Gå til innhold

Maser videre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trikset med å trille funket litt! Jeg så hun lukket opp øynene etter omtrent 40 minutt mens jeg gikk rundt, og hun sovnet faktisk igjen. Men hun sovnet aldri skikkelig dypt, så jeg turte ikke å slutte å trille :P Endte opp med 54 minutt :) 

Neste hvil varte i et kvarter :daane: Jeg hørte at hun våknet og skyndte meg ut for å trille henne tilbake i søvn. Glemte jakke :P Jeg hadde akkurat satt meg ned for å spise kjeks, og den husket jeg :fnise: Så jeg trillet i vei mens jeg frøys og spiste kjeks. Sånn stor og myk! Knakende god. Men hun nektet å sove, bare lå og lagde lyder. "Prrrrr." Smilte og lo. Veldig fornøyd med seg selv tydeligvis :P 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har den obligatoriske vimpelen på barnerommet til Mini, og har heldigvis ikke hatt noen skumle opplevelser med den. Den henger så høyt at han ikke får tak i den, og så har han vel egentlig aldri vist noe særlig interesse for den. Den har jo hengt der siden han var baby, så han tror sikkert at den er en del av veggen :P 

Fryse uten jakke? Her svetter jeg i singlet :fnise: Vestlandet ass. Var og besøkte svigers der borte for et par helger siden og glemte jakka hjemme. Gjør ikke den tabben igjen, ble møtt av sidelengs regn og full pakke. Neste gang kjører jeg heldress og sydvest :tongue: 

Skrevet
5 timer siden, sitronkake skrev:

Vi har den obligatoriske vimpelen på barnerommet til Mini, og har heldigvis ikke hatt noen skumle opplevelser med den. Den henger så høyt at han ikke får tak i den, og så har han vel egentlig aldri vist noe særlig interesse for den. Den har jo hengt der siden han var baby, så han tror sikkert at den er en del av veggen :P 

Fryse uten jakke? Her svetter jeg i singlet :fnise: Vestlandet ass. Var og besøkte svigers der borte for et par helger siden og glemte jakka hjemme. Gjør ikke den tabben igjen, ble møtt av sidelengs regn og full pakke. Neste gang kjører jeg heldress og sydvest :tongue: 

Det får bli en rosa vimpel i taket :tongue:

Vestlandet, ja! Dette er helt seriøst. I dag trengte jeg regnklær (ja, inkludert bukse) for å gå den ene turen. Det plaskregnet. Flaks for meg tilbudte mannen seg å gå tur hvis jeg kjørte for å hente sushi. Det går én time i kjøring. Men jeg ser på kjøring som kvalitetstid med meg selv, så det var faktisk mer enn greit :biggrin: Da er det Spotify og synging av full hals. Ah.

Skrevet

Vi har ikke vimpler på barnerommene, men det er fordi jeg er en sånn særing som synes vimpler bare hører hjemme i bursdager og på fest. :P  

Du greier ikke trille inne da? 
Vi trillet mye, spesielt på Trollet som sov dårlig, og da trillet jeg bare frem og tilbake over 
a) dørstokk
b) ledning
c) dobbeltbrettet teppekant
... da slipper du jakke ;)  
Vi gjorde det en periode hvor jeg hadde ham sovende i vogna på soverommet vårt sånn at jeg kunne sprette ut av senga og starte trillingen med en gang han lagde lyd en av de firetusen gangene han våknet om natten. Teorien var at han måtte lære seg å sove ordentlig om natten og den beste måten å gjøre det på var å forhindre at han våknet ordentlig hver gang han våknet men heller ble trillet rett i søvn. Sikkert noe ala det @Porcelain nevnte med søvnsykluser. :jepp:
Verdt et forsøk?

Skrevet

La oss snakke om konmari! 😁 Altså, den boka er så bra! Jeg har fått vanvittig mye bedre plass i skuffer og skap i hele huset etter at jeg leste boka og begynte å gå igjennom kategoriene. Det er SÅ verdt det altså. Når vi blir ferdig med barnerommet og ting blir satt på plass igjen skal jeg fortsette. Anbefaler den svenske facebooksiden konmari Sverige. Den er veldig aktiv og bra. Jeg har også blitt mye mer bevisst på hva jeg drar inn i huset. Både når det gjelder ting man kjøper og ting man får. Jeg har blitt allergisk mot "kjekt å ha ting". 

Jaja, nok om det. Tror jeg må ta meg en tur inn på jollyroom og titte på innredning jeg nå... :)

Stemmer også for å teste innendørs trilling, om ikke gutta er hjemme da? Da blir det kanskje værre. 

Skrevet
15 minutter siden, Beccy87 skrev:

Vi har ikke vimpler på barnerommene, men det er fordi jeg er en sånn særing som synes vimpler bare hører hjemme i bursdager og på fest. :P  

Du greier ikke trille inne da? 
Vi trillet mye, spesielt på Trollet som sov dårlig, og da trillet jeg bare frem og tilbake over 
a) dørstokk
b) ledning
c) dobbeltbrettet teppekant
... da slipper du jakke ;)  
Vi gjorde det en periode hvor jeg hadde ham sovende i vogna på soverommet vårt sånn at jeg kunne sprette ut av senga og starte trillingen med en gang han lagde lyd en av de firetusen gangene han våknet om natten. Teorien var at han måtte lære seg å sove ordentlig om natten og den beste måten å gjøre det på var å forhindre at han våknet ordentlig hver gang han våknet men heller ble trillet rett i søvn. Sikkert noe ala det @Porcelain nevnte med søvnsykluser. :jepp:
Verdt et forsøk?

Jeg har prøvd å trille inne noen ganger, da ser hun på meg med store øyne og bare "wtf holder du på med?" :klo:

Holdt dere på sånn lenge før han sluttet å våkne firetusen ganger? Og hvor gammel var han da? Hmm! Dette må jeg nevne for mannen :Nikke: Han ser ganske svart på alle nettene uten meg. "Jeg har jo ikke pupp!"

5 minutter siden, Chandra skrev:

La oss snakke om konmari! 😁 Altså, den boka er så bra! Jeg har fått vanvittig mye bedre plass i skuffer og skap i hele huset etter at jeg leste boka og begynte å gå igjennom kategoriene. Det er SÅ verdt det altså. Når vi blir ferdig med barnerommet og ting blir satt på plass igjen skal jeg fortsette. Anbefaler den svenske facebooksiden konmari Sverige. Den er veldig aktiv og bra. Jeg har også blitt mye mer bevisst på hva jeg drar inn i huset. Både når det gjelder ting man kjøper og ting man får. Jeg har blitt allergisk mot "kjekt å ha ting". 

Jaja, nok om det. Tror jeg må ta meg en tur inn på jollyroom og titte på innredning jeg nå... :)

Stemmer også for å teste innendørs trilling, om ikke gutta er hjemme da? Da blir det kanskje værre. 

Stemmer, det var du som inspirerte meg til å kjøpe boka :biggrin: Jeg gav vekk flere lass med klær til Fretex, det var fantastisk! Nå har jeg ikke flere "kanskje jeg plutselig går ned/opp 10 kg, da er denne buksa god å ha"-klær liggende :tongue: Jeg har hele veien tenkt at jeg må gjøre det skikkelig når M begynner å sove mer. Men det skjer jo aldri :fnise:

Innendørs soving er ikke topp når de er hjemme, nei. Har prøvd å ha vogna i ytre gangen et par ganger, men de glemmer seg ut. Hobby nummer én er nemlig å snakke til hverandre selv om de befinner seg i ulike rom/etasjer :Nikke:

Skrevet

Først en tilståelse: jeg har vært snikleser lenge... :sjenert: Og jeg ler høyt av og til. Og så tror jeg at vi kanskje har gått på samme skole, men ikke samtidig (vil ikke røpe om det er barneskole, ungdomsskole eller videregående).

Og så til poenget: Kom til å åpne døra til rommet til stesønnen (25) for å legge fra meg en haug med rene klær. Konkluderte med at han tydeligvis har lært å rydde av sin far, og lukket døra igjen. Han bor her heldigvis bare midlertidig. Så ta tak i det nå, og lær gutta å holde orden. Da kommer dine framtidige svigerdøtre til å være evig takknemlige. Selv har jeg tenkt å ta for meg guttungen så snart han kommer hjem fra festival :pisk:

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, SweetM skrev:

Først en tilståelse: jeg har vært snikleser lenge... :sjenert: Og jeg ler høyt av og til. Og så tror jeg at vi kanskje har gått på samme skole, men ikke samtidig (vil ikke røpe om det er barneskole, ungdomsskole eller videregående).

Og så til poenget: Kom til å åpne døra til rommet til stesønnen (25) for å legge fra meg en haug med rene klær. Konkluderte med at han tydeligvis har lært å rydde av sin far, og lukket døra igjen. Han bor her heldigvis bare midlertidig. Så ta tak i det nå, og lær gutta å holde orden. Da kommer dine framtidige svigerdøtre til å være evig takknemlige. Selv har jeg tenkt å ta for meg guttungen så snart han kommer hjem fra festival :pisk:

Hei hei! Så rart når sniklesere melder seg. Jeg føler bare at jeg skriver til de som pleier å svare på alt tullet mitt. Glemmer ut at egentlig kan hele internett se hva jeg skriver :hallo:

Og takk for den, nå gjorde du meg bare tusen prosent nysgjerrig :fnise:

Jeg skal fortsette å pushe på den ryddinga :) Etterhvert må de jo få ansvar for husarbeid også mener jeg. Jeg tror ikke jeg var så veldig gammel da jeg begynte å vaske badet osv hjemme for en femtilapp i uka :klo:

Skrevet

Jævla mannen, altså. Det har vært så sinnsykt avslappa stemning her siden vi hadde oppvaskmøte. Ingenting usagt, alle er fornøyde.

I går måtte han selvsagt kødde det til. Det handlet heldigvis ikke om M og sånne foreldregreier. Han mente ikke noe med det, og egentlig burde jeg ikke reagert så veldig. Men klokka var omtrent en million på kvelden, jeg var trøtt og jeg ble sinnsykt fornærma :snurt:

Det er ikke noe sånt "dette må vi ordne opp i, la oss finne en løsning", det handler bare om meg og min utrolig dårlige reaksjon på noe jeg helst burde ledd av. Så nå sitter jeg utenfor med sovende M (fint vær i dag, woho) og prøver å snakke fornuft til meg selv. Forklare at "du trenger ikke å være sur, Weebs, tenk på at bla bla bla" :P Jeg bør ha klart det til han står opp. Nå må jeg fortsette.

Skrevet

10 fretexposer høres herlig ut! Da har du jo også mer å glede deg til. Om jeg har en dårlig dag hjelper det å finne noe å kvitte seg med. Blir trist når jeg er ferdig. :fnise: Godt man har unge (og mann - haha) som gjør at det bestandig er noe å ta tak i. 

Håper du og mannen skværer opp fort. Det er så lett å reagere negativt på små ting når man er sliten og trøtt. :( 

Skrevet

Jeg liggger i skrivende stund nede  i sengen etter å ha overreagert på noe mannen gjorde. Så har jeg en indre dialog med meg selv der jeg går frem og tilbake på om jeg er teit eller han er teit. Tenker for meg selv at han burde kjenne triggerne mine etter så mange år, men så burde jeg slutte å bli så irritert. 

Det er ikke lett å leve med en annen person gitt :fnise:

Skrevet
4 timer siden, Chandra skrev:

10 fretexposer høres herlig ut! Da har du jo også mer å glede deg til. Om jeg har en dårlig dag hjelper det å finne noe å kvitte seg med. Blir trist når jeg er ferdig. :fnise: Godt man har unge (og mann - haha) som gjør at det bestandig er noe å ta tak i. 

Håper du og mannen skværer opp fort. Det er så lett å reagere negativt på små ting når man er sliten og trøtt. :( 

Mormoren til mannen fortalte at morfaren var akkurat lik mannen. Han hadde litt hoarder-tendenser. Så hun kastet litt og litt, og han savnet aldri noe fordi han hadde egentlig ikke peiling på hvor mye greier han hadde liggende. Tror jeg må lære av henne :fnise:

Alt er mer dritt på kvelden når man er trøtt. Det har gått over nå heldigvis, men jeg tenker fremdeles at han er teit :tongue:

1 time siden, Pentu skrev:

Jeg liggger i skrivende stund nede  i sengen etter å ha overreagert på noe mannen gjorde. Så har jeg en indre dialog med meg selv der jeg går frem og tilbake på om jeg er teit eller han er teit. Tenker for meg selv at han burde kjenne triggerne mine etter så mange år, men så burde jeg slutte å bli så irritert. 

Det er ikke lett å leve med en annen person gitt :fnise:

Nei, det er ikke lett! :opplyser:

Jeg klarte ikke å bli enig med meg selv for hvilket humør jeg skulle være i når han våknet, men det viste tydeligvis gjennom at jeg ikke var superfornøyd. Han spurte om jeg var sur. "Nei, jeg er sulten! :jolie:"

Ah, ekteskap :P 

Skrevet

Det verste er når du har bestemt deg for at du ikke skal være sur lengre og de ikke forstår det. 
''Er du sur enda?''
''Nei, jeg er ferdig nå''
''Det tror jeg ikke på, si hva det er da''
''Det er ingenting, jeg er ferdig nå''
''Kan du ikke bare si det da?''
''#¤%#"%¤%&¤%#'' 
:dry:

Skrevet
1 time siden, Beccy87 skrev:

Det verste er når du har bestemt deg for at du ikke skal være sur lengre og de ikke forstår det. 
''Er du sur enda?''
''#¤%#"%¤%&¤%#'' 

Hver eneste gang! :raven:

Skrevet
2 timer siden, Beccy87 skrev:

''Er du sur enda?''
''#¤%#"%¤%&¤%#'' 

:ler: 

Klassiker :Nikke:

Skrevet

Du kan snikkaste og om mannen mot all formodning skulle lete etter det kan du bare svare noe sant som at du ikke har sett det og at han burde ha mer kontroll på tingene sine. :twisted:

• Liker 1
Gjest Sisti
Skrevet

I går var jeg sinna på mannen fordi han ikke kjøpte rømme til tacoen. Han "glemmer" ALLTID det JEG liker best til tacoen. Argh. Jeg gikk hjem fra jobb og tenkte "nå skal du ikke lage dårlig stemning hjemme fordi du ikke får rømme". Klarte det bittelitt... :sjenert:

Åh, nå ble jeg også inspirert til å rydde. Men mannen er skikkelig hoarder, det nytter ikke. Vi har så sykt mye ræl! 

Skrevet
3 minutter siden, Sisti skrev:

I går var jeg sinna på mannen fordi han ikke kjøpte rømme til tacoen. Han "glemmer" ALLTID det JEG liker best til tacoen. Argh. Jeg gikk hjem fra jobb og tenkte "nå skal du ikke lage dårlig stemning hjemme fordi du ikke får rømme". Klarte det bittelitt... :sjenert:

Åh, nå ble jeg også inspirert til å rydde. Men mannen er skikkelig hoarder, det nytter ikke. Vi har så sykt mye ræl! 

Jeg kjenner meg så igjen i det men ikke gi opp selv om mannen din hoarder. Jeg vet det er vanskelig å tro men i følge Marie Kondo skal man først fokusere på sine eiendeler og da vil mannen etterhvert følge på. Det har skjedd gradvis her og mannen har nå 6 mnd etter at jeg startet kvittet seg med flere ting han tidligere har nektet å kvitte seg med. Jeg har bablet mye til han om hvor mye det betyr for meg mentalt sett at vi kvitter oss med ting. :tongue:

Skrevet

Akkurat nå er mannen inne og prøver å få M til å sovne igjen. Hun har sovet én time, så det er ikke akutt behov for melk. Spennende. Akkurat nå synger han. Jeg hører på babycallen :phaedra: Hun gråt først, men etter at han begynte å synge så sluttet hun. Hmm! :) 

Den ungen der altså. Jeg blir helt forelsket. Eller det er jeg jo hele tiden. Men mer og mer og mer og mer :fnise:

Hun er så rar. På morgen/kveld når vi ligger i senga og ammer så ruller hun (selvsagt) på magen hundre ganger. Og da skal hun spise mens hun ligger sånn. Så hun grabber tak i

------ Flere timer senere :P :

Ja. Grabber tak i puppen og drar den mot seg. De er ikke så veldig lange akkurat, så jeg må nesten bare følge etter :tongue: Hun kan også finne på å snu hodet inn mot brystet når hun sitter på fanget, og åpne munnen. Kravstor jente. "Puppen skal alltid være klar, har jeg sagt!"

Hun er blitt kjempeflink på å nesten-krabbe. Står på alle fire og jokker frem og tilbake :ler:Noen ganger er det så kraftige bevegelser at føttene faktisk hopper fremover. Neste steg er vel å finne ut selve bevegelsen :) Som sagt klarer hun bare å åle seg bakover til nå, så hun setter seg alltid fast under TV-benken eller sofaen når hun er ute på oppdagelsesferd i stua :P 

Hun sovnet forresten når mannen sang til henne :Nikke: Tror vi må teste ut den der flere kvelder. De andre gangene i kveld har jeg gått inn til henne. Det fikk holde med den ene gangen, bestemte mora :opplyser:

Som en ekstra bonus i kveld var mannen hos en kompis som har en baby på samme alder som M. Der var det også flere oppvåkninger på nettene som endte i amming. Jeg har vært heldig der til nå. Flere ganger han har fått panikk og tatt opp den der om at "andre babyer sover lengre når de får mat" så treffer han tilfeldigvis en baby som oppfører seg akkurat likt som M :biggrin:

Ah. Min tur til å sove lenge i morgen :danse:

Skrevet
3 timer siden, Chandra skrev:

Du kan snikkaste og om mannen mot all formodning skulle lete etter det kan du bare svare noe sant som at du ikke har sett det og at han burde ha mer kontroll på tingene sine. :twisted:

:lur:

God idé :fnise:

2 timer siden, Sisti skrev:

Oh my god, hva er taco uten rømme? Her elsker alle rømme heldigvis. Ungene har rømme på alt. Det er nesten på kanten til ekkelt :P Jeg hadde også slitt skikkelig med å spille fornøyd.

Hoarder-menn er et helsike. Noe av det min insisterer på å spare på er helt bak mål. Ja, kjempesmart å ha 489 "Gjør det selv"-blader liggende, just in case!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...