Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Mente hun sa i et intervju at de ikke måtte selge nå og at de velger å bo der selv om de ikke får solgt nå.

Målet var å selge før eldste begynner på skolen...

Kansje de får leid ut til en gjeng ungdommer som bruker det til festbule, men normale oppegående folk leier ikke til den prisen der.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felis skrev (4 timer siden):

Påstanden var at et nytt, stort hus på et fint sted koster over 10 mill, og du serverer ei liste med bittesmå eneboliger (og leiligheter), og/eller beliggenhet i Tistedal, Halden og Varteig? Mulig du ikke er så kjent i Østfold, men du bekreftet i grunnen akkurat det @cerruti skrev... Kombinasjon, fin, stor, ny og god beliggenhet gir pris over 10 mill, også i Østfold.

Jeg er relativt godt kjent i Østfold, og i hvert fall nok til å vite at det finnes dårlig med "fine steder" som er sammenlignbare med stedet hvor pilot-paret har adresse pr. nå. Jeg gjorde et kjapt søk på eneboliger bygget f.o.m 2015 i Halden, Sarpsborg og Fredrikstad til pris under under 10 mill, og jeg sorterte ikke ut de som ligger usentralt. Virkelig store eneboliger med sentral beliggenhet er generelt vanskelig å finne i Østfold-byene. Sånt er nok mer vanlig i Asker.

Pilotfrue er fra Halden, så skal de til Østfold er det jo nærliggende å tenke at de ønsker seg dit. I Halden finnes det pr nå ingen eneboliger over prisantydning 8 590 000 til salgs, og den største på markedet akkurat nå er på 292 m2.

I Fredrikstad-området er den største eneboligen på markedet nå på 387 m2 til 13,5 mill, men det ligger også eneboliger ute der både rett under og godt over 300 m2 til under 10 mill. Flere av dem ligger i Gamle Fredrikstad, som ikke kan sies å være "i gokk", selv om beliggenheten selvsagt  ikke kan sammenlignes med huset i Asker. Det er tross alt Østfold.

I Sarpsborg er det ikke en eneste enebolig på over 325 m2 på markedet nå, men det er likevel flere relativt store eneboliger til under 10 mill til salgs, som f.eks denne https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=306633126

Så jo, det finnes (relativt) store eneboliger, også nokså sentralt i Østfold-byene, til under 10 mill.

Er man ute etter "et nytt, stort hus på et fint sted" er neppe Østfold det første stedet man bør lete 😏

Endret av Malum
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (1 time siden):

Jeg er relativt godt kjent i Østfold, og i hvert fall nok til å vite at det finnes dårlig med "fine steder" som er sammenlignbare med stedet hvor pilot-paret har adresse pr. nå. Jeg gjorde et kjapt søk på eneboliger bygget f.o.m 2015 i Halden, Sarpsborg og Fredrikstad til pris under under 10 mill, og jeg sorterte ikke ut de som ligger usentralt. Virkelig store eneboliger med sentral beliggenhet er generelt vanskelig å finne i Østfold-byene. Sånt er nok mer vanlig i Asker.

Pilotfrue er fra Halden, så skal de til Østfold er det jo nærliggende å tenke at de ønsker seg dit. I Halden finnes det pr nå ingen eneboliger over prisantydning 8 590 000 til salgs, og den største på markedet akkurat nå er på 292 m2.

I Fredrikstad-området er den største eneboligen på markedet nå på 387 m2 til 13,5 mill, men det ligger også eneboliger ute der både rett under og godt over 300 m2 til under 10 mill. Flere av dem ligger i Gamle Fredrikstad, som ikke kan sies å være "i gokk", selv om beliggenheten selvsagt  ikke kan sammenlignes med huset i Asker. Det er tross alt Østfold.

I Sarpsborg er det ikke en eneste enebolig på over 325 m2 på markedet nå, men det er likevel flere relativt store eneboliger til under 10 mill til salgs, som f.eks denne https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=306633126

Så jo, det finnes (relativt) store eneboliger, også nokså sentralt i Østfold-byene, til under 10 mill.

Er man ute etter "et nytt, stort hus på et fint sted" er neppe Østfold det første stedet man bør lete 😏

Kråkerøy er regnet som attraktivt: 13 500 000 Ellers er det flere aktuelle boliger i Gressvik, som også regnes som sentralt (for eksempel denne 13 500 000 Hvis de savner havutsikten er denne aktuell: 10 500 000 Hvis de har lyst på et like sjelløst hus som de har i dag, kan de vurdere nabokommunen Sarpsborg: 11 000 000

Alle disse husene er langt rimeligere enn hus på Vollen i Asker, men likevel langt mer aktuelle enn det du kom med i din første link. Jeg skjønner at du synes Østfold ikke helt lever opp til Vollen i Asker, men det er ingen grunn til å svartmale plassen fullstendig. For en båtinteressert familie tenker jeg Østfold er et glimrende valg, med Hvalerskjærgården rett utenfor døra. Skulle de beholde Princessen sin, så er det null stress å skaffe båtplass i området også.

Forøvrig sier vel ryktene at paret har kjøpt tomt, så å kjøpe hus på Finn er neppe aktuelt. Og tro meg, man kan fint bygge hus til akkurat så mange millioner man vil, også i Østfold.

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (44 minutter siden):

Kråkerøy er regnet som attraktivt: 13 500 000 Ellers er det flere aktuelle boliger i Gressvik, som også regnes som sentralt (for eksempel denne 13 500 000 Hvis de savner havutsikten er denne aktuell: 10 500 000 Hvis de har lyst på et like sjelløst hus som de har i dag, kan de vurdere nabokommunen Sarpsborg: 11 000 000

Alle disse husene er langt rimeligere enn hus på Vollen i Asker, men likevel langt mer aktuelle enn det du kom med i din første link. Jeg skjønner at du synes Østfold ikke helt lever opp til Vollen i Asker, men det er ingen grunn til å svartmale plassen fullstendig. For en båtinteressert familie tenker jeg Østfold er et glimrende valg, med Hvalerskjærgården rett utenfor døra. Skulle de beholde Princessen sin, så er det null stress å skaffe båtplass i området også.

Forøvrig sier vel ryktene at paret har kjøpt tomt, så å kjøpe hus på Finn er neppe aktuelt. Og tro meg, man kan fint bygge hus til akkurat så mange millioner man vil, også i Østfold.

Jeg ser du har plukket ut de til over 10 mill,  men det betyr jo ikke at det ikke finnes til under 10. Det var jo dét som ble hevdet.

Jeg forsøker på ingen måte å svartmale Østfold, da har du misforstått meg totalt. Jeg er tvert imot veldig glad i Østfold, hvor farsslekta mi kommer fra. Jeg bor rett ved grensen til Østfold, og er stadig der. Har til og med vurdert å bosette meg der. For meg personlig er Østfold et mye mer attraktivt sted enn Asker. Poenget er jo at "fint" i Østfold er noe helt annet enn "fint" i Asker, og det handler ikke om personlige preferanser.

Selvsagt kan man bygge et hus til så mange millioner man bare ønsker, hvor som helst i landet. Ingen har da påstått noe annet? Den løsningen er nok også den beste om de ønsker noe i Østfold i nærheten av størrelsen og stilen de har nå, for slike boliger er det relativt langt mellom der. 

Endret av Malum
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (3 timer siden):

Månedsleie på 58 000 og deretter på 45 000?? Hvem i huleste leier bolig til 48 000 per mnd fremfor å kjøpe? Det er over en halv million rett ut av vinduet hvert år 😳

... Avsporing til side, de forteller om et svært tregt marked for boliger over 10 mill ja. Man kan jo bare lure på hvor lang tid det vil ta å selge det ekstremt overprisede huset til pilotfrue m/mann... 

Isabel Raad. ( måtte bare 🫣) Nesten det dobbelte hiver hun ut av vinduet hver mnd. Så nå at hun skrev hun betalte 75 000 i mnd ( tidligere har hun oppgitt 60 000). 

ok, avsporing- beklager. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser på resultater for selskapene deres i proff.no, så er det vel ikke så rart de må selge. Går ikke akkurat så det koster…

Lurer på om hun virkelig har råd til å suse rundt som hun gjør.

Åpen info fra Proff.no

IMG_1911.png

Endret av Stargaze
  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stargaze skrev (1 time siden):

Når man ser på resultater for selskapene deres i proff.no, så er det vel ikke så rart de må selge. Går ikke akkurat så det koster…

Lurer på om hun virkelig har råd til å suse rundt som hun gjør.

Åpen info fra Proff.no

IMG_1911.png

Enda så unner hun seg shopping, manikyr, overdådig livsstil??

Leste i avisen at datautstyret til flere hundretusen på båten er stjålet, kommer sikkert godt med å få forsikringspenger nå.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (3 timer siden):

Enda så unner hun seg shopping, manikyr, overdådig livsstil??

Leste i avisen at datautstyret til flere hundretusen på båten er stjålet, kommer sikkert godt med å få forsikringspenger nå.

Vanskelig å sympatisere med rikinger som får frastjålet ting.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

halden tistedal osv er gokk, det er ikke noe fint sted i østfold. du flytter ikke dit om du ikke må. 

tror ikke de er så rike lenger.. mest gjeld ;) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (På 6.11.2023 den 20.50):

Vanskelig å sympatisere med rikinger som får frastjålet ting.

De som er rike har ikke stjålet det de eier.

Hva ER det med nordmenns hat mot de som har penger og eiendommer?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (31 minutter siden):

De som er rike har ikke stjålet det de eier.

Hva ER det med nordmenns hat mot de som har penger og eiendommer?

Heldigvis er jeg født med det gener att jeg ikke er misunnelig.. jeg gir søren i om de har masse penger eller lite penger. Der er deres liv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (52 minutter siden):

Heldigvis er jeg født med det gener att jeg ikke er misunnelig.. jeg gir søren i om de har masse penger eller lite penger. Der er deres liv

Samme her, aldri vært misunnelig på noe eller noen heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de i hvert fall skjønt at det asymetriske rommet med den rote-tapeten ikke gjorde seg veldig bra som salgsbilde nr 1 til et hus for 32 millioner. Så nå har de endret på foto-rekkefølgen. Men prisen står bom fast, jeg syns det er helt utrolig.
Virkelig en svindelpris!
https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=320674789

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er flere bedre og billigere hus til salgs i deres område, så at noen skal velge det rotete jungelbygget der til den blodprisen vil havne i kategorien «noe som aldri skjedde»…

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
SigridElise skrev (På 5.12.2023 den 1.01):

Til og med på en reklame for robotstøvsuger så velger hun å ta med disse stakkars reklamebarna… 

Deres ekstremt late mor trenger penger til å opprettholde luksusforbruket, og da må barna bidra både i reklamer og for å lage innhold på mammas offentlige SoMe kanaler. Skaffe seg en jobb å la barna få privatliv og ha sine private øyeblikk i fred? Nei det går ikke fordi da må hun noe så kjedelig som å møte opp på et bestemt sted hver dag, og da kan hun ikke fikse negler på en mandag kl 12 når ungene er i barnehagen. 

Og rampenissen og medfølgende reaksjon av barna filmes og deles daglig. PF er verre enn verst i eksponere barn. CBE får masse kritikk (som jeg er helt enig i) når hun spør om å dele noe av barnas julekalender, men er PF er denne gangen glemt? Hun fikk jo mye pes i fjor for å gi en toåring iPhone i kalendergave. Jeg er ikke ofte inne på PF sine kanaler, men klikket meg inn her en dag når hun dukket opp på utforsk på SC, der var det filming av barna sin rampenissejakt hvorpå det lå to iPhones på gulvet som jeg antar var kalendergaver. 

Endret av K_mb
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker mitt om den megleren som lurte dem til å kreve 32 mill for den boksen. Nå er renta satt opp nok en gang, enda mindre sjanse til å få solgt.
Hadde de satt en realistisk pris i sommer ,hadde de sikkert solgt nå. Tragisk og enormt slett meglerarbeid!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke boligannonsen. Har de satt ned prisen på hulen eller er de så lite utviklet i topplokket at de fortsatt tror den vil selges for 32 mill?!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (2 timer siden):

Finner ikke boligannonsen. Har de satt ned prisen på hulen eller er de så lite utviklet i topplokket at de fortsatt tror den vil selges for 32 mill?!

Den ligger der den:
Vollens tak! Lekker moderne villa innerst i privat blindvei med optimale solforhold, fantastisk utsikt og god standard! | FINN eiendom

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...