Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Dagens snapping om hvor koselige morgener og ettermiddager de har når piloten er borte.

Enn om det hadde gått an og fortalt hvordan hverdagen egentlig er alene med to små?

Aldri hørt om noen med barnehagebarn som baaaare koser seg hjemme utenom barnehagetiden. Hvis det finnes vil jeg gjerne ha oppskriften!  

Jeg har også fleksibel jobb og kan levere og hente når jeg vil men sånn ser min morgen ut: 

Står opp ca 6, vekker surt barn, setter på kaffe, setter barn på iPad, løper i dusjen med døra oppe, barn kommer og vil ha et eller annet, jeg kommer ut og må ha lufttørke for jeg rakk ikke tørke meg, frokosten bestående av brød med pålegg blir enten halvspist eller kastet i gulvet, samme med melken, feil type sokker, feil genser, ekkelt inni ene sokken, prøve å drikke kaffe, sulten 10 min etterpå fordi han kastet andre maten, feil barne-TV, leke litt, kle på yttertøy, gjøre det selv, får det ikke til selv men vil heller ikke ha hjelp, skal klatre i bilstolen selv og bruker 871 år og får melt down hvis jeg hjelper, lokker med iPad for at det skal gå raskere, kjører til barnehagen med Fantorangen på maks volum, hiver han på skuldrene for effektivitet sin skyld og hopper bortover sånn at det faktisk ser ut som vi har det gøy men som egentlig bare er for at han ikke skal åle seg ned, kle av i barnehagen, vil ikke i barnehagen, gråt, trøst, vil i barnehagen, vinke, HADET! 

Livet med en 2-åring dere!

• Liker 3
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malindalin skrev (1 time siden):

Dagens snapping om hvor koselige morgener og ettermiddager de har når piloten er borte.

Enn om det hadde gått an og fortalt hvordan hverdagen egentlig er alene med to små?

Aldri hørt om noen med barnehagebarn som baaaare koser seg hjemme utenom barnehagetiden. Hvis det finnes vil jeg gjerne ha oppskriften!  

Jeg har også fleksibel jobb og kan levere og hente når jeg vil men sånn ser min morgen ut: 

Står opp ca 6, vekker surt barn, setter på kaffe, setter barn på iPad, løper i dusjen med døra oppe, barn kommer og vil ha et eller annet, jeg kommer ut og må ha lufttørke for jeg rakk ikke tørke meg, frokosten bestående av brød med pålegg blir enten halvspist eller kastet i gulvet, samme med melken, feil type sokker, feil genser, ekkelt inni ene sokken, prøve å drikke kaffe, sulten 10 min etterpå fordi han kastet andre maten, feil barne-TV, leke litt, kle på yttertøy, gjøre det selv, får det ikke til selv men vil heller ikke ha hjelp, skal klatre i bilstolen selv og bruker 871 år og får melt down hvis jeg hjelper, lokker med iPad for at det skal gå raskere, kjører til barnehagen med Fantorangen på maks volum, hiver han på skuldrene for effektivitet sin skyld og hopper bortover sånn at det faktisk ser ut som vi har det gøy men som egentlig bare er for at han ikke skal åle seg ned, kle av i barnehagen, vil ikke i barnehagen, gråt, trøst, vil i barnehagen, vinke, HADET! 

Må bare få si at jeg har to barn men jeg har faktisk ikke hatt en slik morgen som du beskriver her.. mange har faktisk mulighet til og kunne ha rolige morgener. 

Men den dagen barna startet på skole så ble det helt klart slutt på og ha det så stille

• Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malindalin skrev (7 timer siden):

😆 kjenner meg igjen når det kommer til bilstolen. Det skal gjøres selv og om jeg bare rører han så begynner han på nytt for han skal IKKE ha hjelp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å høre henne i går. De våkner av seg selv rundt 8, leverer i barnehagen etter 1,5 time. Så skal hun trene og dusje. Hun jobber så før hun henter barna tidlig. Hvor lenge jobber hun hver dag? 1 time? 😳 

Hun er jo bokstavelig talt hjemmeværende husmor med vaskehjelp (og au pair?). For en utrolig lite givende hverdag. Så presterer hun å rakke ned på annonsører og latterliggjøre de som ønsker å se hva som blir postet før det legges ut. 

Artig at de løper til avisa for å klage over dårlig råd, men har avokadoshake til frokost. 💸

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malindalin skrev (8 timer siden):

Sånn har vi aldri hatt det. Vi har ganske like morgner som pilotfrue her i hus. Så har ingen grunn til å tro hun pynter på sannheten. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (36 minutter siden):

Merkelig å høre henne i går. De våkner av seg selv rundt 8, leverer i barnehagen etter 1,5 time. Så skal hun trene og dusje. Hun jobber så før hun henter barna tidlig. Hvor lenge jobber hun hver dag? 1 time? 😳 

Hun er jo bokstavelig talt hjemmeværende husmor med vaskehjelp (og au pair?). For en utrolig lite givende hverdag. Så presterer hun å rakke ned på annonsører og latterliggjøre de som ønsker å se hva som blir postet før det legges ut. 

Artig at de løper til avisa for å klage over dårlig råd, men har avokadoshake til frokost. 💸

Jeg orka ikke høre alt hun sa… det tok jo en evighet og så oppstykket. Ble for kjedelig. Tenkte at snap ikke var greia hennes 😆 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pølsevann skrev (2 minutter siden):

Sånn har vi aldri hatt det. Vi har ganske like morgner som pilotfrue her i hus. Så har ingen grunn til å tro hun pynter på sannheten. 

Samme her. To barnehagebarn. Morgenen er rolig og harmonisk.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirinna skrev (3 timer siden):

Samme her. To barnehagebarn. Morgenen er rolig og harmonisk.

Pølsevann skrev (3 timer siden):

Godt og høre det ikke er bare her vi hadde det slik piliotfrue har det.. å jeg blir så glad for alle som har mulighet for og kunne levere litt senere enn 7-8 om morgenen og som kan hente litt før.. Hvor barna ikke må være i barnehage 7-16.30

Ja jeg vet mange og kanskje de fleste må gjøre dette pga jobb. Men har mann mulighet så gjør det. Vips så er de 5-6 år og skole venter

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke bare helvete med barn på morgenen?tror ikke det bare er positivt heller , men selvfølgelig legger man ut fra den dagen/ det øyeblikket  ting var fint. Hva med  med å fokusere på det positive? Hvorfor skal hun utlevere barna sine enda mer ved å legge ut om det negative? 

Endret av Klink
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (På 6.10.2022 den 23.36):

Antall likes spiller minimal rolle på en bedriftskonto på IG.

Det er følgertall,deletall og visninger som setter prisen på reklameinnlegget,ikke likes.

Om man når feks 700K mennesker med delinger/visninger med innlegg som får 22 likes,har det likevel fått publisiteten de ønsket.

Men at Julianne har f eks 50 000 visninger er jo overhodet ikke reellt. Engasjementraten avslører jo at det kun en ørliten prosentandel som faktisk blir eksponert for disse innleggene. Det står da også vitterlig under reelsene at de er sett av max et par tusen mennesker. 50 000 følgere hos Pilotfrue på papiret er jo i grenseland svindel, da vi ser at kun en ørliten brøkdel faktisk ser innholdet. Algoritmene til IG ser jo ut til å skjule mye av det f eks Pilotfrue legger ut. Og dette gjelder for mange influensere, ikke bare Pilotfrue. Ingenting annet kan forklare f eks latterlige 500 likes på innlegg hos Caroline Berg Eriksen som "liksom" har 299 k følgere. Det henger jo ikke på greip. Det er så åpenbart at 99 % av følgerne ikke ser innholdet i det hele tatt.

Endret av Rastebenk
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (15 timer siden):

Altsååå.. For noen dager siden spurte hun om råd til å bli mer økonomisk. Snappen etterpå viste hun kjøleskapet fylt med diverse drikker; flaskevann, brus, iskaffe- stappfullt kjøleskap av kun leskedrikk. Ved middagsbordet var det flaskevann til maten. Hva skjedde med «gratis» vann i springen?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På spørsmålsrunde: Skal dere ha barna på Sfo? Nei. det trudde hun ikke. Er det vanlige?

Joa, det er ganske vanlig det. De fleste arbeider jo lengre enn skoledagen. mulig hun ikke vet hva SFO er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Pasha skrev (4 minutter siden):

På spørsmålsrunde: Skal dere ha barna på Sfo? Nei. det trudde hun ikke. Er det vanlige?

Joa, det er ganske vanlig det. De fleste arbeider jo lengre enn skoledagen. mulig hun ikke vet hva SFO er? 

Heter kanskje ikke SFO der de bor🤷‍♀️ Uansett, så er vel SFO for barn med foreldre som jobber. Det hun driver med, er ikke jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser hun har meget travle dager. Sove til hun våkner, rolig morgen med barna, trene litt, fikse negler med mor, hente barna igjen. Jobber så svetten siler. 🥰

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (3 timer siden):

Heter kanskje ikke SFO der de bor🤷‍♀️ Uansett, så er vel SFO for barn med foreldre som jobber. Det hun driver med, er ikke jobb. 

Ikke alle har SFO.. jeg var heldig som slapp å ha mine der😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå blir dette forøvrig en avsporing i tråden, beklager det, men SFO/AKS benyttes også av barn som har foreldre som ikke jobber. Det er en sosial arena for lek og samspill med jevnaldrende barn, som mange velger å la barna delta på. 

• Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frustrertedruer skrev (51 minutter siden):

Nå blir dette forøvrig en avsporing i tråden, beklager det, men SFO/AKS benyttes også av barn som har foreldre som ikke jobber. Det er en sosial arena for lek og samspill med jevnaldrende barn, som mange velger å la barna delta på. 

Heter sikkert aks der de bor da, eller kommer fra, siden hun ikke visste hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frustrertedruer skrev (1 time siden):

Men de fleste barn er jo med på noe når de starter på skole . Så tenker at det sosiale får nok de fleste av barna nok av.

Så har man mulighet så dropp sfo/aks.. barn trenger også litt avkobling. Men skjønner at dette ikke gjelder alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
elskersommer skrev (31 minutter siden):

Men de fleste barn er jo med på noe når de starter på skole . Så tenker at det sosiale får nok de fleste av barna nok av.

Så har man mulighet så dropp sfo/aks.. barn trenger også litt avkobling. Men skjønner at dette ikke gjelder alle.

Min elska å være på SFO. Fikk lov til å gå der til han ikke ville lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...