Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Jeg har også tenkt ''hva tror folk om meg nå når jeg er medlem der?'', men så tenker jeg at de jeg bryr meg om kjenner meg såpass at de forstår at jeg er der inne for underholdningens del. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg har også tenkt ''hva tror folk om meg nå når jeg er medlem der?'', men så tenker jeg at de jeg bryr meg om kjenner meg såpass at de forstår at jeg er der inne for underholdningens del. :fnise:

De som ser dere er medlem der, er jo medlem selv regner jeg med? 😂 Hønehjørnet, haha nei, takk😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travel dag i går! Vi var all over the place. Merket veldig godt på M at hun syntes det var godt å komme hjem til matta og babygymen sin på kvelden. Hun lå lenge og bladde i en tøybok og bare slappet av :) 

Jeg har kjøpt et par middagsglass for å se om hun liker noen til vi skal på hytta. Vi reiser i morgen. Håper hun trives der fremdeles. Tidligere har hun vært fornøyd med å sitte på ulike fang og bli bært rundt på sightseeing. Men nå er ikke det godt nok så veldig lenge om gangen. Hun er som en mark. Vrir og vender på seg hvis hun sitter for lenge i ro. Leking på gulvet er best. 

Hun har begynt å protestere ganske tydelig fysisk når hun ikke gidder noe. Hvis bilstolen virker kjedelig så spenner hun seg opp i bro sånn at jeg ikke får festet beltet. Bytte bleie er også tull synes hun. Kniper sammen beina og holder kroppen stiv som en stokk. Så når jeg løfter opp føttene følger resten av kroppen med :fnise: Morsomt å se alt det nye hun finner på hele veien :Nikke:

Nå måtte jeg nettopp på en ekstra trilletur i regnet. Hun sov bare 20 minutt og det gadd jeg faktisk ikke å godta i dag. Måtte trille i en halvtime før hun lukket øynene, forhåpentligvis resulterer det i en glad og fornøyd baby som digger middagsglass til frokost :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Weebs skrev:

Travel dag i går! Vi var all over the place. Merket veldig godt på M at hun syntes det var godt å komme hjem til matta og babygymen sin på kvelden. Hun lå lenge og bladde i en tøybok og bare slappet av :) 

Jeg har kjøpt et par middagsglass for å se om hun liker noen til vi skal på hytta. Vi reiser i morgen. Håper hun trives der fremdeles. Tidligere har hun vært fornøyd med å sitte på ulike fang og bli bært rundt på sightseeing. Men nå er ikke det godt nok så veldig lenge om gangen. Hun er som en mark. Vrir og vender på seg hvis hun sitter for lenge i ro. Leking på gulvet er best. 

Hun har begynt å protestere ganske tydelig fysisk når hun ikke gidder noe. Hvis bilstolen virker kjedelig så spenner hun seg opp i bro sånn at jeg ikke får festet beltet. Bytte bleie er også tull synes hun. Kniper sammen beina og holder kroppen stiv som en stokk. Så når jeg løfter opp føttene følger resten av kroppen med :fnise: Morsomt å se alt det nye hun finner på hele veien :Nikke:

Nå måtte jeg nettopp på en ekstra trilletur i regnet. Hun sov bare 20 minutt og det gadd jeg faktisk ikke å godta i dag. Måtte trille i en halvtime før hun lukket øynene, forhåpentligvis resulterer det i en glad og fornøyd baby som digger middagsglass til frokost :tongue:

Håper dere har suksess med middagsglass, er sikkert praktisk til hytta 👍 Hilsen hun med bebi som neeeeekter å spise ferdig babymat 😂

Dessverre kan jeg fortelle deg at bleieskift bare blir verre og verre 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spiser mini begge deler, og det har gjort meg litt sløv. :P

kos dere på hytta! Er det på fjellet eller ved vannet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, maja87 skrev:

Håper dere har suksess med middagsglass, er sikkert praktisk til hytta 👍 Hilsen hun med bebi som neeeeekter å spise ferdig babymat 😂

Dessverre kan jeg fortelle deg at bleieskift bare blir verre og verre 😉

Første smaksprøve var ikke suksess :fnise: Må prøve igjen senere. Det hadde absolutt gjort ting lettere :P 

Av og til gir jeg opp bleieskift på badet og tar det i stua. Da hender det at hun blir såpass distrahert av TV eller mann/unger at hun glemmer seg ut :babyjente:

2 timer siden, Chandra skrev:

Her spiser mini begge deler, og det har gjort meg litt sløv. :P

kos dere på hytta! Er det på fjellet eller ved vannet? 

Lov å være sløv ;) De glassene inneholder ikke akkurat en rullekebab med ekstra dressing :spise:

Det er ved vannet! Det er meldt spektakulært vær så kanskje det blir litt bading. Dagen må nytes intenst for neste dag er det meldt regn igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middagsglass var tull og vas. Jeg fikk et par skeier i henne, men så blånektet hun. Vi prøvde også brødskive med prim. Den første biten brakk hun seg veldig av og jeg ble litt nervøs. Jeg vet at brekningsrefleksen sitter langt fremme hos babyer, men det er jo skummelt likevel. Jeg hadde akkurat reist meg for løfte henne opp da hun ordnet opp selv. Puh! De neste bitene hun fikk var veldig mye mindre og dyppet i vann :sjenert: Men det varte ikke lenge før hun protesterte mot de også :daane:

Bare av å snakke om KonMari her ble jeg inspirert til å rydde litt :fnise: Guttene har fått seg nytt og større klesskap. Mannen prøvde å lage et system, men han feilet kraftig. Avtalen vår er blitt at han har kontroll på deres klær, så tar jeg våre og M sine. Jeg tilbudte meg å lage et logisk system i klesskapet hvis han lovet å holde orden etterpå. Jo, det skulle han :rolleyes: Nå har det vokst en svær haug med rene klær på vaskerommet. Han liker visst å brette klær tre ganger i året :Nikke: Jeg orket ikke å irritere meg over det, så jeg sorterte, brettet og skulle legge på plass. Og det var et deprimerende syn altså :P Jeg tror han omtrent har lagt klærne der de hører hjemme, men å brette er tydeligvis ikke hans sterkeste side. Jeg gadd ikke å gjøre noe med det. Jeg bare la de jeg hadde brettet oppå de ulike haugene hans :fnise:

Håper jeg er like inspirert i kveld, da er planen å vaske badene :Nikke: Til og med guttebadet som jeg bare av og til våger å åpne døren til :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg inspirert også. Takk! :laugh: Sitter på stranda nå - men i kveld! I går skulle jeg gjøre masse etter at mini sovna men ble liggende i senga å trykke på mobilen i en og en halv time. Bra bruk av tid. :phaedra:

Håper dere får en super stranddag i morgen. Blir det M sin første strandtur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chandra skrev:

Nå ble jeg inspirert også. Takk! :laugh: Sitter på stranda nå - men i kveld! I går skulle jeg gjøre masse etter at mini sovna men ble liggende i senga å trykke på mobilen i en og en halv time. Bra bruk av tid. :phaedra:

Håper dere får en super stranddag i morgen. Blir det M sin første strandtur? 

No problem ;) Kjenner til telefontrykking. Det er jo kun når de sover vi har tid til det :P 

Vi har vært en mikroliten tur på en strand her tidligere, men da satt hun bare i bæreselen og så skeptisk ut :fnise:

Det er ikke en typisk sandstrand vi har på hytta. Det er mer sånn hoppe fra brygga og bli dratt med båt i badering :biggrin: Og siden dette er Vestlandet har ungene ofte på seg våtdrakt :ler: Så det får bli basseng på terrassen for M i et par år  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke middagsglass har du prøvd da? 
I forhold til de smakene hun allerede liker fra kraften og sånn som du har kokt til henne? 
Kylling? :jepp:
Her er den store favoritten spagetti bolognese fra Nestle, laks var bare blæh.. . 
Også er jo de posene med grøt fra semper veldig fine å ha med på tur da? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere testet ut Ellas Kitchen? Middagsposene? De synes jeg absolutt er de beste! Den meksikanske varianten synes jeg faktisk er veldig god selv. Litt tam i smak da, mangler litt sting men men.. :P Middagsglassene med fisk er jo helt groteske, altså.. fisk skal ikke serveres fra glass eller pose. Sånn er det bare! :kvalm: 

Stemmer i at posene med grøt fra Semper er kjekke! Ganske gode og ikke minst praktiske! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Hvilke middagsglass har du prøvd da? 
I forhold til de smakene hun allerede liker fra kraften og sånn som du har kokt til henne? 
Kylling? :jepp:
Her er den store favoritten spagetti bolognese fra Nestle, laks var bare blæh.. . 
Også er jo de posene med grøt fra semper veldig fine å ha med på tur da? :)  

I dag prøvde vi et med kalkun og grønnsaker. Det "nye" der var tomat. Kanskje hun hater tomat :fnise: I morgen får vi prøve et annet. Kjøpte noe med kylling og couscous. Couscous har hun ikke smakt, men det smaker jo nesten null. Håper jeg :tongue:

Grøt har vært godt til nå, så det tar vi med :Nikke: Men det hadde vært greit å fått i henne litt middag :fnise: De har en butikk der borte så jeg får lage noe hvis alt er blæ. Heldigvis er det ganske enkelt da. Kok alt i én gryte og mos i vei ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carouselle skrev:

Har dere testet ut Ellas Kitchen? Middagsposene? De synes jeg absolutt er de beste! Den meksikanske varianten synes jeg faktisk er veldig god selv. Litt tam i smak da, mangler litt sting men men.. :P Middagsglassene med fisk er jo helt groteske, altså.. fisk skal ikke serveres fra glass eller pose. Sånn er det bare! :kvalm: 

Stemmer i at posene med grøt fra Semper er kjekke! Ganske gode og ikke minst praktiske! :Nikke:

Åå, visste ikke at de hadde middag også. Skal se etter i morgen :) 

Jeg vurderte faktisk å kjøpe glass med laks siden hun elsker den jeg lager. Godt jeg droppet det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Weebs skrev:

Åå, visste ikke at de hadde middag også. Skal se etter i morgen :) 

Jeg vurderte faktisk å kjøpe glass med laks siden hun elsker den jeg lager. Godt jeg droppet det :fnise:

Ja dropp det! Det er mitt eneste råd til deg angående fisk på glass! :fnise: 

Det er ikke så mange butikker som selger middagene fra Ellas kitchen, tror faktisk nesten bare jeg har sett det på Coop? Ikke sett det hos verken Rema 1000 eller Norgesgruppen?! Håper du har en Coop-butikk i nærheten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Carouselle skrev:

Ja dropp det! Det er mitt eneste råd til deg angående fisk på glass! :fnise: 

Det er ikke så mange butikker som selger middagene fra Ellas kitchen, tror faktisk nesten bare jeg har sett det på Coop? Ikke sett det hos verken Rema 1000 eller Norgesgruppen?! Håper du har en Coop-butikk i nærheten :) 

Takk for tips! Da stikker vi til nærmeste Coop i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Jeg syns faktisk de med fisk er de beste, fordi det er de eneste som ikke smaker helt likt alt annet. De smaker faktisk fisk! Semper sine har også litt mer smak. Nestlé og Hipp smaker ellers likt uansett hva du kjøper, føler jeg. :P Men disse babyene er jo ikke alltid enige med oss voksne da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
18 minutter siden, Sisti skrev:

Jeg syns faktisk de med fisk er de beste, fordi det er de eneste som ikke smaker helt likt alt annet. De smaker faktisk fisk! Semper sine har også litt mer smak. Nestlé og Hipp smaker ellers likt uansett hva du kjøper, føler jeg. :P Men disse babyene er jo ikke alltid enige med oss voksne da. :ler:

Ikke alltid enige, nei :fnise: M sin favoritt til nå, en laksemiddag, er den eneste jeg synes smaker skikkelig ikke godt av det jeg har laget til nå. Gruer meg til å kjenne om temperaturen er grei :P Mens hun gaper høyere enn høyest! Freak :tongue: Min yndling derimot, spagetti bolognese uten spagetti, den var visst horribel :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er badene så rene at de skinner. Godt vi skal på tur sånn at de faktisk holder seg rene i mer enn én dag :fnise:

Tror jeg må ta med meg KonMari-boka på hytta :)

Og jeg tenkte på en ting i går. Hvis jeg/vi tar en skikkelig ryddings på gutterommene, er det en grei oppgave at de rydder selv ukentlig (blir annenhver uke i praksis)? Nå skal jeg prøve å late som jeg er anonym, men si de er omtrent 8-9-10 år :fnise: Jeg snakket med en venninne og hun sa at hun og de to søsknene hennes begynte ganske tidlig å hjelpe til med husarbeid (for ukelønn) sånn at det "gikk rundt" og ikke mammaen ikke måtte gjøre alt selv og ble totalt crazy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er helt innafor. Jeg begynte med oppgaver som å støvsuge stua, ta ut av oppvaskmaskinen osv da jeg var på den alderen. Å holde orden på mitt eget rom var en selvfølge

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte en hel del tidligere enn dét ;) Og rommet mitt måtte jeg definitivt rydde selv; trusselen var at mamma kom ryddet og kastet alt HUN mente var søppel (mine skatter , mao) dersom jeg ikke gjorde det da jeg skulle. Og jada, det skjedde noen ganger, så jeg visste at trusselen var reell!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...