Jeg sov til åtte i dag. M hadde vært supersnill baby imens. Spist grøt og drukket vann. Ja, hun har endelig begynt å elske vann! Tok bare to måneder Hun drikker fra glass og det er visst kjempegøy! Nå får jeg lete i kofferten etter den lyseste av de mørke genserne jeg har med. Ender nok opp med å låne en t-skjorte av noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 20. juli 2017 #1377 Del Skrevet 20. juli 2017 Snap sa du....? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 20. juli 2017 #1378 Del Skrevet 20. juli 2017 Snap, ja takk 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 20. juli 2017 #1379 Del Skrevet 20. juli 2017 Og meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 20. juli 2017 Forfatter #1380 Del Skrevet 20. juli 2017 Jeg som egentlig har hatt Snap-angst da Men det er greit. Hvis dere absolutt vil ha omtrent ett bilde til dagen av M så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå