Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Jordbærogfløte said:

I dag har hun kommet med gode og reflekterte tanker. Tommel opp!

Synes du virkelig det? Det hun mer eller mindre sier er jo at hun tenker å eksponere barnet i sosiale medier, selv om hun kjenner og respekterer noen som ikke gjør det, samt at det KAN være hun endrer mening. Mao. at hun og Anja Johansen "ser annerledes på eksponering". Personlig tolker jeg dette som at hun skal eksponere for det det er verdt, koste hva det koste vil. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, lenebu skrev:

Synes du virkelig det? Det hun mer eller mindre sier er jo at hun tenker å eksponere barnet i sosiale medier, selv om hun kjenner og respekterer noen som ikke gjør det, samt at det KAN være hun endrer mening. Mao. at hun og Anja Johansen "ser annerledes på eksponering". Personlig tolker jeg dette som at hun skal eksponere for det det er verdt, koste hva det koste vil. 

Jeg tolket det motsatt.. At hun nå vil tenke seg om..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Jeg tolket det motsatt.. At hun nå vil tenke seg om..

Jeg tolket det som at hun og A.J er enige om å være uenige. Når hun på slutten av innlegget spør om hvordan leserne ville reagert om hun plutselig skulle bestemme seg for å skjerme barnet totalt, oppfatter jeg at hun mener det er utenkelig, og bekrefter det hun hele tiden har sagt og ment om saken. Men hun ordlegger seg litt tåkete, så det er ikke godt å si. Kanskje A.J fikk henne til å tenke, og hun rett og slett fisker etter lesernes mening om hun virkelig skulle bestemme seg for full skjerming? Hvis dét er tilfelle tenker jeg som så: hvordan i all verden går det an å være så usikker rundt noe som er så viktig, og fullt og helt opp til deg å bestemme? Og er det virkelig mulig å være villig til å ofre så mye for å please lesere som vil ha hele pakka? For klikk&cash? :klo:

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pernice

Og selvfølgelig er det en som kommenterer dette:..

Sitat

Når vi har fått følge deg hele veien blir jeg skuffet om du skjermer s. Da mister jeg litt av tilknytningen til bloggen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Pernice skrev:

Og selvfølgelig er det en som kommenterer dette:..

 

Det er dette som er litt av problemet. Det finnes så utrolig mange lesere av mammablogger som elsker å lese om barna deres og gjerne vil ha alle detaljer om alt fra søvn til favorittleker og når/hvordan de sluttet med bleier.. det er et enormt marked for mammabloggerne og mange aktører vil ønske annonser via dem til å nå ut til kjøpevillige mødre. 

Personlig ville jeg blitt skremt og funnet slike kommentarer ekstremt ubehagelig, at fremmede ønsker å følge med på barnet på den måten. Jeg skjønner ikke at mammabloggere ikke føler på dette ubehaget. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er forkastelig med bloggere og andre kjendiser som eksponerer barna i SoMe for penger. Barna har ikke så mye de skulle ha sagt og ser vel på dette som normalt. Jeg er 99% sikker på at denne ungen kommer til å bli eksponert, dessverre. Alt for penger 😔

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, O.G. skrev:

Hva var liksom så reflektert?

Godt spørsmål! Jeg synes at hun viser et snev av fornuft ved å innse at det kanskje er best for poden at han blir mer skjermet fra bloggen. Så gjenstår det jo å se hvordan det blir..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort engasjement i kommentarfeltet nå med stor overvekt av godt begrunnede meninger. Stor tommel opp! Vi må skjerme barna våre så mye vi kan, så kan de velge selv senere 🤗.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Godt spørsmål! Jeg synes at hun viser et snev av fornuft ved å innse at det kanskje er best for poden at han blir mer skjermet fra bloggen. Så gjenstår det jo å se hvordan det blir..

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado
4 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Stort engasjement i kommentarfeltet nå med stor overvekt av godt begrunnede meninger. Stor tommel opp! Vi må skjerme barna våre så mye vi kan, så kan de velge selv senere 🤗.

Jeg er så imponert over kommentarene under det innlegget altså! Er over 100 kommentarer og kun 2-3 som VIL at hun skal eksponere barnet, "ellers blir de sure" 😬. Håper hun får sjokk over at alle vil hun skal skjerme barnet og at hun innser at mammablogging er skikkelig trashy og harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Avocado skrev:

Jeg er så imponert over kommentarene under det innlegget altså! Er over 100 kommentarer og kun 2-3 som VIL at hun skal eksponere barnet, "ellers blir de sure" 😬. Håper hun får sjokk over at alle vil hun skal skjerme barnet og at hun innser at mammablogging er skikkelig trashy og harry.

Ja, og at hun har AR og AB som forbilder sier jo sitt..

Men det er vel første gangen hun tar leserne med «på råd»? Ellers har hun jo kjørt på med seg og sitt. Det innslaget på God kveld Norge var jo i sin helhet en pinlig affære.. 

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xx girl xx
1 time siden, Avocado skrev:

Jeg er så imponert over kommentarene under det innlegget altså! Er over 100 kommentarer og kun 2-3 som VIL at hun skal eksponere barnet, "ellers blir de sure" 😬. Håper hun får sjokk over at alle vil hun skal skjerme barnet og at hun innser at mammablogging er skikkelig trashy og harry.

Jeg la merke til det samme. Håper hun endrer mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Prinsesse788 skrev:

Gjør som Blondinbella! Hadde jeg vært blogger hadde hun vært mitt forbilde.

Litt off-tonic, men; Blondinbella som förebild? Som outer sin skildsmässa och pappan till sina barn? Bara för att hon inte lägger ut kort på barnens ansikt, är d ju fortfarande mycke kort på dom och mycke text. Och mycke om skildsmässan och hur O betädde sig fast hon från början inte skulle ge detaljer då hon inte ville at barnen skulle Googla när dom blev äldre och läsa om detta. Sen all smygreklam på det. Nej, hon är ingen förebild. 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man nå inn til pilotfrua må man bruke nettopp det argumentet om at eksponering av unger er harry. Tror det vil treffe henne hardere enn alle andre gode argumenter. Det paret er enormt opptatt av fasade.

Og mammablogging er jo rå-harry! Man selger ungenes liv for klikk og spons.

Endret av Hummingbird2
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Hei2016-2 skrev:

Litt off-tonic, men; Blondinbella som förebild? Som outer sin skildsmässa och pappan till sina barn? Bara för att hon inte lägger ut kort på barnens ansikt, är d ju fortfarande mycke kort på dom och mycke text. Och mycke om skildsmässan och hur O betädde sig fast hon från början inte skulle ge detaljer då hon inte ville at barnen skulle Googla när dom blev äldre och läsa om detta. Sen all smygreklam på det. Nej, hon är ingen förebild. 

 

Enig med deg! Jeg fulgte henne litt i starten, men falt fort av. Triste greier..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun kommer helt sikkert til å eksponere barnet, vi kunne jo nesten vært tilstede under unfangelsen (hadde det skjedd ved prøverør), forundrer meg ikke om "vi" og får være tilstede under fødselen og...  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...