Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når en blogg er så kjedelig at tråden på KG går tom for stoff. :Knegg:

• Liker 33
Videoannonse
Annonse
Gjest xx girl xx
Skrevet
26 minutter siden, pøbelsara skrev:

😂

Skrevet

Hun blogger heller aldri før langt utpå kvelden.. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, pøbelsara skrev:

Daaa altsååå...

Skrevet
11 timer siden, Bambi1995 skrev:

Jeg har desverre(for deg) fått dette fra sikre kilder, både fra nett og fra leger som hjalp oss. Som jeg sier, du bør da klare finne det selv, men siden du ikke gidder, så bryr det deg tydeligvis ikke heller. Så hvorfor skal jeg gidde å finne det til deg da? 

Det handler jo ikke om å "gidde å finne det til deg", men å dokumentere påstandene sine. Noe som er helt naturlig å gjøre når noen etterspør dokumentasjon i en diskusjon. Å anbefale grapefruktjuice til noen som driver med prøverør og proppes full i medisiner kan i verste fall føre til at medikamentene gir en annen effekt enn ønsket, og det tipset kan jeg ikke tenke meg du har fått fra såkalte "sikre kilder". 

• Liker 30
Skrevet

Julianne burde virkelig fått hjelp til et par ting hun åpenbart ikke mestrer i hverdagen, nemlig å feste extensions, vaske huset selv - og sikre dyrene sine forsvarlig.

• Liker 8
Skrevet
17 timer siden, miore skrev:

Jeg klarer å google selv ja, og jeg mener selv jeg har en viss sans for kildekritikk, noe mange (kremt) ser ut til å mangle. Jeg tror på peer reviewed vitenskaplige studier og gynekologer med spesialisering innenfor infertilitet, ikke tvilsomme tips på anonyme nettfora og uttalelser fra spekulative "fagfolk" ala jordmor Siri. Siden du kommer med bombastiske påstander om hva som fungerer, og attpåtil påstår at det kommer fra fagfolk, tenkte jeg kanskje du hadde kilder eller dokumentasjon til å backe det opp - men tydeligvis ikke :) 

Vil bare poengtere at Jordmor Siri er utdannet jordmor. Hun er også bydelsjordmor i Frogner bydel. Derfor er hun kvalifisert fagperson. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, Ggcc skrev:

Vil bare poengtere at Jordmor Siri er utdannet jordmor. Hun er også bydelsjordmor i Frogner bydel. Derfor er hun kvalifisert fagperson. 

Hun er ikke utdannet eller kvalifisert til å uttale seg om infertilitet, noe svarene hennes også bærer sterkt preg av. Jordmor er ikke lik fertilitetsspesialist. Hun er utdannet til å følge opp gravide kvinner. 

Endret av miore
  • Liker 33
Skrevet (endret)
22 timer siden, miore skrev:

Vis meg den personen med faktisk spesialisert fagkunnskap om infertilitet som anbefaler hostesaft og grapefruktjuice, jeg venter i åndeløs spenning :) Det du har opplevd kalles tilfeldigheter og confirmation bias.

Altså, nå er jo grapefruktjus en av de mest velkjente inhibitorene av CYP3A4, det enzymet som katalyserer reaksjonene for 30% av alle legemidler (deriblant ppiller). Så at grapefruktjus KAN ha en effekt på fertillitet er ikke helt ulogisk. 

Jeg vil ikke tro du finner noen forskning som kan vise signifikante resultater, men det er ikke biologisk sett umulig at det kan påvirke noe.

Grapefruktjus som forslag til infertillitet høres mumbo jumbo ut (på linje med fullmåne, hostesaft og krystallkuler). Men hverken det eller johannesurt er direkte dumme forslag rent biologisk.

Men det må jo også understrekes at grapefruktjus dermed også kan ødelegge effekten av evt medisiner man tar mot infertilitet.

Hilsen biologen som aldri hadde trodd hun kunne bruke faget sitt på rampelysforumet til kvinneguiden. 😂

Endret av Grapefruktjus
Måtte legge til noe
  • Liker 39
Skrevet (endret)
31 minutter siden, Grapefruktjus skrev:

Altså, nå er jo grapefruktjus en av de mest velkjente inhibitorene av CYP3A4, det enzymet som katalyserer reaksjonene for 30% av alle legemidler (deriblant ppiller). Så at grapefruktjus KAN ha en effekt på fertillitet er ikke helt ulogisk. 

Jeg vil ikke tro du finner noen forskning som kan vise signifikante resultater, men det er ikke biologisk sett umulig at det kan påvirke noe.

Grapefruktjus som forslag til infertillitet høres mumbo jumbo ut (på linje med fullmåne, hostesaft og krystallkuler). Men hverken det eller johannesurt er direkte dumme forslag rent biologisk.

Men det må jo også understrekes at grapefruktjus dermed også kan ødelegge effekten av evt medisiner man tar mot infertilitet.

Hilsen biologen som aldri hadde trodd hun kunne faget sitt på rampelysforumet til kvinneguiden. 😂

Det er velkjent at grapefruktjuice påvirker absorpsjon av en del medikamenter ja, men det er en rimelig lang vei derfra til at å påstå at det påvirker fertiliteten uten å dra inn interaksjon med medikamenter, noe kjerringrådene jo skal ha det til. Det finnes så vidt meg bekjent ingen studier som kan bekrefte dette, jeg har i alle fall ikke funnet noen. Det er studier som indikerer at det kan påvirke absorbsjonen av progesteron og østradiol tatt oralt (men det er stor variabilitet og liten statistisk signifikans, spesielt hva angår progesteron), så du har rett i at man kanskje med fordel kan unngå grapefruktjuice i tilfeller der man går på slike medikamenter i forbindelse med fertilitetsbehandling, da det kan påvirke balansen mellom disse i en retning man ikke ønsker.

Endret av miore
  • Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, miore skrev:

Det er velkjent at grapefruktjuice påvirker absorpsjon av en del medikamenter ja, men det er en rimelig lang vei derfra til at å påstå at det påvirker fertiliteten uten å dra inn interaksjon med medikamenter, noe kjerringrådene jo skal ha det til. Det finnes så vidt meg bekjent ingen studier som kan bekrefte dette, jeg har i alle fall ikke funnet noen. Det er studier som indikerer at det kan påvirke absorbsjonen av progesteron og østradiol tatt oralt (men det er stor variabilitet og liten statistisk signifikans, spesielt hva angår progesteron), så du har rett i at man kanskje med fordel kan unngå grapefruktjuice i tilfeller der man går på slike medikamenter da det kan påvirke balansen mellom disse i en retning man ikke ønsker.

Da er vi enige da

😊

• Liker 8
Skrevet
5 timer siden, Grapefruktjus skrev:

Hilsen biologen som aldri hadde trodd hun kunne bruke faget sitt på rampelysforumet til kvinneguiden. 😂

I fucking love it. 

Skrevet
10 timer siden, Ggcc skrev:

Hallo, hun er jordmor, ikke forsker på fertilitet.

Skrevet

Hva er greia med å være så tilgjort hele tiden? Hodet på skakke og veldig bevisst på hvilken «side» som er hennes beste. Tror mannen min ville blitt sprø om jeg skulle oppført meg sånn. 

Ang solvipect hostesaft, så har det ingen dokumentert virkning mot hoste engang😂😂

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Hadde vært veldig tungt om alle yrkesgrupper måtte være forskere for å gi råd innen sine felt. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, neiognei skrev:

Hadde vært veldig tungt om alle yrkesgrupper måtte være forskere for å gi råd innen sine felt. 

Vel, nå begynner de fleste yrkesgrupper å bli såpass mye kompliserte og spesialiserte at de ikke bare kan drive og gi ut råd i øst og vest om ting de ikke jobber med spesifikt. 

Skrevet
På 31.10.2017 den 19.55, pøbelsara skrev:

Denne tråden inneholder omtrent 80 % avsporinger. Sier sitt. 

• Liker 12
Skrevet
2 timer siden, Ultiva skrev:

Denne tråden inneholder omtrent 80 % avsporinger. Sier sitt. 

Ja, er det ikke herlig?

Skrevet

Synes hun virker veldig utspekulert gjennom hele denne prosessen. Ved de første forsøkene skulle hun annonsere resultatene på Instagram. Da endrer både hun og Ulrik til privat profil i håp om å få flere følgere. Til vanlig hadde begge åpen profil, men i tiden før hun skulle teste ble begge sperret. Nå som de begge har en del følgere på Instagram skriver hun at hun vil publisere resultatene av femte forsøk på facebooksiden sin. Er dette et forsøk på å øke antall følgere på alle sosiale medier? Hvorfor ikke bare publisere det på bloggen? Personlig er det det eneste stedet jeg er interessert i å følge henne. 

• Liker 19
Skrevet
På 1.11.2017 den 15.39, O.G. skrev:

Haha! Joda, men hun er ikke uutdannet "fagperson". Bryr men ikke om hva hun eventuelt mener og kan om infertilitet, men hun skal ikke måtte diskrediteres som fagperson likevel. Eller for å si det på en annen måte, latterliggjøres her inne!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...