Gjest Sjokomilkshake Skrevet 25. juni 2018 #4561 Skrevet 25. juni 2018 30 minutter siden, Ultiva skrev: I følge Forbrukertilsynet så skal toppbloggeren så absolutt merke disse produktene: Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det. Eksempel på reklame: Du får låne noe, får ting gratis, får delta på arrangementer eller reiser, eller får gratis tjenester eller rabatter, mot en forventning om at du omtaler dette eller gir det eksponering. Hentet fra https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some Er jo ikke sikkert det er forventet at hun skal gi det eksponering heller da. At hun har glemt å merke MASSE i instastory blir jo uansett ikke riktig. Blant screenshotsa var også ballongene hun fikk av venninnen sin, er jo helt latterlig om folk her mener hun skal merke dem som reklame. Jeg fikk noen ting fra barnebutikken her i byen da datteren vår ble født. Handlet så og si alt av barneutstyr der og fikk såpass god kontakt med de ansatte at de husket meg hvis de så meg ellers også. Det var ikke forventet av meg å dele noe om det. Kan jo være at Julianne har vært en god kunde der og at de bare ville gi noe til henne - for å være hyggelig.
Gjest Sjokomilkshake Skrevet 25. juni 2018 #4562 Skrevet 25. juni 2018 (endret) Men ser jo det at de FLESTE som skriver i rampelys trådene hovedsakelig er ute etter å ta bloggere for det meste egentlig😊 Endret 25. juni 2018 av Sjokomilkshake Virker som om noen følte seg litt truffet, så la til ordet «fleste»
Gjest eksiltronder Skrevet 25. juni 2018 #4563 Skrevet 25. juni 2018 1 minutt siden, Sjokomilkshake skrev: Er jo ikke sikkert det er forventet at hun skal gi det eksponering heller da. At hun har glemt å merke MASSE i instastory blir jo uansett ikke riktig. Blant screenshotsa var også ballongene hun fikk av venninnen sin, er jo helt latterlig om folk her mener hun skal merke dem som reklame. Jeg fikk noen ting fra barnebutikken her i byen da datteren vår ble født. Handlet så og si alt av barneutstyr der og fikk såpass god kontakt med de ansatte at de husket meg hvis de så meg ellers også. Det var ikke forventet av meg å dele noe om det. Kan jo være at Julianne har vært en god kunde der og at de bare ville gi noe til henne - for å være hyggelig. Jeg fikk ikke en pøkk da barnet mitt ble født, selv om jeg har handlet fra dem. Det tror jeg de aller, aller fleste andre mødre også kan skrive under på. Julianne fikk gave fordi de ser en reklamemulighet, slett ikke fordi de er så godhjerta. Dermed skal det merkes.
My <3 Skrevet 25. juni 2018 #4564 Skrevet 25. juni 2018 Haha. Ja den gaven ble sikkert gitt i kjærlighet 🤣🤣🤣🤣 25
Gjest Sjokomilkshake Skrevet 25. juni 2018 #4565 Skrevet 25. juni 2018 1 minutt siden, eksiltronder skrev: Jeg fikk ikke en pøkk da barnet mitt ble født, selv om jeg har handlet fra dem. Det tror jeg de aller, aller fleste andre mødre også kan skrive under på. Julianne fikk gave fordi de ser en reklamemulighet, slett ikke fordi de er så godhjerta. Dermed skal det merkes. Kanskje de ga for reklamen, kanskje de ga fordi de faktisk er godhjerta. Det vet verken du, jeg, eller andre her. Men som sagt, ser jo stadig vekk at folk hovedsakelig er ute etter å ta bloggere for alt, så for all del.
Speedmaster Skrevet 25. juni 2018 #4566 Skrevet 25. juni 2018 2 minutter siden, Sjokomilkshake said: Men som sagt, ser jo stadig vekk at folk hovedsakelig er ute etter å ta bloggere for alt, så for all del. Da anbefaler jeg at du svarer direkte de som er ute etter å ta bloggere for 'alt', og slutter å slenge ut generaliserende påstander i en tråd som i det store og det hele inneholder saklig kritikk av bedriften Pilotfrue. 22
Jordbærogfløte Skrevet 25. juni 2018 #4567 Skrevet 25. juni 2018 Siden hun har vært SÅ nøye med riktig merking tidligere, så er dette neppe en forglemmelse.. Ante meg at hun skulle være rimelig raskt ute med å reklamere for diverse produkter igjen. Hun har jo ligget svært høyt på blogglisten den siste uka uten å ha mekket sammen et innlegg til nå. Tror det kun er fødsler og brylluper som gjør at man kan trone i toppen uten at man trenger å løfte så mye som en finger, unnskyld trykke på en tast 🤣. 9
Kollontaj Skrevet 25. juni 2018 #4568 Skrevet 25. juni 2018 Pilotfrue hadde sikkert fått gaven dersom hun var en vanlig nybakt mamma. 🤣 20
Snuppah00 Skrevet 25. juni 2018 #4569 Skrevet 25. juni 2018 33 minutter siden, eksiltronder skrev: Jeg fikk ikke en pøkk da barnet mitt ble født, selv om jeg har handlet fra dem. Det tror jeg de aller, aller fleste andre mødre også kan skrive under på. Julianne fikk gave fordi de ser en reklamemulighet, slett ikke fordi de er så godhjerta. Dermed skal det merkes. Nettopp. Hvis ikke hun var en toppblogger, så hadde de mest sannsynlig ikke gitt gaven. 10
Irja Skrevet 25. juni 2018 #4570 Skrevet 25. juni 2018 Rimelig naivt å tro at dette var en gave uten baktanker 😅 22
marthes Skrevet 25. juni 2018 #4571 Skrevet 25. juni 2018 Selvfølgelig er dette reklame. Veldig greit med en påminnelse om hvilken butikk som er totalt uaktuell å bruke da 😄 19
Ultiva Skrevet 25. juni 2018 #4572 Skrevet 25. juni 2018 27 minutter siden, Sjokomilkshake skrev: Men ser jo det at de som skriver i rampelys trådene hovedsakelig er ute etter å ta bloggere for det meste egentlig😊 Jeg velger å forholde meg til norsk markedsføringslov og forbrukertilsynets veiledning av den: Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det. Du får låne noe, får ting gratis, får delta på arrangementer eller reiser, eller får gratis tjenester eller rabatter, mot en forventning om at du omtaler dette eller gir det eksponering. Dersom du fremdeles mener at denne bedriften gav en av Norges mektigste kommersielle bloggere en dyr gave fullstendig uten baktanker så beviser du bare at du er midt i gruppa de ønsker å nå. Dvs leserne som har knyttet et følelsesmessig venninnebånd til bloggeren, og som dermed er mer mottakelig for denne type reklame. Her kan du lese litt mer om Forbrukertilsynet og hvordan de jobber for å få disse kommersielle bloggerne/influencerne til å gjøre jobben sin bedre: https://www.tv2.no/a/9490740/ 31
Jordbærogfløte Skrevet 25. juni 2018 #4573 Skrevet 25. juni 2018 8 minutter siden, Ultiva skrev: Jeg velger å forholde meg til norsk markedsføringslov og forbrukertilsynets veiledning av den: Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det. Du får låne noe, får ting gratis, får delta på arrangementer eller reiser, eller får gratis tjenester eller rabatter, mot en forventning om at du omtaler dette eller gir det eksponering. Dersom du fremdeles mener at denne bedriften gav en av Norges mektigste kommersielle bloggere en dyr gave fullstendig uten baktanker så beviser du bare at du er midt i gruppa de ønsker å nå. Dvs leserne som har knyttet et følelsesmessig venninnebånd til bloggeren, og som dermed er mer mottakelig for denne type reklame. Her kan du lese litt mer om Forbrukertilsynet og hvordan de jobber for å få disse kommersielle bloggerne/influencerne til å gjøre jobben sin bedre: https://www.tv2.no/a/9490740/ 🙌🏻 5
Gjest Sjokomilkshake Skrevet 25. juni 2018 #4574 Skrevet 25. juni 2018 4 minutter siden, Ultiva skrev: Jeg velger å forholde meg til norsk markedsføringslov og forbrukertilsynets veiledning av den: Reklame og markedsføring er alt som kan være med på å fremme en næringsdrivendes salg av et produkt eller en tjeneste, og som du legger ut fordi du får betalt for det, eller får andre fordeler ved å gjøre det. Du får låne noe, får ting gratis, får delta på arrangementer eller reiser, eller får gratis tjenester eller rabatter, mot en forventning om at du omtaler dette eller gir det eksponering. Dersom du fremdeles mener at denne bedriften gav en av Norges mektigste kommersielle bloggere en dyr gave fullstendig uten baktanker så beviser du bare at du er midt i gruppa de ønsker å nå. Dvs leserne som har knyttet et følelsesmessig venninnebånd til bloggeren, og som dermed er mer mottakelig for denne type reklame. Her kan du lese litt mer om Forbrukertilsynet og hvordan de jobber for å få disse kommersielle bloggerne/influencerne til å gjøre jobben sin bedre: https://www.tv2.no/a/9490740/ Tja. Vil ikke akkurat påstå jeg har knyttet noe venninnebånd til denne bloggeren, synes bare det er helt latterlig hva folk skal henge seg opp i. Om hun skulle merket dette som reklame er jo det hennes problem, og forbrukertilsynet sin jobb å ta tak i det. Kjenner jeg er glad jeg ikke er noen toppblogger, må være slitsomt å passe på at man er perfekt hele tiden. Og er man perfekt hele tiden er det feil det og.
Jordbærogfløte Skrevet 25. juni 2018 #4575 Skrevet 25. juni 2018 (endret) 1 time siden, Sjokomilkshake skrev: Tja. Vil ikke akkurat påstå jeg har knyttet noe venninnebånd til denne bloggeren, synes bare det er helt latterlig hva folk skal henge seg opp i. Om hun skulle merket dette som reklame er jo det hennes problem, og forbrukertilsynet sin jobb å ta tak i det. Kjenner jeg er glad jeg ikke er noen toppblogger, må være slitsomt å passe på at man er perfekt hele tiden. Og er man perfekt hele tiden er det feil det og. Siden hun har vært så stolt av at hun har merket så og si alt av annonsering tidligere, er det jo det minste man kan forvente? Alt er ikke perfekt, det er bare det polerte (stort sett) som kommer frem i sosiale medier og det bildet kjøper folk som lar seg påvirke. Derfor er det svært viktig at man merker rett slik loven er. Endret 25. juni 2018 av Jordbærogfløte 10
Pås Skrevet 25. juni 2018 #4576 Skrevet 25. juni 2018 12 minutter siden, Sjokomilkshake skrev: Tja. Vil ikke akkurat påstå jeg har knyttet noe venninnebånd til denne bloggeren, synes bare det er helt latterlig hva folk skal henge seg opp i. Om hun skulle merket dette som reklame er jo det hennes problem, og forbrukertilsynet sin jobb å ta tak i det. Kjenner jeg er glad jeg ikke er noen toppblogger, må være slitsomt å passe på at man er perfekt hele tiden. Og er man perfekt hele tiden er det feil det og. Jeg er ikke perfekt i jobben min, men må tåle å høre det om jeg gjør feil! 21
Gjest Sjokomilkshake Skrevet 25. juni 2018 #4577 Skrevet 25. juni 2018 Akkurat nå, Pås skrev: Jeg er ikke perfekt i jobben min, men må tåle å høre det om jeg gjør feil! Men det er vel ikke KG-brukere sin oppgave å passe på at hun gjør jobben sin riktig?
Pås Skrevet 25. juni 2018 #4578 Skrevet 25. juni 2018 Akkurat nå, Sjokomilkshake skrev: Men det er vel ikke KG-brukere sin oppgave å passe på at hun gjør jobben sin riktig? Jo, det er opp til dem som oppdager feil å påpeke det! Det er ikke akkurat hat-ytringer mot en nybakt mor det er snakk om heller, bare en påminning om å merke reklame riktig! 16
Gjest Sjokomilkshake Skrevet 25. juni 2018 #4579 Skrevet 25. juni 2018 2 minutter siden, Pås skrev: Jo, det er opp til dem som oppdager feil å påpeke det! Det er ikke akkurat hat-ytringer mot en nybakt mor det er snakk om heller, bare en påminning om å merke reklame riktig! Regner med dere har sendt henne en melding om det da😊 For hun sjekker nok neppe KG for å se at hun gjør jobben sin rett.
J.. Skrevet 25. juni 2018 #4580 Skrevet 25. juni 2018 2 minutter siden, Sjokomilkshake skrev: Regner med dere har sendt henne en melding om det da😊 For hun sjekker nok neppe KG for å se at hun gjør jobben sin rett. Er vel greiere å sende beskjed til FO,siden det er jobben deres. *insert hersketeknikksmiley. 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå