Ggcc Skrevet 3. november 2017 #1981 Skrevet 3. november 2017 På 1.11.2017 den 6.33, miore skrev: Hun er ikke utdannet eller kvalifisert til å uttale seg om infertilitet, noe svarene hennes også bærer sterkt preg av. Jordmor er ikke lik fertilitetsspesialist. Hun er utdannet til å følge opp gravide kvinner. Det forstår jeg også. Likevel er det ikke riktig å bruke "fagperson", som diskrediterer og latterliggjør. Hun er fagperson innen sitt felt.
Gjest O.G. Skrevet 3. november 2017 #1982 Skrevet 3. november 2017 5 timer siden, Ggcc skrev: Haha! Joda, men hun er ikke uutdannet "fagperson". Bryr men ikke om hva hun eventuelt mener og kan om infertilitet, men hun skal ikke måtte diskrediteres som fagperson likevel. Eller for å si det på en annen måte, latterliggjøres her inne! Ingen som har latterliggjort henne.
miore Skrevet 3. november 2017 #1983 Skrevet 3. november 2017 5 timer siden, Ggcc skrev: Det forstår jeg også. Likevel er det ikke riktig å bruke "fagperson", som diskrediterer og latterliggjør. Hun er fagperson innen sitt felt. Jeg synes ikke det er å gå for langt å bruke anførselstegn her når hun stadig uttaler seg om fagfelt som ikke er sine egne. Jeg er også fagperson, en høyst spesialisert en, men det betyr ikke at jeg er oppdatert på kunnskap om alle mulige fagfelt som ikke er mine egne. I den konteksten vi diskuterte, nemlig infertilitet, er hun langt fra fagperson. Det var ergo på ingen måte latterliggjøring å bruke de anførselstegnene du reagerer så sterkt på. Jeg har verken kommentert eller kritisert kunnskapen hennes på det fagfeltet som faktisk er hennes eget. 8
Stinkerbell Skrevet 3. november 2017 #1984 Skrevet 3. november 2017 Ja, her diskuteres det mye interessant, ser jeg. Noen som gjerne vil duskutere sikring av hund i bil igjen? Kødda! 19
Gjest O.G. Skrevet 3. november 2017 #1985 Skrevet 3. november 2017 5 timer siden, Stinkerbell skrev: Ja, her diskuteres det mye interessant, ser jeg. Noen som gjerne vil duskutere sikring av hund i bil igjen? Kødda! Jo da.
Jolanda Skrevet 5. november 2017 #1986 Skrevet 5. november 2017 Og der har det gått noen dager siden hun blogget, igjen. Regner jeg med, da, siden Facebook-siden ikke er oppdatert. Jeg gidder ikke å gå inn på bloggen å sjekke. 2
Puny Skrevet 5. november 2017 Forfatter #1987 Skrevet 5. november 2017 3 timer siden, Jolanda skrev: Og der har det gått noen dager siden hun blogget, igjen. Regner jeg med, da, siden Facebook-siden ikke er oppdatert. Jeg gidder ikke å gå inn på bloggen å sjekke. Synker visst på blogglisten også... Pleier ikke hun å ligge rundt 6. plass? http://blogglisten.no
Maskopi Skrevet 5. november 2017 #1988 Skrevet 5. november 2017 3 timer siden, Jolanda skrev: Og der har det gått noen dager siden hun blogget, igjen. Regner jeg med, da, siden Facebook-siden ikke er oppdatert. Jeg gidder ikke å gå inn på bloggen å sjekke. Kom et reklameinnlegg (sjokkerende) nå 7
AnonymNN Skrevet 5. november 2017 #1989 Skrevet 5. november 2017 (endret) Virker ikke som det er mye arbeidsglede eller yrkesstolthet (om man skal kalle blogg et yrke) igjen. Synes oppriktig synd på henne for det hun går gjennom, men det er ganske tydelig hvor sliten og lei hun er. Veldig rart at hun har rundt 15-20000 lesere hver dag fortsatt. Mange klikker seg vel inn av ren vane og kjapt ut igjen. Endret 5. november 2017 av AnonymNN 7
Gjest O.G. Skrevet 5. november 2017 #1990 Skrevet 5. november 2017 Min sympati for henne har ebbet ut.
frostrøyk Skrevet 5. november 2017 #1991 Skrevet 5. november 2017 Vi får bare glede oss til å se henne i ny sesong av Bloggerne. 1
miore Skrevet 5. november 2017 #1992 Skrevet 5. november 2017 32 minutter siden, frostrøyk skrev: Vi får bare glede oss til å se henne i ny sesong av Bloggerne. Jepp, hun har jo hintet på ikke spesielt subtilt vis om at hun gjerne kunne tenke seg å være med om hun bare blir spurt og klarer å overtale Ulrik. Antar hun ser for seg masse nye lesere. 4
Jolanda Skrevet 5. november 2017 #1993 Skrevet 5. november 2017 5 timer siden, Puny skrev: Synker visst på blogglisten også... Pleier ikke hun å ligge rundt 6. plass? http://blogglisten.no Jo. 5 timer siden, Maskopi skrev: Kom et reklameinnlegg (sjokkerende) nå Suprise. 1
Gjest Squill Skrevet 5. november 2017 #1994 Skrevet 5. november 2017 Stakkars. Hun skriver jo at hun har det vanskelig. Da er det ikke lett å skrive sprudlende og motiverende i innlegg. Jeg kan umulig tro at det er sunt å leve et liv som -kun- dreier seg om drømmen om en baby. Hun gjør jo seriøst ingenting annet i livet sitt enn å fikse neglene og håret sitt. Jeg ville blitt gal av å gå uten jobb på den måten i en sånn prosess, man trenger jo å få tankene over på noe annet! Det virker som om barnløsheten bare blir tøffere og tøffere nå som realiteten synker inn, forståelig nok. Det er godt å se at hun har sluttet å legge ut bilder av sprøytestikk, smilende filmer av den minste del av prosessen, innkjøp til babyen osv. Det var vondt å se hvor ivrig hun kjøpte babyseng osv. Smellen etterpå må jo bli SÅ stor når du har bestemt deg for at det skal gå. Selv holdt vi på med en prøveprosess som var kjempelang, og det var en vanvittig påkjenning, men takk Gud for en hektisk jobbhverdag og masse andre impulser som fikk tankene over på andre ting! Jeg ville nok blitt dypt deprimert om jeg gikk og sturet for meg selv i endeløse timer dag ut og inn.
Pæddan Skrevet 5. november 2017 #1995 Skrevet 5. november 2017 41 minutter siden, Squill skrev: Stakkars. Hun skriver jo at hun har det vanskelig. Da er det ikke lett å skrive sprudlende og motiverende i innlegg. Jeg kan umulig tro at det er sunt å leve et liv som -kun- dreier seg om drømmen om en baby. Hun gjør jo seriøst ingenting annet i livet sitt enn å fikse neglene og håret sitt. Jeg ville blitt gal av å gå uten jobb på den måten i en sånn prosess, man trenger jo å få tankene over på noe annet! Det virker som om barnløsheten bare blir tøffere og tøffere nå som realiteten synker inn, forståelig nok. Det er godt å se at hun har sluttet å legge ut bilder av sprøytestikk, smilende filmer av den minste del av prosessen, innkjøp til babyen osv. Det var vondt å se hvor ivrig hun kjøpte babyseng osv. Smellen etterpå må jo bli SÅ stor når du har bestemt deg for at det skal gå. Selv holdt vi på med en prøveprosess som var kjempelang, og det var en vanvittig påkjenning, men takk Gud for en hektisk jobbhverdag og masse andre impulser som fikk tankene over på andre ting! Jeg ville nok blitt dypt deprimert om jeg gikk og sturet for meg selv i endeløse timer dag ut og inn. SKummelt at hun gikk i stand å kjøpte seng og en mengde med klær - og det før at hun i det heletatt var gravid.Tror vel ikke at jeg har handlet noe før langt uti halvgått svangerskap her med mine fire unger. Helt ok med sparkebukse eller body, men seng?? 15
Gjest O.G. Skrevet 5. november 2017 #1996 Skrevet 5. november 2017 Hun blir nødt til å komme seg ut av bloggingen og tenke over hva hun vil gjøre med livet sitt.
Sommerfugl90 Skrevet 6. november 2017 #1997 Skrevet 6. november 2017 På 5.11.2017 den 15.53, O.G. skrev: Min sympati for henne har ebbet ut. Hvorfor det? Fordi hun ikke lenger er like aktiv på bloggen? Jeg kan godt forstå at det kan tære på helsen, både psykisk og fysisk, å gå igjennom flere prøverørsbehandlinger uten å lykkes. Det er jo tydelig at ønsket om barn er mye viktigere for henne enn bloggen, og det synes jeg vi skal respektere. 2
LoveTrain Skrevet 6. november 2017 #1998 Skrevet 6. november 2017 4 minutter siden, Sommerfugl90 skrev: Hvorfor det? Fordi hun ikke lenger er like aktiv på bloggen? Jeg kan godt forstå at det kan tære på helsen, både psykisk og fysisk, å gå igjennom flere prøverørsbehandlinger uten å lykkes. Det er jo tydelig at ønsket om barn er mye viktigere for henne enn bloggen, og det synes jeg vi skal respektere. Ønsket om barn blir jo selvfølgelig altoppslukende. Samtidig er det jo ikke slik at resten av oss som kjører samme karusell, bare kan droppe jobb når det passer oss. Blogging er neppe sunt for psyken i utgangspunktet, og ekstra tungt må det være i slike situasjoner. Hun hadde nok hatt mye bedre av å jobbe med kollegaer og heller bruke jobb som en pause fra prøverørsboblen. 12
HerKommerMummi Skrevet 6. november 2017 #1999 Skrevet 6. november 2017 22 timer siden, Pæddan skrev: SKummelt at hun gikk i stand å kjøpte seng og en mengde med klær - og det før at hun i det heletatt var gravid.Tror vel ikke at jeg har handlet noe før langt uti halvgått svangerskap her med mine fire unger. Helt ok med sparkebukse eller body, men seng?? Du hadde kanskje hatt mer forståelse for fruens kjøp av seng, hvis du ikke satt der med fire unger selv. 10
miore Skrevet 6. november 2017 #2000 Skrevet 6. november 2017 23 timer siden, Pæddan skrev: SKummelt at hun gikk i stand å kjøpte seng og en mengde med klær - og det før at hun i det heletatt var gravid.Tror vel ikke at jeg har handlet noe før langt uti halvgått svangerskap her med mine fire unger. Helt ok med sparkebukse eller body, men seng?? Skummelt, faktisk! Lite hensiktsmessig, kanskje. Fånyttes? Tja, hvem vet - det vil tiden vise, og i så fall kan hun vel selge den på finn eller brenne den i peisen om hun heller føler for dét. Men skummelt? Som tidligere ufrivillig barnløs kan jeg forsikre deg om at den senga ikke er det som gjør situasjonen hennes vanskelig. 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå