Gå til innhold

Marsipan til hva?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som overskriften sier; hva bruker dere marsipan til? Da tenker jeg på de pølsene, ikke de som er formet som griser og annet godteri. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eplekake med marsipan i :) 

• Liker 1
Skrevet

Hveteflette med revet marsipag og annen fyll, f.eks. epler, kanel eller nøtter.

• Liker 1
Skrevet

Lager konfektbiter til jul. Noen blir rullet ut med nougat, noen blir marinert i likør, noen blir bare farget og rullet ut og andre igjen blir trukket med sjokolade.
Bruker det også i Delfia-kake.
Men nå kjøper jeg ikke de rullene, da, jeg lager selv.

Utenom jul bruker jeg de til marsipankaker samt i Pavlova (river litt marsipan i kremen).

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

De gangene jeg har kjøpt marsipanpølser, har det vært med forsetter om å lage figurer og konfektbiter. Det har uten unntak endt med at pølsene har blitt skåret i skiver a’la fiskepudding og blitt maulet helt uten videre kunstferdig dandering. :fnise:

Skrevet

Eg kjøper kun rundt juletider, og da rulles de til kuler i passende størrelse, før de dyppes i smeltet sjokolade og blir pyntet med nonstop eller valnøtt.

Skrevet

Lokk til marsipankake, eller ren momsing :sikle:

Anonymkode: c814c...d0c

Skrevet (endret)
2 timer siden, Margit Spat skrev:

De gangene jeg har kjøpt marsipanpølser, har det vært med forsetter om å lage figurer og konfektbiter. Det har uten unntak endt med at pølsene har blitt skåret i skiver a’la fiskepudding og blitt maulet helt uten videre kunstferdig dandering. :fnise:

Der kjente jeg meg igjen, gitt. :rodme:

Har en rull med råmarsipan liggende, den skulle bli til kransekakebiter. Nå er det omtrent halvparten igjen i den. Og ingen kransekake...

Endret av Emera
Skrevet
4 timer siden, Margit Spat skrev:

Da kan denne anbefales http://www.detsoteliv.no/oppskrift/marsipanchips

Anonymkode: 805ac...96f

• Liker 1
Skrevet

Dypper i smeltet sjokolade, lar stivne og spiser. Nammmmmm! :spise: 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan denne anbefales http://www.detsoteliv.no/oppskrift/marsipanchips

Anonymkode: 805ac...96f

Det der må prøves! Jeg er også en sånn som bare mauler marsipan skåret rett fra rullen. Jeg fjerner oftest ikke plasten før jeg skjærer en gang, bare plukker den av skivene etter at jeg har skåret dem. :fnise:

Anonymkode: b18f3...eb3

• Liker 1
Skrevet

Husk at marsipanen må han minst 50% mandler hvis den skal stekes.  

• Liker 2
Skrevet

Kakepynt :)

Marsipanroser m.m

Anonymkode: e8809...13f

Skrevet

Hvorfor spurte jeg? Nå fikk jeg lyst på alt dere har nevnt!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...