Gå til innhold

Har drukket mandag, tirsdag og idag.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor fælt er der på en skala fra 1-10? To cider mandag,  tirsdag og to glass vin idag. Er i en jævla stressa periode med jobb, eksamen, og nylig samlivsvrudd (dumpa på mandag). Barn involvert. Mengden er ikke stor,  men har spist minimalt og er liten fra før. Nok til å bli lett brisen. Klarer selvsagt stå opp med ungene. Alkohol løser ingen problemer, men er vanskelig å være i samme hus med han som liksom skulle elske deg..   

Anonymkode: 44e9f...1e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din mengde er ingenting sammenlignet med hva jeg til tider heller i meg.

Anonymkode: b8601...3a4

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke mengden som trenger å være problematisk.. Grunnen til drikkingen kan være like "skummel".

Du starter på en farlig vei, hvis du velger å fortsette med alkohol for å takle hverdagen!

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Oppgitt78 skrev:

Det er ikke mengden som trenger å være problematisk.. Grunnen til drikkingen kan være like "skummel".

Du starter på en farlig vei, hvis du velger å fortsette med alkohol for å takle hverdagen!

Neida. Har ikke som vane for det. Men føler hele livet faller i grus.. skal snart flytte, fikk leilighet idag. føler meg som en alkis etter disse mengdene i en ukedag😢 Har hatt fri fra jobb. Heldigvis. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neida. Har ikke som vane for det. Men føler hele livet faller i grus.. skal snart flytte, fikk leilighet idag. føler meg som en alkis etter disse mengdene i en ukedag😢 Har hatt fri fra jobb. Heldigvis. 

Da er det bare å ønske deg lykke til! 👍😊

Skrevet

Jeg tror du klarer deg fint. Du skriver tross alt her, og en slik livssituasjon er tøff. Men prøv å finne en annen måte å takle det hvis du syns det blir for mye.

Anonymkode: 21019...82d

• Liker 1
Skrevet

Nok til å tenke mindre, for lite til å å gjøre noe dumt. Ikke ideelt i det lange løp, men null problem for noen dager.

Anonymkode: 176f3...06b

• Liker 2
Skrevet

Noen takler sorg med alkohol og fu har ikke blitt full  akuratt de går greit for en kort stund

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du klarer deg fint. Du skriver tross alt her, og en slik livssituasjon er tøff. Men prøv å finne en annen måte å takle det hvis du syns det blir for mye.

Jeg skal slutte snart.. I morgen har jeg jobb sent. Fredag dagvakt. Skal såklart ikke innta noe da.. Har så mange tanker og bekymringer om fremtiden, ikke minst dårlig samvittighet for smerten vi har påført flere rundt oss. Flere i familien er lei seg på vår vegne, og størstejenta er knust :( :'( 

Skrevet

Ok, her skal jeg komme med en mening som nok er upopulær: I akutte krisesituasjoner som det du går gjennom nå så kan litt alkohol hjelpe til å gjøre ting mindre utålelige. Du går gjennom veldig mye på en gang, og om et par glass vin gir deg en liten pause så kan denne pausen være nyttig. Cluet er å stoppe før det blir en vane. 

Jeg gikk gjennom et uventet samlivsbrudd i høst, og den første uken var så ulidelig smertefull at jeg trengte noe som kunne gi meg litt fri. Det ble en uke med venninnesamtaler og vin. Hver kveld i en uke. Etter det hadde sjokket lagt seg, og jeg kunne begynne å jobbe meg gjennom ting på en sunn og edru måte. Men jeg trengte den uken. 

Anonymkode: 86f01...768

• Liker 2
Skrevet

Kjære TS! Så leit og høre om samlivsbruddet, sånt er grusomt vondt og kan føles helt uutholdelig. Been there done that😢 du må prøve og legge fra deg dårlig samvittighet og se fremover. Du klarer dette her, og det vil bli lettere. Du vil jo egentlig ikke ha en som ikke elsker deg? Da har du det bedre alene. Og det er faktisk ikke så verst og være alene heller😊 Jeg har måttet tvinge meg selv til og trives i eget selskap, og nå går det faktisk veldig bra. Skriv meg gjerne en pm om du vil prate litt. Har vært der du er nå for et år siden. Uansett så ønsker jeg deg alt godt og lykke til.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal slutte snart.. I morgen har jeg jobb sent. Fredag dagvakt. Skal såklart ikke innta noe da.. Har så mange tanker og bekymringer om fremtiden, ikke minst dårlig samvittighet for smerten vi har påført flere rundt oss. Flere i familien er lei seg på vår vegne, og størstejenta er knust :( :'( 

Anonymkode: 44e9f... 1e8

Skjedde noe her med koden. Men ja, vet hvordan det er. Du kan dessverre ikke ta inn over deg at andre enn barna er triste. Det blir bare for mye å takle. Du vil antagelig kjenne på dårlig samvittighet i mange år pga barna men du må bare fokusere på å gjøre ditt beste med å være der for dem. Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...