Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke om det er sagt her tidligere, men kjente jeg ble litt flau av en episode av bloggerne der de åpenbart måtte vise frem LV bagen til sønnen sin og poengtere at den er dyr og bedre osv. Jeg tror nok hensikten var å si at det er bedre kvalitet og sikkert varer lenger, men likevel virket det så utrolig påtatt🙈 Det samme når de skulle kjøpe den båten. 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, Sbt skrev:

De tjener så absolutt pengene på å formidle, vise og skrive om livet sitt. Og du har helt rett i at det ville være rart om de lot som om sønnen ikke var der. Syns det var positivt og bra av paret at de rett etter fødselen tok valget om å skjerme sønnen (noe) og har valgt å ikke bruke han i reklamering for baby/barne produkter. På filmingen av bloggerne er sønnen derimot mye i fokus og filmet i sårbare situasjoner. Og jeg opplever det slik at han blir brukt bevist for å provosere og genere klikk. Tror man fint kan kombinere et liv i media og samtidig holde hovedfokuset vekk fra barna 😊👍

Jeg er absolutt enig med deg i dette. Men så handler det litt om hvorfor de er i media. Disse er jo der de er nettopp på grunn av den lange og vanskelige prosessen de var igjennom for å få nettopp et barn, og da skjønner jeg jo selvfølgelig at de viser hvordan livet deres er nå etter fødselen også. Jeg syns også det er positivt at hun skjermer han mye fra bloggen, men jeg opplever dem i serien litt annerledes enn deg på akkurat dette. Jeg ser ikke at de fronter han så voldsomt, men at viser livet som nybakte foreldre - der han selvfølgelig er innvolvert. Og som jeg sa i det første innlegget mitt om barn i media, så er det ikke sånn at jeg forsvarer det, men jeg ser ikke helt hvorfor dette er verre enn noe annet vi har sett av barn på tv tidligere. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Budsom skrev:

Vet ikke om det er sagt her tidligere, men kjente jeg ble litt flau av en episode av bloggerne der de åpenbart måtte vise frem LV bagen til sønnen sin og poengtere at den er dyr og bedre osv. Jeg tror nok hensikten var å si at det er bedre kvalitet og sikkert varer lenger, men likevel virket det så utrolig påtatt🙈 Det samme når de skulle kjøpe den båten. 

😅 Joda, det har så vidt blitt nevnt her inne kan man si...

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, Budsom skrev:

Det samme gjelder forøvrig når mannen må poengtere hvilke bilmerke hun kræsjet med, og at hun kræsjet to biler. Ja det blir jo "kræsj" i to biler om man regner med den man sitter i selv. Åh, blir litt matt😩

• Liker 16
Skrevet
8 minutter siden, Veslefrikk skrev:

😅 Joda, det har så vidt blitt nevnt her inne kan man si...

Haha, jeg så det da jeg bladde noen sider tilbake😂 Uff

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, lalaB skrev:

Jeg er absolutt enig med deg i dette. Men så handler det litt om hvorfor de er i media. Disse er jo der de er nettopp på grunn av den lange og vanskelige prosessen de var igjennom for å få nettopp et barn, og da skjønner jeg jo selvfølgelig at de viser hvordan livet deres er nå etter fødselen også. Jeg syns også det er positivt at hun skjermer han mye fra bloggen, men jeg opplever dem i serien litt annerledes enn deg på akkurat dette. Jeg ser ikke at de fronter han så voldsomt, men at viser livet som nybakte foreldre - der han selvfølgelig er innvolvert. Og som jeg sa i det første innlegget mitt om barn i media, så er det ikke sånn at jeg forsvarer det, men jeg ser ikke helt hvorfor dette er verre enn noe annet vi har sett av barn på tv 

Tror egentlig at vi er enige i det aller meste ang dette. Fødsler, sykehusinnleggelse, operasjoner på og barn med funksjonshemminger med mer, blir jo vist på TV hele tiden. Men jeg mener dette er noe annet og med andre intensjoner. Syns det er fint og mener det så absolutt er innafor å vise livet med baby og barn på tv. Dette er noe jeg som også har barn syns er både underholdene og betryggende å se at andre har det slik som vi har det og at det ikke bare er en dans på roser til enhver tid. Tror det jeg reagerer på i dette tilfellet er det de velger å dele. At de legger gutten i senga med hundene/hundene ligger i vugga, setter han foran tv-en og gir han mobiltelefonen som leke, samt veldig veldig mye amming- ting de vet provoserer, kun for å oppnå klikk, respons og penger. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har nevnt noen episoder som jeg syntes var hinsides, men den på helsestasjonen tar jeg ikke helt? Hva mener dere er galt der? Den er vel av de mest menneskelige og minst selvsentrerte jeg har sett av dem, (Les:Ulrik)og er slikt tv  som andre førstegangsforeldre kan finne betryggene. Ja, han avbryter og snakker i munnen på henne, men skal faktisk ha at han har mer fokus på babyen enn seg selv og best og mest mulig filming og vinkel, denne gangen. Og episoden er klippet før kritikken fra alle de andre har strømmet ut;-)

• Liker 3
Skrevet

Kjøper seg lykke ☺️

• Liker 5
Skrevet
2 hours ago, Veslefrikk said:

Burde ikke en helsesøster bruke anledningen til å fronte barnas sak? 

Hva ville vært poenget? Tror du virkelig de ville tatt det til seg?

• Liker 2
Gjest Macimba
Skrevet

Helsesøster solte seg i glansen over å komme på tv.

Gjest førstedamen
Skrevet

Men serier som «hjertebarna» ol klages det ikke på... sukk... 

Er så veldig tydelig at dere leter med lupe etter noe å ta div bloggere på. 

Påtide å finne en viktigere sak å diskutere! 

Skrevet
På 15.1.2019 den 10.26, galmamma skrev:

Jeg gjorde det samme selv. Hadde jo ikke peiling som førstegangs mamma :) 

jeg og, det var en lege som sa at vi måtte stramme. jeg var redd for å skade babyen 🙄

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet
41 minutter siden, førstedamen skrev:

Du får starte en ny tråd, denne er pilotfrue sin

Skrevet
1 time siden, førstedamen skrev:

Det har du rett i. For min del er fenomenet blogger provoserende i seg selv, og hvordan de blir løftet fram i media. Hva handler blogging om? At noen har som levebrød å være storforbrukere er noe fundamentalt galt!

Samfunnets Påvirkere bør være mennesker med gode egenskaper eller kunnskaper innen ett felt som kan berike andres liv. 

(Mulig negler og øyevipper og selfier beriker andres liv, men for meg er det bare bekymringsfullt at utseende og forbruk er det eneste som betyr noe)

• Liker 12
Gjest Lagerbestilling
Skrevet
11 timer siden, lalaB skrev:

Jeg er absolutt enig med deg i dette. Men så handler det litt om hvorfor de er i media. Disse er jo der de er nettopp på grunn av den lange og vanskelige prosessen de var igjennom for å få nettopp et barn, og da skjønner jeg jo selvfølgelig at de viser hvordan livet deres er nå etter fødselen også. Jeg syns også det er positivt at hun skjermer han mye fra bloggen, men jeg opplever dem i serien litt annerledes enn deg på akkurat dette. Jeg ser ikke at de fronter han så voldsomt, men at viser livet som nybakte foreldre - der han selvfølgelig er innvolvert. Og som jeg sa i det første innlegget mitt om barn i media, så er det ikke sånn at jeg forsvarer det, men jeg ser ikke helt hvorfor dette er verre enn noe annet vi har sett av barn på tv tidligere. 

Jeg syns det er forkastelig å utlevere barn på TV og i media uansett. Her tar man avgjørelser som absolutt ikke er til det beste for barna. Kan tenke meg at de aller, aller fleste voksne hadde sagt nei til å bli utlevert på TV når de er syke, filmet i sitt eget hjem når de ikke var klare over det, og så videre. Jeg syns ikke Julianne er verre enn de andre foreldrene som bretter ut livet til barna sine på TV og internett. De voksne skal få tilfredsstilt sine egne oppmerksomhetsbehov ved å skyve barna foran seg, og det er uetisk og dårlig foreldreskap uansett hvordan man ser på det. Det er aldri til barnas beste å bli utlevert på tv/internett, og som forelder så er du faktisk forpliktet til å ta hensyn til barnets beste. Og kanaler som TV2, VG osv bare bygger oppunder denne (unnskyld uttrykket) dritten, ved å kringkaste den. Barna selges for klikk, penger og likes. 

Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Skrevet

Ryddet for kommentar til moderering. 

Minner om at spørsmål om moderering tas på Ris, ros og spørsmål om forumet, eller via PM.

Perelandra, mod. 

• Liker 1
Skrevet
På 14.1.2019 den 22.53, fjær skrev:

Hva sier det om oss når vi ikke engang har tolettmapper?

Hvis du ikke mener ziplockposer fra Ikea er godkjent da?!

Veldig fin pris og, en hel pakke med tolettmapper til under en 50 lapp...

Stormannsgalskap og en holding det er trist å se mennesker i dag har...

Enig! Mine barn bruker de ziplock mappene jeg får fra Shai hver 3.mnd, funker helt fint! 

Skrevet
På 14.1.2019 den 23.51, Nobile skrev:

Han viser noen sider av seg selv som ikke setter pris på/ ikkehadde likt å visst om hadde han vært flykapteinen min. 

Jeg følte faktisk på det da de sa navnet hans da jeg skulle fly til Oslo i september! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...