Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Jr satt da han var 7,5 mnd ca, M er ikke i nærheten av å prøve engang. Trivest best vannrett på gulvet tydeligvis :fnise: Ene i barselgruppa som er 10 dager yngre enn M hadde lært seg å både krabbe og sitte i sommer. Da ble han plutselig veldig stor i forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste grunnen til at jeg ventet til hun kunne sitte var fordi jeg trenger to hender for å vaske håret :P ellers er det jo ingen grunn til å la vær :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, A4-livet skrev:

Jr satt da han var 7,5 mnd ca, M er ikke i nærheten av å prøve engang. Trivest best vannrett på gulvet tydeligvis :fnise: Ene i barselgruppa som er 10 dager yngre enn M hadde lært seg å både krabbe og sitte i sommer. Da ble han plutselig veldig stor i forhold

En baby vi kjenner her som er én måned yngre enn M har allerede begynt å sitte og reise seg opp langs møbler. Han er jo blitt en skolegutt i forhold til henne nå :sjokkert:

45 minutter siden, Pentu skrev:

Eneste grunnen til at jeg ventet til hun kunne sitte var fordi jeg trenger to hender for å vaske håret :P ellers er det jo ingen grunn til å la vær :) 

Det gjør jeg også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen er på feire, så nå er jeg såpass frekk at jeg og M chiller på terrassen deres :ler: Mannen jobber i kjellerstuen og ungene løper inn og ut. Jeg er lat og gadd ikke å gå lang tur. Så da trillet jeg til hun sovnet og satt meg her :lur: Vi kjenner dem ganske godt, så jeg tror det er greit altså. Lover å ikke røre noe :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg begynte for en måned siden. Det går veldig fint altså, selv om jeg er borte flere dager av gangen. Det handler mye om innstilling, vettu:) Og så hjelper det veldig å jobbe deltid, ti dager i måneden er helt okej:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Naboen er på feire, så nå er jeg såpass frekk at jeg og M chiller på terrassen deres :ler: Mannen jobber i kjellerstuen og ungene løper inn og ut. Jeg er lat og gadd ikke å gå lang tur. Så da trillet jeg til hun sovnet og satt meg her :lur: Vi kjenner dem ganske godt, så jeg tror det er greit altså. Lover å ikke røre noe :jepp:

Haha :ninja: 

Veldig kjekt med gode naboer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her leker storesøster like gjerne i naboen sin hage som vår. Sender ofte snap til naboen av at hun leker på terrassen og vi sitter i stolene deres :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt det som et kompliment om noen ville sitte i hagen vår :laugh: Føler vi har det så rotete og ustelt i forhold til mange andre, at om noen faktisk vil sitte hos oss så hadde jeg følt meg litt mindre mislykket i hverdagen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hønselouisa skrev:

Jepp, jeg begynte for en måned siden. Det går veldig fint altså, selv om jeg er borte flere dager av gangen. Det handler mye om innstilling, vettu:) Og så hjelper det veldig å jobbe deltid, ti dager i måneden er helt okej:laugh:

Borte flere dager om gangen også, gitt! Så bra at det går fint :jepp: Jeg som gruer meg til nattskift da :fnise: Begynner heldigvis å slappe mer av nå :P 

5 timer siden, Marimba skrev:

Haha :ninja: 

Veldig kjekt med gode naboer! 

Superhendig! :) 

4 timer siden, Pentu skrev:

Her leker storesøster like gjerne i naboen sin hage som vår. Sender ofte snap til naboen av at hun leker på terrassen og vi sitter i stolene deres :fnise:

Greit å "bytte stue" av og til ;) 

1 time siden, Carouselle skrev:

Jeg hadde tatt det som et kompliment om noen ville sitte i hagen vår :laugh: Føler vi har det så rotete og ustelt i forhold til mange andre, at om noen faktisk vil sitte hos oss så hadde jeg følt meg litt mindre mislykket i hverdagen :P 

Kommer gjerne og sitter litt i hagen deres vi! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag krabbet M et par steg! Hvis man kaller det det :P Krabbet et par krabb? :fnise: Hun gjorde det mens vi hadde besøk av noen slektninger av mannen, så det ble nesten stående applaus :duskedame: Hun gjorde det flere ganger. Jeg var veeeldig kry :biggrin:

Hun har ikke gjort det etterpå, men det kommer vel :) 

Så har jeg nettopp bestilt sovepose med seler :P Hvis det hjelper mot rulling så er jo det helt topp. Tror jeg kommer til å være nervøs i starten. Jeg vet ikke hvordan patenten er i forhold til gamle dager, men mamma brukte det på søsteren min siden hun sparket av seg dyna. Men så hadde hun lest om at flere hadde blitt kvalt da de forsøkte å klatre ut av senga. Ble hengende igjen, liksom. Vet ikke helt. Så vi får se om jeg tør å bruke det. Hun klarer jo ikke å klatre ut enda, men i går kunne hun ikke krabbe heller :tongue: Når er det på tide å senke bunnen egentlig? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her senket vi bunnen et hakk forrige uke. Hun sto på alle fire i sengen. Da er det ikke langt unna klatring. Så da ble sengen senket og jeg måtte ta meg litt sammen. Hvor ble babyen min av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med krabbing! :hoppendeglad: om en uke er hun nok all over the place :jepp: Gleder meg til M krabber. Og ikke minst sitter. Satte henne på lekematta i dag og hun satt helt stødig kjempelenge. Og lekte så fint selv, hun får jo lekt på en helt annen måte. 

Aldri hørt om noen som er blitt kvalt. Da har det nok vært strammet for lite hvertfall. Stroppen er jo nede ved hoftene, så kan ikke skjønne at ungen skal klare å komme seg under den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se der, ja! :nori:Krabbing er en stor milepæl! Nå kommer det til å skje en hel del fremover, i rekordfart :jepp: Jeg husker ikke eksakt når vi senket bunnen til E, men det var sikkert da hun begynte å klatre på ting, mellom 8 og 9 måneder kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Pentu skrev:

Her senket vi bunnen et hakk forrige uke. Hun sto på alle fire i sengen. Da er det ikke langt unna klatring. Så da ble sengen senket og jeg måtte ta meg litt sammen. Hvor ble babyen min av? 

Stå på alle fire i senga gjør hun ca. fjorten ganger til natten så vi får vel senke bunnen vi også :fnise:

15 timer siden, A4-livet skrev:

Gratulerer med krabbing! :hoppendeglad: om en uke er hun nok all over the place :jepp: Gleder meg til M krabber. Og ikke minst sitter. Satte henne på lekematta i dag og hun satt helt stødig kjempelenge. Og lekte så fint selv, hun får jo lekt på en helt annen måte. 

Aldri hørt om noen som er blitt kvalt. Da har det nok vært strammet for lite hvertfall. Stroppen er jo nede ved hoftene, så kan ikke skjønne at ungen skal klare å komme seg under den

Thanx ;) Håper hun er all over the place! Det er sikkert fryktelig travelt - det er i hvert fall det alle sier til meg når jeg håper på det. "Det er mye fredeligere når de ligger i ro." Nei, ikke her i gården. Hun blir jo så sinna at halvparten hadde vært nok :tongue:

Søsteren min er over 40 år, kanskje stroppene var over halsen da :P Neida, det tviler jeg på. Men det var i hvert fall det mamma hadde lest på den tiden. Men i går sa hun "jeg googlet sovepose med seler og havnet inn på et forum. Det er sånt der folk svarer hverandre :jepp: Og mange hadde gode erfaringer med sånn pose!" OMG. Hvorfor gav vi henne en iPad :P 

15 timer siden, Beccy87 skrev:

Hurra for krabbing! :nordvesta:
Ville senket bunnen sånn ca nå ja. :)  

Woho! 

Vi skal gjøre det i dag :Nikke:

12 timer siden, Leviora skrev:

Se der, ja! :nori:Krabbing er en stor milepæl! Nå kommer det til å skje en hel del fremover, i rekordfart :jepp: Jeg husker ikke eksakt når vi senket bunnen til E, men det var sikkert da hun begynte å klatre på ting, mellom 8 og 9 måneder kanskje?

Jeg holdt faktisk på å sprekke av stolthet. Snakket om det hele dagen :fnise:

Hun klatrer ikke på ting enda, men jeg la henne i senga for å teste ut hva hun gjorde når hun var helt våken. Drog seg opp etter sprinkelbeskytteren :P Så da er det vel på tide :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det hell on earth med unger som kjeder seg. Neida, ikke helt hell enda. Det kan alltids bli verre! Heldigvis har mannen ferie. Ikke neste uke da. Da får jeg ta støyten :fnise: Synes sommerferien er altfor lang jeg altså. Hvem har råd/fantasi/tid nok til å aktivisere unger som ikke har lært seg hvordan det er å kjede seg i månedsvis? :P Dette har vi diskutert hjemme så mange ganger. "Jeg kjeder meg." Nei, det er faktisk dønn umulig at de kjeder seg. Når de har Nintendo, Xbox, flere bilbaner, hver sin PC, Netflix, en million TV-kanaler med barne-tv døgnet rundt, hundre brettspill, sparkesykkel, hoppestokk, fotballmål i hagen, trampoline... Likevel er det visst så kjedelig å leve at de blir sinte og sure og alt er fælt. De er veldig snille med meg og M da :tongue: Men pappaen får gjennomgå litt. Kanskje det blir helt greit neste uke likevel :jepp:

Men seriøst. Jeg husker fremdeles den klokka på NRK lørdags morgen. Når jeg satt og ventet på at barne-tv skulle begynne. Det var kjedelig det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyheter på tegnspråk før barne-tv! Hvor lenge varte det? Fem minutter? Føltes som fem timer! :daane:

Unger har godt av å kjede seg, sies det. Jeg kjedet meg sjelden da jeg var lita, hadde helt crazy fantasi :hoho: Jeg måtte ut i skogen ("stallen") for å fôre og trene hestene mine. To ganger om dagen, minst, også i pøsregn og dager jeg egentlig ikke gadd :opplyser: Ansvarsbevisst hesteeier! :fnise: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leviora skrev:

Nyheter på tegnspråk før barne-tv! Hvor lenge varte det? Fem minutter? Føltes som fem timer! :daane:

Unger har godt av å kjede seg, sies det. Jeg kjedet meg sjelden da jeg var lita, hadde helt crazy fantasi :hoho: Jeg måtte ut i skogen ("stallen") for å fôre og trene hestene mine. To ganger om dagen, minst, også i pøsregn og dager jeg egentlig ikke gadd :opplyser: Ansvarsbevisst hesteeier! :fnise: 

Stemmer! De fem minuttene hadde jeg helt fortrengt :ler:

Imponerende at du trente de hestene dine så mye! De må ha vært noen skikkelig fornøyde fantasihester :jepp:

Stakkars, jeg fikk kjempedårlig samvittighet for det jeg skrev i det forrige innlegget litt senere på ettermiddagen. Akkurat da det ble skrevet satt jeg og hørte på tidenes krangel der han ene visstnok skulle rømme og alle slags greier :fnise: De er ganske leie av hverandre nå. Det forstår jeg godt. De savner skolen begge to :) 

Mens jeg lagde middag lekte de med M på gulvet og jeg smelter helt i hjertet mitt av å høre på hvor snille og flinke de er med henne :rodmer:  Og jeg fikk kjempemasse skryt over lasagnen jeg lagde. "Dette var skikkelig snaddermat, Weebs!" Han sa det flere ganger :fnise: Jeg dør. De er noen snillinger selv om de også er noen luringer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har nevnt det, men i det siste har mannen begynt å gå inn til M hvis hun våkner etter kort tid (én time) når hun har lagt seg for kvelden. Det går strålende. Hun er såpass i ørska at sang og stryk ofte er nok. Siden hun digger å våkne hver time så ender det at vi går inn annenhver gang. Jeg må vanligvis amme. 

I kveld senket vi bunnen. Glemte det i går :P Det gikk greit å legge henne. Hun sov dypt da jeg plasserte henne (ned på gulvet føltes det som :P) i senga. Våknet kjapt, da gikk mannen inn. Hun ble lysvåken og han brukte lang tid. Så lang tid at jeg glemte ut hvor han var. "Lurer på hvor han er. Kjelleren? Hva gjør han der? Spiller han med ungene?"

Men hun hadde sovnet til slutt. Først turnet masse rundt i dobbelsenga, sparket ham i ansiktet og sånn. Men til slutt roet hun seg og sovnet. Veldig bra, M!!!!! :nori: Deilig å vite at de finner utav det på sin måte :) 

Nå er jeg inne og ammer. Første forsøk på sprinkelseng feilet kraftig. Skal prøve på nytt nå. I stua ser vi på Passengers. Jeg er ganske irritert på filmen akkurat nå, forhåpentligvis går det over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke blitt noe mer krabbing på M, forresten. Typisk, ass :tongue: Akkurat som da hun endelig rullet seg fra mage til rygg flere ganger på én dag, men så lå "fanga" på magen i ukesvis etterpå :fnise: Kanskje hun krever et større publikum. Vi skal til svigers på middag i morgen. Tipper hun kjører på da.

Det er supermerkelig å ligge i senga og se på M som sover under her :P Jeg tok ikke på beskytteren så det er helt åpent. Ganske koselig! Men føttene hennes havner mellom sprinklene så jeg får vel ta den på i morgen. 

Hun er den første babyen jeg har møtt som ikke liker banan. Weirdo. Alle liker vel smasha banan. Djis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...