Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Har du prøvd dentinox? 
Vet at dentinox sidestilles med crack i mange miljøer, men siden du har tatt steget inn i den mørke underverdenen med paracet allerede så.... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

:hoho: Du skriver så gøy :strix:

Men hva med dagboka mi da!? :klo:

Alltid gøy med heroin :jepp:

Ny dagbok? I'm in! :biggrin:

2 timer siden, A4-livet skrev:

Heroin :hoho: Du får se om hun får abstinenser i morgen :P 

Har hørt de abstinensene kan være veldig plagsomme. Da må det nesten bli en ny Paracet. Og da har vi det liksom gående :klo:

1 time siden, Leviora skrev:

Velkommen hjem! Ble dere fornøyd med trappa?

Heroin er noen par hakk verre enn paracet, ja :ler: Men paracet er likevel ikke til å spøke med, hilsen ei som var avhengig i mange år :sjenert: 

Takk! Veldig fornøyd, ja. Men nå vises det veldig godt hvor skitten den er :fnise: Ligger allerede masse gress i flere trinn. Djis. Livet med gutter i hus, I guess :P 

Jeg var veldig whatever til Paracet og Ibux tidligere. "Best å ta fire i slengen :Nikke:" Nå starter jeg med en halv :fnise:

4 timer siden, Sisti skrev:

Jeg gir paracet hvis barnet virker veldig plaget. Har ikke vært nødvendig ved tannfrembrudd for vår del, men hadde han vært plaget og ingenting hjalp hadde jeg ikke nølt. Husker jeg googlet det samme da han hadde skikkelig feber, men ble virkelig ikke klokere av diverse forumdamer. :P Så da må man bare skaffe seg sine egne prinsipper! 

Det var faktisk litt skummelt altså. Alltid usikker på nye ting :P Det har gått greit de andre dagene. Så lenge det skjedde noe hele veien og hun ikke ble satt/lagt ned. Men nå var ingen av favorittgreiene hennes kjekke i det hele tatt :snurt:

Det er mange med så ekstreme meninger enten den ene eller den andre veien. Så av og til må du bare fortrenge ting du leser på forum :tongue: Sunn fornuft, som mannen sier :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Beccy87 skrev:

Har du prøvd dentinox? 
Vet at dentinox sidestilles med crack i mange miljøer, men siden du har tatt steget inn i den mørke underverdenen med paracet allerede så.... ;) 

Paracet OG dentinox?! Du er sikkert en sånn som lar ungene bygge lego uten hjelm :ler: 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Beccy87 skrev:

Har du prøvd dentinox? 

:fnise:

Har ikke det! Skal Google snarest :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hostet lillesøster som en gammel gubbe med kols. Jeg ringte til legevakten midt på natten 🙈  Den koselige mannen i tlf ba meg gi henne Paracet. Jeg ble veldig usikker. Så jeg forteller han at hun ikke hadde feber. Da svarer han at ytterst få av oss voksne begrenser smertelindring til feber. Han har jo rett i det. Har de vondt så tenker jeg de bør få smertelindring de små og ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Pentu skrev:

Her hostet lillesøster som en gammel gubbe med kols. Jeg ringte til legevakten midt på natten 🙈  Den koselige mannen i tlf ba meg gi henne Paracet. Jeg ble veldig usikker. Så jeg forteller han at hun ikke hadde feber. Da svarer han at ytterst få av oss voksne begrenser smertelindring til feber. Han har jo rett i det. Har de vondt så tenker jeg de bør få smertelindring de små og ❤️

Det er faktisk helt sant! Jeg kan ikke huske sist jeg målte min egen feber. Godt poeng :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på sykehus med snuppis i vinter, og da fikk jeg kjeft fordi vi hadde vært så tilbakeholdne med paraceten! Det var en kjerring av en helsesøster som hadde sagt at vi ikke skulle gi det om ikke feberen var over 39, men legene på sykehuset sa akkurat som @Pentu at VI hadde jo tatt paracet om vi var syke og hadde vondt, og da var det ingen grunn til å ikke gi det til barnet så sant vi holdt oss innenfor døgndosene som sto på pakken og ga rett dose i forhold til kroppsvekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være ærlig, jeg er litt nervøs for kvelder og netter om to måneder...

Jeg vet at det skjer nye ting hele veien og alt kan forandre seg. Men M har fremdeles oppvåkninger hver time på nettene (når hun ligger i egen seng) og det er akkurat som om jeg skulle vært en helt fremmed hver gang (hun våkner og gråter umiddelbart). Ingenting jeg prøver som trøst har noe effekt. Jeg er like nyttig som et tre. 

Men i går kveld prøvde jeg å holde ut litt med gråten. Jeg holdt henne hele veien, så jeg følte ikke at jeg dreiv med barnemishandling akkurat. Det føltes ut som et kvarter, men det var sikkert bare at par minutt :P Jeg holdt henne i ulike stillinger, gikk litt rundt i rommet mens jeg hele veien snakket rolig eller sang. I starten strittet hun i mot som vanlig, klorte meg i ansiktet som vanlig :rolleyes: og bare fortsatte å gråte som om verden var gått i tusen knas. Det var ikke før hun ble totalt våken at hun roet seg ned. Da forstod hun plutselig at jeg var mamma. Hun slappet av og gjespet litt. Så jeg prøvde å legge henne i sprinkelsenga mens jeg holdt rundt henne og hadde ansiktet mitt mot brystet hennes. Det har vært trikset den siste tiden for å få henne til å slappe av. Ikke at det har virket så veldig ofte, men de gangene jeg har sluppet å amme tilbake i søvn så har det vært tingen :P 

Men ja, så sovnet hun faktisk. I omtrent en halvtime før jeg måtte inn igjen. Da ble det amming :sjenert:

I forgårs holdt jeg på med oppvåkning hver time fram til klokka to. Da sovnet vi  sammen. Og Fitbiten sier jeg sov kjempegodt fra to og ut :fnise: Før det var det bare en haug med røde streker (våken tilstand). Og det stemmer altså. Lurer på om hun har like mange oppvåkninger når vi sover sammen, men da sovner hun igjen siden jeg er rett der? Forstår hun at jeg ikke er et tre da liksom?

Åh, babyer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Vi var på sykehus med snuppis i vinter, og da fikk jeg kjeft fordi vi hadde vært så tilbakeholdne med paraceten! Det var en kjerring av en helsesøster som hadde sagt at vi ikke skulle gi det om ikke feberen var over 39, men legene på sykehuset sa akkurat som @Pentu at VI hadde jo tatt paracet om vi var syke og hadde vondt, og da var det ingen grunn til å ikke gi det til barnet så sant vi holdt oss innenfor døgndosene som sto på pakken og ga rett dose i forhold til kroppsvekt. 

Jeg dør av de fuckings helsesøstrene. Jeg hører så mange historier som er helt :dany:

Noen er selvsagt greie. Vår var grei helt til forrige kontroll da hun viste seg å være et mehe. Ifølge meg i hvert fall :fnise:

Hvorfor gir de så teite råd???

Jeg er sulten og sinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tre! :fnise: 

På en måte er det godt at flere her gruer seg til dette med søvn og jobbing. Det er til å bli helt besatt av. Søvn er viktig! Det er godt å ikke føle seg alene. Oppvåkning hver time høres slitsomt ut. :( Her sover mini godt fra åtte på kvelden til litt ut på natten før bråket starter så jeg kan kanskje ikke klage. Greia med det er at jeg får mye alenetid på kvelden men lite søvn på natten. Klarer jo aldri å legge meg tidlig. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Chandra skrev:

Et tre! :fnise: 

På en måte er det godt at flere her gruer seg til dette med søvn og jobbing. Det er til å bli helt besatt av. Søvn er viktig! Det er godt å ikke føle seg alene. Oppvåkning hver time høres slitsomt ut. :( Her sover mini godt fra åtte på kvelden til litt ut på natten før bråket starter så jeg kan kanskje ikke klage. Greia med det er at jeg får mye alenetid på kvelden men lite søvn på natten. Klarer jo aldri å legge meg tidlig. 😬

Jeg tenker en del på kvelds- og nattevaktene ja :P Det må jo gå på et eller annet vis at pappaen får henne til å sove, men jeg har mine tvil om at det kommer til å gå knirkefritt :sjenert: Kanskje hun er våken helt til jeg kommer hjem halv tolv etter kveldsskift :forvirret: Og kanskje han må ut å trille på nettene :fnise: Nei, huff. Blitt litt gal av hele sovingen jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello, hønemor :P 

Noen arbeidere jobber hos oss og han ene ringte på og sa at nå skulle de kappe skifer, så jeg burde flytte bilen min. Og jeg bare "nei, babyen min sover i vogna her inne, jeg har tatt av selene, tenk om hun våkner og faller ut!!!!" Jeg sa ikke dette høyt, jeg sa bare "okei". Så stod jeg leeenge i gangen og psyket meg opp til å gå ut. Jeg råkjørte (neida) bort til naboen, krysset fingrene for at han ikke skulle ut av garasjen akkurat da, og gikk tilbake så fort det går an å gå uten å se crazy ut. 

Hun hadde ikke falt ut av vogna da jeg kom tilbake :tommelsmil: :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei nå kommer jeg kanskje med et malplassert råd men hvis jeg husker riktig så sover ikke kiden din særlig lenge om gangen på dagen? Det vi fant ut (når T var mye eldre enn M er tror jeg) var at han nok var i underskudd på søvn, pga dårlig dagsøvn, og at det førte til mange oppvåkninger på kvelden /natta. Jeg leste et sted at babyer sov i sykluser på 40 minutter (T sov ofte 20 og), så det som noen ganger funka både på dag og kveld var å gå inn etter 38 minutter, også hjelpe han over i ny søvnsyklus. Vogna rugga vi, også tror jeg vi la oss inntil han i senga. Med vi mener jeg jeg tror jeg.  Uansett, det hjalp litt etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Porcelain skrev:

Okei nå kommer jeg kanskje med et malplassert råd men hvis jeg husker riktig så sover ikke kiden din særlig lenge om gangen på dagen? Det vi fant ut (når T var mye eldre enn M er tror jeg) var at han nok var i underskudd på søvn, pga dårlig dagsøvn, og at det førte til mange oppvåkninger på kvelden /natta. Jeg leste et sted at babyer sov i sykluser på 40 minutter (T sov ofte 20 og), så det som noen ganger funka både på dag og kveld var å gå inn etter 38 minutter, også hjelpe han over i ny søvnsyklus. Vogna rugga vi, også tror jeg vi la oss inntil han i senga. Med vi mener jeg jeg tror jeg.  Uansett, det hjalp litt etterhvert. 

Absolutt ikke malplassert! Det er faktisk ikke lenge siden jeg leste akkurat det samme om søvnsykluser. Her sover hun vanligvis mellom 30-45 minutt på dagtid. Det hender hun våkner etter 20 og da blir jeg skikkelig lei meg :fnise: Hun hadde en periode (kanskje en uke eller noe sånt :P) der hun kunne finne på å sove 1,5 time. Jeg skal teste ut trikset ditt snart. Om noen få minutt faktisk :Nikke:

I går kveld/natt gikk det flere ganger to timer mellom hver oppvåkning. Jeg var veldig fornøyd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jollyroom har masse tilbud nå. Blant annet på ting til barnerommet. Det passer både bra og dårlig :P Jeg har til nå plassert sånne vimpler i handlekurven. Det ser jeg på absolutt alle bilder så jeg regner med det er obligatorisk? Ellers vet jeg ikke. Jeg har en plan om å sjekke ut Instagram og Pinterest i dag :fnise:

Som sagt over her sov M i intervaller på to timer i går. Ganske greit, jeg fikk støvsugd hele huset og vasket kjøkkengulvet på kvelden. Veldig deilig de få timene det er rent :tongue:

Jeg gikk nettopp inn på det ene barnerommet med en pose for å kaste det jeg fant av boss :daane: De ungene har like mye ordenssans som faren. Shit altså. Jeg ble faktisk svimmel. Jeg har hintet flere ganger om at de bør begynne å rydde rommet sitt selv. Mannen er enig. Punktum. Ferdig med den saken, ingenting skjer. Jeg pleier bare å lukke dørene når jeg går forbi så jeg slipper å se kaoset. Men i dag skulle jeg liksom gjøre noe med det. Jeg fikk kastet masse rare greier, resten tror jeg mannen bør ta ansvar for. 

De er sånn som alle unger, tror jeg. Vil ha nye ting hele veien. Den nye tingen er morsom i et par dager, så blir den liggende urørt forever. Jeg er sånn "rydd, kast, gi til Fretex", kjedelig når ingen andre i dette huset er sånn :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt skeptisk til vimpler. Jeg er ekstremt forsiktig når det gjelder alt som kan surres rundt halsen og forårsake kvelning, så lange tråder er no-go hos oss. Hadde en episode for bare noen dager siden! E hadde fått tak i ei pyntepute (for barn) på rommet og tatt den med i senga. Våknet opp med et skrik og ropte "AU". Hun hadde da tredd hånda gjennom vaskelappen som var sydd som ei løkke, og surret puta mange ganger rundt. Den var så stram rundt håndleddet at den nesten gikk gjennom huden et sted :( Vi ante ikke at noe sånt kunne skje, men nå er vi veldig oppmerksomme på sånt.

Barn og rot! Jeg hater rot, men det eneste jeg gjør er å sitte på ræva og klage :ler: Jeg fikk boka "Magisk opprydding" i posten i går. Jeg er av typen ekstrem ubesluttsom, distré og LAT, så rundt meg er det kaos 24/7 :fnise: Jeg har et håp om at KonMari rydder opp i livet mitt en gang for alle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
3 minutter siden, Leviora skrev:

Jeg er litt skeptisk til vimpler. Jeg er ekstremt forsiktig når det gjelder alt som kan surres rundt halsen og forårsake kvelning, så lange tråder er no-go hos oss. Hadde en episode for bare noen dager siden! E hadde fått tak i ei pyntepute (for barn) på rommet og tatt den med i senga. Våknet opp med et skrik og ropte "AU". Hun hadde da tredd hånda gjennom vaskelappen som var sydd som ei løkke, og surret puta mange ganger rundt. Den var så stram rundt håndleddet at den nesten gikk gjennom huden et sted :( Vi ante ikke at noe sånt kunne skje, men nå er vi veldig oppmerksomme på sånt.

Skrekk og gru! Åh, det er så mye rart de kan skade seg på. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Leviora skrev:

Barn og rot! Jeg hater rot, men det eneste jeg gjør er å sitte på ræva og klage :ler: Jeg fikk boka "Magisk opprydding" i posten i går. Jeg er av typen ekstrem ubesluttsom, distré og LAT, så rundt meg er det kaos 24/7 :fnise: Jeg har et håp om at KonMari rydder opp i livet mitt en gang for alle :P

Å herregud, for en skummel opplevelse :ohmy: Nå tok jeg et kjapt overblikk over lekene til M. Hun liker å fikle med lappene. Ingen med løkker her heldigvis.

Jeg har også en KonMari-bok! Det er sikkert den samme, men min er på engelsk. Den har et langt navn, husker ikke helt :P Jeg har ikke kommet meg gjennom hele, men jeg har sett et par YouTube-videoer der folk kjører teknikken. Ble inspirert og gav vekk en haug med klær og litt diverse :Nikke: Elsker å kvitte meg med ting :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...