AprilLudgate Skrevet 5. desember 2022 #11121 Del Skrevet 5. desember 2022 Men…hva var poenget med stuntet? Et lass godteri til 2åringer og en IPhone inni godteposen var åpenbart med vilje for å skape oppmerksomhet? Men jeg skjønte ikke greia? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 5. desember 2022 #11122 Del Skrevet 5. desember 2022 Tlf til en 2 åring????😂 attpåtil den dyreste som er å finne på markedet??🤯🤣 Skaaaaada….🫠 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 5. desember 2022 #11123 Del Skrevet 5. desember 2022 AprilLudgate skrev (8 minutter siden): Men…hva var poenget med stuntet? Et lass godteri til 2åringer og en IPhone inni godteposen var åpenbart med vilje for å skape oppmerksomhet? Men jeg skjønte ikke greia? De fikk akkurat det de ville utav dette. Publisitet og oppmerksomhet. Trafikk på sine kanaler, og spalteplass i media. Folk er blitt så ufattelig dumme som faller for dette gang på gang. 20 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 5. desember 2022 #11124 Del Skrevet 5. desember 2022 panzerpølsa skrev (8 minutter siden): De fikk akkurat det de ville utav dette. Publisitet og oppmerksomhet. Trafikk på sine kanaler, og spalteplass i media. Folk er blitt så ufattelig dumme som faller for dette gang på gang. Ja….. Men får de flere følgere? De gjør vel det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 5. desember 2022 #11125 Del Skrevet 5. desember 2022 Så fint at de nå velger å donere gavene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 5. desember 2022 #11126 Del Skrevet 5. desember 2022 panzerpølsa skrev (29 minutter siden): De fikk akkurat det de ville utav dette. Publisitet og oppmerksomhet. Trafikk på sine kanaler, og spalteplass i media. Folk er blitt så ufattelig dumme som faller for dette gang på gang. Helt enig. Dette virker planlagt fra starten av. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 5. desember 2022 #11127 Del Skrevet 5. desember 2022 panzerpølsa skrev (21 minutter siden): De fikk akkurat det de ville utav dette. Publisitet og oppmerksomhet. Trafikk på sine kanaler, og spalteplass i media. Folk er blitt så ufattelig dumme som faller for dette gang på gang. Ja, det er latterlig hvorfor bruker ikke folk hodet og avfølger. Disse «selgerne» er jo avhengige av følgerne sine for å reklamere for alt mulig vas som gir dem mulighet til å kjøpe tesla model x , nyeste iPhone til 2 åringen og millionvilla. De fortjener ikke lønna og de fortjener ikke følgere, folk må ta tilbake makta og avfølge alle som ikke kan oppføre seg og behandler følgere på en slik nedlatende måte. Samtlige influencere er kyniske ellers kunne de ikke hatt den jobben. Jeg kan ikke forstå hvordan selgere plutselig har fått kjendisstatus og kjendiser har blitt selgere og fronter alt mulig vas for penger. For ikke å snakke om hva de tjener på og prakke på folk ofte dårlige produkter, og likevel går folk på limpinnen gjentatte ganger og stoler på disse selgerne. Tidligere hadde selgere ofte et litt dårlig rykte og man stolte iallefall ikke på dem. Litt sunn skepsis er mangelvare. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baremeg Skrevet 5. desember 2022 #11128 Del Skrevet 5. desember 2022 Går ikke an å være så dumme som de? Eller? Først klager de på strømregningen og at de også må snu på krona som alle andre og så viser de frem det her? For noen dumme mennesker 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 5. desember 2022 #11129 Del Skrevet 5. desember 2022 AprilLudgate skrev (31 minutter siden): Ja….. Men får de flere følgere? De gjør vel det. Nei, tvert i mot. De mister følgere. Pilotfrue har mistet 300 siste 30 dager. -99 følgere bare i går. Så at dette stuntet skulle gi noen positive ringvirkninger kan jeg ikke se. De er på alles lepper akkurat nå, kun fordi de viser fingeren til alle som sliter økonomisk, og mangler ALT til jul. Er vel ikke noe å trakte etter. Kan heller ikke se for meg at annonsører står i kø etter dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 5. desember 2022 #11130 Del Skrevet 5. desember 2022 Kritikken har haglet etter at influencerparet ga sønnen sin på to år en iPhone i julekalendergave. https://www.vg.no/rampelys/i/P4g1gR/pilotfrue-julianne-nygaard-legger-seg-flat-foeler-oss-som-verdens-verste?fbclid=IwAR0IrDDUFSJNRVqjbgzvqAtcPgIy_t56dWhiciY46RQYCR3f3hbl0mnKFzI 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mentos Skrevet 5. desember 2022 #11131 Del Skrevet 5. desember 2022 baremeg skrev (5 minutter siden): Går ikke an å være så dumme som de? Eller? Først klager de på strømregningen og at de også må snu på krona som alle andre og så viser de frem det her? For noen dumme mennesker De er jo ikke dumme, tvert imot. Folk som følger og gir de publisitet og oppmerksomhet er dumme. De tjener grovt på disse stuntene. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 5. desember 2022 #11132 Del Skrevet 5. desember 2022 Finlay skrev (5 minutter siden): Nei, tvert i mot. De mister følgere. Pilotfrue har mistet 300 siste 30 dager. -99 følgere bare i går. Så at dette stuntet skulle gi noen positive ringvirkninger kan jeg ikke se. De er på alles lepper akkurat nå, kun fordi de viser fingeren til alle som sliter økonomisk, og mangler ALT til jul. Er vel ikke noe å trakte etter. Kan heller ikke se for meg at annonsører står i kø etter dette. Hadde de rett etterpå (asså ikke dagen etter) hatt en «dette var ironi - var vår gamle telefon - gi penger til X og Y organisasjon/og omvendt julekalender» så hadde jeg tatt stuntspøken liksom. Men dette gir ikke mening. Som Kristin Gjelsvik sier så er jo dette stunt, men bare smakløst. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 5. desember 2022 #11133 Del Skrevet 5. desember 2022 AprilLudgate skrev (2 minutter siden): Hadde de rett etterpå (asså ikke dagen etter) hatt en «dette var ironi - var vår gamle telefon - gi penger til X og Y organisasjon/og omvendt julekalender» så hadde jeg tatt stuntspøken liksom. Men dette gir ikke mening. Som Kristin Gjelsvik sier så er jo dette stunt, men bare smakløst. Enig. Det er så utrolig smakløst og respektløst. De har garantert følgere som sliter økonomisk, og som gruer seg til jul i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 5. desember 2022 #11134 Del Skrevet 5. desember 2022 Finlay skrev (25 minutter siden): Enig. Det er så utrolig smakløst og respektløst. De har garantert følgere som sliter økonomisk, og som gruer seg til jul i år. Nå føler de seg som verdens verste mennesker, og skal donere resten av julekalenderen til noen som sliter. Har folk tatt til vettet og avfølgt siden de nå går fra forsvarsposisjon til full avvæpning😳 https://www.vg.no/rampelys/i/P4g1gR/pilotfrue-julianne-nygaard-legger-seg-flat-foeler-oss-som-verdens-verste 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 5. desember 2022 #11135 Del Skrevet 5. desember 2022 (endret) Fru Uperfekt skrev (13 timer siden): Noen få har, har selv et barn med iPhone 13 som fikk den ny når hun var 6, hun har tegnebrett osv og. Men tviler på at den jevne snåttungen trenger den. (Her i huset får de tlf når de er 6 pga at vi gjør endel geogame ting) Hadde aldri gitt et så lite barn en splitter ny telefon, da kunne barnet fått min gamle isåfall. Og all forskning peker på at disse telefonene er direkte skadelige for ungene (scrolling, TikTok, IG og ymse SoMe), så viser litt om hvor kunnskapsnivået ligger og. Endret 5. desember 2022 av kraftwerk 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 5. desember 2022 #11136 Del Skrevet 5. desember 2022 Finlay skrev (57 minutter siden): Nei, tvert i mot. De mister følgere. Pilotfrue har mistet 300 siste 30 dager. -99 følgere bare i går. Så at dette stuntet skulle gi noen positive ringvirkninger kan jeg ikke se. De er på alles lepper akkurat nå, kun fordi de viser fingeren til alle som sliter økonomisk, og mangler ALT til jul. Er vel ikke noe å trakte etter. Kan heller ikke se for meg at annonsører står i kø etter dette. Nja, hele bransjen er kynisk og annonsørene er kun opptatt av å tjene penger de også. Eneste måten er om de mister nok følgere fordi folk omsider tar til vettet. Tviler på at 300 stk er nok, de har fremdeles mange nok igjen. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyllingmonk Skrevet 5. desember 2022 #11137 Del Skrevet 5. desember 2022 Ganske utrolig at det må havne i avisa før hun skjønner hvor usmakelig det der er. Det var ikke en eneste tanke om det før kritikken traff media, før det var det «det er frivillig og gratis å følge oss». Fint at de skal hjelpe andre nå, bare synd at det måtte komme til dette før tanken slo henne. Da kommer det ikke akkurat fra en plass i hjertet, men det tror jeg dog ikke de som sliter bryr seg om. Mange som sliter der ute som ikke har muligheten til å si nei til hjelp bare fordi den kommer fra noen som kun ønsker å redde sin egen ræv! 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 5. desember 2022 #11138 Del Skrevet 5. desember 2022 AprilLudgate skrev (2 timer siden): Men…hva var poenget med stuntet? Et lass godteri til 2åringer og en IPhone inni godteposen var åpenbart med vilje for å skape oppmerksomhet? Men jeg skjønte ikke greia? Tipper det handlet om at hun ville provosere, for å få flere klikk, oppmerksomhet og tjene penger. Men denne gangen det slo veldig feil ut for dem, og de begynte å miste følgere. Så det er vel litt panikk i heimen nå. Jeg syns det er bra at folk begynner å få øynene opp for hva de faktisk er med på å sponse når de følger influensere. At folk blir mer kritisk til hva man syns er greit å følge, å hva man velger å ikke gi oppmerksomhet mer. Det er flott at de velger å donere penger og kalendergaver i kjølevannet av «IPhone-gate», men til tross for det håper jeg at influensere begynner å bli mer kritisk til hva de velger å fronte på kanalene sine og at folk begynner å bli mer kritisk til hva de faktisk bidrar til ved å følge og gi oppmerksomhet til diverse influensere. Enten det er ekstremforbruk, barneeksponering, syklig kroppsfokusering eller andre ting. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yellowstar Skrevet 5. desember 2022 #11139 Del Skrevet 5. desember 2022 De som følger denne influenseren, vær så snill - avfølg! Det er på grunn av følgerne de tjener penger. Nå må det være NOK! 28 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babushka Skrevet 5. desember 2022 #11140 Del Skrevet 5. desember 2022 Kyllingmonk skrev (37 minutter siden): Ganske utrolig at det må havne i avisa før hun skjønner hvor usmakelig det der er. Det var ikke en eneste tanke om det før kritikken traff media, før det var det «det er frivillig og gratis å følge oss». Fint at de skal hjelpe andre nå, bare synd at det måtte komme til dette før tanken slo henne. Da kommer det ikke akkurat fra en plass i hjertet, men det tror jeg dog ikke de som sliter bryr seg om. Mange som sliter der ute som ikke har muligheten til å si nei til hjelp bare fordi den kommer fra noen som kun ønsker å redde sin egen ræv! Dette burde jo være nok til at folk avfølger!! Altså hva er det for slags kundebehandling, ja for følgerne er jo kundene hennes og grunnen til at hun tjener penger. Fremstår jo som at hun gjør følgerne en tjeneste og «gratis» er det vel neppe for de lettpåvirkelige som ender opp med å kjøpe alt vaset hun reklamerer for. Tror verden hadde blitt et bedre sted om bare folk sluttet å følge alle disse kyniske selgerne som fremmer overforbruk og negativ fokus. Hva om de over natten mistet alle følgere den makten besitter faktisk følgerne så bruk den. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå