fjær Skrevet 21. februar 2018 #3381 Skrevet 21. februar 2018 56 minutter siden, Martheegne said: Håper ikke hun tar med seg alle de gamle, ikke-så-fine møblene fra rekkhuset. Hun har faktisk en utrolig gammeldags interiørstil! Og det er fint enkelte steder, men det huset der er så nydelig og dyrt at det faktisk også fortjener å bli innredet på en stilfull måte. Nyydelig hus! Unner dem å få det fint der :-) Er det ikke viktigere at hun/de liker møblene? Ett hus fortjener å bli møblert slik at det skaper ett hjem for de som bor der. Uansett hvor fin og dyrt huset er! 22
Gjest O.G. Skrevet 21. februar 2018 #3382 Skrevet 21. februar 2018 2 timer siden, Martheegne skrev: Håper ikke hun tar med seg alle de gamle, ikke-så-fine møblene fra rekkhuset. Hun har faktisk en utrolig gammeldags interiørstil! Og det er fint enkelte steder, men det huset der er så nydelig og dyrt at det faktisk også fortjener å bli innredet på en stilfull måte. Nyydelig hus! Unner dem å få det fint der :-) Hva er stilfult da?
Inocybe Skrevet 21. februar 2018 #3383 Skrevet 21. februar 2018 På 18.2.2018 den 18.37, Moongirl skrev: Ja, de har sagt dette!På "God kveld, Norge" ! De mener at det ikke kan bli for mye eksponering og at bloggerbarn kommer til å få så mange muligheter som andre barn ikke får. De er rett og slett heldige!😣 Hun skulle jo gjerne vokst opp selv som et barn i rampelyset for det hadde hun elsket!!😫 Hun hadde elsket det! HUN!!! Hva f. har hun og hennes behov med dette å gjøre? På tide at hun trekker hodet ut av navlen sin og tenker over at hun snart er mor og hennes behov fra nå av kommer second. Barnet kan være innadvent og privat og kanskje vil det hate og mistrives med eksponeringen. Hva Pilotfrue mener hun hadde elsket er fullstendig irrelevant for det et faktisk barnets behov som kommer først nå. Ingen barn har behov for slik eksponering som mamma/pappabloggerne utsetter dem for. Dessverre er disse bloggerne nesten uten unntak så egosentriske de ikke klarer å tenke at ikke alle andre vil det samme som dem. Det er en tankemåte de fleste legger fra seg på barnehagestadiet, mens mamma/pappabloggerne beholder denne barnslige, destruktive innstillingen resten av livet. Stakkars bloggerbarn 29
Nussepus Skrevet 21. februar 2018 #3384 Skrevet 21. februar 2018 De er så Harry at det er helt fantastisk👏🏻👏🏻 6
Oppland Skrevet 21. februar 2018 #3385 Skrevet 21. februar 2018 3 timer siden, fjær skrev: Er det ikke viktigere at hun/de liker møblene? Ett hus fortjener å bli møblert slik at det skaper ett hjem for de som bor der. Uansett hvor fin og dyrt huset er! Enig med deg. J. ikke bare når det gjelder møbler, men på andre områder (meninger) synes jeg hun har en noe gammel stil. Liker hun/han det synes jeg de skal ha møbler i den stilen. 6
lillesky Skrevet 21. februar 2018 #3386 Skrevet 21. februar 2018 Tråden er ryddet for brukerdebatt. /lillesky (mod)
Kollontaj Skrevet 21. februar 2018 #3387 Skrevet 21. februar 2018 Hvis de skal la seg inspirere av andre bloggere, håper jeg det blir Tine Monsen og ikke CBE 10
Fatima Skrevet 21. februar 2018 #3388 Skrevet 21. februar 2018 5 timer siden, fjær skrev: Er det ikke viktigere at hun/de liker møblene? Ett hus fortjener å bli møblert slik at det skaper ett hjem for de som bor der. Uansett hvor fin og dyrt huset er! Veldig enig 👍. uten at det på noen måte kan sammenlignes så har jeg en nyoppusset og rålekker leilighet, men det er arvegods, loppis-funn og en velbrukt komfortabel sofa som skaper leiligheten til et hjem for meg ☺ 14
Rubella Skrevet 21. februar 2018 #3389 Skrevet 21. februar 2018 Jeg ser heller ingen frekke svar i spørsmålsrunden. 1
monkey business Skrevet 21. februar 2018 #3390 Skrevet 21. februar 2018 Ikke jeg heller. Ble nysgjerrig av å lese her, så måtte inn og se, men skjønner ikke hvor hun hun er arrogant og nedlatende. 2
Jordbærogfløte Skrevet 21. februar 2018 #3391 Skrevet 21. februar 2018 (endret) Det er mye mulig at hun ikke mener å svare leserne på en frekk måte, men hun har sikkert flere nye lesere som ikke har fulgt henne lenge. Og da kan det virke litt overlegent å svare at hun har svart på det flere ganger tidligere. Hun kan ta seg bedre tid med å svare skikkelig på det leserne spør om, og eventuelt linke til relevante innlegg. Andre bloggere som CBE, Camilla Pihl og Eirin Kristiansen tar seg god tid til å svare leserne i kommentarfeltet og oppnår sikkert på den måten bedre kontakt med leserne. Endret 21. februar 2018 av Jordbærogfløte 3
Gjest Touchy Skrevet 22. februar 2018 #3392 Skrevet 22. februar 2018 Jeg forsvarer verken den eller den, men jeg skjønner behovet for å kjøpe alt nytt til første barnet. Jeg gjorde det selv, og koste meg for hver ting som kom i hus. Barn nummer to fikk alt brukt. Det er sånn det fungerer hos dem fleste, tror jeg Jeg er selvsagt enig i at man skal tenke på miljøet - men la de kose seg i babybobla si.
Christy89 Skrevet 22. februar 2018 #3393 Skrevet 22. februar 2018 12 minutter siden, Touchy skrev: Jeg forsvarer verken den eller den, men jeg skjønner behovet for å kjøpe alt nytt til første barnet. Jeg gjorde det selv, og koste meg for hver ting som kom i hus. Barn nummer to fikk alt brukt. Det er sånn det fungerer hos dem fleste, tror jeg Jeg er selvsagt enig i at man skal tenke på miljøet - men la de kose seg i babybobla si. Enig. Vi kjøpte det meste nytt og ser ikke det store problemet med det. Noe arvet vi, men det meste var nytt 7
Mnjah Skrevet 22. februar 2018 #3394 Skrevet 22. februar 2018 42 minutter siden, Touchy skrev: Jeg forsvarer verken den eller den, men jeg skjønner behovet for å kjøpe alt nytt til første barnet. Jeg gjorde det selv, og koste meg for hver ting som kom i hus. Barn nummer to fikk alt brukt. Det er sånn det fungerer hos dem fleste, tror jeg Jeg er selvsagt enig i at man skal tenke på miljøet - men la de kose seg i babybobla si. Om det er slik det fungerer hos de fleste vet du ingenting om. Det kan ikke brukes som et argument for å dekke over at sikkert du og andre vet at det egentlig er veldig miljøbelastende og høyst unødvendig. Vi kjøpte alt brukt og/eller fikk brukt, og det var vår første. Babyting brukes bare noen måneder, ser ikke hvorfor det skal produseres nytt og nytt for slik. Så det at hun skriver at hun er "heldig" som får kjøpe nytt blir jo helt feil. Ansvarsløs, mener jeg det heller kan kalles. 18
Gjest Touchy Skrevet 22. februar 2018 #3395 Skrevet 22. februar 2018 (endret) 21 minutter siden, Mnjah skrev: Om det er slik det fungerer hos de fleste vet du ingenting om. Det kan ikke brukes som et argument for å dekke over at sikkert du og andre vet at det egentlig er veldig miljøbelastende og høyst unødvendig. Vi kjøpte alt brukt og/eller fikk brukt, og det var vår første. Babyting brukes bare noen måneder, ser ikke hvorfor det skal produseres nytt og nytt for slik. Så det at hun skriver at hun er "heldig" som får kjøpe nytt blir jo helt feil. Ansvarsløs, mener jeg det heller kan kalles. Jeg vet ikke om det er slik det fungerer hos de fleste, og derfor skrev jeg: tror jeg - men det la du kanskje ikke merke til. Det er så jævla politisk korrekt å være miljøbevisst her inne, og man skal helst ikke ha andre meninger. Uansett, så er jeg da i dine øyne lite miljøbevisst siden første barnet fikk nytt, og det skal du få lov til å mene. Så tok jeg det igjen da de andre måtte arve det nyinkjøpte etter førstemann.. Så er det vel også sånn at noen må kjøpe nytt for at noen skal kunne kjøpe brukt Endret 22. februar 2018 av Touchy Tilføyelse
Jolanda Skrevet 22. februar 2018 #3396 Skrevet 22. februar 2018 2 timer siden, Mnjah skrev: Dette gjorde meg litt trist. Snakker om korttenkt perspektiv, svaret gir ingen mening. Det er ikke er slik at vi som kjøper brukt gjør det fordi vi ikke har "mulighet til å få og kjøpe alt nytt", nei vi tenker på miljøet - noe en burde gjøre når en skal bli mor (noe som er en ganske stor miljøbelastning i tillegg). Men hun lukter vel muligheter for spons og annonser. Hvorfor vil du ikke kjøpe brukte ting til Severin? - Jeg har ikke vurdert å kjøpe brukte babyklær eller brukt babyutstyr siden jeg er heldig å ha mulighet til å få og kjøpe alt nytt. Arveklær og arveting fra familie tar jeg gledelig i mot, om kvaliteten er god og jeg ikke har et ønske om å kjøpe meg det selv. Veldig mange som kjøper brukt gjør det for å spare penger. 1 time siden, Touchy skrev: Jeg forsvarer verken den eller den, men jeg skjønner behovet for å kjøpe alt nytt til første barnet. Jeg gjorde det selv, og koste meg for hver ting som kom i hus. Barn nummer to fikk alt brukt. Det er sånn det fungerer hos dem fleste, tror jeg Jeg er selvsagt enig i at man skal tenke på miljøet - men la de kose seg i babybobla si. Samme her. 1
Hotellet Skrevet 22. februar 2018 #3397 Skrevet 22. februar 2018 1 time siden, Touchy skrev: Jeg forsvarer verken den eller den, men jeg skjønner behovet for å kjøpe alt nytt til første barnet. Jeg gjorde det selv, og koste meg for hver ting som kom i hus. Barn nummer to fikk alt brukt. Det er sånn det fungerer hos dem fleste, tror jeg Jeg er selvsagt enig i at man skal tenke på miljøet - men la de kose seg i babybobla si. Enig med deg i dette, men å ta opp denne diskusjonen her blir som å stikke begge hendene inn i et vepsebol... 5
virkelig Skrevet 22. februar 2018 #3398 Skrevet 22. februar 2018 2 timer siden, Mnjah skrev: Om det er slik det fungerer hos de fleste vet du ingenting om. Det kan ikke brukes som et argument for å dekke over at sikkert du og andre vet at det egentlig er veldig miljøbelastende og høyst unødvendig. Vi kjøpte alt brukt og/eller fikk brukt, og det var vår første. Babyting brukes bare noen måneder, ser ikke hvorfor det skal produseres nytt og nytt for slik. Så det at hun skriver at hun er "heldig" som får kjøpe nytt blir jo helt feil. Ansvarsløs, mener jeg det heller kan kalles. Vi kjøpte alt nytt til første, og stort sett alt nytt til nummer 2, selv om det er noe mindre enn 2 år mellom dem. Ville aldri i hele verden kjøpt brukt, hverken klær, vogn, seng eller noe annet. Vi hadde ikke familie eller venner å arve fra, så da ble det nytt med god samvittighet. Har aldri kjøpt brukt , kommer aldri til å gjøre det. Hverken møbler , klær eller utstyr som f.eks ski eller skøyter. Vi er alle forskjellige. Men vi selger og gir bort videre med glede 5
Mnjah Skrevet 22. februar 2018 #3399 Skrevet 22. februar 2018 3 timer siden, virkelig skrev: Vi kjøpte alt nytt til første, og stort sett alt nytt til nummer 2, selv om det er noe mindre enn 2 år mellom dem. Ville aldri i hele verden kjøpt brukt, hverken klær, vogn, seng eller noe annet. Vi hadde ikke familie eller venner å arve fra, så da ble det nytt med god samvittighet. Har aldri kjøpt brukt , kommer aldri til å gjøre det. Hverken møbler , klær eller utstyr som f.eks ski eller skøyter. Vi er alle forskjellige. Men vi selger og gir bort videre med glede Gratulerer. 20
Vinglass Skrevet 22. februar 2018 #3400 Skrevet 22. februar 2018 3 timer siden, virkelig skrev: Vi kjøpte alt nytt til første, og stort sett alt nytt til nummer 2, selv om det er noe mindre enn 2 år mellom dem. Ville aldri i hele verden kjøpt brukt, hverken klær, vogn, seng eller noe annet. Vi hadde ikke familie eller venner å arve fra, så da ble det nytt med god samvittighet. Har aldri kjøpt brukt , kommer aldri til å gjøre det. Hverken møbler , klær eller utstyr som f.eks ski eller skøyter. Vi er alle forskjellige. Men vi selger og gir bort videre med glede Hvorfor arver ikke nummer 2 av nummer 1? Er det bare fordi dere « har råd til det» ? Jeg tenker det er veldig praktisk å la folk arve. Men du får gjøre som du vil. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå