Gå til innhold

Maser videre

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 timer siden, A4-livet skrev:

kan det være en idé med sånn sovepose der man liksom binder de fast i sengen? Vi brukte det på jr. De kan fint snu seg over på siden og sette seg opp (når de blir litt større) så ligger ikke helt fast. Vi har fra Baby Dan

Jeg har sett på den posen, men jeg synes det virker litt skummelt :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne netter er slitsomme! Har hatt en sånn natt vi også, mistet helt tellingen på antall oppvåkninger til slutt. Blir en lang dag! :veslejenta:

Skrevet
1 time siden, Weebs skrev:

Jeg har sett på den posen, men jeg synes det virker litt skummelt :sjenert:

Det skjønner jeg godt, en del folk som ikke har prøvd det mener jo det er både barnemishandling og livsfarlig. For oss reddet det nettene i lang lang tid, for han våknet av at han stod på alle fire i senga. Ellers kan du jo bruke jekkestropper :ler: 

Skrevet
24 minutter siden, A4-livet skrev:

Det skjønner jeg godt, en del folk som ikke har prøvd det mener jo det er både barnemishandling og livsfarlig. For oss reddet det nettene i lang lang tid, for han våknet av at han stod på alle fire i senga. Ellers kan du jo bruke jekkestropper :ler: 

Det er akkurat det hun også gjør. Når babycallen slår seg på så ser vi henne ofte ikke på kamera for da er hun "på vandring" i senga :tongue: Det er halvveis (tusen prosent) frustrerende.

Skrevet
1 time siden, Carouselle skrev:

Sånne netter er slitsomme! Har hatt en sånn natt vi også, mistet helt tellingen på antall oppvåkninger til slutt. Blir en lang dag! :veslejenta:

Er det rart jeg gir opp og bare samsover til slutt? :fnise: I natt skal jeg skjerpe meg. Som jeg sier hver dag :daane:

Skrevet
12 timer siden, Weebs skrev:

Er det rart jeg gir opp og bare samsover til slutt? :fnise: I natt skal jeg skjerpe meg. Som jeg sier hver dag :daane:

Håper du kom deg gjennom dagen :)  Her ble det myyyye kaffe, men det gikk seg heldigvis til! Nå merker jeg at jeg er veldig klar for sengen! 

Skrevet
20 timer siden, Carouselle skrev:

Håper du kom deg gjennom dagen :)  Her ble det myyyye kaffe, men det gikk seg heldigvis til! Nå merker jeg at jeg er veldig klar for sengen! 

Det ble to iskaffe på rappen, og én times lur på benken litt senere på dagen :fnise: Så det gikk faktisk bra! :) 

Skrevet

Oh my Jesus, lurer på hva som har gått av M i dag. Makan til misfornøyd unge :P Noe må ha plaget henne, alt har vært feil. Og selvfølgelig, når M har det dritt så har jeg vondt i hodet. Skulle nesten trodd jeg innbiller meg det, at M bare føles ekstra krevende fordi jeg har vondt og alt er litt vanskeligere. Men mannen er hjemme og han er helt enig :tongue: I dag har hun rett og slett ikke vært seg selv. På ettermiddagen var det kun på terrassen at hun ikke kjeftet og klaget seg høylytt. Så da ble det ut på tur i bæresele. Den blir kun godtatt hvis hun sitter utover. Nå får jeg vel bank av bæredamene, men sånn er det bare. Hun har aldri likt å blitt bært innover, og da er i hvert fall det å sitte innover i bæresele grusomme greier. Men det var stor suksess. Hun ropte og var glad :fnise: Ble sur igjen da vi kom hjem, men da nærmet det seg heldigvis leggetid :daane:

Nå sover hun. Forhåpentligvis sover hun godt i natt (til å være M) og våkner opp mer fornøyd i morgen. 

I går så vi Arrival. Å halleluja. Den anbefales veldig, men vi ble skikkelig stressa. Måtte henge på Instagram da jeg la meg for å resette hjernen. 

Skrevet

Åh, sånne dager er slitsomme :dry: Bra du fant en løsning. Bæresele har jeg ikke tenkt på, skulle ønske jeg hadde kommet på det tidligere i uka....

Skrevet
14 minutter siden, A4-livet skrev:

Åh, sånne dager er slitsomme :dry: Bra du fant en løsning. Bæresele har jeg ikke tenkt på, skulle ønske jeg hadde kommet på det tidligere i uka....

Veldig slitsomt! Skulle ønske jeg kom på bæresele mange timer tidligere :P  Det var en skikkelig god kur. Jeg vet ikke helt hva som plagde henne, men det ble i hvert fall totalt glemt på den turen :) 

Skrevet

Vi hatt en faaarlig plass i huset vårt. Akkurat der trappa er har det blitt fjernet en vegg en gang i tida. Eller halve veggen da. Eller litt mer enn halve. Anyways. For å åpne opp rommet liksom, bla bla. Hvis M finner ut om et par år at "her er det sikkert kult å balansere" så kan hun altså falle en million meter ned, rett på harde fliser :ohmy:

Jeg får faktisk litt panikk av å tenke på det. Jeg vet jo hvordan unger er. Vi har et område på eiendommen der det er en bratt skråning, omtrent tre meter ned. Før mannen fikk satt opp gjerde var det veldig "kult" å spankulere på den kanten.

Vi MÅ gjøre noe der. Om det er midlertidig eller whatever. Det trenger ikke å være fint engang. Mannen foreslo å sette opp et gjerde og jeg bare "ja!!" Det hadde selvsagt vært en fordel om det gikk an å lage noe halvveis pent. Det skal jo være der til jeg er heeelt sikker på hun ikke hopper fra kanten. Når hun er 21 kanskje :P 

Jeg skal snapchatte dødsstupet til dere jeg har på Snapchat. Hvis noen av dere er interiørgudinner så setter vi pris på tips :tongue:

Skrevet

Når du forteller om slikt så blir sannelig jeg også nysgjerrig gitt. Men har deg ikke på snapchat da. 

Skrevet

Haha! 
Fikk snappen din nå! :fnise:
Tenkte du at hun skulle klatre oppå den kanten? 
Blir ikke det litt det samme som at man forteller barna at de ikke skal balansere i bokhyllene og på veranda rekkverket? 
Altså, det kan jo selvfølgelig være at M blir verdens største klatremus, men sansynligheten for at hun blir et fornuftig lite vesen som forstår at ''det der gjør man bare ikke'' er vel større? 
Eller er jeg kjempe naiv her nå? :P
Hvor gamle er tvillingene igjen, og hvor lenge har dere bodd der? Klatrer de mye på den kanten? :vetikke:

Skrevet
8 minutter siden, Beccy87 skrev:

Haha! 
Fikk snappen din nå! :fnise:
Tenkte du at hun skulle klatre oppå den kanten? 
Blir ikke det litt det samme som at man forteller barna at de ikke skal balansere i bokhyllene og på veranda rekkverket? 
Altså, det kan jo selvfølgelig være at M blir verdens største klatremus, men sansynligheten for at hun blir et fornuftig lite vesen som forstår at ''det der gjør man bare ikke'' er vel større? 
Eller er jeg kjempe naiv her nå? :P
Hvor gamle er tvillingene igjen, og hvor lenge har dere bodd der? Klatrer de mye på den kanten? :vetikke:

Det kommer sikkert an på ungen, men jeg tenker du er litt naiv :P Ungen min er bare to, men er det mulig å klatre opp på noe så gjør hun det. Og hvis vi hører "heia, heia" er det bare å styrte til, for da er hun på vei til å hoppe ned derfra :rolleyes: Mens jeg var på do i dag morges hadde hun klatret opp på kjøkkenbenken og sto og balanserte nede i den øverste skuffen (krydderskuffen) som hun hadde åpnet, mens hun gråt fordi hun hadde spist chillipulver. Overlevelsesinnstinkt, what?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Skjønner hva du mener, det så litt  skummelt ut. 

Kommer bare på halvgode forslag...:

Sette opp en uttrekkbar levegg.

Montere opp noe netting av noe slag. Da kan dere bruke klyper eller lignende og henge opp barnetegninger

Sette opp en åpen hylle ala ikea sin kallax bare at den er spesialtilpasset til å være like lang, bred, og samme farge som den kuttede veggen. 

Endret av Marimba
Skrevet

Uæh, den kanten hadde ikke jeg likt heller. Kan dere ikke sette sånne sprinkler som går opp i taket?  Vi har glass på vårt "gelender" og har litt noia for det, for det er montert sånn at det virker løst. Mannen mener det er bombesikkert, men jeg vet ikke jeg. Bråker som f når H står der og dunker i glasset (gøyeste i hele verden) og jeg forestiller meg med gru hva som skjer hvis glasset løsner. 

Skrevet
12 minutter siden, miore skrev:

Det kommer sikkert an på ungen, men jeg tenker du er litt naiv :P Ungen min er bare to, men er det mulig å klatre opp på noe så gjør hun det. Og hvis vi hører "heia, heia" er det bare å styrte til, for da er hun på vei til å hoppe ned derfra :rolleyes: Mens jeg var på do i dag morges hadde hun klatret opp på kjøkkenbenken og sto og balanserte nede i den øverste skuffen (krydderskuffen) som hun hadde åpnet, mens hun gråt fordi hun hadde spist chillipulver. Overlevelsesinnstinkt, what?

Ja, jeg har kanskje et litt naivt syn på sånt fordi Trollet ikke er så voldsomt klatrete av seg (enda?). :fnise:

Hørtes ut som du har litt av en eventyrer da! Spist chillipulver, haha stakkars. :P 

Ingen råd fra meg Weebs, men så er ikke jeg noe interiørgudinne heller så det er kanskje like greit! ;) 

• Liker 1
Skrevet

Åh, jeg likte @Marimba sitt forslag med den nettingen! :jepp: Det går an å henge opp (klatre)planter, lysslynger osv. også :jepp: 

Da jeg vokste opp hadde vi en sånn dødsfelle, den ble bygd igjen med åpne hyller fra rekkverk til tak, nesten som dette: Take a look in 15 original ideas for room partition that you should not miss!

Skrevet

Tusen takk for alle forslag, gudinner :nigo: Jeg må lese supernøye gjennom litt senere. Akkurat nå er jeg piiissed for jeg klarte å få inotyol på "finskjorta" som jeg skal ha på meg i begravelse i morgen (en gammel dame som familien kjente). Åh, er det mulig. 

Sånn ellers fikk jeg nettopp lagt M i sprinkelsenga mens hun var våken, så sovnet hun av seg selv. Eller nå overdriver jeg kraftig. Hun var ganske lost etter å ha ammet kjempelenge. Puppen var STEIN (jeg må ha bommet på forrige måltid), men hun spiste til den ble slapp og fin :fnise: Jeg så øynene begynte rulle bakover, så jeg la henne i senga si. Etter litt stryking sovnet hun skikkelig. Bra jobba, M. Hun imponerer stadig. 

Nå må jeg prøve å fikse flekken på skjorta. Fader altså, den er så fin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...