Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, Ullakrula skrev:

Hun har jo så liten tid til å gjøre jobben sin at hun ikke har tid til å skrive så mange innlegg som før baby kom (forståelig det, men hun skrev da et minimum av innlegg allerede da). Men at det å trappe ned jobbing fører til at man tjener mindre har hun visst ikke forstått, for hun må da få lov til å pøse ut like mange reklameinnlegg som før! Og vi som synes bloggen er blitt gørr kjedelig må da forstå at hun egentlig gjør vårt kjære land en tjeneste ved å takke nei til en stønad (foreldrepermisjon) som hun har krav på 😉

Hun har tidligere skrevet at hun tar gradert permisjon. Hvis det stemmer så betyr jo det at hun mottar foreldrepenger akkurat som andre, hun bare sprer beløpet ut over en lenger tidsperiode, i tillegg til inntekter fra bloggen. Hun bør tåle at leserne reagere på innholdet. Det er ikke så mye det at det er få innlegg det reageres på, men det faktum at 95% av innleggene er reklame og resten er til å sovne av. 

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, TulleJenny skrev:

Godt poeng. Så er det vel ekstra reklame nå rundt juletider vil jeg tro? Pilotfrues reklame virker som et siste desperat forsøk på å tjene cash før bloggen går under. 

Det er den samme tanken jeg sitter igjen med. 

Skrevet
6 timer siden, Ullakrula skrev:

Hun har jo så liten tid til å gjøre jobben sin at hun ikke har tid til å skrive så mange innlegg som før baby kom (forståelig det, men hun skrev da et minimum av innlegg allerede da). Men at det å trappe ned jobbing fører til at man tjener mindre har hun visst ikke forstått, for hun må da få lov til å pøse ut like mange reklameinnlegg som før! Og vi som synes bloggen er blitt gørr kjedelig må da forstå at hun egentlig gjør vårt kjære land en tjeneste ved å takke nei til en stønad (foreldrepermisjon) som hun har krav på 😉

Jeg klarer ikke helt å forstå at det er supervanskelig for henne å produsere nye gode innlegg når reklameinnleggene kommer omtrent en gang i timen. 

Skrevet
16 minutter siden, Korpsnerden skrev:

Hun har tidligere skrevet at hun tar gradert permisjon. Hvis det stemmer så betyr jo det at hun mottar foreldrepenger akkurat som andre, hun bare sprer beløpet ut over en lenger tidsperiode, i tillegg til inntekter fra bloggen. Hun bør tåle at leserne reagere på innholdet. Det er ikke så mye det at det er få innlegg det reageres på, men det faktum at 95% av innleggene er reklame og resten er til å sovne av. 

Hun skriver at hun ikke tar gradert likevel. Så spørs hva som er sant🤔

Skrevet
12 timer siden, Justlooking skrev:

Kan ikke skjønne annet enn at det er fordi bloggerne har blitt flinkere til å merke? Og at derfor ser man nå tydeligere at de er reklamebloggere og ikke bestevenninnen?

Ja selvfølgelig, det tenkte jeg ikke på. Men uansett så er det mange misfornøyde lesere som etterlyser andre innlegg enn "reklameinnleggene". Det jeg ser etter noen kjappe skumlesinger er at pilotfrue ikke behersker den teknikken å "bake" reklamen bedre inn i innleggene sine. De blir rene reklamer. Andre bloggere er flinkere til dette, kanskje derfor mange reagerer. Kan si hva en vil om CBE f.eks., men den bloggeren greier iallefall å styre unna så mange rene reklameinnlegg. Det er jo kjempekjedelig å lese anmeldelser for et produkt en i utgangspunktet ikke hadde noe interesse for å kjøpe. Jeg leser gjerne anmeldelser når jeg er på utkikk etter en støvsuger f.eks, men utallige innlegg om kremer og masker jeg ikke trenger er ikke interessant. 

• Liker 9
Skrevet

Bloggen har blitt lite interessant ja. Før gikk jeg inn hver dag. Nå kan det gå flere uker mellom hver gang jeg er inne. Kanskje hun burde begynne å reklamere for noe som interesserer henne selv? Det er så intetsigende reklamer, og de inneholder jo ofte kun 10 prosent rabatt. 

Det er jo ingenting! 

• Liker 9
Skrevet

Fristen til å tjene raske penger på reklame er større enn å levere innlegg med kvalitet. Bloggen er en eneste stor reklamekanal.

Skrevet
9 timer siden, Oline12 skrev:

Ja selvfølgelig, det tenkte jeg ikke på. Men uansett så er det mange misfornøyde lesere som etterlyser andre innlegg enn "reklameinnleggene". Det jeg ser etter noen kjappe skumlesinger er at pilotfrue ikke behersker den teknikken å "bake" reklamen bedre inn i innleggene sine. De blir rene reklamer. Andre bloggere er flinkere til dette, kanskje derfor mange reagerer. Kan si hva en vil om CBE f.eks., men den bloggeren greier iallefall å styre unna så mange rene reklameinnlegg. Det er jo kjempekjedelig å lese anmeldelser for et produkt en i utgangspunktet ikke hadde noe interesse for å kjøpe. Jeg leser gjerne anmeldelser når jeg er på utkikk etter en støvsuger f.eks, men utallige innlegg om kremer og masker jeg ikke trenger er ikke interessant. 

Ja, det er en kunst å bake inn reklamene i litt andre ting, og den som klarer det best er vel SE.

• Liker 2
Skrevet

Hadde hun ønsket å beholde jobben til etter endt permisjon som hun sier, burde hun investert den lille tiden hun bruker på bloggen i gode, interessante «hverdagsinnlegg» eller meningsinnlegg - ikke reklame all the way. Det er jo det som får folk til å rømme. Hadde det ikke vært lurere å tjent litt mindre dette året og heller beholdt leseskaren til etter permisjon enn å bare pumpe ut dårlige uinteressante reklameinnlegg?

• Liker 16
Skrevet

Det er i hvert fall dumt og gå fra å dele noe personlig som hun gjorde og som få gjør, til å dele ingenting.. Da er ikke folk interessert lenger. 

• Liker 8
Skrevet

Enig i at det er mye reklame. Men nå har vel disse bloggerne kontrakter de må følge? Vil tro at noen av disse kontraktene krever minimum 2 annonser i desember f.eks. Man ser jo at de fleste bloggere annonserer for det samme nøyaktig samtidig. 
Det er også ganske naturlig at det kommer mye reklame i desember når det skal handles julegaver for milliarder av kroner.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Bustefisk skrev:

Enig i at det er mye reklame. Men nå har vel disse bloggerne kontrakter de må følge? Vil tro at noen av disse kontraktene krever minimum 2 annonser i desember f.eks. Man ser jo at de fleste bloggere annonserer for det samme nøyaktig samtidig. 
Det er også ganske naturlig at det kommer mye reklame i desember når det skal handles julegaver for milliarder av kroner.

Det er greit nok det. Men hun må nesten gi noe av seg selv innimellom her også. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Jolanda skrev:

Det er greit nok det. Men hun må nesten gi noe av seg selv innimellom her også. 

Det er ikke så lenge siden folk her inne heiet på at hun skulle ha permisjon, mens nå lengter de etter personlige innlegg så fort ungen er ute. Men jo, jeg forstår og er forsåvidt enig. Men hun har nå delt ganske mye etter fødsel også? Her inne klages det over at hun har delt for mye? Hennes morsrolle har rukket å bli diskutert opp og ned og sidelengs for lengs.. Hun blir jo tatt av mammapolitiet for den minste lille tingen hun deler. 

Hva skal hun legge ut? Hva blir du fornøyd med ? 

Endret av Bustefisk
  • Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, Bustefisk skrev:

Det er ikke så lenge siden folk her inne heiet på at hun skulle ha permisjon, mens nå lengter de etter personlige innlegg så fort ungen er ute. Men jo, jeg forstår og er forsåvidt enig. Men hun har nå delt ganske mye etter fødsel også? Her inne klages det over at hun har delt for mye? Hennes morsrolle har rukket å bli diskutert opp og ned og sidelengs for lengs.. Hun blir jo tatt av mammapolitiet for den minste lille tingen hun deler. 

Du skjønner vel at det er ulike personer som har ulike meninger? Enig i at med så mange kommentarer blir "alt" man gjør feil, men dette er personer som har valgt å leve et liv i offentligheten, og da må det være lov å diskutere dem. Selv tenker jeg mye om feks skjermbruk til barn, men jeg ønsker ikke diskutere det da jeg tenker at de fleste barn i Norge har det ganske fint, og det er mange måter å være gode foreldre på! Men jeg syns det er veldig fint at slike "hjelpemiddel" blir diskutert. Tror vi blir bedre foreldre av å snakke høyt om det som ikke er perfekt også :)

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Lidis88 skrev:

Du skjønner vel at det er ulike personer som har ulike meninger? Enig i at med så mange kommentarer blir "alt" man gjør feil, men dette er personer som har valgt å leve et liv i offentligheten, og da må det være lov å diskutere dem. Selv tenker jeg mye om feks skjermbruk til barn, men jeg ønsker ikke diskutere det da jeg tenker at de fleste barn i Norge har det ganske fint, og det er mange måter å være gode foreldre på! Men jeg syns det er veldig fint at slike "hjelpemiddel" blir diskutert. Tror vi blir bedre foreldre av å snakke høyt om det som ikke er perfekt også :)

Siste setningen min var ikke ment negativt mot deg, ser at det så sånn ut. Var ment mer som et spørsmål om hva du mente var en perfekt balanse, ikke "du" som at du representerer KG. Selvfølgelig er det lov å diskutere dem, jeg diskuterer bloggere selv her inne. Men det er noen tråder og diskusjoner som nesten gjør meg flau over å være medlem her. 
Også er det så mye motsigelser her inne.. Man vil ha mindre, men når det blir mindre, så er det klaging på at det ikke er mer. Er det for lite av noe og man etterspør mer, så blir det for mye. En blogger kan liksom aldri gjøre noe riktig her inne uansett.
Jeg er bare drittlei av klaging på reklameinnlegg nå i jula. Bloggere lever av reklame, selvfølgelig vil det være mer reklame i jula enn ellers. Julianne har samarbeidspartnere og kontrakter hun skal forholde seg til selv om hun er hjemmeværende og tar en "pause".

Og hva skal hun egentlig by på mens hun går hjemme med en baby? Hun får kjeft og blir kritisert for alt hun foretar seg som mor. Hva skal hun skrive om da, når hun ikke kan skrive om morsrollen som opptar henne 100% hver dag? 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Bustefisk skrev:

Siste setningen min var ikke ment negativt mot deg, ser at det så sånn ut. Var ment mer som et spørsmål om hva du mente var en perfekt balanse, ikke "du" som at du representerer KG. Selvfølgelig er det lov å diskutere dem, jeg diskuterer bloggere selv her inne. Men det er noen tråder og diskusjoner som nesten gjør meg flau over å være medlem her. 
Også er det så mye motsigelser her inne.. Man vil ha mindre, men når det blir mindre, så er det klaging på at det ikke er mer. Er det for lite av noe og man etterspør mer, så blir det for mye. En blogger kan liksom aldri gjøre noe riktig her inne uansett.
Jeg er bare drittlei av klaging på reklameinnlegg nå i jula. Bloggere lever av reklame, selvfølgelig vil det være mer reklame i jula enn ellers. Julianne har samarbeidspartnere og kontrakter hun skal forholde seg til selv om hun er hjemmeværende og tar en "pause".

Og hva skal hun egentlig by på mens hun går hjemme med en baby? Hun får kjeft og blir kritisert for alt hun foretar seg som mor. Hva skal hun skrive om da, når hun ikke kan skrive om morsrollen som opptar henne 100% hver dag? 

Hun kan skrive om det som opptar henne, feks morsrollen :) hun vil nok bli kritisert/diskutert uansett hva hun skriver, og jeg skjønner liksom ikke hvorfor det skal være et mål at ting ikke kan kritiseres/debatteres? Slik dynamikk er spennende og gjør oss mer reflekterte!

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, Bustefisk skrev:

Personlig liker jeg ikke at hun kun deler om sønnen sin og reklame. En del av valgene hun har tatt som mor blir vel diskutert opp og ned nettopp fordi hun tar kontroversielle valg. Og det er vel nettopp gjennom å være kontroversiell hun kom på topplisten. 

Innhold til bloggen som jeg ville synes var interessant er trilleturer og turer med hundene (ikke så sikker på at de går så mye tur, men la gå), hvordan hun opplever amming i offentlighet, ferieplaner, interiør (de har tross alt nesten nettopp kjøpt seg et flott hus), trening (hun hadde et reklameinlegg eller to om dette, men å følge opp treningen har hun ikke gjort), oppdeling til middagsselskap, raske retter med baby i hus, café-besøk, venninnebesøk, hvordan de pynter til jul osv. 

Det finnes SÅ MYE hun kunne blogget om, men det er tydeligvis vanskelig å finne inspirasjon uten en annonsør. Synes hun kan finne litt inspirasjon i KA og ha bloggen reklamefri resten av året. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
12 timer siden, Bustefisk skrev:

Angående dette innlegget mente jeg ikke at du mente MEG i den siste setningen, jeg mente at du tidligere skrev at ting ble enten for mye eller for lite uansett hva hun la ut. Dersom hun skal kunne diskuteres vil det jo alltid være sånn, da folk er ekstremt ulike. Det er få som har fasiten på ting her i verden ;) samme er det i politikken, noen mener man betaler for mye skatt, noen for lite. Ville vært rart hvis politikerne klagde på at: "enten er det for mye, ellers er det for lite! Folk blir aldri fornøyd"

Julianne har valgt å være en offentlig person, og må derfor tåle meninger og diskusjoner. Dersom det ikke skulle være greit, måtte denne tråden vært lagt ned for lenge siden.

Endret av Lidis88
.
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Hun kan da være personlig UTEN å utlevere sønnen også? Et personlig innlegg er alt hun skriver som IKKE er reklame. Er det sånn at nå som hun har født har hun ikke andre ting å skrive om enn sønnen eller reklamere for forskellige bedrifter ville jeg Kanskje revurdert hele bloggen. Som jeg har nevnt tidligere, klarer hun å spy ut så mye reklame burde hun klare noen innlegg helt uten økonomisk gevinst også. Jeg har forøvrig "nei takk til reklame"-lapp på postkassa og tenker kanskje at de trofaste leserne hennes (ikke meg) som har fulgt flyparet i alt fra bryllup til prøverør til fødsel og faktisk er noe av grunnen til at de kan leve som de gjør fortjener noe annet enn det som publiseres der nå. Jeg har skrevet det tidligere og skriver det igjen, hennes valg at hun ikke tar permisjon, hadde jeg valgt å ikke at permisjon fra min jobb hadde også kravene vært de samme som før fødsel. Fikk pes for det sist gang jeg skrev det, men det er utrolig kynisk å fortsette å spy ut reklameinnlegg for egen vinning, uten å gi noe tilbake til leserne, annet enn lave rabatter og et enda større kjøpepress. 

Endret av Moi04
  • Liker 30
Skrevet
Akkurat nå, Moi04 skrev:

Hun kan da være personlig UTEN å utlevere sønnen også? Et personlig innlegg er alt hun skriver som IKKE er reklame. Er det sånn at nå som hun har født har hun ikke andre ting enn sønnen eller reklamere for forskellige bedrifter ville jeg Kanskje revurdert hele bloggen. Som jeg har nevnt tidligere, klarer hun å spy ut så mye reklame burde hun klare noen innlegg helt uten økonomisk gevinst også. Jeg har forøvrig "nei takk til reklame"-lapp på postkassa og tenker kanskje at de trofaste leserne hennes (ikke meg) som har fulgt flyparet i alt fra bryllup til prøverør til fødsel og faktisk er noe av grunnen til at de kan leve som de gjør fortjener noe annet enn det som publiseres der nå. Jeg har skrevet det tidligere og skriver det igjen, hennes valg at hun ikke tar permisjon, hadde jeg valgt å ikke at permisjon fra min jobb hadde også kravene vært de samme som før fødsel. Fikk pes for det sist gang jeg skrev det, men det er utrolig kynisk å fortsette å spy ut reklameinnlegg for egen vinning, uten å gi noe tilbake til leserne, annet enn lave rabatter og et enda større kjøpepress. 

Enig!

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...