Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Sunfl0wer skrev (8 minutter siden):

Nei. Men sier du slikt om folk som ammer på offentlige plasser? Eller må man gjemme seg? 

Vesentlig forskjell vil jeg si. Pilotparet lever av å provosere, også med sine barn som ett av de viktigste virkemidlene. Det gjør ikke en person som ammer på en cafe eller på ett kjøpesenter. Hadde jeg derimot sett noen filme seg selv mens de ammer, hadde jeg reagert. Ikke fordi de ammer, men fordi det skal dokumenteres. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunfl0wer
panzerpølsa skrev (Akkurat nå):

Vesentlig forskjell vil jeg si. Pilotparet lever av å provosere, også med sine barn som ett av de viktigste virkemidlene. Det gjør ikke en person som ammer på en cafe eller på ett kjøpesenter. Hadde jeg derimot sett noen filme seg selv mens de ammer, hadde jeg reagert. Ikke fordi de ammer, men fordi det skal dokumenteres. 

Det er greit å kritisere det å bruke barna på sine kanaler,for det er jeg selv i mot. Men det å kritisere at hun fortsatt ammer er ikke greit for det er ingen fasit når det kommer til amming. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krokanrullene

Jeg synes det er flott at hun normaliserer amming. Det bør kunne snakkes høyt om.

Det er også anbefalt til barna er 2 år. 

Jeg ammet yngstebarnet til det var 2,5 år. 

Eksponering av barna derimot, det synes jeg er feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får garantert mye pes for den snappingen i går med alkohol. Tenker hun på en måte ber litt om det, og vet at det kommer når hun velger å legge ut flere snapper med alkohol i glasset og barn.
Uansett om folk ikke vet hvor mye hun har drukket, så er jo dette et tema noe som setter fyr på kommentarfeltene. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

h/k skrev (9 timer siden):

De griller og koser seg mens pilotfrua drikker glass på glass og skåler (?) med barna? Virkelig spesielt! 

Hva mener du med glass på glass? Så vi samme snapchat

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende vinkjeller søsteren har! Var så vidt hun klarte å gå inni der for å ikke snuble i flasker. Må være endel penger i sving der også

Jeg ser ikke problemet med å drikke litt vin mens man griller eller spiser middag sammen med barna. Det var ikke full fest akkurat, Tror det er bedre at barn vokser opp med et normalt og avslappet forhold til alkohol, så lenge det ikke er fyll. Vokser de opp med at det er bare saft rundt bordet og foreldrene må ha barnevakt skal de drikke litt vin så blir alkohol noe skummelt og uvant (såklart; er det fest med høy promille så er barnevakt på sin plass)

Og de fleste av oss har vel sagt skål sammen med barna våre? Om det er brus eller vin i glasset. Hva med selskap som barna er med i der det blir utbrakt en skål for jubilanten? 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Imponerende vinkjeller søsteren har! Var så vidt hun klarte å gå inni der for å ikke snuble i flasker. Må være endel penger i sving der også

Jeg ser ikke problemet med å drikke litt vin mens man griller eller spiser middag sammen med barna. Det var ikke full fest akkurat, Tror det er bedre at barn vokser opp med et normalt og avslappet forhold til alkohol, så lenge det ikke er fyll. Vokser de opp med at det er bare saft rundt bordet og foreldrene må ha barnevakt skal de drikke litt vin så blir alkohol noe skummelt og uvant (såklart; er det fest med høy promille så er barnevakt på sin plass)

Og de fleste av oss har vel sagt skål sammen med barna våre? Om det er brus eller vin i glasset. Hva med selskap som barna er med i der det blir utbrakt en skål for jubilanten? 

Er veldig enig. Å ta ett glass eller to har ikke barn vondt av og se. Trenger jo ikke ha full fest med masse skrik og rop

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver ALDRI inne på slike forumer - fordi jeg ikke orker. Men nå måtte jeg rett og slett bare opprette en konto - fordi, jeg er en smule sjokkert 🤯 Julianne og Ulrik har aldri slått meg som mennesker som er høye på at de tjener gode penger, eksponerer barna for å få klikk og betaling.. Men innser jo nå at jeg har bodd under en stein 🥹 Her om dagen når hun snappa at hun drakk med barna til stede, var første gang etter jeg begynte å følge med på henne skikkelig - at varsellampene mine gikk av for fullt. Greit at man ønsker at barna sine skal vokse opp med foreldre som fint kan ta seg ett glass eller to. Men MIDT på dagen? Jeg har vokst opp med en far som var drøy på flaska, til alle døgnets tider. Og jeg har ikke ett godt forhold til alkohol eller fulle folk den dag idag, mye på grunn av det.. 

Også har vi idag da. For kort tid siden. Julianne snappa at hun og Ulrik er ute og kjøper IPHONE i kalendergave til ungene??? Tror dem glemmer hvor gamle barna deres er.. Har lest her inne at Severin visstnok har mobiltelefon.. Jeg mener, KOM IGJEN.. Min 4åring har ikke engang eget nettbrett. Og det er ganske godt gjort i 2022 😅

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeRandi

Det J skrev om at U var ute for å kjøpe kalendergaver, og viser at han er i en «iphonebutikk» er for å provosere og skape klikk. De har såååå jævlig lite å komme, så de provoserer, spekulerer, bevisst.

De to der fremstiller seg selv som to store duster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RødeRandi skrev (1 minutt siden):

Det J skrev om at U var ute for å kjøpe kalendergaver, og viser at han er i en «iphonebutikk» er for å provosere og skape klikk. De har såååå jævlig lite å komme, så de provoserer, spekulerer, bevisst.

Helt hull i hodet.. Forstår faktisk ikke hvordan det er muuuulig 🤯

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

h/k skrev (2 minutter siden):

Var de ikke akkurat i avisa og gråt litt fordi de hadde "dårlig råd" 😂

hahaha, helt sant det 🤭😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RødeRandi skrev (1 time siden):

Disse to beviser gang på gang at de ikke er de skarpeste knivene i skuffen.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RødeRandi skrev (16 timer siden):

Jeg hevet først øyenbrynene, men var rask med å tenke at dette er ren provokasjon. Også kan det godt hende at de er på Apple-butikk og kjøper kalendergaver, i form av cover e.l. (Men igjen, bare tanken på at det er noe ungene trenger gjør at jeg grøsser litt). 

Og så tenkte jeg at jeg har glad min sønn slipper å være med i konkurransen om å ha de dyreste, kuleste, nyeste tingene som toåring. Vi kommer nok dit, men høyst sannsynlig ikke mens han enda går i barnehagen. 

Han har forøvrig verken telefon, nettbrett eller adventskalender.

Jo, også er det ganske fascinerende hvordan de fokuserer så voldsomt på strømpriser. De reklamerer for at man får 500 kroner avslag på første regning om man «trykker her», men ut over det er det en leverandør som ligger på lik linje med mange andre prismessig. Alle råd nå går på å kutte forbruk. Lånerentene er høye, strømprisene er høye, drivstoffprisene er høye, matkostnader er høye. Hva hjelper det i lengden for forbrukeren å få 500 kroner avslag på én regning? Hadde paret gått inn for å kutte eget forbruk kunne jeg heid på dem, men når de filmer i en Apple-butikk at de kjøper kalendergaver til kidsa (uavhengig om de faktisk kjøper kalendergaver eller ei).. nei. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel flere enn meg som husker den toalettmappen de kjøpte til sønnen da han var baby. Blir ikke overrasket om denne kalenderen er i samme prisklasse! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pep skrev (10 timer siden):

Er vel flere enn meg som husker den toalettmappen de kjøpte til sønnen da han var baby. Blir ikke overrasket om denne kalenderen er i samme prisklasse! 

Det er jo bare utrolig leit å venne småbarn til at en toalettmappe for en 2-åring skal koste 2000 kroner, og at man skal ha det siste innen nettbrett-teknologi som 3-åring. Virkeligheten kommer til å treffe disse barna hardt som et lokomotiv når de starter på studentlivet som 19-åringer og ikke har råd til annet enn toalettmapper fra HM og t-skjorter fra cubus. Det vil faktisk overraske meg om disse barna ikke ender opp på Luksusfellen om en tjue års tid. For både mor og far bruker penger som stupfulle sjømenn.

Endret av Rastebenk
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer faktisk ikke å forstå hvordan de ikke kan se selv at det de holder på med er hull i hodet. Jeg unner dem den gode økonomien, bevaremegvel.. Og det er helt okei at de ønsker og skjemme bort barna LITT. Men alt med måte, tenker nå jeg. 

Jeg kunne ALDRI ha kjøpt sønnen min det nyeste, dyreste innen verken teknologi eller klær.. Her går det mye i bruktfunn, fordi jeg ikke ser vitsen i å skulle pakke på 4åringen min klær eller leker i fler-tusen-kroners klassen.. Han bryr seg ikke om joggedressen hans koster 2000kr eller om den koster 300kr. Eller om han, som i år, får en adventskalender som ble kjøpt på redusert pris fordi det var «rester» fra fjoråret. Jeg betalte 200kr for en Lego-kalender til han. Ikke har jeg råd til en sånn livsstil heller. 

Men det handler ikke om misunnelse. Fordi avhengig av om jeg hadde hatt million-inntekt og mer enn god råd nok til akkurat disse tingene, så ville jeg brukt pengene mine langt smartere. Jeg hadde mye heller spart i fond til ungen, enn å kaste vekk så masse penger på klær og leker osv som faktisk vokses fra. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (12 timer siden):

Det er jo bare utrolig leit å venne småbarn til at en toalettmappe for en 2-åring skal koste 2000 kroner, og at man skal ha det siste innen nettbrett-teknologi som 3-åring. Virkeligheten kommer til å treffe disse barna hardt som et lokomotiv når de starter på studentlivet som 19-åringer og ikke har råd til annet enn toalettmapper fra HM og t-skjorter fra cubus. Det vil faktisk overraske meg om disse barna ikke ender opp på Luksusfellen om en tjue års tid. For både mor og far bruker penger som stupfulle sjømenn.

Jeg håper for guttene sin del at J og U snart våkner og innser at de må forandre på ting. Og ikke minst at de LÆRER ungene sine hvordan økonomi egentlig funker(om noen år, når S og S forstår det), så de slipper og ende opp på Luksusfellen - og bli totalt bunnkjørt økonomisk. Fordi selv om mams og paps tjener gode penger, så er ikke det dermed sagt at guttene kommer til å ende opp med jobber hvor de tjener like gode penger. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...