Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Wait, what? Ulrik har bare lagt ut ett bilde av Julianne med lystgass? På tråden her hørtes det jo ut som han minst satt og kommenterte livestream fra fødestuen...

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet
29 minutter siden, Tingelling skrev:

Mulig jeg også er litt hormonell selv,men trur du har tatt ting utav kontekst. Det er ingen som sier at de som blir gravid bare ved å se på mannen,ikke har lengtet etter barn.

men når man må betale titusenvis av kroner,stappe kroppen med alt mulig av hormoner, få negative tester hver måned,tør jeg påstå at disse barna er jobbet hardt for og er etterlengtet i aller høyeste grad av foreldrene? 

Hvis det er noe barn fortjener,er det foreldre som ønsker seg barn? Det er nok dem som ikke vil ha barn,men skulket under prevensjonskurset på skolen.

Det betyr stadig ikke at disse barna er mer ønsket enn "de som blir gravide bare ved å se på mannen". Jeg er glad jeg slapp å betale titusenvis av kroner for et barn da det er penger jeg ikke har og jeg nok måtte ha ventet i kø via det offentlige, men antall kroner brukt for å oppnå barnedrømmen er ikke ensbetydende med at de er mer etterlengtet enn med noen som ble gravid på "gamlemåten". Når det er sagt ble pilotfrue og mannen gravid på samme måte som meg og min kjæreste - ved å ha sex.

• Liker 15
Skrevet
11 minutter siden, CoMa said:

Wait, what? Ulrik har bare lagt ut ett bilde av Julianne med lystgass? På tråden her hørtes det jo ut som han minst satt og kommenterte livestream fra fødestuen...

Really? Innleggene jeg har lest forteller meg at Pilotfruemannen bare har lagt ut ett bilde av Julianne med lystgass. 

Snakk om å lage en høns ut av ti fjær... 

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Speedmaster skrev:

Really? Innleggene jeg har lest forteller meg at Pilotfruemannen bare har lagt ut ett bilde av Julianne med lystgass. 

Snakk om å lage en høns ut av ti fjær... 

Exactly my point.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, CoMa said:

Exactly my point.

Egentlig ikke😉

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Speedmaster skrev:

Egentlig ikke😉

Joda. Bare hver vår side av saken.

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke trodd jeg skulle bli litt babysyk av å se et instastorybilde av pilotfrue som føder.. men det ble jeg. 😐

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, CoMa said:

Joda. Bare hver vår side av saken.

Yep, rett og gal. 

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, BordetErSnudd skrev:

Ja det blir litt uheldig av Ulrik å si at våkenetter osv blir null problem da barnet er så etterlengtet. Som om de blir mer glad i sitt barn enn andre er i sine. Det er også uheldig mtp at fødselsdepresjon ikke er unormalt, og da er det dumt å ha gått ut og sagt at her blir alt veldig lett fordi vi elsker vårt barn så innmari mye.

Ingen sier vel de blir mer glad i barna sine enn dem som ikke prøver like lenge? Jeg kan tro på at enkelte som har prøvd lenge kan ha lettere for å akseptere f.eks. våkenetter, da man ikke tar for gitt at man i det hele tatt har fått et barn. Det betyr ikke at man er en bedre forelder av den grunn, eller at man syns alt er veldig lett. Som førstegangs får man ofte høre "bare vent...", og som langstidprøver tenker man gjerne at "ja, jeg har ventet i en halv evighet". 

• Liker 7
Skrevet
9 minutter siden, LoveTrain skrev:

Ingen sier vel de blir mer glad i barna sine enn dem som ikke prøver like lenge? Jeg kan tro på at enkelte som har prøvd lenge kan ha lettere for å akseptere f.eks. våkenetter, da man ikke tar for gitt at man i det hele tatt har fått et barn. Det betyr ikke at man er en bedre forelder av den grunn, eller at man syns alt er veldig lett. Som førstegangs får man ofte høre "bare vent...", og som langstidprøver tenker man gjerne at "ja, jeg har ventet i en halv evighet". 

Men kan det ikke være andre ting som har gjort at man har ventet en halv evighet, selvom man ikke har brukt en hel årslønn og mange negative tester på å få et barn? 

Forøvrig har jeg lært helt fra jeg var liten at man aldri skal ta noe for gitt, ei heller det å få barn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir faktisk uvel av noen av kommentarene her inne nå. Julianne ligger og føder, og her sitter dere å skriver krenkende ting og nærmest latterliggjør henne og Ulrik?! Beklager, men nå synker denne tråden for lavt, dette er høyst unødvendig. Vær enten glad på Julianne og Ulrik sine vegne, eller la være å kommentere. Hun skal bli mamma for pokker, og han skal bli pappa! Så får dere eventuelt kritisere dem hvis de begynner å eksponere barnet, for da finnes det faktisk rett til kritikk. 

• Liker 24
Skrevet

Dette er så spennende! Tenk at de snart er foreldre 😍

• Liker 9
Skrevet
28 minutter siden, Moi04 skrev:

Men kan det ikke være andre ting som har gjort at man har ventet en halv evighet, selvom man ikke har brukt en hel årslønn og mange negative tester på å få et barn? 

Forøvrig har jeg lært helt fra jeg var liten at man aldri skal ta noe for gitt, ei heller det å få barn.

Selvsagt kan det være andre ting, som å vente på en partner man kan få barn med, bli ferdig med et langt studie, osv. Mange grunner til å lengte etter barn, men her var det langtidsprøving og et utsagn om våkenetter som ble diskutert. 

Jeg tør påstå at du da tilhører et mindretall. I Norge i dag tar vel de fleste av oss ganske mye for gitt? Helt til vi plutselig står i en situasjon hvor ting ikke går som planlagt. 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Medlem95 said:

Så får dere eventuelt kritisere dem hvis de begynner å eksponere barnet, for da finnes det faktisk rett til kritikk. 

OK, du bestemmer. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
7 minutter siden, LoveTrain skrev:

Selvsagt kan det være andre ting, som å vente på en partner man kan få barn med, bli ferdig med et langt studie, osv. Mange grunner til å lengte etter barn, men her var det langtidsprøving og et utsagn om våkenetter som ble diskutert. 

Jeg tør påstå at du da tilhører et mindretall. I Norge i dag tar vel de fleste av oss ganske mye for gitt? Helt til vi plutselig står i en situasjon hvor ting ikke går som planlagt. 

Nå var det vel jeg som startet diskusjonen rundt akkurat det ved å si at det blir kommentert flere steder, gjerne rundt diskusjoner av paret, at vi skal huske på at dette barnet er veldig etterlengtet. Min kommentar gikk da på at man ikke er fritatt alt mulig bare fordi barnet er etterlengtet - da de fleste barn er det.

ja det er nok mange som tar ting for gitt, men vi er nok mange som ikke gjør det også. For meg var det å få en alvorlig kronisk diagnose som 8-åring med på å forme meg 😊

Endret av Moi04
Lagt til smiley da jeg fremstod litt sur, noe jeg ikke er:)
  • Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Lidis88 skrev:

Dette er så spennende! Tenk at de snart er foreldre 😍

Enig, endelig for deres del 🤩🤩 og gledes enda mer til egen fødsel av de to bildene som har blitt lagt ut (begges IG story) 💃🏻

Skrevet
19 minutter siden, Medlem95 skrev:

Jeg blir faktisk uvel av noen av kommentarene her inne nå. Julianne ligger og føder, og her sitter dere å skriver krenkende ting og nærmest latterliggjør henne og Ulrik?! Beklager, men nå synker denne tråden for lavt, dette er høyst unødvendig. Vær enten glad på Julianne og Ulrik sine vegne, eller la være å kommentere. Hun skal bli mamma for pokker, og han skal bli pappa! Så får dere eventuelt kritisere dem hvis de begynner å eksponere barnet, for da finnes det faktisk rett til kritikk. 

Hun føder og fokuset er på å dokumentere det og dele med alle. Det burde være en fin og privat stund mellom de to, ikke tusenvis av ukjente mennesker 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Hege899 skrev:

Hun føder og fokuset er på å dokumentere det og dele med alle. Det burde være en fin og privat stund mellom de to, ikke tusenvis av ukjente mennesker 

Det er din personlige mening. Ulrik og Julianne blir ikke tvunget til noe som helst, og gjør nok det de er komfortable med og gjør det de føler er riktig. Nå må folk roe seg.

Skrevet
1 minutt siden, Gia_ skrev:

Det er din personlige mening. Ulrik og Julianne blir ikke tvunget til noe som helst, og gjør nok det de er komfortable med og gjør det de føler er riktig. Nå må folk roe seg.

Takk! De nyter nok øyeblikket like mye som alle andre par som setter liv til verden, uavhengig om de deler et bilde på instastory eller ikke. 

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, Hege899 skrev:

... og fokuset er på å dokumentere det og dele med alle ...

Hva bygger du den påstanden på?

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...