elskersommer Skrevet 26. oktober 2022 #10921 Del Skrevet 26. oktober 2022 tullerikke skrev (1 time siden): Min elska å være på SFO. Fikk lov til å gå der til han ikke ville lenger. Jeg forsøkte med mine to men de hatet det så da hadde jeg de hjemme.. å med lekser og fritidsaktiviteter på kvelden så synes jeg det var bra jeg hadde den muligheten til å ha de hjemme.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DramaLamaBanana Skrevet 26. oktober 2022 #10922 Del Skrevet 26. oktober 2022 Har ikke fulgt henne på et par år, men fikk henne plutselig opp på snap her en dag, og har sett litt på story innimellom. Må bare spørre, spiser de usunn mat til middag hver dag, og får barna ubegrenset med godteri og skjermbruk? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 26. oktober 2022 #10923 Del Skrevet 26. oktober 2022 DramaLamaBanana skrev (2 timer siden): Har ikke fulgt henne på et par år, men fikk henne plutselig opp på snap her en dag, og har sett litt på story innimellom. Må bare spørre, spiser de usunn mat til middag hver dag, og får barna ubegrenset med godteri og skjermbruk? Hva mener du med usunn mat? Pannekaker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 27. oktober 2022 #10924 Del Skrevet 27. oktober 2022 DramaLamaBanana skrev (11 timer siden): Har ikke fulgt henne på et par år, men fikk henne plutselig opp på snap her en dag, og har sett litt på story innimellom. Må bare spørre, spiser de usunn mat til middag hver dag, og får barna ubegrenset med godteri og skjermbruk? Jeg reagerer også på mengde godteri og skjermbruk. Særlig skjermbruk konstant. T.o.m plassert en gedigen skjerm med barne-TV på midt på middagsbordet. De ble også plassert i vippestol foran TV-en mens Pilotfrue reklamerte for Disney+ da de var babyer Og som tidligere nevnt; eldste fikk iPad i 1-årsgave, med stativ til å montere opp over sprinkelsenga i båten. Siste snapper; far har kommet hjem, og ungene sitter med et berg med godteriposer foran seg på gulvet 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 27. oktober 2022 #10925 Del Skrevet 27. oktober 2022 Matpakken til den minste så lite næringsrik ut😔 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 27. oktober 2022 #10926 Del Skrevet 27. oktober 2022 skruf skrev (1 time siden): Jeg reagerer også på mengde godteri og skjermbruk. Særlig skjermbruk konstant. T.o.m plassert en gedigen skjerm med barne-TV på midt på middagsbordet. De ble også plassert i vippestol foran TV-en mens Pilotfrue reklamerte for Disney+ da de var babyer Og som tidligere nevnt; eldste fikk iPad i 1-årsgave, med stativ til å montere opp over sprinkelsenga i båten. Siste snapper; far har kommet hjem, og ungene sitter med et berg med godteriposer foran seg på gulvet Berg var vel å ta i syns jeg. Far kompenserer vel med å ta med seg noe hjem når han er mye borte tenker jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 27. oktober 2022 #10927 Del Skrevet 27. oktober 2022 Og hvordan er knekkebrød, grønnsaker, grove kjeks og leverpostei lite næringsrikt egentlig? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 27. oktober 2022 #10928 Del Skrevet 27. oktober 2022 skruf skrev (3 timer siden): Jeg reagerer også på mengde godteri og skjermbruk. Særlig skjermbruk konstant. T.o.m plassert en gedigen skjerm med barne-TV på midt på middagsbordet. De ble også plassert i vippestol foran TV-en mens Pilotfrue reklamerte for Disney+ da de var babyer Og som tidligere nevnt; eldste fikk iPad i 1-årsgave, med stativ til å montere opp over sprinkelsenga i båten. Siste snapper; far har kommet hjem, og ungene sitter med et berg med godteriposer foran seg på gulvet Men er jo ikke sikkert barnet spiser dette på hverdager 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 27. oktober 2022 #10929 Del Skrevet 27. oktober 2022 Klink skrev (1 time siden): Og hvordan er knekkebrød, grønnsaker, grove kjeks og leverpostei lite næringsrikt egentlig? Mitt barn spiste kneip med stabburet leverpostei hver dag de 10 åra hun gikk på skolen.. hun har overlevd Hun jobber forøvrig i barnehage nå og sier at noen foreldre sender med barna så Fancy matpakker,sender med masse rart som liksom skal være så sundt. Men unga vil ikke ha det. De vil ha noe så enkelt som brødskive med ost, leverpostei og makrell i tomat 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 27. oktober 2022 #10930 Del Skrevet 27. oktober 2022 elskersommer skrev (8 minutter siden): Mitt barn spiste kneip med stabburet leverpostei hver dag de 10 åra hun gikk på skolen.. hun har overlevd Hun jobber forøvrig i barnehage nå og sier at noen foreldre sender med barna så Fancy matpakker,sender med masse rart som liksom skal være så sundt. Men unga vil ikke ha det. De vil ha noe så enkelt som brødskive med ost, leverpostei og makrell i tomat Nå tenker jeg nok at det finnes mer næringsrikt enn lys kneip. Men at matpakkene skulle være så gale det forstår jeg ikke. Leverpostei, kaviar, pannekake, gulrot, knekkebrød, skyr og noe som så ut som kjeks er ganske næringsrikt og sunt. Barna får korn, melkeprodukt, leverpostei som er rikt på jern, kaviar som Inneholder sunt fett og grønnsaker som er rik på vitaminer. Kunne latt være rosinene for å pirke litt. Og om en er opptatt av ultraprosessert kosthold er det litt å gå på, men kritikk for de matpakkene syns jeg ikke at hun skal få. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 27. oktober 2022 #10931 Del Skrevet 27. oktober 2022 elskersommer skrev (31 minutter siden): Mitt barn spiste kneip med stabburet leverpostei hver dag de 10 åra hun gikk på skolen.. hun har overlevd Hun jobber forøvrig i barnehage nå og sier at noen foreldre sender med barna så Fancy matpakker,sender med masse rart som liksom skal være så sundt. Men unga vil ikke ha det. De vil ha noe så enkelt som brødskive med ost, leverpostei og makrell i tomat Å kom igjen da, må man disse hverandres matpakker . Blir for dumt , det er også de som elsker de fancy matpakkene ! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 27. oktober 2022 #10932 Del Skrevet 27. oktober 2022 Orly skrev (1 time siden): Å kom igjen da, må man disse hverandres matpakker . Blir for dumt , det er også de som elsker de fancy matpakkene ! Jeg uttaler meg kun etter hva min datter har observert.. å hun har jobbet flere steder. Men så klart er det mange unger som liker annet enn brødskive med leverpostei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 27. oktober 2022 #10933 Del Skrevet 27. oktober 2022 Klink skrev (3 timer siden): Nå tenker jeg nok at det finnes mer næringsrikt enn lys kneip. Men at matpakkene skulle være så gale det forstår jeg ikke. Leverpostei, kaviar, pannekake, gulrot, knekkebrød, skyr og noe som så ut som kjeks er ganske næringsrikt og sunt. Barna får korn, melkeprodukt, leverpostei som er rikt på jern, kaviar som Inneholder sunt fett og grønnsaker som er rik på vitaminer. Kunne latt være rosinene for å pirke litt. Og om en er opptatt av ultraprosessert kosthold er det litt å gå på, men kritikk for de matpakkene syns jeg ikke at hun skal få. Jeg skjønner heller ikke at de matpakkene var ille.. å om det er d barna liker så er det viktigst. Var vel litt det jeg mente med fancy matpakker som min datter opplever på jobb... Det hjelper så lite at matpakkene er aldri så sunne om barna ikke vil spise det.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 27. oktober 2022 #10934 Del Skrevet 27. oktober 2022 Til info så heter det SFO og ikke AKS i Asker kommune der de bor. https://www.asker.kommune.no/skole-og-utdanning/skolefritidsordningen/ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 27. oktober 2022 #10935 Del Skrevet 27. oktober 2022 elskersommer skrev (5 timer siden): Jeg uttaler meg kun etter hva min datter har observert.. å hun har jobbet flere steder. Men så klart er det mange unger som liker annet enn brødskive med leverpostei Vel jeg jobber også i barnehage og opplever ikke det samme! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 27. oktober 2022 #10936 Del Skrevet 27. oktober 2022 Lag nå en egen tråd for matpakkedebatt, er dere greie …. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krokanrullene Skrevet 27. oktober 2022 #10937 Del Skrevet 27. oktober 2022 Malindalin skrev (På 24.10.2022 den 23.24): Dagens snapping om hvor koselige morgener og ettermiddager de har når piloten er borte. Enn om det hadde gått an og fortalt hvordan hverdagen egentlig er alene med to små? Aldri hørt om noen med barnehagebarn som baaaare koser seg hjemme utenom barnehagetiden. Hvis det finnes vil jeg gjerne ha oppskriften! Jeg har også fleksibel jobb og kan levere og hente når jeg vil men sånn ser min morgen ut: Står opp ca 6, vekker surt barn, setter på kaffe, setter barn på iPad, løper i dusjen med døra oppe, barn kommer og vil ha et eller annet, jeg kommer ut og må ha lufttørke for jeg rakk ikke tørke meg, frokosten bestående av brød med pålegg blir enten halvspist eller kastet i gulvet, samme med melken, feil type sokker, feil genser, ekkelt inni ene sokken, prøve å drikke kaffe, sulten 10 min etterpå fordi han kastet andre maten, feil barne-TV, leke litt, kle på yttertøy, gjøre det selv, får det ikke til selv men vil heller ikke ha hjelp, skal klatre i bilstolen selv og bruker 871 år og får melt down hvis jeg hjelper, lokker med iPad for at det skal gå raskere, kjører til barnehagen med Fantorangen på maks volum, hiver han på skuldrene for effektivitet sin skyld og hopper bortover sånn at det faktisk ser ut som vi har det gøy men som egentlig bare er for at han ikke skal åle seg ned, kle av i barnehagen, vil ikke i barnehagen, gråt, trøst, vil i barnehagen, vinke, HADET! Livet med en 2-åring dere! Det er mange ting å ta pilotfrue på, men ikke dette. Beklager, men dette blir for dumt. Jeg har fire barn, kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av en morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Froskebella Skrevet 28. oktober 2022 #10938 Del Skrevet 28. oktober 2022 Malindalin skrev (På 24.10.2022 den 23.24): Dagens snapping om hvor koselige morgener og ettermiddager de har når piloten er borte. Enn om det hadde gått an og fortalt hvordan hverdagen egentlig er alene med to små? Aldri hørt om noen med barnehagebarn som baaaare koser seg hjemme utenom barnehagetiden. Hvis det finnes vil jeg gjerne ha oppskriften! Jeg har også fleksibel jobb og kan levere og hente når jeg vil men sånn ser min morgen ut: Står opp ca 6, vekker surt barn, setter på kaffe, setter barn på iPad, løper i dusjen med døra oppe, barn kommer og vil ha et eller annet, jeg kommer ut og må ha lufttørke for jeg rakk ikke tørke meg, frokosten bestående av brød med pålegg blir enten halvspist eller kastet i gulvet, samme med melken, feil type sokker, feil genser, ekkelt inni ene sokken, prøve å drikke kaffe, sulten 10 min etterpå fordi han kastet andre maten, feil barne-TV, leke litt, kle på yttertøy, gjøre det selv, får det ikke til selv men vil heller ikke ha hjelp, skal klatre i bilstolen selv og bruker 871 år og får melt down hvis jeg hjelper, lokker med iPad for at det skal gå raskere, kjører til barnehagen med Fantorangen på maks volum, hiver han på skuldrene for effektivitet sin skyld og hopper bortover sånn at det faktisk ser ut som vi har det gøy men som egentlig bare er for at han ikke skal åle seg ned, kle av i barnehagen, vil ikke i barnehagen, gråt, trøst, vil i barnehagen, vinke, HADET! Livet med en 2-åring dere! Jeg tror du bør se litt på morgenrutinene dine, fordi dette høres veldig travelt ut 😨 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemy100 Skrevet 28. oktober 2022 #10939 Del Skrevet 28. oktober 2022 Malindalin skrev (På 24.10.2022 den 23.24): Dagens snapping om hvor koselige morgener og ettermiddager de har når piloten er borte. Enn om det hadde gått an og fortalt hvordan hverdagen egentlig er alene med to små? Aldri hørt om noen med barnehagebarn som baaaare koser seg hjemme utenom barnehagetiden. Hvis det finnes vil jeg gjerne ha oppskriften! Jeg har også fleksibel jobb og kan levere og hente når jeg vil men sånn ser min morgen ut: Står opp ca 6, vekker surt barn, setter på kaffe, setter barn på iPad, løper i dusjen med døra oppe, barn kommer og vil ha et eller annet, jeg kommer ut og må ha lufttørke for jeg rakk ikke tørke meg, frokosten bestående av brød med pålegg blir enten halvspist eller kastet i gulvet, samme med melken, feil type sokker, feil genser, ekkelt inni ene sokken, prøve å drikke kaffe, sulten 10 min etterpå fordi han kastet andre maten, feil barne-TV, leke litt, kle på yttertøy, gjøre det selv, får det ikke til selv men vil heller ikke ha hjelp, skal klatre i bilstolen selv og bruker 871 år og får melt down hvis jeg hjelper, lokker med iPad for at det skal gå raskere, kjører til barnehagen med Fantorangen på maks volum, hiver han på skuldrene for effektivitet sin skyld og hopper bortover sånn at det faktisk ser ut som vi har det gøy men som egentlig bare er for at han ikke skal åle seg ned, kle av i barnehagen, vil ikke i barnehagen, gråt, trøst, vil i barnehagen, vinke, HADET! Livet med en 2-åring dere! Anbefaler deg i det minste å dusje på kvelden Sparer mye tid. Kjenner meg veldig igjen ang. det med bilstolen, hehe! Bestikker med rosiner for å komme oss ut døra gjør jeg også. Livet med 1-åring, 2-åring og 4-åring. Mannen har sterilisert seg nå 😅 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malindalin Skrevet 28. oktober 2022 #10940 Del Skrevet 28. oktober 2022 Froskebella skrev (3 timer siden): Jeg tror du bør se litt på morgenrutinene dine, fordi dette høres veldig travelt ut 😨 Det var veeeeldig satt på spissen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå