Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Leviora skrev:

Husk at røttene ikke må stå i vann! Jeg tar den ut av potta (med plastikkpotta på) og vanner slik at det overflødige vannet får sile av. Setter den ute eller i dusjen. Da blir den så glad, atte! :jepp: 

Det fant jeg ut :fnise: Måtte helle av litt vann :plystre:

Hvor ofte vanner du? Hver helg? :tongue:

20 minutter siden, gjärd skrev:

Jeg vil ha snapper av store høyder man kan stryke med av, og fin entrè også! :dry:

OMG, sorry! Det er min feil. Jeg fikk plutselig så mange fra KG på Snapchat på samme dag at jeg måtte skrive kallenavnet deres i parentes bak det skikkelige navnet. Klarte ikke lære meg ti nye navn :fnise: Så når jeg sender noe KG-relatert blar jeg gjennom lista og trykker på de med sykt lange navn. Men deg har jeg jo hatt i hundre år, så du har bare ditt skikkelige navn. Skal passe på å få med deg fra nå :Nikke:

Du skal få store høyder i morgen ;) 

7 minutter siden, Chandra skrev:

Enig med leviora! Sjekk at det ikke er vann i potta så går det nok bra. 😃  

Har du fått benken? 

Takk for tips! Jeg sjekket, og der var det vann :fnise:

De påstår at benken skal bli levert i morgen så det håper jeg ganske sterkt på! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk 😉 Jeg leser meg opp 20-30 sider innimellom, går jo glipp av all moroa 😝 

Håper det snart går bedre med sovinga til super-M :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Weebs skrev:

OMG, sorry! Det er min feil. Jeg fikk plutselig så mange fra KG på Snapchat på samme dag at jeg måtte skrive kallenavnet deres i parentes bak det skikkelige navnet. Klarte ikke lære meg ti nye navn :fnise: Så når jeg sender noe KG-relatert blar jeg gjennom lista og trykker på de med sykt lange navn. Men deg har jeg jo hatt i hundre år, så du har bare ditt skikkelige navn. Skal passe på å få med deg fra nå :Nikke:

Det var utrolig lurt gjort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marimba skrev:

Det var utrolig lurt gjort! 

Jo, takk for det! Det var faktisk en nødvendighet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, gjärd skrev:

Takk 😉 Jeg leser meg opp 20-30 sider innimellom, går jo glipp av all moroa 😝 

Håper det snart går bedre med sovinga til super-M :nori:

Dette har vi diskutert før. Innom KG hver dag, har jeg sagt!! ;) 

Det håper jeg også. Mannen også tydeligvis, han kom med dette gullkornet i dag:

"Vi får jo aldri hentet oss inn, verken på dag eller natt. Hun har jo bare noen korte lurer døgnet rundt!"

Vi. Vi får aldri hentet oss inn :daane:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Weebs skrev:

Jo, takk for det! Det var faktisk en nødvendighet :fnise:

Jeg gjorde akkurat det samme :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Weebs skrev:

Dette har vi diskutert før. Innom KG hver dag, har jeg sagt!! ;) 

Det håper jeg også. Mannen også tydeligvis, han kom med dette gullkornet i dag:

"Vi får jo aldri hentet oss inn, verken på dag eller natt. Hun har jo bare noen korte lurer døgnet rundt!"

Vi. Vi får aldri hentet oss inn :daane:

At jeg aldri lærer 🙈 

All sympati til mannen din, slitsomt a gitt 🙄 Spent på hvordan han føler det da du starter å jobbe igjen 😱 Men da sover kanskje M på eget rom da du kommer hjem fra nattskift? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, gjärd skrev:

At jeg aldri lærer 🙈 

All sympati til mannen din, slitsomt a gitt 🙄 Spent på hvordan han føler det da du starter å jobbe igjen 😱 Men da sover kanskje M på eget rom da du kommer hjem fra nattskift? 😳

Han kommer nok til å kjenne det et par hakk ekstra når jeg er på jobb :P

M sitt rom er ikke i nærheten av å være ferdig, men han har foreslått flere ganger å legge henne på garderoben vår (eller walk in-closet om man er fin på det) :huh: Jeg har nektet fordi jeg orker ikke å gå inn på et helt annet rom hver gang hun snur seg :natti:  Greit, det er kanskje bare fem ekstra skritt, men det føles som ca. tusen på natta :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett noe til benken min enda :snurt: Jeg googlet de som skal levere (BFT Logistik) og det er visst et dansk firma som kun har fått dårlig kritikk! Det var én positiv anmeldelse :fnise: Resten hadde gitt én stjerne og hadde historier om litt av hvert. Kan hende jeg er heldig da :) Kan jo dukke opp på kvelden også. Ikke midt i legging håper jeg, jeg er alene i kveld :P 

Og M da! Etter mange ÅR med å bare åle seg bakover kom hun seg endelig frem i dag :nori: Plutselig åler hun seg fremover med albuene som om det var det mest naturlige i hele verden. Både på gulvet og lekematta. Hun kjører på! Veldig moro. Jeg jublet vilt :laugh: Endelig altså. Nå må vi bare krysse fingrene (alle sammen!!!) om at dette ikke er som rulling på rygg og krabbing. Noe hun gjør kun den ene dagen, så venter hun tre måneder før hun gjør det igjen :P 

Lurer på hva jeg skal finne på i kveld. Feste vilt? Tipper jeg ender opp med litt sjokolade og litt TV eller litt bok. Gleder meg! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2017 den 14.46, Weebs skrev:

Så kjekt at du synes det er morsomt å lese her. Jeg føler det går ganske på repeat selv da :fnise: "Sovnet da jeg ammet. Igjen. I dag også. I dag også..." :P (Gjorde det faktisk i natt også.)

Denne tråden er jo en av dagens høydepunkter inne på KG, så ikke si sånt. :fnise:

7 timer siden, Weebs skrev:

Har ikke sett noe til benken min enda :snurt: Jeg googlet de som skal levere (BFT Logistik) og det er visst et dansk firma som kun har fått dårlig kritikk! Det var én positiv anmeldelse :fnise: Resten hadde gitt én stjerne og hadde historier om litt av hvert. Kan hende jeg er heldig da :) Kan jo dukke opp på kvelden også. Ikke midt i legging håper jeg, jeg er alene i kveld :P 

Og M da! Etter mange ÅR med å bare åle seg bakover kom hun seg endelig frem i dag :nori: Plutselig åler hun seg fremover med albuene som om det var det mest naturlige i hele verden. Både på gulvet og lekematta. Hun kjører på! Veldig moro. Jeg jublet vilt :laugh: Endelig altså. Nå må vi bare krysse fingrene (alle sammen!!!) om at dette ikke er som rulling på rygg og krabbing. Noe hun gjør kun den ene dagen, så venter hun tre måneder før hun gjør det igjen :P 

Lurer på hva jeg skal finne på i kveld. Feste vilt? Tipper jeg ender opp med litt sjokolade og litt TV eller litt bok. Gleder meg! 

Det er mye lettere å gi en negativ anmeldelse enn en positiv, i det minste på slikt. :) Hvis alt går som det skal, hvorfor si noe? Men hvis det ikke går som det skal.. DA... :sinna:

Krysser fingre, tær og det som er! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tonio skrev:

Denne tråden er jo en av dagens høydepunkter inne på KG, så ikke si sånt. :fnise:

Det er mye lettere å gi en negativ anmeldelse enn en positiv, i det minste på slikt. :) Hvis alt går som det skal, hvorfor si noe? Men hvis det ikke går som det skal.. DA... :sinna:

Krysser fingre, tær og det som er! 

Så gøy at du synes det  :phaedra:

Det er så sant, så sant! Hvis alt går knirkefritt er det sjelden man gidder å nevne det :fnise: Fikk aldri noe benk i går da :ler: Kommer sikkert neste uke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag får jeg besøk av en venninne, og selv om vi har vært gjennom dette hundre ganger før så glemmer hun ut at babyer sover. Så jeg må minne henne på hver gang, at hvis hun ikke gidder å bli med på trilletur i regnet så nytter det ikke å avtale tidspunkt dagen før liksom. Ingen vet når M har tenkt å sove :fnise: Så i dag måtte vi ta et par omganger med "jeg kommer etter at jeg har vært der og det". Jaaa, men kan du ikke heller si i fra når det nærmer seg, så ser vi om M skal sove da? "Jeg kommer en gang før tre". Okeeei :daane: Men men. Hun har vært med på trilletur i regnet før. Kanskje hun digger det.

I dag måtte jeg på med superundertøy og regntøy. Det var faktisk ikke kjempegøy. M hadde ikke planer om å sove heller, så det ble en mislykket trilletur. Jeg har erfart at folk generelt er idioter i tillegg, så jeg ble druknet av en bil som ikke svingte til siden. Bare kjørte rett i vanndammen som hadde samlet seg i veien. Satan. Tror det er fjerde gangen det skjer. Jeg stod klar til å krysse veien og så på bilen som kom kjørende. "Skal du faen ikke svinge til siden snart?" Nei, det skulle han ikke. Lurer på om jeg er usynlig. Jeg føler meg ganske synlig der jeg går med lilla regntøy og en baby i vogn, men greit :P Akkurat der og da savnet jeg jobb. Jeg må være ute i regn der også, men der er det i hvert fall ingen babyer som griner eller idiotbilister.

Det endte godt da! Vi tok en times lur i senga i stedet :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er M ni måneder! Hun har søren meg vært ute av magen min like lenge som hun var inni :fnise: 

Håper hun feirer med å sove litt lenger i kveld. I går fikk jeg ikke sprettet sjokoladen engang :P Men, men! 

Kanskje jeg skal skrive en oppsummering av hvordan M er som en ni måneder gammel baby? Jeg prøver på det mens mannen lager kveldsmat :) 

Hun er amazing. 

:nigo:

Neida, men hun er det. Pluss masse annet. Hun har arvet resting bitch face av mora. Og hun har verdens største bollekinn. De er seriøst 80 % av hele ansiktet. Når hun smiler blir ansiktet så bredt at jeg må le. Hun snakker ikke så veldig mye. Det er mye lyder, men ikke sånn "gaga gogo"-type lyder. Mer "aaaeeeiiooo pffff". Håper det er normalt :ler:

Ellers er det spising (fire måltider siden hun hadde flatet litt ut), drikking (elsker flaske med sugerør), litt amming, trille tur for å sove 2-3 ganger, leke på gulvet (helst med publikum), le av storebrødrene, sjarmere alle i senk. 

Nå er sikkert maten klar. Hmm! 74 i klær, 4 i bleier... Det var alt jeg kom på. God helg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattavvenning. Det er temaet for tiden. To do or not to do, liksom. La oss snakke om hvorfor! 

Da M begynte å kaste opp og vi stakk til legen som tilfeldigvis var refluksekspert så meldte jeg meg inn i en gruppe på Facebook om refluks. Vi har jo aldri fått konstatert at det er det M har, men etter at vi begynte på Gaviscon har hun ikke kastet opp. Det er fremdeles gulp som svelges, men det er kanskje ikke til å unngå. Og vi vet jo egentlig ikke om hun har refluks i det hele tatt. Var det bare tilfeldig? :klo:

Men den gruppa. Det legges jevnlig ut bilder av sovende babyer med teksten "stakkars, se hvor vondt han har det" på grunn av måten alle sover på. På siden, bøyd bakover med hodet opp. Som en banan. Sånn sover M alltid. Gjør ikke andre babyer det? Er det kun "refluksbabyer" som ligger sånn? 

Grunnen til at jeg spør er fordi morsmelk lindrer mot sure oppstøt akkurat der og da, men så blir det verre igjen etterpå. Derfor har mange god erfaring med å kutte ut nattamming. At da våkner de ikke all night long. Så hvis hun faktisk har vondt... Da er det best å kutte ut? 

Og! Før jeg begynte å tenke på at det kan være pga ubehag at hun våkner, så var dilemmaet om jeg skulle avvenne før jeg begynte på jobb eller ikke. Skal jeg amme på nettene når jeg er hjemme, og hun må klare seg uten når jeg er på jobb? Eller blir hun forvirra og bare "WTF" da? Øhr!

Nå er det én måned til jeg begynner på jobb igjen så jeg må komme opp med en plan snart :P Jeg dauer. 

Det jeg tenker å teste er at mannen prøver å ha henne litt om nettene. For å se om hun sovner igjen uten pupp. At vi kanskje tar annenhver gang både kveld og natt. På kvelden er det jo ingen problem at han går inn. Men siden hun pupper så sykt mye så er det drastisk å gå fra tusen til null. Så tusen til femhundre er kanskje bedre. Det må jo i tilfelle bli en helg. 

Nå må jeg ha en iskaffe. Det tar på å tenke så mye på søvn. Skulle ønske hun kunne snakke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har aldri sovet i "bananstilling" og jeg kjenner bare én som gjør det – nevøen min. Han har refluks!

Synes det virker som en god idé at pappaen får begynne å prøve seg på natta :) Jeg har null tips angående å avvenne nattamming. Det blir spennende å se om hun har færre oppvåkninger med mindre amming om natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min har heller aldri sovet i "bananstilling". Det høres ut som om det er verdt et forsøk at pappaen får prøve seg litt!? Alle babyer er jo forskjellige, men dattera mi hadde -ikke- taklet at hun fikk pupp én natt men ikke en annen - med henne måtte vi (og må vi fremdeles) være konsekvent på absolutt alt, ellers ble det bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bananstilling her heller. Eller, nå ble jeg usikker.. kanskje litt banan?  :klo:   Vanskelig det med nattavvenning. Man vil jo ikke ta den kampen med mindre man må. Vi bør nok, men jeg vet bare ikke om jeg klarer. Planen var egentlig å gjøre det mens vi begge hadde ferie, men hva skjedde.. joda.. ferien gikk og jeg ammer fortsatt 5-6 ganger i løpet av natta. Nå skal far klare seg på egen hånd, men jeg tviler på at han faktisk orker å stå i det om nettene. Det er jo ikke så lett å sove ut på dagen heller, det vet jeg jo alt om! Æhh.. nei, jeg føler med deg. Er like usikker og ubesluttsom selv angående det temaet der! 

Gad.. hater biler som ikke tar hensyn! Seriøs, jeg blir så forbanna at jeg vil vise fingeren når sånt skjer. Pleier å gjøre det enten inne i votten eller bare heve kaffekoppen min (jeg går som regel nemlig alltid med en latte i hånda.. :ler2:). Litt sånn "hei skål!"-beveglelse, selv om det egentlig skal bety "what the f*@#$!" :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Leviora skrev:

Mine har aldri sovet i "bananstilling" og jeg kjenner bare én som gjør det – nevøen min. Han har refluks!

Synes det virker som en god idé at pappaen får begynne å prøve seg på natta :) Jeg har null tips angående å avvenne nattamming. Det blir spennende å se om hun har færre oppvåkninger med mindre amming om natta!

Han var med på den ideen :) Sånn egentlig burde vi vel gjort dette i ferien, men da hadde jeg ikke begynt å vurdere det skikkelig :P 

22 timer siden, miore skrev:

Min har heller aldri sovet i "bananstilling". Det høres ut som om det er verdt et forsøk at pappaen får prøve seg litt!? Alle babyer er jo forskjellige, men dattera mi hadde -ikke- taklet at hun fikk pupp én natt men ikke en annen - med henne måtte vi (og må vi fremdeles) være konsekvent på absolutt alt, ellers ble det bare tull.

Sånn som ståa er nå virker det så og si håpløst at hun skal godta trøst fra meg uten pupp. Det har nesten bare blitt verre :P Men én gang må hun jo slutte med det uansett :vetikke:

22 timer siden, Porcelain skrev:

Tror T sover sånn enda, og han har aldri hatt refluks. Knapt gulpa. Og han får pupp enda. 

Okei, kanskje noen bare foretrekker den stillingen :tongue: Men trodde du hadde kuttet ut nattamming? På dagtid er hun nødt til å få fremdeles :) Men de nettene med "ah, det lindret, tusen takk. Æææ, nå ble det mye verre! Melk, takk! :bond:" vil jeg helst kutte ut :fnise:

12 timer siden, Carouselle skrev:

Ingen bananstilling her heller. Eller, nå ble jeg usikker.. kanskje litt banan?  :klo:   Vanskelig det med nattavvenning. Man vil jo ikke ta den kampen med mindre man må. Vi bør nok, men jeg vet bare ikke om jeg klarer. Planen var egentlig å gjøre det mens vi begge hadde ferie, men hva skjedde.. joda.. ferien gikk og jeg ammer fortsatt 5-6 ganger i løpet av natta. Nå skal far klare seg på egen hånd, men jeg tviler på at han faktisk orker å stå i det om nettene. Det er jo ikke så lett å sove ut på dagen heller, det vet jeg jo alt om! Æhh.. nei, jeg føler med deg. Er like usikker og ubesluttsom selv angående det temaet der! 

Gad.. hater biler som ikke tar hensyn! Seriøs, jeg blir så forbanna at jeg vil vise fingeren når sånt skjer. Pleier å gjøre det enten inne i votten eller bare heve kaffekoppen min (jeg går som regel nemlig alltid med en latte i hånda.. :ler2:). Litt sånn "hei skål!"-beveglelse, selv om det egentlig skal bety "what the f*@#$!" :ler2:

5-6 er ganske mye! Blir ikke tonnevis med sammenhengende søvn da :glare: Hater alt som blir en kamp. Synes egentlig hun er altfor liten! Men hvis det viser seg at det faktisk blir bedre for henne så er det jo verdt det :sukk:

Skal du begynne på jobb snart siden pappaen skal ta over?

Jeg viste fing her en dag :fnise: Da kjørte jeg bil, og det var en dame som dreit i vikeplikten. Jeg så på henne at hun garantert kom til å kjøre mot meg, så jeg var forberedt til å måtte stoppe. Men jeg viste likevel en litt diskret fing med hånda jeg holdt på rattet. Følte meg sykt kul ;) 

"Hei skål"! ser jeg for meg :ler:

----

Takk for svar! Da er det både null banan, litt banan og full banan selv for barn uten refluks. Godt å vite tilfelle nattavvenning går til helsike. Slipper kanskje å ha verdens dårligste samvittighet :P 

I går begynte kvelden sykt bra. Hun sov i over to timer! Men så krympet det ned. Halvannen time, én time, en halvtime... Så klokka to kastet jeg inn håndkleet og samsov resten. Blæ. Jeg som hadde bestemt meg for å være beinhard og loggføre hver amming. 

Jeg har lest halve The No-Cry Sleep Solution nå og er akkurat kommet til den delen med forskjellige metoder for lengre søvnperioder. En enkel og grei bok som jeg har utsatt å lese i månedsvis fordi jeg helt ærlig får litt vondt i magen av hele greia. Sånne førstegangsmødre altså :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...