Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

1 hour ago, førstedamen said:

Helsestasjonen sa til meg at vippestol ikke er bra i det hele tatt. Babyer skal ikke settes oppreist før de klarer å sitte selv. 

Og det er vel ved rundt 6-7 mnd?

Vippestoler er for foreldrene og ikke for ungen, om man kan si det sånn. 

Helsestasjonen sa til meg at det går fint med noen minutter nå og da, men de skal ikke sitte i de fast Og lenge da det kan gi en unaturlig liggestilling / sittestilling og KAN gi problemer med rygg feks.

Nå skal det sies at min sønn sovnet i babybjørn’en sin en del ganger og jeg lot ham sove på nederste hakk fordi jeg ikke ville vekke ham de gangene søvnen kom fort, og han fikk aldri noen problemer. Jeg satt ham også i vippen når jeg dusjet og lagde mat og jeg ikke kunne bære.

Alt med sunn fornuft tenker jeg. Alternativet er jo et ergonomisk riktig sjal feks, om man bruker vippen fordi man trenger to hender fri

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, lisse skrev:

Vippestoler er for foreldrene og ikke for ungen, om man kan si det sånn. 

Helsestasjonen sa til meg at det går fint med noen minutter nå og da, men de skal ikke sitte i de fast Og lenge da det kan gi en unaturlig liggestilling / sittestilling og KAN gi problemer med rygg feks.

Nå skal det sies at min sønn sovnet i babybjørn’en sin en del ganger og jeg lot ham sove på nederste hakk fordi jeg ikke ville vekke ham de gangene søvnen kom fort, og han fikk aldri noen problemer. Jeg satt ham også i vippen når jeg dusjet og lagde mat og jeg ikke kunne bære.

Alt med sunn fornuft tenker jeg. Alternativet er jo et ergonomisk riktig sjal feks, om man bruker vippen fordi man trenger to hender fri

Nei, men av og til er det ting man må ha gjort og da er det veldig kjekt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at et ammesjal kan være fint for babyer for å få ro og fred når de spiser, særlig når man er rundt mye folk ☺️

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at alt av møbler, klær og saker til den nyfødte er sponset. Det virker så stakkarslig på en måte. Og nei, jeg er ikke misunnelig, jeg kjøper det jeg trenger for penger jeg har jobbet for.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Chrisssi skrev:

Så trist at alt av møbler, klær og saker til den nyfødte er sponset. Det virker så stakkarslig på en måte. Og nei, jeg er ikke misunnelig, jeg kjøper det jeg trenger for penger jeg har jobbet for.

SYns det mest imponerende er at en del av tingene er ‘gave fra mormor’ men samtidig sponset??

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Takida skrev:

SYns det mest imponerende er at en del av tingene er ‘gave fra mormor’ men samtidig sponset??

Ikke nødvendigvis sponset selv om hun linker til det. Siden innlegget inneholder mye sponsing/avtalt reklame blir det vel mest ryddig å merke dette øverst i innlegget slik hun har gjort. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det siste blogginnlegget? 😳

Er det skrevet på kødd eller? Har aldri sett så mye reklame trykket inn i ett og samme blogginnlegg, noensinne 😂😂

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lulus skrev:

Ikke nødvendigvis sponset selv om hun linker til det. Siden innlegget inneholder mye sponsing/avtalt reklame blir det vel mest ryddig å merke dette øverst i innlegget slik hun har gjort. 

Men det hadde kanskje holdt å merke øverst. Forstår seriøst ikke poenget med ALLE linjene

56 minutter siden, vintage skrev:

Det siste blogginnlegget? 😳

Er det skrevet på kødd eller? Har aldri sett så mye reklame trykket inn i ett og samme blogginnlegg, noensinne 😂😂

Helt vilt 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Line_m skrev:

Hun krøllet håret for å ta en trilletur?😳 

Hvorfor ikke?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om ammesjalet er tynt påvirker det fri tilgang til oksygen. Spesielt i varmen som regjerer her nede nå. Det blir varmt og dårlig luft, prøv bare med et tynt sjal over ansikt i 25 varmegrader selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ved sjøen. Det blåste godt hvertfall så jeg, godt og skjerme litt for vinden da. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chrisssi skrev:

Er enig. Er det ikke litt fint å kjøpe enkelte ting selv, for egne penger? Som blogger kan de få alt sponset, men tror jeg ville føle på at alt skal reklameres for. At selv barnet brukes for hva det er verdt..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det egentlig Julianne må gjøre for at det blir «riktig» for dere her inne? ALT hun gjør blir jo feil!

Hun ble kritisert allerede før fødselen om at hun kom til å dele masse bilder at gutten på bloggen. Og nå når hun ikke gjør det, da blir det også feil! 

Hun ble kritisert for at hun venta altfor lenge etter fødselen med å blogge. Når hun endelig blogga igjen, da var innleggene for dårlige. 

Nå kritiseres hun for bruk av vippestol, ammesjal, at hun krøller håret før trilletur! La nå dama være i fred! Hvor mange av dere visste ALT om hvordan det var å være mor når dere fikk deres første barn??

Det er virkelig ingenting Julianne gjør som blir «riktig» for dere!! Skjerp dere! 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sanandrea skrev:

Hva er det egentlig Julianne må gjøre for at det blir «riktig» for dere her inne? ALT hun gjør blir jo feil!

Hun ble kritisert allerede før fødselen om at hun kom til å dele masse bilder at gutten på bloggen. Og nå når hun ikke gjør det, da blir det også feil! 

Hun ble kritisert for at hun venta altfor lenge etter fødselen med å blogge. Når hun endelig blogga igjen, da var innleggene for dårlige. 

Nå kritiseres hun for bruk av vippestol, ammesjal, at hun krøller håret før trilletur! La nå dama være i fred! Hvor mange av dere visste ALT om hvordan det var å være mor når dere fikk deres første barn??

Det er virkelig ingenting Julianne gjør som blir «riktig» for dere!! Skjerp dere! 

Hva synes du om det siste blogginnlegget hennes? Hør gjerne på «Ute til lunch» først, da kommer du i rette stemninga 😁

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, vintage skrev:

Hva synes du om det siste blogginnlegget hennes? Hør gjerne på «Ute til lunch» først, da kommer du i rette stemninga 😁

Ja, det er mye reklame/annonser, og det er jeg ikke noe fan av selv heller.  Men det er, enten vi vil eller ikke, en stor del av bloggverdenen. 

Jeg bare mener at dere må slutte å kritisere henne for alt. Hun er nybakt mor! Mange har vel vært i den «bobla» selv! 

Jeg spør igjen da. Hva må hun gjøre for at det skal bli «riktig» for dere? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Sanandrea skrev:

Ja, det er mye reklame/annonser, og det er jeg ikke noe fan av selv heller.  Men det er, enten vi vil eller ikke, en stor del av bloggverdenen. 

Jeg bare mener at dere må slutte å kritisere henne for alt. Hun er nybakt mor! Mange har vel vært i den «bobla» selv! 

Jeg spør igjen da. Hva må hun gjøre for at det skal bli «riktig» for dere? 

Tror det er den gjennomsponsede bloggen folk reagerer på. Og allerede nå er en nyfødt full av spons. Det er litt trist. Ellers er det veldig koselig at hun endelig fikk det ønskede barnet. Håper ikke han også blir gjennomsponset og et reklameobjekt gjennom hele oppveksten. Det er det eneste jeg har å sette fingeren på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Justlooking skrev:

Tror det er den gjennomsponsede bloggen folk reagerer på. Og allerede nå er en nyfødt full av spons. Det er litt trist. Ellers er det veldig koselig at hun endelig fikk det ønskede barnet. Håper ikke han også blir gjennomsponset og et reklameobjekt gjennom hele oppveksten. Det er det eneste jeg har å sette fingeren på.

Ja, jeg er enig i at det er mye spons. Som sagt, er jeg ikke noe fan av det jeg heller. Men det er mye annet enn spons hun kritiseres for, og det syns jeg ikke er greit! Hun er bare et menneske hun også, og vi er alle forskjellige, heldigvis! 

Tenk dere selv da, hvordan det hadde vært hvis dere hadde blitt kritisert for ditten og datten da dere fikk deres første barn? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mamma for første gang for 4 mnd siden, og takk gud for at jeg ikke er en profilert blogger. Jeg hadde en sove baby de første 6-8 ukene og hadde masse tid til krølling av hår og lakking av negler. Det er først nå den siste tida at jeg ikke har så mye tid. La nå Julianne kose seg og ha litt tiltro til at hun klarer å ta godt vare på sønnen sin. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, J.. skrev:

Aaww.. X sitt første reklameinnlegg.

Det er virkelig en milesten å skrive om i babyboken hans det!

Gratulerer til arvingen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...