Gjest Vitting Skrevet 9. juli 2018 #5061 Skrevet 9. juli 2018 (endret) 6 timer siden, Sanandrea skrev: Ja, jeg er enig i at det er mye spons. Som sagt, er jeg ikke noe fan av det jeg heller. Men det er mye annet enn spons hun kritiseres for, og det syns jeg ikke er greit! Hun er bare et menneske hun også, og vi er alle forskjellige, heldigvis! Tenk dere selv da, hvordan det hadde vært hvis dere hadde blitt kritisert for ditten og datten da dere fikk deres første barn? Nå blogger ikke Julianne og Ulrikkz med en pistol mot tinningen, det betyr at de selv har et valg om hva de velger å offentliggjøre. Hvis jeg hadde blitt kritisert for ditten og datten så ville jeg tenkt litt på årsakene til hvorfor, og sannsynligvis blitt lei meg. Nå er det nødvendigvis ikke sånn at Julianne og c/o blir kritisert for alt hva de gjør - men også i stor grad ha de offentliggjør. Det er for meg en svært relevant forskjell. Hvis jeg blir kritisert for ditten og datten når jeg fikk mitt første barn, så ville det i så fall vært fra familie og venner, for de vil være de eneste jeg omgås. Kan ikke gjøre annet enn å fjerne meg fra de menneskene som skaper uro, eller ta til meg kritikk om den er berettiget. Kan jo hende jeg var håpløs også, hvem vet. Julianne og Ulrik blir kritisert pga deres offentliggjøring - altså står de fritt til å røske ut strømledninga fra bloggveggen. Hvis de synes det er slitsomt å bli kritisert, må de revurdere hva de selv, frivillig, som voksne, tenkende mennesker, velger å publisere og dermed fremme som bilde av de. I stedet er det spons, spons, affilatelenke, ukeblad-ifisering av fødselsstoryen, og fasade-fasade-fasade som står i prioritering hos dette paret. Da klarer ikke jeg synes synd på de. De er voksne mennesker med ansvar for egne handlinger, og de burde klare å tenke gjennom "om jeg sier abd, så vil folk kanskje kritisere meg fordi jeg ikke sier abc. Hm. Okei, men den står jeg for". Så hjelpeløs er de ikke. De kan velge å gå vekk fra kritikken og legge alt helt stille, og dødt. Det er de som skaper grobunnen for kritikken selv, gjennom å velge å leve et liv i offentligheten. Endret 9. juli 2018 av Vitting tydeliggjøring.
Jordbærogfløte Skrevet 9. juli 2018 #5062 Skrevet 9. juli 2018 (endret) 1 minutt siden, Vitting skrev: Nå blogger ikke Julianne og Ulrikkz med en pistol mot tinningen, det betyr at de selv har et valg om hva de velger å offentliggjøre. Hvis jeg hadde blitt kritisert for ditten og datten så ville jeg tenkt litt på årsakene til hvorfor, og sannsynligvis blitt lei meg. Nå er det nødvendigvis ikke sånn at Julianne og c/o blir kritisert for alt hva de gjør - men også i stor grad ha de offentliggjør. Det er for meg en svært relevant forskjell. Hvis jeg blir kritisert for ditten og datten når jeg fikk mitt første barn, så ville det i så fall vært fra familie og venner, for de vil være de eneste jeg omgås. Julianne og Ulrik blir kritisert pga deres offentliggjøring - altså står de fritt til å røske ut strømledninga fra bloggveggen. Hvis de synes det er slitsomt å bli kritisert, må de revurdere hva de selv, frivillig, som voksne, tenkende mennesker, velger å publisere og dermed fremme som bilde av de. I stedet er det spons, spons, affilatelenke, ukeblad-ifisering av fødselsstoryen, og fasade-fasade-fasade som står i prioritering hos dette paret. Da klarer ikke jeg synes synd på de. De er voksne mennesker med ansvar for egne handlinger, og de burde klare å tenke gjennom "om jeg sier abd, så vil folk kanskje kritisere meg fordi jeg ikke sier abc. Hm. Okei, men den står jeg for". Så hjelpeløs er de ikke. ☝🙌🏻 Endret 9. juli 2018 av Jordbærogfløte 2
Kleenex Skrevet 9. juli 2018 #5063 Skrevet 9. juli 2018 7 timer siden, Sanandrea skrev: Ja, det er mye reklame/annonser, og det er jeg ikke noe fan av selv heller. Men det er, enten vi vil eller ikke, en stor del av bloggverdenen. Jeg bare mener at dere må slutte å kritisere henne for alt. Hun er nybakt mor! Mange har vel vært i den «bobla» selv! Jeg spør igjen da. Hva må hun gjøre for at det skal bli «riktig» for dere? Droppe arvingen i reklame kanskje...? 5
Edie Skrevet 9. juli 2018 #5064 Skrevet 9. juli 2018 Ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner samt svar til dette. Edie, adm.
Snuppah00 Skrevet 9. juli 2018 #5065 Skrevet 9. juli 2018 1 time siden, Jordbærogfløte skrev: 🙌🏻 Hva betyr egentlig den emojien der du ofte bruker? 1
Jordbærogfløte Skrevet 9. juli 2018 #5066 Skrevet 9. juli 2018 45 minutter siden, Snuppah00 skrev: Hva betyr egentlig den emojien der du ofte bruker? Godt spørsmål! Det betyr at jeg enten er enig eller begeistret for det jeg siterer til. Innser at jeg heller kan bruke ord..
Sanandrea Skrevet 9. juli 2018 #5067 Skrevet 9. juli 2018 2 timer siden, Vitting skrev: Nå blogger ikke Julianne og Ulrikkz med en pistol mot tinningen, det betyr at de selv har et valg om hva de velger å offentliggjøre. Hvis jeg hadde blitt kritisert for ditten og datten så ville jeg tenkt litt på årsakene til hvorfor, og sannsynligvis blitt lei meg. Nå er det nødvendigvis ikke sånn at Julianne og c/o blir kritisert for alt hva de gjør - men også i stor grad ha de offentliggjør. Det er for meg en svært relevant forskjell. Hvis jeg blir kritisert for ditten og datten når jeg fikk mitt første barn, så ville det i så fall vært fra familie og venner, for de vil være de eneste jeg omgås. Kan ikke gjøre annet enn å fjerne meg fra de menneskene som skaper uro, eller ta til meg kritikk om den er berettiget. Kan jo hende jeg var håpløs også, hvem vet. Julianne og Ulrik blir kritisert pga deres offentliggjøring - altså står de fritt til å røske ut strømledninga fra bloggveggen. Hvis de synes det er slitsomt å bli kritisert, må de revurdere hva de selv, frivillig, som voksne, tenkende mennesker, velger å publisere og dermed fremme som bilde av de. I stedet er det spons, spons, affilatelenke, ukeblad-ifisering av fødselsstoryen, og fasade-fasade-fasade som står i prioritering hos dette paret. Da klarer ikke jeg synes synd på de. De er voksne mennesker med ansvar for egne handlinger, og de burde klare å tenke gjennom "om jeg sier abd, så vil folk kanskje kritisere meg fordi jeg ikke sier abc. Hm. Okei, men den står jeg for". Så hjelpeløs er de ikke. De kan velge å gå vekk fra kritikken og legge alt helt stille, og dødt. Det er de som skaper grobunnen for kritikken selv, gjennom å velge å leve et liv i offentligheten. Men hvorfor skal andre folk «bestemme» hva som er greit å offentliggjøre? Ja, de har valgt et liv i offentligheten selv, og da mener også jeg at de må tåle litt. Men å bli kritisert for å krølle håret sitt før trilletur, og for å bruke vippestol? Hun er da vel ikke den eneste i verden som gjør det?! Det er mye ufortjent kritikk hun får, og det er det jeg reagerer på. 11
Sanandrea Skrevet 9. juli 2018 #5068 Skrevet 9. juli 2018 2 timer siden, Kleenex skrev: Droppe arvingen i reklame kanskje...? Nå spurte jeg hva hun må gjøre, ikke hva hun ikke må gjøre. Dere blir jo ikke fornøyd uansett hva hun gjør. Men hvorfor leser dere bloggen hvis dere misliker hvordan de gjør ting? 2
Minnie23 Skrevet 9. juli 2018 #5069 Skrevet 9. juli 2018 23 minutter siden, Sanandrea skrev: Men hvorfor skal andre folk «bestemme» hva som er greit å offentliggjøre? Ja, de har valgt et liv i offentligheten selv, og da mener også jeg at de må tåle litt. Men å bli kritisert for å krølle håret sitt før trilletur, og for å bruke vippestol? Hun er da vel ikke den eneste i verden som gjør det?! Det er mye ufortjent kritikk hun får, og det er det jeg reagerer på. Enig. Synes det begynner å bli teit. Virker som noen sitter å prøver desperat å finne ting å ta henne på. Kritisere henne for å krølle håret før trilletur? Hadde hun gått ut utstelt, så hadde fått kritikk da og. Så hvordan skal hun se ut på trilletur før dere blir fornøyd? 14
Gjest Vitting Skrevet 9. juli 2018 #5070 Skrevet 9. juli 2018 34 minutter siden, Sanandrea skrev: Men hvorfor skal andre folk «bestemme» hva som er greit å offentliggjøre? Ja, de har valgt et liv i offentligheten selv, og da mener også jeg at de må tåle litt. Men å bli kritisert for å krølle håret sitt før trilletur, og for å bruke vippestol? Hun er da vel ikke den eneste i verden som gjør det?! Det er mye ufortjent kritikk hun får, og det er det jeg reagerer på. Den eneste som forsøker å "bestemme" noe her, er vel egentlig du i og med at du ikke ønsker kritikk om bloggeren? Jeg ser ingen som "bestemmer" hva som skal offentliggjøres, utover at de fleste er enige med barns rettigheter om at barn skal slippe å bli publisert før de har mulighet til å tenke gjennom det som voksne. Herunder faller alle former for offentliggjøring av privatliv, og utnyttelse gjennom reklameinnlegg. Ser ut som at du tolker kritikk som bare negativit - kritikk kan være både konstruktiv og bra. Det er typisk blogger å ta all kritikk som et personlig angrep, framfor å tenke "kanskje dette er et velment råd"? Å kritisere hva andre offentliggjør er ikke å bestemme over andre, det er å være en samfunnsstemme.
Elhaym Skrevet 9. juli 2018 #5071 Skrevet 9. juli 2018 Å kritisere vippestol er helt bak mål, av alle jeg kjenner er jeg den eneste som ikke har brukt det. Vippestol anses som veldig vanlig og nødvendig. Jeg haddde aldri bruk for det, men de fleste jeg kjenner elsket vippestol. Å krølle håret er heller ingenting å kritisere, samme med ammesjal, ærlig talt. Ingen baby får heteslag og dør av varme fordi de får mat under et sjal, dette er flisespikkeri og hysterisk. Jeg syns Julianne skal få blogge om det hun vil, men som leser av bloggen setter jeg ikke pris på et innlegg med en million linker, det var slitsomt. Jeg syns utover det at bloggen hennes er litt kjedelig nå, men det syns jeg om de fleste mammabloggere. Og babytiden er veldig kjedelig, og også utrolig kjedelig å lese om. Syns derimot det hadde vært kult å lese fødselshistorien ferdig, fordi vi har hatt like svangerskap og jeg syns Julianne fortsatt fremstår noe medtatt. 17
Orly Skrevet 9. juli 2018 #5072 Skrevet 9. juli 2018 21 minutter siden, Takida skrev: Å kritisere vippestol er helt bak mål, av alle jeg kjenner er jeg den eneste som ikke har brukt det. Vippestol anses som veldig vanlig og nødvendig. Jeg haddde aldri bruk for det, men de fleste jeg kjenner elsket vippestol. Å krølle håret er heller ingenting å kritisere, samme med ammesjal, ærlig talt. Ingen baby får heteslag og dør av varme fordi de får mat under et sjal, dette er flisespikkeri og hysterisk. Jeg syns Julianne skal få blogge om det hun vil, men som leser av bloggen setter jeg ikke pris på et innlegg med en million linker, det var slitsomt. Jeg syns utover det at bloggen hennes er litt kjedelig nå, men det syns jeg om de fleste mammabloggere. Og babytiden er veldig kjedelig, og også utrolig kjedelig å lese om. Syns derimot det hadde vært kult å lese fødselshistorien ferdig, fordi vi har hatt like svangerskap og jeg syns Julianne fortsatt fremstår noe medtatt. Vippestol er ikke anbefalt de første mnd, hun er virkelig ikke den eneste som får kritikk for det. 2
Sanandrea Skrevet 9. juli 2018 #5073 Skrevet 9. juli 2018 22 minutter siden, Vitting skrev: Den eneste som forsøker å "bestemme" noe her, er vel egentlig du i og med at du ikke ønsker kritikk om bloggeren? Jeg ser ingen som "bestemmer" hva som skal offentliggjøres, utover at de fleste er enige med barns rettigheter om at barn skal slippe å bli publisert før de har mulighet til å tenke gjennom det som voksne. Herunder faller alle former for offentliggjøring av privatliv, og utnyttelse gjennom reklameinnlegg. Ser ut som at du tolker kritikk som bare negativit - kritikk kan være både konstruktiv og bra. Det er typisk blogger å ta all kritikk som et personlig angrep, framfor å tenke "kanskje dette er et velment råd"? Å kritisere hva andre offentliggjør er ikke å bestemme over andre, det er å være en samfunnsstemme. Jeg har aldri sagt at jeg ikke ønsker kritikk. Hvis du leser hva jeg har skrevet så ser du at jeg syns de må tåle litt som bloggere/offentlige personer. Jeg reagerer på all den ufortjente og tullete kritikken de får, som jeg har nevnt tidligere. Ja, jeg vet kritikk kan være både positivt og negativt. Men mesteparten av kritikken her inne er negativ. Reklameinnlegget hennes synes ikke jeg var så ille. Det hadde vært værre hvis babyen hadde vært med på alle bildene. Jeg har sagt mitt i denne diskusjonen. Tror vi må bli enig om å være uenig i denne saken😊 2
Elhaym Skrevet 9. juli 2018 #5074 Skrevet 9. juli 2018 3 minutter siden, Orly skrev: Vippestol er ikke anbefalt de første mnd, hun er virkelig ikke den eneste som får kritikk for det. En vippestol hvor barnet kan ligge er ikke noe å henge seg opp i. Barnet hennes LIGGER der og blir skiftet på der. Litt som en sofa eller seng. Vippestol som BARNEVAKT er kritisert og også at de sitter i feil stilling over lang tid. Men det PF gjør gjør så utrolig mange og det er ingenting å henge seg opp i. Dette minner nesten litt om et mammaforum hvor alle skal være best og PF 'går mot strømmen' med vippestol. Sånn er heldigvis ikke virkeligheten 16
Mars09 Skrevet 9. juli 2018 #5075 Skrevet 9. juli 2018 1 minutt siden, Takida skrev: En vippestol hvor barnet kan ligge er ikke noe å henge seg opp i. Barnet hennes LIGGER der og blir skiftet på der. Litt som en sofa eller seng. Vippestol som BARNEVAKT er kritisert og også at de sitter i feil stilling over lang tid. Men det PF gjør gjør så utrolig mange og det er ingenting å henge seg opp i. Dette minner nesten litt om et mammaforum hvor alle skal være best og PF 'går mot strømmen' med vippestol. Sånn er heldigvis ikke virkeligheten Blir det riktig å bruke fordi mange gjør det? Advarsel mot bruk kommer fra fysioterapeuter rettet mot foreldre som velger å bruke det. Det er ikke oppstått på KG direkte rettet mot pilotparet. 5
Orly Skrevet 9. juli 2018 #5076 Skrevet 9. juli 2018 1 minutt siden, Mars09 skrev: Blir det riktig å bruke fordi mange gjør det? Advarsel mot bruk kommer fra fysioterapeuter rettet mot foreldre som velger å bruke det. Det er ikke oppstått på KG direkte rettet mot pilotparet. Lurte på det samme. 2
Gjest Sisti Skrevet 9. juli 2018 #5077 Skrevet 9. juli 2018 2 minutter siden, Mars09 said: Blir det riktig å bruke fordi mange gjør det? Advarsel mot bruk kommer fra fysioterapeuter rettet mot foreldre som velger å bruke det. Det er ikke oppstått på KG direkte rettet mot pilotparet. De advarer ikke mot å bruke det ti minutter i liggestilling noen få ganger om dagen.
Orly Skrevet 9. juli 2018 #5078 Skrevet 9. juli 2018 9 minutter siden, Takida skrev: En vippestol hvor barnet kan ligge er ikke noe å henge seg opp i. Barnet hennes LIGGER der og blir skiftet på der. Litt som en sofa eller seng. Vippestol som BARNEVAKT er kritisert og også at de sitter i feil stilling over lang tid. Men det PF gjør gjør så utrolig mange og det er ingenting å henge seg opp i. Dette minner nesten litt om et mammaforum hvor alle skal være best og PF 'går mot strømmen' med vippestol. Sånn er heldigvis ikke virkeligheten Hører på fagfolk jeg! at mange gjør det betyr vel ikke at det er riktig. 3
Elhaym Skrevet 9. juli 2018 #5079 Skrevet 9. juli 2018 2 minutter siden, Mars09 skrev: Blir det riktig å bruke fordi mange gjør det? Advarsel mot bruk kommer fra fysioterapeuter rettet mot foreldre som velger å bruke det. Det er ikke oppstått på KG direkte rettet mot pilotparet. Tenker jeg avslutter diskusjonen om vippestol, det er ganske kjedelig. 4
Elhaym Skrevet 9. juli 2018 #5080 Skrevet 9. juli 2018 1 minutt siden, Orly skrev: Hører på fagfolk jeg! at mange gjør det betyr vel ikke at det er riktig. Veldig fint å høre at du hører på 'fagfolk' om vippestol. Tenker at dette er litt av poenget med å påpeke tullete kritikk her inne. Milevis avsporing med linker til 'fagfolk'. Minner litt om fotballfrue sin kildebruk 17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå