Jordbæra Skrevet 15. august 2017 #1221 Skrevet 15. august 2017 23 minutter siden, O.G. skrev: Jeg tror jeg må være et annerledes dyr enn dere, fordi at for meg er ikke husvask et problem som må overkommes, jeg bare setter på musikken min på full guffe og starter. Jeg har hatt kunder som ønsker litt utenom det vanlige når det kommer til det du kaller husvask. Har opplevd at de gir meg en tannbørste til å pusse flisene på badet, skrubber ned dusjen på 4 timer, tømmer/renser sluk, vaske hver eneste pyntegjenstand i huset, flytte på alt og vaske grundig under/over. Vaske vegger og tak. Vinduspuss, kanskje de har vinduer som er vanskelige å komme til. En 10 timers vask er ikke en vanlig husvask som alle kan. Husvaska tar hun jo som hun sier. Dette her er veldig mye ekstra. Og om man har råd og mulighet så hvorfor ikke. Det er så vanvittig mange som bruker renholdere slik, det blir bare flere og flere. Man kan bare sjekke mitt anbud, Anbudstorget så ser man jo det. 4
Cissacissa Skrevet 15. august 2017 #1222 Skrevet 15. august 2017 Her hvor jeg bor er det helt vanlig å ha en eller annen form for hjelp til husvask. Noen har en gang i uken, noen har annenhver uke, og noen har au pair som også hjelper til med lett husvask hver dag. I noen av disse familiene jobber både mor og far fulltid, noen jobber deltid, og noen jobber ikke i det hele tatt. Jeg tenker at det burde være helt opp til hver enkelt familie hvordan man strukturerer opp dette. Det er så utrolig tåpelig at andre skal legge seg opp i hvordan naboen, bloggere, broren til naboen, etc, etc, gjør det og hvem som jobber og hvem som vasker. Hvis man har lyst (og råd) til å bruke penger på dette, kjør på. Jeg for min del vil hvertfall mye heller leke med og være sammen med barna mine enn å vaske hus hvis jeg har mulighet til det. 15
Selma1984 Skrevet 15. august 2017 #1223 Skrevet 15. august 2017 Har man lyst på vaskehjelp, og attpåtil råd til det, er det på ingen måte et problem å ha det, vel? I ordnede former, med ordentlig lønn. Det er et yrke på lik linje med andre yrker. Man gir arbeidsplass til noen som trenger det. I andre deler av verden er det betraktelig mer kritikkverdig, f.eks i arabiske land der man ansetter folk fra f.eks Bangladesh i slavelignende arbeidsforhold. Det som det reageres på, er vel pilotfruens virkelighetsfjerne tilnærming til det. Hun lever i en verden der det er greit å si at man lot vaskedamen arbeide hardt i 10 timer, fordi hun gav henne i overkant mange oppgaver. I min verden er ikke det en ting som klinger helt korrekt. 9
Gjest O.G. Skrevet 15. august 2017 #1224 Skrevet 15. august 2017 Jeg ser slik på det: Kvinnene har ikke oppnådd å få sine menn til å ta ansvar for husarbeidet på linje med seg selv, ergo løsningen deres blir vaskehjelp i stedet.
Christy89 Skrevet 15. august 2017 #1225 Skrevet 15. august 2017 (endret) 2 timer siden, samboer 24 skrev: Altså... hvor i all vide verden har dere fått det fra at hun behandles som dritt...? Joda så ble hun satt til å vaske vinduer men for en rengjører så er vel det gjerne en av arbeidsoppgavene man har? Som rengjører for private personer er det jo også nokså normalt at man før man inngår et samarbeid har en samtale om hvilke opppgaver man gjerne kan gjøre og hvilke arbeidstider/lønn/overtid som er OK. Jeg tror nok at både pilotfrue og piloten(og rengjøreren også for den del) har grei styring på dette og klarer å holde seg innenfor gjeldene regelverk! Nemlig. Helt utrolig hvor mye kritikk Julianne skal få. Virker som noen bare ikke liker henne og må finne ting å ta henne på 🙄 Hun ble satt til å vaske vinduer, så fælt Endret 15. august 2017 av Christy89 6
Unika Skrevet 15. august 2017 #1226 Skrevet 15. august 2017 2 minutter siden, O.G. skrev: Jeg ser slik på det: Kvinnene har ikke oppnådd å få sine menn til å ta ansvar for husarbeidet på linje med seg selv, ergo løsningen deres blir vaskehjelp i stedet. Slik er det sikkert i mange hjem, men støtter fortsatt at folk kjøper hjelp da det skaper arbeidsplasser. Dette blir enda viktigere fremover siden mange av jobbene hvor man ikke trenger utdanning vil bli borte. 5
Gjest O.G. Skrevet 15. august 2017 #1227 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, Unika skrev: Slik er det sikkert i mange hjem, men støtter fortsatt at folk kjøper hjelp da det skaper arbeidsplasser. Dette blir enda viktigere fremover siden mange av jobbene hvor man ikke trenger utdanning vil bli borte. Jeg skjønner hva du mener.
Gjest eksiltronder Skrevet 15. august 2017 #1228 Skrevet 15. august 2017 Jeg har en mann som gladelig tar hovedandelen av husarbeidet i de periodene vi ikke har hatt hjelp hjemme. Jeg betaler dog gladelig en renholder for å "kjøpe ham fri" slik at vi kan gjøre ting vi liker sammen på den lille fritiden vi har. Sosialt smart, samfunnsøkonomisk smart - og jammen har det spart oss for mange krangler i familielivet også! Hilsen en som synes husarbeid er fryktelig kjedelig, og som slett ikke skjemmes for å si at jeg ikke gidder å vaske vinduer det når det finnes alternativer som gjør livet bedre for både meg, familien min og renholderen vi har ansatt (skinnende hvitt, om det skulle være noen tvil).
Pæddan Skrevet 15. august 2017 #1229 Skrevet 15. august 2017 Fatter ikke denne opphengingen i at hun har vaskehjelp. Hvem har ikke det i dag for å lette hverdagen? De fleste i min krets har dette, siden de jobber 80-100%, unger, bikkjer og gudene vite hva. JA, jeg vet hun "bare" blogger, men ikke alle er så glad i denne skurefilla når de endelig har fri 14
smalls Skrevet 15. august 2017 #1230 Skrevet 15. august 2017 Hadde jeg hatt råd til det og på toppen av det hele bodd i et stort hus, så hadde uten tvil skaffet meg vaskehjelp. Jeg synes husvask er drit kjedelig og et tiltak. Kan andre gjøre jobben, så hvorfor ikke? Julianne har heller aldri sagt hun IKKE gjør husvask, men betaler folk til å gjøre den store husvasken. Enig med henne, vindusvask er virkelig kjedelig 😝 Pluss andre får arbeid og hun behandler de sikkert bra 9
Gjest O.G. Skrevet 15. august 2017 #1231 Skrevet 15. august 2017 Sette på musikk og sett i gang. Hvor hardt kan det være?
Gjest Kaktuspotte Skrevet 15. august 2017 #1232 Skrevet 15. august 2017 Akkurat nå, O.G. skrev: Sette på musikk og sett i gang. Hvor hardt kan det være? Det er forskjell på en liten leilighet og stort hus, da.
Gjest O.G. Skrevet 15. august 2017 #1233 Skrevet 15. august 2017 3 minutter siden, Kaktuspotte skrev: Det er forskjell på en liten leilighet og stort hus, da. Hadde jeg bodd i nærheten av deg, så skulle jeg kommet tidlig søndagsmorgen for å vaske vinduene dine, for en helt spesiell pris.
smalls Skrevet 15. august 2017 #1234 Skrevet 15. august 2017 19 minutter siden, O.G. skrev: Sette på musikk og sett i gang. Hvor hardt kan det være? Veldig vanskelig 3
Gjest Kaktuspotte Skrevet 15. august 2017 #1236 Skrevet 15. august 2017 22 minutter siden, O.G. skrev: Hadde jeg bodd i nærheten av deg, så skulle jeg kommet tidlig søndagsmorgen for å vaske vinduene dine, for en helt spesiell pris. Kanskje vi bor i nærheten av hverandre.
Safiye Skrevet 15. august 2017 #1237 Skrevet 15. august 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner. - Pavilion, mod
Lapper Skrevet 15. august 2017 #1238 Skrevet 15. august 2017 Er greit og diskutere bloggere om eksponering av barn,manglende reklame merking osv,osv Men synes det blir for dumt og diskutere at julianne har vaskehjelp. Det er da mange familier som har dette i Norge. 18
Level up Skrevet 15. august 2017 #1239 Skrevet 15. august 2017 På 14.8.2017 den 17.27, Nussepus skrev: Og ikke har hun skjønt hva kjemisk graviditet er heller. Sånn er det med de fleste bloggere, null utdannelse og en noe snever horisont. Dersom du skal snakke ned folk uten utdanning bør du revurdere nicket ditt. "Nussepus" høres ikke spesielt intellektuelt ut det heller🙄 Bare et tips!✌🏼 #sånnferdigmedfordommerogpersondebatt 12
Nussepus Skrevet 15. august 2017 #1240 Skrevet 15. august 2017 1 minutt siden, Level up skrev: Dersom du skal snakke ned folk uten utdanning bør du revurdere nicket ditt. "Nussepus" høres ikke spesielt intellektuelt ut det heller🙄 Bare et tips!✌🏼 #sånnferdigmedfordommerogpersondebatt Ja for Level Up svinger det jo skikkelig av. Ser ikke noe galt i å bruke navnet på katta mi jeg. Verdens flotteste katt😘 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå