Beccy87 Skrevet 24. juli 2017 #1441 Del Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, Weebs skrev: Jeg hadde ikke daua av sorg hvis jeg mot alle odds skulle blitt gravid akkurat Da måtte det jo nesten vært meant to be Men gudhjelpes. Hvis dette var noe vi skulle planlagt (så langt det lar seg gjøre ) så hadde det ikke skjedd sånn akkurat i dag Jeg har også tenkt den tanken. Snart er de tenåringer og synes vi er dødsteite og vil heller dø enn å reise til Legoland med M og oss. Daaaaa....? Trollet var like gammel som M er nå når vi fikk positiv test med Bølla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 24. juli 2017 Forfatter #1442 Del Skrevet 24. juli 2017 49 minutter siden, Beccy87 skrev: Trollet var like gammel som M er nå når vi fikk positiv test med Bølla. Du var den første jeg tenkte på da jeg for moro skyld skulle regne ut aldersforskjellen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 25. juli 2017 Forfatter #1443 Del Skrevet 25. juli 2017 Oh my effing god Makan til morgengretten unge! Tror rett og slett hun savner besteforeldrene. Jeg er faktisk ikke god nok. Hun har bare kjeftet helt siden hun stod opp. Nå tar hun seg en hvil og jeg krysser alle fingre om at hun våkner litt mer fornøyd. Jesus Mallorca Jeg og M er hjemme alene til torsdag og jeg vil tjuvstarte litt på ryddingen. Og vaske vegger! Hvorfor må de kladde på veggen hver gang de går opp trappa? Vi har gelender på andre siden. Men nei. Veggen er grå, men tydeligvis er hendene deres enda gråere. Hvordan vasker man en vegg? Må google. Jeg er begynt å følge Marie Kondo på Instagram. Gøy! Jeg skulle jo egentlig fokusere på innredning til gang/barnerom, men som vanlig får jeg litt angst og finner på alt annet. Som når du skal øve til eksamen, men ender opp med å vaske taket i stedet for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 25. juli 2017 #1444 Del Skrevet 25. juli 2017 Hos meg var det et «krav», hvis vi skal ha barn skal vi minst ha to. Det er han helt med på (heldigvis siden neste kommer i februar😂). Jeg vil gjerne ha tre, men han har sagt vi får ta det etter nummer to, og det er jeg enig i. Samboer er 15 år eldre enn meg og livredd for å bli sett på som gammel far 😉 Blir jo ganske annerledes for mannen din da, som har to fra før på halvtid. Men håper han blir mer på gli om et par-tre år 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 25. juli 2017 Forfatter #1445 Del Skrevet 25. juli 2017 9 minutter siden, maja87 skrev: Hos meg var det et «krav», hvis vi skal ha barn skal vi minst ha to. Det er han helt med på (heldigvis siden neste kommer i februar😂). Jeg vil gjerne ha tre, men han har sagt vi får ta det etter nummer to, og det er jeg enig i. Samboer er 15 år eldre enn meg og livredd for å bli sett på som gammel far 😉 Blir jo ganske annerledes for mannen din da, som har to fra før på halvtid. Men håper han blir mer på gli om et par-tre år 👍 Hadde han kun hatt ett barn så hadde jeg pushet mer på. Men steget fra tre til fire barn er ganske heftig. Må ha ny bil, ferier koster omtrent to månedslønner... Vi kjenner et ektepar der kona er ganske bestemt på at de skal ha fire unger, mens mannen er fornøyd med de tre som de har nå. Men han er liksom ikke helt bastabom imot det. Mannen min mener de er helt crazy og kommer med en heftig monolog om hvorfor fire barn er altfor mange hver gang det kommer opp. Bare til meg altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 25. juli 2017 #1446 Del Skrevet 25. juli 2017 10 minutter siden, Weebs skrev: Hadde han kun hatt ett barn så hadde jeg pushet mer på. Men steget fra tre til fire barn er ganske heftig. Må ha ny bil, ferier koster omtrent to månedslønner... Vi kjenner et ektepar der kona er ganske bestemt på at de skal ha fire unger, mens mannen er fornøyd med de tre som de har nå. Men han er liksom ikke helt bastabom imot det. Mannen min mener de er helt crazy og kommer med en heftig monolog om hvorfor fire barn er altfor mange hver gang det kommer opp. Bare til meg altså Haha, ja fire barn er mye! All logistikk må jo oppgraderes, soverom og for å ikke snakke om ferier ja 🙈 Jeg er yngst av fire 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 25. juli 2017 #1447 Del Skrevet 25. juli 2017 10 timer siden, maja87 skrev: Hos meg var det et «krav», hvis vi skal ha barn skal vi minst ha to. Det er han helt med på (heldigvis siden neste kommer i februar😂). Jeg vil gjerne ha tre, men han har sagt vi får ta det etter nummer to, og det er jeg enig i. Samboer er 15 år eldre enn meg og livredd for å bli sett på som gammel far 😉 Blir jo ganske annerledes for mannen din da, som har to fra før på halvtid. Men håper han blir mer på gli om et par-tre år 👍 Faktisk samme aldersforskjell her, og derfor er mannen min mest gira på å nøye seg med en. Men jeg håper virkelig jeg klarer å overbevise han til en til. Kunne gjerne hatt tre også, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 25. juli 2017 Forfatter #1448 Del Skrevet 25. juli 2017 10 timer siden, maja87 skrev: Haha, ja fire barn er mye! All logistikk må jo oppgraderes, soverom og for å ikke snakke om ferier ja 🙈 Jeg er yngst av fire 😉 Åh, er du det? Så gøy! Jeg kjenner ei som vokste opp med fem søsken, og ei annen med seks. De synes det var topp. Det er alltid interessant å høre om familier som ikke gadd å stoppe på tre Hun med seks søsken sa "kjør på med to tette!" til meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 25. juli 2017 Forfatter #1449 Del Skrevet 25. juli 2017 I dag grovryddet jeg gutterommene. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg sa "å HERREgud?!" men jeg tror det var cirka hundre Fikk kastet en del før hoarderen kommer hjem på torsdag. Bare for å illustrere: Jeg tok bilde av et Ninjago-blad (det er en Lego-tegneserie) med klistremerker i for å forsikre meg om at det var greit at jeg kastet det. Det er flere år siden de sluttet å se på den serien. Svaret jeg fikk var "kan jo spare det til M". Øhmm. Nei. Hundrevis av små klistremerker av noen figurer som storebrødrene syntes var kule da de var seks. Ja, det vil hun sikkert ha Jeg dauer. Så det gikk i bosset sammen med masse annet. Noe var jeg sikker på at var boss, noe var sånn "ops, mistet den visst oppi posen". Ting som har vært fanget under senga i et halvt år er det ingen som kommer til å savne. Tørket femten tonn støv, vasket opp flere kvadrat med klissete flekker, støvsugde opp ting som sa "krsklsjlkrsj". Deilig! Brukte faktisk flere timer. Måtte skaffe barnevakt Været er amazing og M har sovet i vogna med bare body på seg. Hun er heldig som får ligge der å chille mens jeg må svette og trille. Herregud, det rimte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 25. juli 2017 #1450 Del Skrevet 25. juli 2017 Så flink du er Det hørtes ut som litt av en jobb Jeg pleier også å tilfeldigvis miste ting i søppelsekken, det kjekke er at det er seriøst aldri noen som savner det. Det samme gjelder når jeg støvsuger og ikke gidder å bøye meg ned Her anser jeg gamle kinderegg figurer og mc donalds gaver som søppel, mens mannen anser det som gull. Jeg har sluttet å spørre om jeg kan kaste det, som sagt, ingen savner det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 25. juli 2017 Forfatter #1451 Del Skrevet 25. juli 2017 1 time siden, Mumsy skrev: Så flink du er Det hørtes ut som litt av en jobb Jeg pleier også å tilfeldigvis miste ting i søppelsekken, det kjekke er at det er seriøst aldri noen som savner det. Det samme gjelder når jeg støvsuger og ikke gidder å bøye meg ned Her anser jeg gamle kinderegg figurer og mc donalds gaver som søppel, mens mannen anser det som gull. Jeg har sluttet å spørre om jeg kan kaste det, som sagt, ingen savner det.. Takk for det, takk for det Det var fytti rakkeren for en jobb. Godt jeg hadde psyka meg opp i en uke De savner aldri noen ting! De har altfor mye greier som de ikke har rørt eller sett på på år og dag. Kast alt, det er mitt motto! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 26. juli 2017 #1452 Del Skrevet 26. juli 2017 13 timer siden, Weebs skrev: I dag grovryddet jeg gutterommene. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg sa "å HERREgud?!" men jeg tror det var cirka hundre Fikk kastet en del før hoarderen kommer hjem på torsdag. Bare for å illustrere: Jeg tok bilde av et Ninjago-blad (det er en Lego-tegneserie) med klistremerker i for å forsikre meg om at det var greit at jeg kastet det. Det er flere år siden de sluttet å se på den serien. Svaret jeg fikk var "kan jo spare det til M". Øhmm. Nei. Hundrevis av små klistremerker av noen figurer som storebrødrene syntes var kule da de var seks. Ja, det vil hun sikkert ha Jeg dauer. Så det gikk i bosset sammen med masse annet. Noe var jeg sikker på at var boss, noe var sånn "ops, mistet den visst oppi posen". Ting som har vært fanget under senga i et halvt år er det ingen som kommer til å savne. Tørket femten tonn støv, vasket opp flere kvadrat med klissete flekker, støvsugde opp ting som sa "krsklsjlkrsj". Deilig! Brukte faktisk flere timer. Måtte skaffe barnevakt Været er amazing og M har sovet i vogna med bare body på seg. Hun er heldig som får ligge der å chille mens jeg må svette og trille. Herregud, det rimte Etter inspo fra deg ryddet jeg stedatterens rom i går. Det så FORJÆVLIG ut... Rydde er å overdrive, hun har sånn høy seng med rom under - kastet alt under der og dro for gardinene Støvsugde og satte de store lekene ved veggen. Ser amazing ut nå! Skal foreslå at hun heretter må rydde før hun drar. Hvis ikke har vi om 2-3 år 3 unger som tror vi er tjenerene deres! Appropo spare på leker, vi har samme issuet her.. Alt til stedatteren ryddes vekk og settes i kjelleren med følgende setning "K kan jo leke med det senere". Jeg har ikke turt å si noe, men snart må jeg det 1. Det er 8 år alder forskjell. Hvem har sagt at petshop og shopkins er IN når K er gammel nok? Er det ikke bedre at stedatteren får "selge" det/ gi det bort til noen som vil ha det NÅ? 2. Skal K aldri få noe eget hun da? Eller er poenget at hun skal ha dobbelt så mye RÆÆÆÆÆÆÆL? Sorry, kuppa visst her med egen frustrasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 26. juli 2017 Forfatter #1453 Del Skrevet 26. juli 2017 10 timer siden, maja87 skrev: Etter inspo fra deg ryddet jeg stedatterens rom i går. Det så FORJÆVLIG ut... Rydde er å overdrive, hun har sånn høy seng med rom under - kastet alt under der og dro for gardinene Støvsugde og satte de store lekene ved veggen. Ser amazing ut nå! Skal foreslå at hun heretter må rydde før hun drar. Hvis ikke har vi om 2-3 år 3 unger som tror vi er tjenerene deres! Appropo spare på leker, vi har samme issuet her.. Alt til stedatteren ryddes vekk og settes i kjelleren med følgende setning "K kan jo leke med det senere". Jeg har ikke turt å si noe, men snart må jeg det 1. Det er 8 år alder forskjell. Hvem har sagt at petshop og shopkins er IN når K er gammel nok? Er det ikke bedre at stedatteren får "selge" det/ gi det bort til noen som vil ha det NÅ? 2. Skal K aldri få noe eget hun da? Eller er poenget at hun skal ha dobbelt så mye RÆÆÆÆÆÆÆL? Sorry, kuppa visst her med egen frustrasjon Så bra at vi inspirerer hverandre! Jeg inspirerer deg til å rydde, du inspirerer meg til å ville bli gravid igjen Takk skal du faen meg ha Neida, men seriøst. Deilig med barnerom som ser bra ut! Håper det holdes sånn noenlunde både hos dere og hos oss Ja, hva er greia med at våre jenter bare skal få brukte leker? Det går ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 26. juli 2017 Forfatter #1454 Del Skrevet 26. juli 2017 I dag har jeg vært så jævlig dårlig! Vondt i hodet og crazy kvalm. Vi har måttet vandre litt i hagen tilfelle jeg spydde Var ikke gira på å tørke spy inne. Heldigvis klarte jeg å holde meg. Salikatt, det er vanskelig å passe på en aktiv baby når du helst vil ligge helt i ro på et mørkt rom. Rundt juletider i fjor fikk hele familien omgangssyken. Det var ganske dritt det også, men da var jo M så liten at hun var fornøyd bare hun fikk ligge oppå en av oss. Nå er det action hele veien! Hun kommer seg fremdeles bare bakover rundt på gulvet, men i dag fant hun på en slags teknikk der hun kommer seg noen centimeter frem Hun står på alle fire og gynger frem og tilbake i en voldsom fart. Så tar hun sats og hopper fremover med beina. Så strekker hun ut den ene armen og kollapser på magen. Ta-da! Gjorde det et par ganger for å rekke fram til "pianoet" sitt Flink jente! På mandag skal vi til hs på kontroll. Gleder meg til å se hvor mye hun har vokst. Spennende nå som hun får mat! Gruer meg til å treffe det hespetreet igjen. "Hvordan går det med soving da? Litt stryking i pannen så sover hun vel 12 timer?" Ja, nesten! Må ammes i søvn hver time fordi hun ruller seg på magen og våkner/gråter I går var hun faktisk helt amazing da. Det passet kjempegreit fordi jeg laget en ny batch kjøttgryte. Sov fra 19.45 til 22.00. Det høres kanskje ikke så dritbra ut, men for M er dette knall Men det som imponerte mest var at hun faktisk våknet to ganger. Sparket med beina, snudde seg et par ganger, og sovnet igjen! Så lenge hun ikke ruller seg på magen så klarer hun faktisk å finne roen igjen selv. Hvorfor må du rulle sååånnn?? Faens rulling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 26. juli 2017 #1455 Del Skrevet 26. juli 2017 Haha, jeg krever snapvideo av den teknikken Soving på kveldene pleier å gå fint her, men nå sitter jeg her allerede for andre gang. Da jeg kom opp første gangen lå M i fotenden og lekte med babycallen Hun pleier forresten å sove fra ca 19 til 21.30/22 på kveldene, så jeg er enig i at 19.45 til 22 er ganske bra Alt over 1,5 time er liksom innafor. Var på besøk hos ei venninne som har en på nesten to mnd og hun lurte på om M sover bra på natta. "Ja, er bare våken to ganger, kanskje tre, pluss når jeg legger meg." Venninne: Er det bra?? Jeg: (hennes er vel våken en gang eller to, hun tror vel det er normalen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 26. juli 2017 #1456 Del Skrevet 26. juli 2017 2 timer siden, A4-livet skrev: ... Alt over 1,5 time er liksom innafor. Var på besøk hos ei venninne som har en på nesten to mnd og hun lurte på om M sover bra på natta. "Ja, er bare våken to ganger, kanskje tre, pluss når jeg legger meg." Venninne: Er det bra?? Jeg: (hennes er vel våken en gang eller to, hun tror vel det er normalen ) Haha. Minner meg om første møte med barselgruppa, der hun ene bare "ja, joo, han sover jo ganske greit om kveldene. Sovner i 20-tiden og sover en 6-7 timer i strekk. Helt ok, liksom" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 26. juli 2017 #1457 Del Skrevet 26. juli 2017 6 minutter siden, sitronkake skrev: Haha. Minner meg om første møte med barselgruppa, der hun ene bare "ja, joo, han sover jo ganske greit om kveldene. Sovner i 20-tiden og sover en 6-7 timer i strekk. Helt ok, liksom" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #1458 Del Skrevet 27. juli 2017 13 timer siden, A4-livet skrev: Haha, jeg krever snapvideo av den teknikken Soving på kveldene pleier å gå fint her, men nå sitter jeg her allerede for andre gang. Da jeg kom opp første gangen lå M i fotenden og lekte med babycallen Hun pleier forresten å sove fra ca 19 til 21.30/22 på kveldene, så jeg er enig i at 19.45 til 22 er ganske bra Alt over 1,5 time er liksom innafor. Var på besøk hos ei venninne som har en på nesten to mnd og hun lurte på om M sover bra på natta. "Ja, er bare våken to ganger, kanskje tre, pluss når jeg legger meg." Venninne: Er det bra?? Jeg: (hennes er vel våken en gang eller to, hun tror vel det er normalen ) Skal prøve å få det på film hvis hun tar den i dag også Enig i det, når hun sover over 1,5 time så blir jeg nesten stolt 11 timer siden, sitronkake skrev: Haha. Minner meg om første møte med barselgruppa, der hun ene bare "ja, joo, han sover jo ganske greit om kveldene. Sovner i 20-tiden og sover en 6-7 timer i strekk. Helt ok, liksom" Ja, helt ok!!!! Det hadde vært helt mirakuløst her i huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 27. juli 2017 #1459 Del Skrevet 27. juli 2017 Huff, ja omgangssyken når man må passe barn er kanskje de verste timene man går gjennom i småbarnsfasen. Husker med skrekk da mannen og jeg ble syke med to timers mellomrom. Mini skrek og var sulten, men ingen orket å lage flaske til henne (hun drakk erstatning på det tidspunktet). I tillegg dro hun ut alt innholdene av kjøkkenskapene mens vi lå på gulvet og ute av stand til å røre på oss. Takk og lov for en mormor som stiller opp!! For en søt teknikk hun har, høres helt fantastisk ut med at hun tar sats og bykser fremover! Mini beveget seg kun på ryggen, baklengs. Lillebror åler. Ingen krabber. Jaja, trøster meg med at Mini faktisk går normalt den dag i dag. Ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #1460 Del Skrevet 27. juli 2017 Joho, ungene har fått handlet seg flere leker som skal legges i hyllene Godt jeg har ryddet litt så det er plass da! Lurer på om de har så mye greier hos mammaen også Kontrastene er store her. I går var det shorts, i dag er det gore-tex og regntøy. Det regner faktisk kattunger. Håper det letter snart. Nå har jeg vært på to turer og denne jakka er ikke sykt vanntett, så det ble kaldt Har ikke de store planene i dag. Nyte at hodepinen er borte og følge med på om det blir noe fødings Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå