Gjest O.G. Skrevet 15. august 2017 #1201 Skrevet 15. august 2017 Akkurat nå, Milio skrev: Kristine Høili har både vaskehjelp og au papir. Hun har heller ingen jobb etter hva jeg kjenner til, men vil du si at hun bare sitter til pynt? Kristine vasker mye selv også hun, ellers så er det ikke henne vi snakker om i denne tråden.
Milio Skrevet 15. august 2017 #1202 Skrevet 15. august 2017 12 minutter siden, O.G. skrev: Kristine vasker mye selv også hun, ellers så er det ikke henne vi snakker om i denne tråden. Nei, men argumentet du bruker mot Julianne blir jo svært dårlig når du mener det ikke gjelder Kristine. Julianne vasker hun også, men storvasken gir hun bort. Det er merkelig hvordan noen er fritatt all kritikk, som gjelder så veldig hos andre. 17
Gjest O.G. Skrevet 15. august 2017 #1203 Skrevet 15. august 2017 Akkurat nå, Milio skrev: Nei, men argumentet du bruker mot Julianne blir jo svært dårlig når du mener det ikke gjelder Kristine. Julianne vasker hun også, men storvasken gir hun bort. Det er merkelig hvordan noen er fritatt all kritikk, som gjelder så veldig hos andre. Kritikken kommer av ordbruken i bloggen, lot vaskedama slave i ti timer med vindusvask liksom.
samboer 24 Skrevet 15. august 2017 #1204 Skrevet 15. august 2017 Altså... hvor i all vide verden har dere fått det fra at hun behandles som dritt...? Joda så ble hun satt til å vaske vinduer men for en rengjører så er vel det gjerne en av arbeidsoppgavene man har? Som rengjører for private personer er det jo også nokså normalt at man før man inngår et samarbeid har en samtale om hvilke opppgaver man gjerne kan gjøre og hvilke arbeidstider/lønn/overtid som er OK. Jeg tror nok at både pilotfrue og piloten(og rengjøreren også for den del) har grei styring på dette og klarer å holde seg innenfor gjeldene regelverk! 12
samboer 24 Skrevet 15. august 2017 #1205 Skrevet 15. august 2017 2 minutter siden, O.G. skrev: Kritikken kommer av ordbruken i bloggen, lot vaskedama slave i ti timer med vindusvask liksom. Hun brukte aldri ordet "slave", O.G. 6
Milio Skrevet 15. august 2017 #1206 Skrevet 15. august 2017 2 minutter siden, O.G. skrev: Kritikken kommer av ordbruken i bloggen, lot vaskedama slave i ti timer med vindusvask liksom. Er du sikker? Se din egen kommentar nedenfor. 24 minutter siden, O.G. skrev: Ja. ja, hun er ei kjerring som bare skal sitte på stas hun der. Kan ikke se det er ordbruken som blir kritisert her. 11
Jordbæra Skrevet 15. august 2017 #1207 Skrevet 15. august 2017 I blant får renholdere spesielle forespørseler om grundig vask i hjemmet samt vinduspuss. I blant har disse renholderne så mye å gjøre mandag-fredag, eller at kunden ønsker å være hjemme da renholdet foregår, slik at lørdag og søndag kan bookes. 10 timer kan avtales som en fastpris ut fra kvm på huset, eller times betalt. Det var kanskje lettere for renholder å samle alle timene til en dag, støv legger seg lett tilbake på samme plassen selv med kun en dag mellom renholdet. Jeg antar og håper jo hun har brukt et firma, kanskje et enkeltmannsforetak, det vet vi ikke noe om. Men jeg vet endel om hvordan man drifter og har renhold gjennom slikt. Alt er ikke A4 innen renhold og det er ikke noe alle forstår 😊 jeg ser hvert fall ingenting unormalt med 10 timer renhold når vinduspuss er involvert. 4
Miss.Wildfox Skrevet 15. august 2017 #1208 Skrevet 15. august 2017 Les innlegget selv da dere. Ord som "gidder jeg ikke gjøre selv", "vaskedamen" og "jeg ga henne i overkant mange oppgaver". Ikke akkurat en fin måte å behandle en man selv har ansatt. 15
samboer 24 Skrevet 15. august 2017 #1209 Skrevet 15. august 2017 Bare for å oppklare for O.G så er dette hva hun skrev: "Jeg har ikke noe problem med å vaske eller støvsuge. Selvfølgelig holder jeg det fint her hjemme før og etter vaskehjelpen kommer. Men den grunndige vasken av hele huset gidder jeg ikke å gjøre selv. I går var vaskedamen vår her i nesten 10 timer siden jeg ga henne i overkant mange oppgaver. Vindusvask var en av oppgavene. DET er kjedelig det." - sitat slutt (http://pilotfrue.blogg.no/1502709528_ukens_sprsml.html ) Det hun faktisk skriver her er jo at hun ikke har noe problem med å vaske eller støvsuge hjemme, men at det er storvasken av hele huset hun setter til vaskehjelpen. Jeg kjenner flere som velger å gjøre det på denne måten rett og slett for å kunne frigi mer tid til både familie, venner og fritidsaktiviter. Det er jo selvsagt helt greit om du personlig ikke ønsker dette, men skal vi da kritisere deg for å nekte å lage flere arbeidsplasser i landet? For det blir nemlig like dumt som at du kritiserer folks bruk av vaskehjelp, O.G. Folk er forskjellige og folk har forskjellige prioriteringer. Skal vi ikke heller bare omfavne mangfoldet da dere og la vær å spy ut eder og galle? 25
samboer 24 Skrevet 15. august 2017 #1210 Skrevet 15. august 2017 3 minutter siden, Jordbæra skrev: I blant får renholdere spesielle forespørseler om grundig vask i hjemmet samt vinduspuss. I blant har disse renholderne så mye å gjøre mandag-fredag, eller at kunden ønsker å være hjemme da renholdet foregår, slik at lørdag og søndag kan bookes. 10 timer kan avtales som en fastpris ut fra kvm på huset, eller times betalt. Det var kanskje lettere for renholder å samle alle timene til en dag, støv legger seg lett tilbake på samme plassen selv med kun en dag mellom renholdet. Jeg antar og håper jo hun har brukt et firma, kanskje et enkeltmannsforetak, det vet vi ikke noe om. Men jeg vet endel om hvordan man drifter og har renhold gjennom slikt. Alt er ikke A4 innen renhold og det er ikke noe alle forstår 😊 jeg ser hvert fall ingenting unormalt med 10 timer renhold når vinduspuss er involvert. 👆🏻👏🏻
Jordbæra Skrevet 15. august 2017 #1211 Skrevet 15. august 2017 (endret) 8 minutter siden, Miss.Whitefox skrev: Les innlegget selv da dere. Ord som "gidder jeg ikke gjøre selv", "vaskedamen" og "jeg ga henne i overkant mange oppgaver". Ikke akkurat en fin måte å behandle en man selv har ansatt. Nei Mange ordlegger seg så klart feil. Det gir ingen indikasjon på at hun ikke har fått noe særlig betalt eller svart arbeid. Jeg tror bare ikke en så synlig person og blogger tør å satse på svartarbeid. Jeg har jobbet som renholder i 8 år, samt drevet selv i flere år, folk behandler ikke renholdere best og man får sykt mange høye krav ut fra både tid og pris uansett firma eller ikke. På firma får man nok flere oppgaver og tror jeg, man får høyere krav når det er firma. Endret 15. august 2017 av Jordbæra
Gjest O.G. Skrevet 15. august 2017 #1212 Skrevet 15. august 2017 6 minutter siden, samboer 24 skrev: Bare for å oppklare for O.G så er dette hva hun skrev: "Jeg har ikke noe problem med å vaske eller støvsuge. Selvfølgelig holder jeg det fint her hjemme før og etter vaskehjelpen kommer. Men den grunndige vasken av hele huset gidder jeg ikke å gjøre selv. I går var vaskedamen vår her i nesten 10 timer siden jeg ga henne i overkant mange oppgaver. Vindusvask var en av oppgavene. DET er kjedelig det." - sitat slutt (http://pilotfrue.blogg.no/1502709528_ukens_sprsml.html ) Det hun faktisk skriver her er jo at hun ikke har noe problem med å vaske eller støvsuge hjemme, men at det er storvasken av hele huset hun setter til vaskehjelpen. Jeg kjenner flere som velger å gjøre det på denne måten rett og slett for å kunne frigi mer tid til både familie, venner og fritidsaktiviter. Det er jo selvsagt helt greit om du personlig ikke ønsker dette, men skal vi da kritisere deg for å nekte å lage flere arbeidsplasser i landet? For det blir nemlig like dumt som at du kritiserer folks bruk av vaskehjelp, O.G. Folk er forskjellige og folk har forskjellige prioriteringer. Skal vi ikke heller bare omfavne mangfoldet da dere og la vær å spy ut eder og galle? ...
Jordbæra Skrevet 15. august 2017 #1213 Skrevet 15. august 2017 8 minutter siden, samboer 24 skrev: Bare for å oppklare for O.G så er dette hva hun skrev: "Jeg har ikke noe problem med å vaske eller støvsuge. Selvfølgelig holder jeg det fint her hjemme før og etter vaskehjelpen kommer. Men den grunndige vasken av hele huset gidder jeg ikke å gjøre selv. I går var vaskedamen vår her i nesten 10 timer siden jeg ga henne i overkant mange oppgaver. Vindusvask var en av oppgavene. DET er kjedelig det." - sitat slutt (http://pilotfrue.blogg.no/1502709528_ukens_sprsml.html ) Det hun faktisk skriver her er jo at hun ikke har noe problem med å vaske eller støvsuge hjemme, men at det er storvasken av hele huset hun setter til vaskehjelpen. Jeg kjenner flere som velger å gjøre det på denne måten rett og slett for å kunne frigi mer tid til både familie, venner og fritidsaktiviter. Det er jo selvsagt helt greit om du personlig ikke ønsker dette, men skal vi da kritisere deg for å nekte å lage flere arbeidsplasser i landet? For det blir nemlig like dumt som at du kritiserer folks bruk av vaskehjelp, O.G. Folk er forskjellige og folk har forskjellige prioriteringer. Skal vi ikke heller bare omfavne mangfoldet da dere og la vær å spy ut eder og galle? Nettopp! Det er en helt vanlig frase jeg har hørt tusenvis av ganger fra kunder selv også. Hun kan ha kalt det i overkant av mange oppgaver men for en vanlig renholder så kan dette være normalen.
Jordbæra Skrevet 15. august 2017 #1214 Skrevet 15. august 2017 3 minutter siden, O.G. skrev: ... Hadde jeg hatt stort hus hadde det vært ufattelig deilig å sette bort denne type vask. Du kan jo selv tenke deg eller 😉 4
Lapper Skrevet 15. august 2017 #1215 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, O.G. skrev: Ja. ja, hun er ei kjerring som bare skal sitte på stas hun der. Jeg jobber ikke full stilling og hadde jeg hatt råd ville vaskehjelp stått øverst på lista.. 9
Lapper Skrevet 15. august 2017 #1216 Skrevet 15. august 2017 2 timer siden, Miss.Wildfox skrev: Nei, men hvis vaskehjelpen jobber i et seriøst firma ville det ikke vært godkjent med 10t arbeidsdag. Jeg jobber i ett stort firma i norge.. Butikken ble bygd om og alle jobbet ca 80 -100 timer på 7 dager,noen mer. Men dette var kun for noen dager. Hva med leger? Hvor mange timer jobber de pr dag? 1
Gjest O.G. Skrevet 15. august 2017 #1217 Skrevet 15. august 2017 11 minutter siden, Lapper skrev: Jeg jobber ikke full stilling og hadde jeg hatt råd ville vaskehjelp stått øverst på lista.. 1 time siden, Jordbæra skrev: Hadde jeg hatt stort hus hadde det vært ufattelig deilig å sette bort denne type vask. Du kan jo selv tenke deg eller 😉 Jeg tror jeg må være et annerledes dyr enn dere, fordi at for meg er ikke husvask et problem som må overkommes, jeg bare setter på musikken min på full guffe og starter.
LadyBlaBla Skrevet 15. august 2017 #1218 Skrevet 15. august 2017 1 time siden, Miss.Wildfox skrev: Jeg synes det høres shady ut, og det bidrar ikke akkurat til å bedre denne arbeidsgruppens arbeidsvilkår. Har de avtaler som går utover arbeidsmiljøloven (tak på 9t) burde hun la være å annonsere det på bloggen, ikke skryte av at hun holdt "vaskedama" i sving med ekstra oppgaver som vindusvask i 10t. Men håper hun fikk både overtidsbetalt og søndagstillegg for arbeidet. For all del, jeg synes det er bra hun har vaskehjelp i samfunnsøyemed. Men fremstillingen er langt fra human og sender feil signaler ifht forventninger ved bruk av renholdere. Hjelper ikke å betale hvitt hvis de blir behandlet som "dritt". Jeg håper du ordla deg uklart her, for hvis du mener at arbeidsmiljøloven har et tak på at man ikke har lov å arbeide mer enn 9 timer på en dag så tar du feil. Uten spesialavtaler sier loven at samlet arbeidstid ikke skal overstige 13 timer per døgn eller 48 timer per uke (snittberegnet over 8 uker). Er personen ansatt i et firma (ikke selvstendig) har vedkommende krav på overtidsbetalt etter gjeldende avtale, loven sier minst 40% tillegg etter 9 timers arbeid. Bare sånn at det ikke uklart.
Unika Skrevet 15. august 2017 #1219 Skrevet 15. august 2017 Flott at hun har vaskehjelp, de som har råd burde ene og alene ha det for å skape abeidsplasser. Ansett gjerne ungdom! 12
Gjest Ms. Daisy Skrevet 15. august 2017 #1220 Skrevet 15. august 2017 Så godt vi er forskjellige - noen har vaskehjelp og andre igjen tar det selv. Vi er forskjellige - er ikke noe poeng å henge seg opp i at Pilotfrue overlater det grøvste til noen andre. Hadde gladelig gjort det selv, men nå har jeg to barn som tar sine oppgaver og vi deler på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå