Weebs Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #1481 Del Skrevet 30. juli 2017 Min grand plan i går var å legge vekk dyna mi, og gå tilbake til å dele dobbeldyne med mannen. Da må jeg ligge uten dyne mens jeg ammer, og da sovner jeg jo ikke Fail. Sovner visst lett som en plett selv om jeg ligger uten dyne og fryser. Så fra halv fire i natt samsov vi. Det er ikke såå lenge da. Vi stod jo opp litt før seks Men prøver igjen i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #1482 Del Skrevet 30. juli 2017 8 timer siden, Pentu skrev: Her har vi stol på rommet hennes, så jeg går inn til henne, ammer der, legger henne og så kræsjer jeg i sengen igjen. Rommet hennes er ikke 1 % klar engang Mannen sier han skal gjøre ferdig kjellerstuen først, så må hennes rom gipses og males... Husker ikke helt når han jobbet i kjellerstuen sist, men det var ikke akkurat i går Og han som var så gira på å få henne på eget rom også Hvis dynetrikset mitt fortsetter å feile må jeg skaffe meg en stol på soverommet. Hvilken type har du? Jeg må sikkert sitte på å en hard pinnestol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 30. juli 2017 #1483 Del Skrevet 30. juli 2017 42 minutter siden, Weebs skrev: Rommet hennes er ikke 1 % klar engang Mannen sier han skal gjøre ferdig kjellerstuen først, så må hennes rom gipses og males... Husker ikke helt når han jobbet i kjellerstuen sist, men det var ikke akkurat i går Og han som var så gira på å få henne på eget rom også Hvis dynetrikset mitt fortsetter å feile må jeg skaffe meg en stol på soverommet. Hvilken type har du? Jeg må sikkert sitte på å en hard pinnestol. Jeg har en lenestol fra Ikea med puff, så jeg sitter ganske godt. Hun kan preike litt etter hun har fått mat, så det er ganske gull å kunne lukke døren sånn at hun kan preike seg ferdig 🙈 Har delt rom nå i to uker på hytten, holder på å bli gal 😫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 30. juli 2017 #1484 Del Skrevet 30. juli 2017 Godt å høre at det ikke bare er samboeren her som er treg med oppussing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #1485 Del Skrevet 30. juli 2017 9 timer siden, Pentu skrev: Jeg har en lenestol fra Ikea med puff, så jeg sitter ganske godt. Hun kan preike litt etter hun har fått mat, så det er ganske gull å kunne lukke døren sånn at hun kan preike seg ferdig 🙈 Har delt rom nå i to uker på hytten, holder på å bli gal 😫 M bare sovner som en stein med en gang. Håper det samme skjer i stol for i kveld har mannen bært inn stresslessen Kom nettopp på at den er av skinn. Det blir jo fættekaldt Må huske å ta med teppe. 2 timer siden, Marimba skrev: Godt å høre at det ikke bare er samboeren her som er treg med oppussing Det går ikke i superfart nei Heldigvis bryr jeg meg ikke om kjellerstuen, men M sitt rom hadde det jo vært greit å hatt halvveis klart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 30. juli 2017 #1486 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) Å ikke sovne under amming.. Hmm.. jeg sitter alltid å ammer når jeg ammer på natten. Løfter han opp av hans seng, og har faktisk brukt ammepute frem til nå. Jeg sjekker jo ofte mobilen når jeg ammer jeg da Veldig dumt om man vil sovne igjen raskt etterpå, mobillys er ikke så søvndyssende Hadde jeg ligget og ammet hadde jeg nok sovnet igjen! Men kjekt at M sovner igjen med en gang da! Vi har også litt oppussingsplaner som går treeeegt. La oss si at det har tatt tre år så langt Endret 30. juli 2017 av Carouselle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 30. juli 2017 #1487 Del Skrevet 30. juli 2017 Ei venninne satt på sengekanten og amma. Jeg samsover enda istedet, selv om det snart er et år siden vi slutta med nattamming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #1488 Del Skrevet 31. juli 2017 7 timer siden, Porcelain skrev: Ei venninne satt på sengekanten og amma. Jeg samsover enda istedet, selv om det snart er et år siden vi slutta med nattamming. I natt var det sprinkelsengnekt (måtte inn fem ganger på tre timer) så da ble det samsoving i hele natt. Fikk ikke testet ut verken sengekant eller stol Når og hvordan gikk du frem for å avvenne nattamming? Synes å huske at du gjorde det selv? Her aner jeg ikke hvordan jeg skal få det til... Som jeg har skrevet tidligere så virker det ikke ut som om hun kjenner meg igjen om nettene. Jeg er liksom whatever, alt jeg gjør er ubrukelig, kun pupp stopper gråten 11 timer siden, Carouselle skrev: Å ikke sovne under amming.. Hmm.. jeg sitter alltid å ammer når jeg ammer på natten. Løfter han opp av hans seng, og har faktisk brukt ammepute frem til nå. Jeg sjekker jo ofte mobilen når jeg ammer jeg da Veldig dumt om man vil sovne igjen raskt etterpå, mobillys er ikke så søvndyssende Hadde jeg ligget og ammet hadde jeg nok sovnet igjen! Men kjekt at M sovner igjen med en gang da! Vi har også litt oppussingsplaner som går treeeegt. La oss si at det har tatt tre år så langt Ligging må jeg tydeligvis slutte med jeg også Jeg har sovnet med mobilen i hånda flere ganger. Litt farlig hvis du er inne på Facebook. Trykker jo på alt mulig Ja vet du hva! Akkurat det at hun sovner med en gang er vi visst heldige med. Har en nevø som holder det gående i flere timer. Nå må hun bare begynne med å ikke våkne/sovne så ofte, så er vi i mål Jeg hater å pusse opp! Hater å bo i huset mens det pusses opp. Forstår ikke hvordan jeg overlevde mens vi bygget på. Aldri mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #1489 Del Skrevet 31. juli 2017 Nå har vi vært på kontroll og det gikk fint! Jeg hadde bestemt meg for å være verdens mest selvsikre mamma og bare "ja, vi ammer fortsatt i søvn, motherfucker!" Det var mannens tur til å stå opp i dag. I går hadde M en kjempegod dag. Sov én times lur i vogna i gangen, én times lur mens jeg trillet (da var gutta kommet hjem) og en lur på 16 minutt da mannen hadde ansvar mens jeg dusjet. Jeg legger meg ikke lenger oppi hvordan han løser sovinga hennes. Han finner vel ut om halvannen måned at hun ikke sover lengre når han tar henne inn mens ungene er hjemme. Så planen min da jeg våknet klokka åtte var å ha goood tid. Drikke iskaffe, dusje, kanskje ta på meg maskara (!!!) og forberede meg på å være verdens kuleste mamma på helsestasjonen. Well. Da M hadde vært våken i én time hadde hun visstnok vært sur, så mannen kom frem til at hun sikkert ville sove. Han trillet og trillet, men hun sovnet ikke. Forstår ikke det Jaja, drit i det. Det endte i alle fall med at hun hatet vogna da jeg prøvde å gå tur og ikke sov i det hele tatt før kontrollen. Så hun hylte seg gjennom veiing og måling. Inne på kontoret fikk hun ligge på ei matte og leke, da ble hun fornøyd heldigvis. Hs var også fornøyd, hun følger visst babybruksanvisningen med alle triksene hun lærer seg etterhvert. 7,7 kg og 68 cm. Hun kunne godt veid litt mer, men det var ikke noe å bekymre seg over. Det ble selvfølgelig snakk om soving, amming, bla bla. Jeg fortalte om hvordan vi hadde det med rulling på nettene, at hun våkner hver gang og tralala. Ammes fremdeles osv osv. Hun hadde faktisk ikke noe å si på det. Så jeg slapp å bli frustrert denne gangen. Nå sover hun på puppen i senga. Neste kontroll er 10 måneder. Dagen etter at jeg er begynt på jobb. Æææ! Halvannen måned igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 31. juli 2017 #1490 Del Skrevet 31. juli 2017 Jeg har ikke prøvd å nattavvenne ennå, men når jeg en gang skal det (hvis vi ikke slipper billig unna, noe jeg tviler på :P), tenker jeg å prøve denne metoden: http://drjaygordon.com/attachment/sleeppattern.html Har gjort noen halvhjertede forsøk på metoden i sove uten gråt, men det blir vi bare frustrerte av. Nevnte metode er jo litt lik, men med litt tydeligere grenser og fremgangsmåte. Funker ikke det kommer jeg til å overlate problemet til mannen noen netter. Men har ikke tenkt å nattavvenne riktig ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 31. juli 2017 #1491 Del Skrevet 31. juli 2017 4 timer siden, Weebs skrev: I natt var det sprinkelsengnekt (måtte inn fem ganger på tre timer) så da ble det samsoving i hele natt. Fikk ikke testet ut verken sengekant eller stol Når og hvordan gikk du frem for å avvenne nattamming? Synes å huske at du gjorde det selv? Her aner jeg ikke hvordan jeg skal få det til... Som jeg har skrevet tidligere så virker det ikke ut som om hun kjenner meg igjen om nettene. Jeg er liksom whatever, alt jeg gjør er ubrukelig, kun pupp stopper gråten Jeg nattavennte når han var ca 18 mnd, såeh det kan hende du er i mål før det sjøl altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #1492 Del Skrevet 31. juli 2017 3 timer siden, Sisti skrev: Jeg har ikke prøvd å nattavvenne ennå, men når jeg en gang skal det (hvis vi ikke slipper billig unna, noe jeg tviler på :P), tenker jeg å prøve denne metoden: http://drjaygordon.com/attachment/sleeppattern.html Har gjort noen halvhjertede forsøk på metoden i sove uten gråt, men det blir vi bare frustrerte av. Nevnte metode er jo litt lik, men med litt tydeligere grenser og fremgangsmåte. Funker ikke det kommer jeg til å overlate problemet til mannen noen netter. Men har ikke tenkt å nattavvenne riktig ennå. Ooo, interessant metode! Takk for tips Jeg er veldig usikker på hva jeg egentlig vil gjøre. Avvenne før jeg begynner på jobb? Eller bare håpe hun forstår at når jeg ikke er hjemme så må hun ta til takke med pappaen. Så back to the tit når jeg er hjemme Det vanskeligste blir nok legging tror jeg. Da skal hun gå fra total våken til å sovne. På nettene er hun jo halvveis i søvne. Vanskeliiiig! 1 time siden, Porcelain skrev: Jeg nattavennte når han var ca 18 mnd, såeh det kan hende du er i mål før det sjøl altså Hvem vet! Hun er ganske stor fan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 31. juli 2017 #1493 Del Skrevet 31. juli 2017 Skjønner godt at du er usikker, jeg har diskusjon med meg selv hver dag om hvorvidt jeg skal nattavvenne eller ikke. Kommer aldri frem til noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 31. juli 2017 #1494 Del Skrevet 31. juli 2017 Samme her. Jeg sier hele tiden at jeg skal begynne også gir jeg opp og utsetter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #1495 Del Skrevet 31. juli 2017 4 timer siden, Sisti skrev: Skjønner godt at du er usikker, jeg har diskusjon med meg selv hver dag om hvorvidt jeg skal nattavvenne eller ikke. Kommer aldri frem til noe. 3 timer siden, Chandra skrev: Samme her. Jeg sier hele tiden at jeg skal begynne også gir jeg opp og utsetter det. Er det noe jeg tenkte absolutt null prosent på før jeg fødte så var det nattavvenning! Alle slags greier som følger med altså Ifølge svigermor stoppet både mannen og søsteren å våkne om nettene da de var sju måneder. Høres for godt ut til å være sant, spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 31. juli 2017 #1496 Del Skrevet 31. juli 2017 Jeg lurer noen ganger på om folk har litt selektiv hukommelse på slikt. En bekjent skrøyt av ungen sov hele natta. Litt senere snakket han om at ungen hadde våknet hver natt og skrek i flere timer?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. juli 2017 Forfatter #1497 Del Skrevet 31. juli 2017 35 minutter siden, Chandra skrev: Jeg lurer noen ganger på om folk har litt selektiv hukommelse på slikt. En bekjent skrøyt av ungen sov hele natta. Litt senere snakket han om at ungen hadde våknet hver natt og skrek i flere timer?? Tror faktisk det! Med tanke på hvor mye jeg har glemt selv på disse månedene så er det halvveis mistenkelig hvor godt folk husker babytiden. Spesielt når det er over 30 år siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 31. juli 2017 #1498 Del Skrevet 31. juli 2017 Blir alltid så lettet når jeg leser her i dagbøkene, for da innser jeg at K ikke er den eneste bebien i verden som gjerne søker pupp om kvelden/natt 😂 Mye mindre nå enn for et par måneder siden, men allikevel 1- 2 ganger. Og du,det gikk heeelt fint da jeg var på jobbreise. Tror de skjønner ingen mamma=ingen pupp 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 31. juli 2017 #1499 Del Skrevet 31. juli 2017 Jeg tror det kommer til å løse seg helt fint når du begynner på jobb igjen. Som @maja87 sier skjønner hun nok at pappa ikke har pupp uansett, så de finner nok sin egen metode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 1. august 2017 Forfatter #1500 Del Skrevet 1. august 2017 11 timer siden, maja87 skrev: Blir alltid så lettet når jeg leser her i dagbøkene, for da innser jeg at K ikke er den eneste bebien i verden som gjerne søker pupp om kvelden/natt 😂 Mye mindre nå enn for et par måneder siden, men allikevel 1- 2 ganger. Og du,det gikk heeelt fint da jeg var på jobbreise. Tror de skjønner ingen mamma=ingen pupp 👍 10 timer siden, Leviora skrev: Jeg tror det kommer til å løse seg helt fint når du begynner på jobb igjen. Som @maja87 sier skjønner hun nok at pappa ikke har pupp uansett, så de finner nok sin egen metode Godt å høre at hun har trappet ned naturlig, @maja87! Deilig å ikke løpe inn og ut hele kvelden Jeg tror nok det vil gå greit jeg også. Eller greit og greit Gå på et vis i hvert fall. Glad for at jeg slipper å være hjemme og høre på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå