Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt og svar til dette.

Perelandra, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://pilotfrue.blogg.no/dette-er-ikke-greit.html

Ja, Julianne. Dette er konsekvensene av eksponering på nett. Nå må du våkne. 

Jeg ser stadig reklamer og annonser av "influencere" både med og uten barn som dukker opp her og der, og jeg fatter ikke at de IKKE skjønner at dette kan skje. Dette er internett! Ikke fotoalbumet i hylla di!

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, mykemule skrev:

Det bilde syns jeg beskriver den familien så godt! Julianne fremme med puppen og Ulrik står for snakkingen mens hun sitter på sidelinjen som en nikkedukke

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse uttalelsene viser jo at foreldrene ikke skjønner hvor mange som faktisk ser bildene de legger ut. Med x antall følgere på bloggen er barnet allerede kraftig eksponert...ingenting privat med den bildedelingen der!

Kanskje man heller skal være glad for at det var akkurat det bildet som ble brukt og ikke ett av de utallige bildene som kan brukes i heeelt andre sammenhenger. ( og som kanskje er det, uten at noen av oss med vanlige interesser har fått det med oss)

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door
22 minutter siden, mykemule skrev:

– Kommer denne hendelsen til å påvirke hvordan dere eksponerer i fremtiden?

– Ja, det gjør det helt sikkert. Min første tanke da jeg oppdaget dette var at jeg angret på at jeg delte bildet. 

Trist at det er andres misbruk av bildet som gjør at hun angrer. Men fører det til at hun tenker seg om en ekstra gang og kanskje lar være å publisere bilder senere, er det jo det samme hvilken grunn det kommer av. Det er neppe sannsynlig at denne saken påvirker i særlig grad hva hun velger å dele i fremtiden, men er jo lov å håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reglene er nå uansett sånn at manikke bare kan dele bilder videre uten lov , bedriftene som har gjort det har tabbet seg ut.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir henne ikke klikk, så dette er basert på det jeg leste i VG. 

Men der ser det ut som om det er et bilde fra Facebook. Vi lever i 2019, de fleste av oss har vært på Facebook i langt mer enn 10 år. Er det da fortsatt noen som har misset det faktum at bilder du legger ut på Facebook, eies av Facebook. Hvilket igjen vil si at Facebook vel også kan selge bildene dine til hvem de vil skulle de ønske det.  

Jeg ser kommentaren over meg sier at den ene bedrifter delte innlegget til flyfrua. Dersom det kun er det som er gjort, skjønner jeg ikke hvorfor i all verden de skal true med søksmål! 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar

Er det slik at flyfrua har en kontaktperson i VG som hun kontakter hver gang hun mangler noen klikk eller føler seg glemt og vil skape en overskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua sier hun ikke får gjort stort pga amming,mens Funky trener med X og ammer XXX.. 😂

Forskjell på folk,si.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, marthes skrev:

Hun selger jo severin i hver eneste episode av bloggerne.... er visst ikke så farlig det...

Blir jo fort en ny Louis Vuitton av sånn vettu og det er jo det viktigste i livet. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hang meg faktisk mest opp i bildet av de tre på VG. 

Hvorfor må hun amme på bildet i akkurat den saken der også?

Ungen hennes er stor nå, så han må vel ikke ammes HELE tiden.

Ammefetisj.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, J.. skrev:

Frua sier hun ikke får gjort stort pga amming,mens Funky trener med X og ammer XXX.. 😂

Forskjell på folk,si.

Øiiii, hun er førstegangs mamma og da klarer man ikke å tenke klart. Iallefall ikke henne som har hatt verden sentrert rundt selv selv. Meg, meg, meg!

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pæddan skrev:

Øiiii, hun er førstegangs mamma og da klarer man ikke å tenke klart. Iallefall ikke henne som har hatt verden sentrert rundt selv selv. Meg, meg, meg!

🤣👌🏻

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De færreste trener faktisk mens man ammer da, det er overhodet ikke unormalt å bli litt "parkert" av en unge som ammer mye. Det har i hvert fall ikke noe med å være selvsentert å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor naiv går det an å bli? Dette var «bare» en reklame. Bildene av sønnen ligger tilgjengelige for hele verden. Det burde de få vondt i magen av. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, J.. skrev:

Forskjell på folk,si.

Forskjell på barn også da.. Dessuten er det dårlig å sammenlikne en førstegangsmor og en tredjegangs. 

Er nok av kritikkverdige saker fra den bloggen, men diskusjonene her ødelegges av slike kommentarer.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fullrulle skrev:

Dette blir for dumt! De sier de ikke vil eksponere barnet så mye på nettet, men når de selv promoterer dette «misbruket» så eksponerer de jo gutten bare enda mer! Artikkelen på VG deler de på sin egen blogg og i ALLE somekanaler, da med link til artikkel og bilde av gutten... Hvorfor skape publisitet rundt en sak de får «vondt i magen» av,viss det er eksponeringen de er redd for! håper advokaten får med seg dette før de går til sak å dummer seg ut!

jeg får faktisk helt vondt av kosmedkidsa som er en liten familiebedrift. Det er ikke sikkert de tåler et søksmål økonomisk! Så skal pilotfamilien sitte der å gni seg i henda mens de pusser LV veskene? De har bedt om unnskyldning og føler seg nok ganske maktesløse nå. Alle kan gjøre en feil. Her var det snakk om å dele et innlegg Julianne hadde på Facebook på sin egen Facebook-side, med kred til henne.

Da skulle de ikke brukt et bilde de ikke hadde spurt om å få bruke da! Liten bedrift eller ei, man kan ikke holde på sånn. Veldig uproft. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...