Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Leviora skrev:

Hurra for første tann! :nigo: Får håpe hun ikke biter deg alt for mye når hun selv oppdager hva den kan brukes til. Jeg har en tygger fra før, hvordan skal det bli når han får tenner?! :sjokkbla: 

Hurra hurra! :laugh:

Hun har drevet med biting de siste dagene! Kanskje fordi det har klødd? Hun tar tak og drar i puppen :fnise:. Tipper det kommer til å gjøre vondt hvis hun fortsetter sånn :P

2 minutter siden, Beccy87 skrev:

Den første tannen! 
Så gøy!!! :nordvesta:

Ja, det er stas! :nori: Til og med mannen ble gira :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har klart å innbille meg at det er torsdag i dag og tenkt at "puh, bare én natt igjen". Men nei! :P

Det er veldig kjedelig å trille tur her. Ingen butikker i nærheten. Bare masse byggefelt. Det "positive" er at hele området består av opp- og nedoverbakker så Fitbiten tror jeg trimmer som en gal :fnise:

Og stua her er ganske stor så M flyr (baklengs) rundt på gulvet hele dagen :)

Men det skal bli godt å komme hjem. Jeg var innom og hentet treningsklær i går og trappa ser bra ut! Moro, moro :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
1 time siden, Leviora skrev:

Hurra for første tann! :nigo: Får håpe hun ikke biter deg alt for mye når hun selv oppdager hva den kan brukes til. Jeg har en tygger fra før, hvordan skal det bli når han får tenner?! :sjokkbla: 

Min er også en tygger, men det har gått overraskende bra med tenner! Håper du erfarer det samme. 

Gratulerer med første tann, Weebs! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sisti skrev:

Min er også en tygger, men det har gått overraskende bra med tenner! Håper du erfarer det samme. 

Gratulerer med første tann, Weebs! 

Jeg ser mange sliter med biting på Facebook-gruppa. Vi får bla oss tilbake og finne noen tips hvis det blir et problem :P

Takk for det! Jeg ble så stolt av M (vet ikke hvorfor :fnise:) at hun fikk sove i senga med meg i hele natt. Tror hun var fornøyd ;)

4 timer siden, Chandra skrev:

Hurra for første tann! :nordvesta:

Hva valgte dere å gjøre med trappa? 

Wiii :nori:

Vi var helt crazy og gikk for hvit trapp :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Skulle dere ikke ha aluminiumsfolie? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, A4-livet skrev:

Skulle dere ikke ha aluminiumsfolie? :klo: 

Annenhvert trinn :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Weebs skrev:

Jeg ser mange sliter med biting på Facebook-gruppa. Vi får bla oss tilbake og finne noen tips hvis det blir et problem :P

Takk for det! Jeg ble så stolt av M (vet ikke hvorfor :fnise:) at hun fikk sove i senga med meg i hele natt. Tror hun var fornøyd ;)

Wiii :nori:

Her i gården begynte hun ikke å bite meg med en gang tennene kom (hun var bare 4 måneder da de to første kom), men etter to-tre måneder fant hun plutselig ut at det var sykt gøy å bite under amming. Det eneste som funket for meg var å si strengt (men ikke sint) "Nei", koble henne fra, og avslutte ammingen. Bildet er resultatet av en pumping for å lette på trykket da det pågikk som verst! Og nei, jeg produserer ikke jordbærmelk :sjenert: Men heldigvis funket teknikken relativt fort, hun var glad nok i å die til at hun skjønte at det ikke var så taktisk.

IMG_4657.JPG

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AU, @miore :sjokkert::grine:

Jeg ropte høyt au et par ganger jeg, da ble jr skremt og begynte å gråte. Skjønte fort at det ikke lønte seg å bite da :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@miore :bond:

Jeg kløyp/dro Trollet i kinnet når han beit. Ikke sånn at det gjorde vondt selvfølgelig, bare sånn at han glapp opp taket og forstod at det ikke var noe gøy. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, miore skrev:

Her i gården begynte hun ikke å bite meg med en gang tennene kom (hun var bare 4 måneder da de to første kom), men etter to-tre måneder fant hun plutselig ut at det var sykt gøy å bite under amming. Det eneste som funket for meg var å si strengt (men ikke sint) "Nei", koble henne fra, og avslutte ammingen. Bildet er resultatet av en pumping for å lette på trykket da det pågikk som verst! Og nei, jeg produserer ikke jordbærmelk :sjenert: Men heldigvis funket teknikken relativt fort, hun var glad nok i å die til at hun skjønte at det ikke var så taktisk.

IMG_4657.JPG

Hoisann! :haar:

Hun har gjort det én gang det var ordentlig vondt. Jeg skvatt og sa au ganske høyt. Da stoppet hun, kikket opp på meg og beit forsiktig en gang til mens hun så meg i øynene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Weebs skrev:

Hoisann! :haar:

Hun har gjort det én gang det var ordentlig vondt. Jeg skvatt og sa au ganske høyt. Da stoppet hun, kikket opp på meg og beit forsiktig en gang til mens hun så meg i øynene :fnise:

:ler: Var litt sånn det startet hos oss også, hun syntes tilsynelatende at det var komisk da jeg skvatt, og da hun etter hvert skjønte hva som gjorde at jeg skvatt ble det en supermorsom lek :) Lille troll! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette huset passer ikke for oss :P

Det består av 90 % vinduer og de har ikke varmepumpe. Og det har vært full sol hele uka, så det er vaaarmt. Mannen har allergi, så når vi har vinduer og dører oppe piper han i brystet og renner i øynene. Så det er litt sånn tap/tap :dry:. Det eneste soverommet som ikke er drepen varmt er der jeg og M sover :plystre:. Nå har han bestemt seg for å sove hjemme i kjelleren resten av tiden.

Hvordan det er levelig her når det faktisk er sommervær er det ingen som forstår. Nå er det 10 grader ute, men sola steiker sånn på vinduene at det blir helt badstue. 

Og jeg ødela lommeboka mi i går :snurt:. No joke, jeg elsket den lommeboka. Den var pørfekt. Akkurat plass til telefon, lypsyl og alle kortene mine. Pluss kontanter selvfølgelig, men hvem bruker det :fnise:

Så nå må jeg på shopping. Lurer på om jeg skal tørre å ta med meg M. Det er litt kjøring (20 minutt :ohmy:), og det er inne på et senter. Nå som hun sitter i sportsvogn er det kanskje lettest å ta med den? Selv om det kommer til å ta maks fem minutt :fnise:. Det er det kjedelige med å bo litt avsides...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Åfyfader, det huset høres forferdelig ut! 

Liker M å være med på shopping? Mini syns hvertfall det er gøy (en liten stund), sååå mye å se på. Du kan jo prøve å bruke litt mer enn fem minutter hvis hun koser seg. :P

... Jeg sitter nemlig på jobb nå og har SÅ lyst til å dra på shopping i stedet... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sisti skrev:

Åfyfader, det huset høres forferdelig ut! 

Liker M å være med på shopping? Mini syns hvertfall det er gøy (en liten stund), sååå mye å se på. Du kan jo prøve å bruke litt mer enn fem minutter hvis hun koser seg. :P

... Jeg sitter nemlig på jobb nå og har SÅ lyst til å dra på shopping i stedet... :ler:

Ja, mannen er mildt sagt frustrert over dette merkelige huset :huh:

M synes det er greit på butikken, der har jeg henne i bilstol oppi handlevogna. Kjøring er mindre gøy, men kanskje hun sovner på vei hjem? Håper det :fnise:. Det hender hun sutrer litt og sovner etterpå :)

Shopping på senter har hun aldri vært med på (jeg digger ikke å vandre rundt på sentre selv :P) så jeg vet ikke hva hun synes. Time will show :Nikke:

-----

Da var vi ferdige, gitt! Hun våknet fra luren sin, så da var det frokost og komme oss avgårde. Det gikk sånn passe. Turen bort gikk relativt bra, kjøpe lommebok gikk bra. Jeg prøvde å gå rundt i et par butikker, men det var ikke sykt populært.

Jeg synes ikke den vogna er noe god å sitte oppreist i enda. Skulderselene legger seg over ørene selv om jeg har de så langt nede som det går an. Og siden hun ikke hadde på lue så ble ørene brettet hver gang hun snudde seg for å kikke på noe. 

Siden hun klagde litt gikk vi tilbake til bilen. Hun hadde klart å kaste fra seg biteringen sin på veien, den var borte vekk! Fader, altså. Jeg hater å miste ting og har ei greie om at da må jeg kjøpe ny, akkurat lik :P

Grein med en gang hun ble satt i stolen, så da ble det amming i baksetet. Klagde hele kjøreturen og sovnet to minutter før vi kom hjem ("hjem"). 

Jeg angret på kjøpet og har nettopp kommet hjem igjen etter å ha byttet :fnise:.  Uten M denne gang. Så da kunne jeg høre på høy musikk og danse i stedet for å synge om marsjerende elefanter og gjenta at "nå er vi snaaaart fremme!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi rømt! Dette her var krise altså. Malingen tar lenger tid enn vi trodde, og tanken på å være der til over helga var helt...krise. Foreldrene mine er out of town til tirsdag så da er vi flyttet inn her :fnise:. Kjenner jeg er mer avslappet her. 

Jeg snakket med en venninne som bor i samme type hus og spurte hvordan de overlevde. "Med solskjerming og varmepumpe såklart. Ellers blir det jo et drivhus!" 

Så det er ikke vi som er gale. Det er huset. Og eierne som liker å bli kokt :Nikke:

Fordelen med å være her er at jeg vet hvor mesteparten er. Inkludert sjokoladen :lur:. M sover så nå skal jeg kose meg :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Noen driver med øyhopping, andre driver med hushopping. Genial måte å "feriere" litt på :P

Skjønner det med vinduene da. Ikke gøy med supervarme inn hele dagen, nei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye passivhus er virkelig drivhus! :bond: Leiligheta vi hadde var akkurat sånn, men der var vi "heldige" som aldri fikk sol direkte inn gjennom vinduene. Det holdt med at det var finvær, da ble det glovarmt. Vi hadde heller ikke varmepumpe, men det var nok å skru opp ventilasjonen på full guffe og sette opp alle vindu. Stress :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marimba skrev:

:ler:

Noen driver med øyhopping, andre driver med hushopping. Genial måte å "feriere" litt på :P

Skjønner det med vinduene da. Ikke gøy med supervarme inn hele dagen, nei! 

Ny type ferie! Anbefales :fnise:

Orket ikke den varmen altså. Det er jo ikke sommer engang :daane:

1 time siden, Leviora skrev:

Nye passivhus er virkelig drivhus! :bond: Leiligheta vi hadde var akkurat sånn, men der var vi "heldige" som aldri fikk sol direkte inn gjennom vinduene. Det holdt med at det var finvær, da ble det glovarmt. Vi hadde heller ikke varmepumpe, men det var nok å skru opp ventilasjonen på full guffe og sette opp alle vindu. Stress :P 

Det var helt ekstremt :ohmy:. Det eneste rommet som var greit var det som jeg og M sov på. Lurer på om det var fordi det var nærmest ventilasjonen? Og kanskje fordi vi klistret aluminiumsfolie på vinduet :fnise:. Litt stress å gjøre det i hele huset :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...