Pusle Skrevet 28. april 2020 #9361 Skrevet 28. april 2020 Hvis forklaringen hennes er at "å bruke mobilen er en del av jobben hennes" og at hun tar bilder hos frisøren til et reklame-innlegg... er det ikke da bedre at hun lar mobilen ligge og venter til hun er utenfor frisørsalongen før hun tar frem mobilen? I disse tider er det vel god nok reklame å f.eks ha med et bilde av frisørsalongen utenfra, og evt et bilde av seg selv for å vise frem håret etter frisørbesøket? ;-) det handler vel om å være kreativ og finne løsninger og samtidig følge restriksjonene, i hennes yrke som i alle andre yrker? 33
solmåneogstjerner Skrevet 28. april 2020 #9362 Skrevet 28. april 2020 3 timer siden, Krutt Tønne skrev: Jeg blir så jæ*** provosert av å se disse såkalte påvirkere sitte med mobilen hos frisøren. Det står da offentliggjort over alt at man ikke får lesestoff, må ha medbragt drikke, ikke bruke mobil da den er en smittekilde. Men det deiter de i, og salongeier d riter også i at de gjør det grrrrr. Hva er det med disse menneskene som tror at regler ikke gjelder for dem? Jeg er ikke uenig altså. Men: man kan ikke bruke sin medbragte telefon, men må ha sin medbragte drikke? Hvor er logikken der? 4
Gjest Krutt Tønne Skrevet 28. april 2020 #9363 Skrevet 28. april 2020 33 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg er ikke uenig altså. Men: man kan ikke bruke sin medbragte telefon, men må ha sin medbragte drikke? Hvor er logikken der? Det vet jeg ikke. Men man tukler jo med mobilen helt tiden. Det et en kjent smittekilde.
BuffaloDuck Skrevet 28. april 2020 #9364 Skrevet 28. april 2020 Synes heller ikke reklamen er godt gjennomført eller bra i det hele tatt. Synes det er interessant å se forskjellene på blogger-bedrifter mtp dette. En annen blogger jeg følger, Speiltvillingene, mener jeg å huske også blir sponset av frisør, men hennes bedrift legger virkelig sin sjel i alle de spons-innleggene med bra tekst, fine bilder osv, både på SoMe og blogg. Sammenlignet med de ser Pilotfrue-bedriftens reklame-innlegg i beste fall halvhjertede ut, og ikke noe som inspirerer til besøk i akkurat den salongen. 7
solmåneogstjerner Skrevet 28. april 2020 #9365 Skrevet 28. april 2020 15 minutter siden, Krutt Tønne skrev: Det vet jeg ikke. Men man tukler jo med mobilen helt tiden. Det et en kjent smittekilde. Tukler med brusflaska like mye egentlig...
Gjest Krutt Tønne Skrevet 28. april 2020 #9366 Skrevet 28. april 2020 4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Tukler med brusflaska like mye egentlig... Som sagt, jeg vet ikke forskjell på de reglene. Jeg har fått beskjed fra min frisør - man får ikke servert drikke, man får ikke lesestoff, man får ikke bruke mobil Jeg vil anta at mobil er den verste smittekilden - folk har den jo med overalt, på do, i butikken, på bussen. hele tiden fikler man med mobilen. Jeg fikler aldri med en brusflaske.
Christiane_W Skrevet 28. april 2020 #9367 Skrevet 28. april 2020 Sitat I og med at jobben min i store deler foregår gjennom telefonen, og jeg ikke har fått noe forbud mot å fortsette i min daglige jobb som influenser, velger jeg å bruke telefonen min som før. Også hos mine samarbeidspartnere, som Meraki Studio, forteller hun. Kilde: https://www.dagbladet.no/kjendis/trosser-corona-oppfordring/72410137 Den logikken...🤯 9
FotbaIlflua Skrevet 28. april 2020 #9368 Skrevet 28. april 2020 2 timer siden, Deltapiken skrev: Det var visst i følge de greit så lenge man spritet mobilen. Jeg blir gal. Men men. Jeg blir vel snart bedt om å fjerne de bildene tenker jeg Det er mange kriker og kroker på en mobil. Med mindre den dyppes i sprit så tviler jeg på at det er mulig å desinfisere en mobil 100%. 10
SigridElise Skrevet 28. april 2020 #9369 Skrevet 28. april 2020 57 minutter siden, BuffaloDuck skrev: Synes heller ikke reklamen er godt gjennomført eller bra i det hele tatt. Synes det er interessant å se forskjellene på blogger-bedrifter mtp dette. En annen blogger jeg følger, Speiltvillingene, mener jeg å huske også blir sponset av frisør, men hennes bedrift legger virkelig sin sjel i alle de spons-innleggene med bra tekst, fine bilder osv, både på SoMe og blogg. Sammenlignet med de ser Pilotfrue-bedriftens reklame-innlegg i beste fall halvhjertede ut, og ikke noe som inspirerer til besøk i akkurat den salongen. Jeg er så enig. Det siste innlegget hennes er reklame for Nelly. Innlegget har overskrift, noen bilder og linker. THATS it! Hun har ikke giddet å skrive en eneste setning..... Hun er uten tvil den bloggeren som fremstår mest lat. Enda godt hun har au pair.. 13
BuffaloDuck Skrevet 28. april 2020 #9370 Skrevet 28. april 2020 12 minutter siden, SigridElise said: Jeg er så enig. Det siste innlegget hennes er reklame for Nelly. Innlegget har overskrift, noen bilder og linker. THATS it! Hun har ikke giddet å skrive en eneste setning..... Hun er uten tvil den bloggeren som fremstår mest lat. Enda godt hun har au pair.. La spesielt merke til hvordan reklamen var presentert denne gangen siden bedriften er ute i Dagbladet og kommenter sin «daglige jobb som influenser» og «jobben som i store deler foregår over telefonen». Da det ble sett som viktig nok å trosse råd fra FHI(?) for å bruke mobilen til denne jobben, hadde jeg som forbruker, og en i bedriftens antatte målgruppe forventet et bedre og mer gjennomført reklameinnlegg etter å ha lest saken i Dagbladet. 9
pøbelsara Skrevet 28. april 2020 #9371 Skrevet 28. april 2020 Altså - for et nepeskrell. Er det mulig? Det står på smittevernplaketen frisørene skal jobbe etter nå at mobiltelefner ikke skal brukes. Jeg noterer meg at influencerne har strømmet til for sine sponsede behandlinger denne uken. Jeg betaler gjerne for ekstra smittevern hos frisøren denne tiden. Men betale for sveisen til sånne som pilotfrua? jeg fatter ikke at noen gidder å bruke salonger som sponser influencere. (Og krysser fingrene for at frisøren min ikke plutselig er hashtaggen hos en eller annen influenser.) 22
Gjest Krutt Tønne Skrevet 28. april 2020 #9372 Skrevet 28. april 2020 (endret) Kan man melde denne salongen for brudd? Endret 28. april 2020 av Krutt Tønne Skrivefeil
Villroses hage Skrevet 28. april 2020 #9373 Skrevet 28. april 2020 "Nepeskrell" er ordet! Frytelig trist og uforståelig at den tradisjonelle mediabransjen stadig vekk løfter opp og fram disse såkalte influenserne. Markedsføringsblogger som stadig vekk beviser at eierne mangler alminnelig opplysning og folkeskikk. Inntrykket er heller lite oppgegående folk i en kombinasjon av selvopptatthet og grådighet. Vel og merke som firmaeiere, og dermed iscenesatte roller. Når skal selvoppnevnte påvirkere ta inn over seg at det følger bittelitt ansvar med en slik rolle i samfunnet? 11
Gjest Deltapiken Skrevet 28. april 2020 #9374 Skrevet 28. april 2020 30 minutter siden, Krutt Tønne skrev: Kan man +melde0 denne salongen for brudd? Jeg satt å tenkte på det samme.
marthes Skrevet 28. april 2020 #9375 Skrevet 28. april 2020 Salongen krever sikkert at bloggerne bruker mobilen der også, siden det er reklamen dems. Men ikke all reklame er god reklame.... 6
Gjest Krutt Tønne Skrevet 28. april 2020 #9376 Skrevet 28. april 2020 2 timer siden, Christiane_W skrev: Kilde: https://www.dagbladet.no/kjendis/trosser-corona-oppfordring/72410137 Den logikken...🤯 Det er stygt å si det, jeg vet det, men hos den damen er det luft mellom ørene.
solmåneogstjerner Skrevet 28. april 2020 #9377 Skrevet 28. april 2020 2 timer siden, Krutt Tønne skrev: Som sagt, jeg vet ikke forskjell på de reglene. Jeg har fått beskjed fra min frisør - man får ikke servert drikke, man får ikke lesestoff, man får ikke bruke mobil Jeg vil anta at mobil er den verste smittekilden - folk har den jo med overalt, på do, i butikken, på bussen. hele tiden fikler man med mobilen. Jeg fikler aldri med en brusflaske. Ikke jeg heller. Drikker sjelden brus. Men mange gjør det. Drikker småslurker hele tiden. Er det egentlig mindre ille enn mobilen? Vet det er avsporing men likevel.
Sure sitronen Skrevet 29. april 2020 #9378 Skrevet 29. april 2020 2 timer siden, Deltapiken skrev: Jeg satt å tenkte på det samme. Eg og lurte på det samme.
Inocybe Skrevet 29. april 2020 #9379 Skrevet 29. april 2020 8 timer siden, marthes skrev: Salongen krever sikkert at bloggerne bruker mobilen der også, siden det er reklamen dems. Men ikke all reklame er god reklame.... Pilotfrue kunne ha tatt så mange før- og etter-bilder ute på gaten hun ønsket. Nå klarte hun og frisørsalongen i stedet å feste negative assosiasjoner hos kundene som en bedrift som ikke bryr seg om smittevern og retningslinjer. Godt jobbet - not. Som du sier ikke all reklame er god reklame. Pilotfrue burde skamme seg etter først å gå ut i mediene øsende ut med skyldfølelse til alle som sender barna sine i barnehage, for deretter egentlig ikke bry seg om smittevern. Dobbeltmoralsk og mediekåt er slik Pilotfrue framstår nå. 36
Inocybe Skrevet 29. april 2020 #9380 Skrevet 29. april 2020 9 timer siden, pøbelsara skrev: Altså - for et nepeskrell. Er det mulig? Det står på smittevernplaketen frisørene skal jobbe etter nå at mobiltelefner ikke skal brukes. Jeg noterer meg at influencerne har strømmet til for sine sponsede behandlinger denne uken. Jeg betaler gjerne for ekstra smittevern hos frisøren denne tiden. Men betale for sveisen til sånne som pilotfrua? jeg fatter ikke at noen gidder å bruke salonger som sponser influencere. (Og krysser fingrene for at frisøren min ikke plutselig er hashtaggen hos en eller annen influenser.) Helt enig. Mobiltelefoner er ekstra smitterisiko fordi vi har den med overalt, bruker den hele tiden og sjeldent vasker/spriter den. Mye større risiko enn for eksempel en brusflaske som ble kjøpt for en halvtime siden og bare brukes en stund. Også helt enig i at jeg ikke skjønner folk bruker slike influencer-sponsere. Gidder folk virkelig betale for sveisen til Pilotfrue, neglene til CBE eller vippene til SE? 17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå