Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Takida skrev:

Veldig fint å høre at du hører på 'fagfolk' om vippestol. Tenker at dette er litt av poenget med å påpeke tullete kritikk her inne. Milevis avsporing med linker til 'fagfolk'. Minner litt om fotballfrue sin kildebruk

Bare å sjekke rundt  med fysioterapeuter, barneleger og helsesøstre.

Eller sikkert google om det er lettere for deg!

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trynefaktor
18 timer siden, førstedamen skrev:

Helsestasjonen sa til meg at vippestol ikke er bra i det hele tatt. Babyer skal ikke settes oppreist før de klarer å sitte selv. 

Og det er vel ved rundt 6-7 mnd?

Noen vippestoler kan legges helt ned.

Så lenge den brukes med fornuft går det bra å bruke den. Om jeg hadde puttet mine i en sånn først ved 7-mnds alder hadde de prøvd å komme seg ut igjen🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mars09 skrev:

Blir det riktig å bruke fordi mange gjør det? Advarsel mot bruk kommer fra fysioterapeuter rettet mot foreldre som velger å bruke det. Det er ikke oppstått på KG direkte rettet mot pilotparet.

Det er vel ikke en generell enighet blant fagfolk (fysio, lege osv) at vippestol er så farlig, men alt med måte. Ja, man skal la babyen ligge på gulvet og strekke seg, men i blant må man faktisk få gå på do eller lage seg mat. Da kan det være greit å ha med seg den lille. Vippestol kan fint brukes 5-10 minutter noen ganger i starten, så lenge babyen trives der. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, etter fødselen har mammapolitiet inntatt tråden med alle mulige «bitch advices» for hvordan PF skal leve livet:raven:

Endret av Prinsesse788
Eller kjerringråd om du vil
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Åja, etter fødselen har mammapolitiet inntatt tråden med alle mulige «bitch advices» for hvordan PF skal leve livet:raven:

Var det noen som forventet noe annet? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Bustefisk skrev:

Det føles flaut å være medlem av KG når man leser ting som har dukket opp i denne tråden de siste ukene, for ikke å snakke om mange andre tråder. Jeg sier igjen, er det rart KG får er dårlig rykte? Og flere som henger seg opp i hvorfor noen bloggere velger å støtte andre bloggere når det kommer til kritiseringen av KG, men er det rart? Bloggere leser vel stort sett sine egne tråder her inne, og når det dukker opp så mye useriøst svada og unødvendig kritikk som det gjør i denne tråden, er det nettopp det inntrykket de sitter igjen med, uten å nødvendigvis gå inn på de trådene og de sidene der det er seriøs og saklig kritikk. 

Men dette er toppen av lavmål. Som en annen nevnte her, hva skal en blogger gjøre for å gjøre få en tommel opp herfra? Være en superfeminist og kritisere alt? 
Jeg tror mange her har glemt at blogging faktisk har blitt en business, og det innebærer faktisk arbeid. Det er ikke lengre kun klikk som gir en inntekt, det er stort sett reklame. Og selvfølgelig jo mer klikk, jo flere lesere, og jo flere sponsoravtaler. 
SELVFØLGELIG vil en blogger ønske at folk klikker seg inn, og det Julianne gjør med fødselshistorien gjør at hun skaper rikelig med klikk over flere dager. Ganske smart i grunn, spesielt siden hun kommer seg etter en fødsel og ikke lengre oppdaterer daglig.Ala MTM med løgnaktige overskrifter er verdt å kritisere, men å kritisere en blogger for å skape klikk på en ærlig måte... Hun gjør bare jobben sin. Og gud så mye kritikk siden den babyen kom? Å bruke et ammesjal er 100% innafor når man sitter på en restaurant og spiser blant andre folk. Jeg er for at man skal kunne amme hvor som hest, men akkurat en restaurant syntes jeg faktisk man skal dekke seg til så godt som mulig (om mulig), og da er et slikt sjal, poncho eller hva enn hun har på seg helt perfekt. Vippestol? Alle jeg kjenner har brukt vippestol fra fødsel av. Babybjørn kan man legge såpass langt ned at babyen ligger helt fantastisk fint. Pleier en baby å ligge på gulvet eller i en seng hele dagen? Den blir bært rundt på, ligger på fang, blir ammet, løftet og det alt i forskjellige stillinger. Man må slutte å høre på alt hysteriet, det er helt utrolig. 

Hva blir de neste diskusjonene her inne? Bruk av smokk? Hva hvis hun slutter og amme (da kommer det vel x antall sider om hvor egoistisk hun er)? Leggerutiner? Tenk om hun filmer at hundene ligger sammen babyen, eller sleiker på den, blir det baluba da? Eller gud forby om de skaffer seg barnefri en kveld før gutten er 6 mnd.... DA, da blir kaos her inne da.

Kan ikke dere som er så opptatt av livet med en nyfødt finne veien inn til dinbaby og nyfødttråden? Der er det flere tråder om temaene, og dere kan diskutere til dere blir blå. La Julianne få være en stolt og nybakt mamma. Hun gjør det som er best for seg og sin familie. Hun utsetter ikke barnet sitt for fare, og hun elsker den lille gutten over alt på jord, til tross for at hun aldri i livet vil kunne tilfredsstille visse individer på KG. Hun kommer til å bli en fantastisk mor, og hun vil kunne gi barnet alt det trenger, og mer til. 

Måtte du ødelegge et supert innlegg med sånn svadapiss?

Ja til amming, hvor som helst og når som helst! Uten tildekking om man ikke vil.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Birdo skrev:

Måtte du ødelegge et supert innlegg med sånn svadapiss?

Ja til amming, hvor som helst og når som helst! Uten tildekking om man ikke vil.

Får beklage for din del da. Jeg skrev om mulig. Alle skal få amme hvor de vil, når de vil. Men om man er på en restaurant og HAR muligheten til å gjøre det litt diskret, så syntes jeg man bør gjøre det :)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Bustefisk skrev:

Får beklage for din del da. Jeg skrev om mulig. Alle skal få amme hvor de vil, når de vil. Men om man er på en restaurant og HAR muligheten til å gjøre det litt diskret, så syntes jeg man bør gjøre det :)

Har du for vane å dekke deg til når du spiser? 

Det er ikke slik at bare fordi man ammer så slenger man puppen rundt i restauranten. Og er man ikke komfortabel med amming(ikke at jeg kan fatte og begripe hvorfor ikke) så er det faktisk bare å ikke se😊

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Birdo skrev:

Har du for vane å dekke deg til når du spiser? 

Det er ikke slik at bare fordi man ammer så slenger man puppen rundt i restauranten. Og er man ikke komfortabel med amming(ikke at jeg kan fatte og begripe hvorfor ikke) så er det faktisk bare å ikke se😊

Jo du har faktisk noen som virkelig slenger rundt seg med puppen, og gjerne lar puppen henge ute selv når ungen tar en pause fra maten. Jeg er som sagt for amming hvor som helst og når som helst, men de aller fleste både greier og pleier å gjøre matseansen litt diskret, spesielt på en restaurant. Selv greide jeg ikke amme offentlig. Ikke fordi jeg var redd for kommentarer fra andre, men fordi jeg ikke ønsket å vise frem puppene mine. For meg var puppene mine noe jeg normalt dekker til og holder privat. Jeg hadde nok kommet inn i det jeg også, dersom jeg hadde fortsatt og amme, men jeg kom aldri så langt. Men jeg tror nok mange førstegangsfødene er ganske "sjenerte" i starten. Veldig mange av mine venner har vært det i alle fall. De har hatt et ønske om å dekke seg til fordi de selv føler seg ukomfortable, og da er et ammesjal gull verdt på offentlige steder, og ikke noe andre skal kritisere

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på når del 4 av fødselshistorien kommer, den var rett rundt hjørnet kl 14 igår. Hun får vel greit med klikk av å skrive sånt da...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Diamant20 skrev:

Lurer på når del 4 av fødselshistorien kommer, den var rett rundt hjørnet kl 14 igår. Hun får vel greit med klikk av å skrive sånt da...

Ja, og da får annonseinnlegget skinne på topp i over et døgn.. Tror det er tatt med i beregningen siden hun delte opp den historien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Bustefisk skrev:

Jo du har faktisk noen som virkelig slenger rundt seg med puppen, og gjerne lar puppen henge ute selv når ungen tar en pause fra maten. Jeg er som sagt for amming hvor som helst og når som helst, men de aller fleste både greier og pleier å gjøre matseansen litt diskret, spesielt på en restaurant. Selv greide jeg ikke amme offentlig. Ikke fordi jeg var redd for kommentarer fra andre, men fordi jeg ikke ønsket å vise frem puppene mine. For meg var puppene mine noe jeg normalt dekker til og holder privat. Jeg hadde nok kommet inn i det jeg også, dersom jeg hadde fortsatt og amme, men jeg kom aldri så langt. Men jeg tror nok mange førstegangsfødene er ganske "sjenerte" i starten. Veldig mange av mine venner har vært det i alle fall. De har hatt et ønske om å dekke seg til fordi de selv føler seg ukomfortable, og da er et ammesjal gull verdt på offentlige steder, og ikke noe andre skal kritisere

Såklart skal ikke det kritiseres, så lenge det er fordi mor selv vil. Og ikke fordi at folk som deg mener at man burde dekke seg til.

Om så noen hadde slengt puppen rundt seg, så går det faktisk an å ikke glane😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Ja, og da får annonseinnlegget skinne på topp i over et døgn.. Tror det er tatt med i beregningen siden hun delte opp den historien.

Her må jeg inn og korrigere meg selv.. Julianne er blitt dårlig i følge Ulriks siste innlegg på instagram. Hun får ha god bedring 🤗.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Birdo skrev:

Såklart skal ikke det kritiseres, så lenge det er fordi mor selv vil. Og ikke fordi at folk som deg mener at man burde dekke seg til.

Om så noen hadde slengt puppen rundt seg, så går det faktisk an å ikke glane😊

Jeg vil helst ikke ha på meg "folk som deg", for jeg har sagt gang på gang nå at amming over alt og hvor som helst er helt fint!
Det jeg sier er at OM man har muligheten, så er det greit å være litt diskret når man sitter på en restaurant. Er det ikke slik at man skal prøve å respektere alle? Det er greit at pupp er naturlig og alt det der, men man kommer fortsatt ikke unna de som mener det er litt ubehagelig og ha en naken pupp midt i blinken mens man spiser middag (gjelder ikke meg). Og det går faktisk an å respektere dem også dersom man har muligheten til det. Det skader hverken mor eller barn. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bustefisk skrev:

Det føles flaut å være medlem av KG når man leser ting som har dukket opp i denne tråden de siste ukene, for ikke å snakke om mange andre tråder. Jeg sier igjen, er det rart KG får er dårlig rykte? Og flere som henger seg opp i hvorfor noen bloggere velger å støtte andre bloggere når det kommer til kritiseringen av KG, men er det rart? Bloggere leser vel stort sett sine egne tråder her inne, og når det dukker opp så mye useriøst svada og unødvendig kritikk som det gjør i denne tråden, er det nettopp det inntrykket de sitter igjen med, uten å nødvendigvis gå inn på de trådene og de sidene der det er seriøs og saklig kritikk. 

Men dette er toppen av lavmål. Som en annen nevnte her, hva skal en blogger gjøre for å gjøre få en tommel opp herfra? Være en superfeminist og kritisere alt? 
Jeg tror mange her har glemt at blogging faktisk har blitt en business, og det innebærer faktisk arbeid. Det er ikke lengre kun klikk som gir en inntekt, det er stort sett reklame. Og selvfølgelig jo mer klikk, jo flere lesere, og jo flere sponsoravtaler. 
SELVFØLGELIG vil en blogger ønske at folk klikker seg inn, og det Julianne gjør med fødselshistorien gjør at hun skaper rikelig med klikk over flere dager. Ganske smart i grunn, spesielt siden hun kommer seg etter en fødsel og ikke lengre oppdaterer daglig.Ala MTM med løgnaktige overskrifter er verdt å kritisere, men å kritisere en blogger for å skape klikk på en ærlig måte... Hun gjør bare jobben sin. Og gud så mye kritikk siden den babyen kom? Å bruke et ammesjal er 100% innafor når man sitter på en restaurant og spiser blant andre folk. Jeg er for at man skal kunne amme hvor som hest, men akkurat en restaurant syntes jeg faktisk man skal dekke seg til så godt som mulig (om mulig), og da er et slikt sjal, poncho eller hva enn hun har på seg helt perfekt. Vippestol? Alle jeg kjenner har brukt vippestol fra fødsel av. Babybjørn kan man legge såpass langt ned at babyen ligger helt fantastisk fint. Pleier en baby å ligge på gulvet eller i en seng hele dagen? Den blir bært rundt på, ligger på fang, blir ammet, løftet og det alt i forskjellige stillinger. Man må slutte å høre på alt hysteriet, det er helt utrolig. 

Hva blir de neste diskusjonene her inne? Bruk av smokk? Hva hvis hun slutter og amme (da kommer det vel x antall sider om hvor egoistisk hun er)? Leggerutiner? Tenk om hun filmer at hundene ligger sammen babyen, eller sleiker på den, blir det baluba da? Eller gud forby om de skaffer seg barnefri en kveld før gutten er 6 mnd.... DA, da blir kaos her inne da.

Kan ikke dere som er så opptatt av livet med en nyfødt finne veien inn til dinbaby og nyfødttråden? Der er det flere tråder om temaene, og dere kan diskutere til dere blir blå. La Julianne få være en stolt og nybakt mamma. Hun gjør det som er best for seg og sin familie. Hun utsetter ikke barnet sitt for fare, og hun elsker den lille gutten over alt på jord, til tross for at hun aldri i livet vil kunne tilfredsstille visse individer på KG. Hun kommer til å bli en fantastisk mor, og hun vil kunne gi barnet alt det trenger, og mer til. 

Kunne ikke sagt det bedre - helt enig!! 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BordetErSnudd

Julianne har fått omgangssyken, i følge Ulriks "sjarmerende" Instagram-emojier (🤮💩).. Masse god bedring til henne, det ser ut som om den lille er i de aller beste hender 🤗

Denne vippestol-debatten er ganske tullete, da de færreste nybakte foreldre har samvittighetskvaler for den timen babyen sitter i bilstol i løpet av en dag i fbm besøk, handling og transport av storesøsken hit og dit. Vippestol er ikke verre enn bilstol, og hvert fall ikke Babybjørn-stolen som kan stilles inn i tilnærmet liggende posisjon. Å vente til babyen er 6-7 mnd blir for dumt, da er det allerede mange babyer som selv setter seg opp på rumpa og tester ut krabbestilling. Da er det farlig å ha dem i en vippestol fordi de kan falle ut/velte stolen....

Det er nok vanskelig å ikke leke mammapoliti her inne da det Julianne poster kun handler om babyen. Det å blogge betyr jo å engasjere med det innholdet man presenterer. Vrient å ikke skulle snakke om alt det som vises på bloggen.. Forsvarer ikke det å være mammapoliti altså, men bloggerne bestemmer jo hva som diskuteres med innholdet de selv presenterer.. 

Endret av BordetErSnudd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...