AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #1 Skrevet 30. november 2016 Ja. Jeg kjenner jeg blir slapp og svimmel av å ha mens i ca 5 dager med så mye blod flommende ut at det blir flekker på trusa og toalettpapiret blir helt rødt under toalettbesøk. Årelating minner det om! Forsøker å holde meg i ro så mye som mulig og se litt humoristisk på dette. Blir det forresten mer blødning når man nærmer seg overgangsalderen? Hilsen kvinne 45 Anonymkode: 49e09...1dc
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #2 Skrevet 30. november 2016 Hvis du ikke har blødd så mye som dette før er det lurt å ta seg en tur til legen mtp alderen din og risiko for kreft i kjønnsorganer. Jeg mener ikke at du har det for det har du sikkert ikke, men greit å være sikker. Man kan ta noen blodprøver og kanskje en CT eller UL. Du kan vel også begynne på hormonprevensjon. Det kan godt være du har noen år igjen til du er i overgangsalder. Anonymkode: 0eb88...62a
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #3 Skrevet 30. november 2016 Jeg kjenner jeg blir usikker på om dette er ment som et forsøk på en spøk, eller om du bare har vært velsignet med en svært sparsom blødning hittil...? Anonymkode: fac6d...57d 2
Gjest canacas Skrevet 30. november 2016 #4 Skrevet 30. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner jeg blir usikker på om dette er ment som et forsøk på en spøk, eller om du bare har vært velsignet med en svært sparsom blødning hittil...? Anonymkode: fac6d...57d Svært sparsom om det ikke er årelating?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #5 Skrevet 30. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg kjenner jeg blir slapp og svimmel av å ha mens i ca 5 dager med så mye blod flommende ut at det blir flekker på trusa og toalettpapiret blir helt rødt under toalettbesøk. Årelating minner det om! Forsøker å holde meg i ro så mye som mulig og se litt humoristisk på dette. Blir det forresten mer blødning når man nærmer seg overgangsalderen? Hilsen kvinne 45 Anonymkode: 49e09...1dc Årelating, liksom... Pulsåreblødning tenker jeg vi sier. Og klesvask klokka tre om natta er heeeelt normalt. Også 45... Anonymkode: 22895...727
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #6 Skrevet 30. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg kjenner jeg blir slapp og svimmel av å ha mens i ca 5 dager med så mye blod flommende ut at det blir flekker på trusa og toalettpapiret blir helt rødt under toalettbesøk. Årelating minner det om! Forsøker å holde meg i ro så mye som mulig og se litt humoristisk på dette. Blir det forresten mer blødning når man nærmer seg overgangsalderen? Hilsen kvinne 45 Anonymkode: 49e09...1dc Vet du hva og hvordan årelating foregikk og brukes i dag? Neppe, når du uttaler deg slik du gjør. Blør du så mye som du skriver at du gjør, gjør så er tiden inne for å oppsøke lege. Alt fra lavtHemoglobininnhold og tomme jernlagre til myomer i livmoren kan gi økt blødning. Anonymkode: 31be4...d9f
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #7 Skrevet 30. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva og hvordan årelating foregikk og brukes i dag? Neppe, når du uttaler deg slik du gjør. Blør du så mye som du skriver at du gjør, gjør så er tiden inne for å oppsøke lege. Alt fra lavtHemoglobininnhold og tomme jernlagre til myomer i livmoren kan gi økt blødning. Anonymkode: 31be4...d9f Det brukes ved overproduksjon av erytrocytter, såkalt polycytemia vera blandt annet. Til og med jeg som vet litt om årelating synes TS var morsom og skjønte poenget. Hvorfor folk er så sure her på KG skjønner ikke jeg. Anonymkode: 0eb88...62a 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #8 Skrevet 30. november 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner jeg blir usikker på om dette er ment som et forsøk på en spøk, eller om du bare har vært velsignet med en svært sparsom blødning hittil...? Anonymkode: fac6d...57d Det tenkte jeg og. Du trenger ikke blø mye før toalettpapiret blir rødt og du får flekker i trusa liksom Anonymkode: ae3e3...f0a 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #9 Skrevet 30. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tenkte jeg og. Du trenger ikke blø mye før toalettpapiret blir rødt og du får flekker i trusa liksom Anonymkode: ae3e3...f0a Nei, det er da en helt normal blødning. Anonymkode: fac6d...57d 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #10 Skrevet 30. november 2016 43 minutter siden, canacas skrev: Svært sparsom om det ikke er årelating? Nei, svært sparsom siden hun mener at helt normale mensblødninger framstår som årelating. Anonymkode: fac6d...57d 1
Gjest canacas Skrevet 30. november 2016 #11 Skrevet 30. november 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, svært sparsom siden hun mener at helt normale mensblødninger framstår som årelating. Anonymkode: fac6d...57d Den høres ikke ordinær ut for meg.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #12 Skrevet 30. november 2016 11 minutter siden, canacas skrev: Den høres ikke ordinær ut for meg. Hvorfor ikke? Det er da ingenting ved det hun skriver som tyder på spesielt kraftig blødning. Bortsett fra bruken av ordet årelating, naturligvis. Anonymkode: fac6d...57d
Gjest canacas Skrevet 30. november 2016 #13 Skrevet 30. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Det er da ingenting ved det hun skriver som tyder på spesielt kraftig blødning. Bortsett fra bruken av ordet årelating, naturligvis. Anonymkode: fac6d...57d Forstår det slik at det er likt i fem hele dager, der er lenge og mye i min verden.
Fjaselina Skrevet 30. november 2016 #14 Skrevet 30. november 2016 Eg fjerna livmora like etter eg passerte 40, hadde ekstreme blødningar pga myomer i livmor. Det gjekk galt fleire gongar, måtte heim og skifte midt i arbeidsdagen sjølv med nattbind+tampong og dobesøk etter max halvannen time på det meste.... Og eg hadde hatt null blødning i årevis, hormonspiral😁 Det vart umulig å halde oppe jernnivå og blodprosent. Takk og pris for operasjon!!
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #15 Skrevet 30. november 2016 Oida. Det var da voldsomt. Jeg har ikke lest alle svar men for å roe ned noen her; Jeg har hatt 5 dagers blødninger hele livet. Intet nytt under solen her. Aldri besvimt eller hatt særlig med plager bortsett fra at ja, det kommer endel blod. Jeg vet meget godt hva årelating er, og det var ment som en spøk. Celleprøver er dessuten tatt jevnlig, så alt er ok med meg, jeg bare tok det litt humoristisk her. Det er vel lov? Beklager om noen satte kaffen i halsen altså Anonymkode: 49e09...1dc
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #16 Skrevet 30. november 2016 2 timer siden, Fjaselina skrev: Eg fjerna livmora like etter eg passerte 40, hadde ekstreme blødningar pga myomer i livmor. Det gjekk galt fleire gongar, måtte heim og skifte midt i arbeidsdagen sjølv med nattbind+tampong og dobesøk etter max halvannen time på det meste.... Og eg hadde hatt null blødning i årevis, hormonspiral😁 Det vart umulig å halde oppe jernnivå og blodprosent. Takk og pris for operasjon!! Så mye blødning har jeg ikke, og min menstruasjon er egentlig som vanlig. Hvordan var overgangen til å leve uten livmor ang overgangsaldersymptomer? Min mor hadde det samme men jeg fikk aldri vite noe om de fysiske forandringene i kroppen. Klem Anonymkode: 49e09...1dc
Fjaselina Skrevet 30. november 2016 #17 Skrevet 30. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så mye blødning har jeg ikke, og min menstruasjon er egentlig som vanlig. Hvordan var overgangen til å leve uten livmor ang overgangsaldersymptomer? Min mor hadde det samme men jeg fikk aldri vite noe om de fysiske forandringene i kroppen. Klem Anonymkode: 49e09...1dc Har fjerna livmor, livmorhals og eggledarar, men eggstokkane er på plass. Ingen teikn til overgangsalder enno, men antatt 6-12 mnd tidlegare overgangsalder enn "normalt" etter slik operasjon. Eg slepp til og med GU og livmorhalsprøve etter denne operasjonen😄
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå