Browncoat Skrevet 30. november 2016 #21 Skrevet 30. november 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja slik er det nok i hele verden hvis det er sånn akkurat der du bor. Det er iallfall ikke langt mellom busstoppene, under 1 minutt på noen strekninger. Anonymkode: de735...6ce Det er ikke 20 meter mellom hvert stopp noen steder, kom med en link til ruter f.eks hvis du skal fortsette å antyde det, det er absurd. Kanskje ett minutt, ja, men det tar mye lenger tid å gå den samme strekningen som en buss kjører, spesielt hvis det er mye snø/is på fortauet, det er oppoverbakke og man har vogn. Gjennomsnittlig gangfart er vel ca 4 km/t, så hvis bussen kjører 40 km/t så vil en strekning som tar ett minutt med bussen, ta 10 min å gå. Ellers er det ikke lov til 4 barnevogner på en vanlig buss. Har vært flere ganger da jeg hadde små barn at jeg ikke fikk tatt bussen fordi det var fullt. Ta det opp med sjåføren/selskapet om det stadig er for mange barnevogner, det er deres ansvar å sørge for at ikke flere kommer på enn det er plass til. Igjen, dette er offentlig transport. Alle kan ta bussen, selv handicappede, eldre, småbarn (med og uten barnevogn), de som kun kjører ett stopp og andre som gjør ting litt mer tungvindt enn ellers for vanlige passasjerer. Hvis du ikke liker det, så kan du la være å ta bussen. 4
Millimani Skrevet 30. november 2016 #22 Skrevet 30. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja slik er det nok i hele verden hvis det er sånn akkurat der du bor. Det er iallfall ikke langt mellom busstoppene, under 1 minutt på noen strekninger. Anonymkode: de735...6ce Ett minutt å kjøre eller ett minutt å gå? At det enkelte ganger er under ett minutt mellom holdeplassene, har du tatt tida på det? At det er buss-stopp ved et kjøpesenter, så noen meter til en rundkjøring og så noen meter til et annet busstopp utenfor elkjøp megastore, derfra 150 meter til busstoppet ved sykehuset og videre 300-400 meter til første busstopp etter neste rundkjøring er faktisk veldig vanlig. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnevogner på bussen er da ikke noe problem når det er barn som bruker dem. Alle skjønner da at et spedbarn trenger en vogn som en lam person trenger rullestol. Problemet med barnevogner er når de skal på bussen uten barn i. Ja noen bruker barnevogn som tralle å ha handlevarer i. Da er er det irriterende at de tar så mye plass. Anonymkode: 4f0bd...180 Noen må ta buss for å hente barnet sitt i barnehagen. Da er det naturlig at barnevogna er uten barn. De handler gjerne på vei til barnehagen før henting for å slippe og ha barnet med seg til handelen. Og da står gjerne handleposene i barnevogna for at det skal være mindre å ha i hendene før barnet kommer i vogna. Dermed blir det også "bedre plass" slik at det er lettere å komme forbi for andre, og når barnet er i vogna må posene stå ved siden av 7
Vera Vinge Skrevet 30. november 2016 #23 Skrevet 30. november 2016 Det er da vel en begrensning på hvor mange vogner det kan være i bussen samtidig? Hvis sjåføren syns det blir for mange, får han si at det er fullt, ellers er de med barnevogn i sin fulle rett til å reise kollektivt som alle andre. Selv unngikk jeg å ta buss med barnevogn, men i blant går det ikke, særlig for de som må reise med buss i en hektisk hverdag. Da er det ikke alltid man kan gå lange strekninger med vogn, og kanskje også med et større barn. At det er utbredt å ta bussen kun ett stopp, nekter jeg å tro, da det for de fleste vil være greiere å gå om det bare er et stopp. 1
Browncoat Skrevet 30. november 2016 #24 Skrevet 30. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i en by med mange folk, og mange busstopp. Jeg overdriver ikke for da hadde jeg ikke hatt noe grunn til å klage Anonymkode: de735...6ce En buss er ca 15 m lang, mener du fortsatt at du ikke overdriver? Bussen kjører kun så lang som den er, pluss 5 meter? For ellers har du jo ikke grunn til å klage, som du sier. 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #25 Skrevet 30. november 2016 Kan de ikke la vær å få barn, evt bære ungen i sånn tørkle i stedet? Jeez. Anonymkode: fb7fc...ed4 1
Rosalie Skrevet 30. november 2016 #26 Skrevet 30. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig! Det minste de kunne gjort var å ikke kjøpe de største barnevognene de kunne finne for å å prøve å presse dem inn på bussen da, men at de i tillegg skal gjøre alt dette for å ta bussen ett eller to stopp er bare unødvendig. Anonymkode: 4c84c...f56 Enig i dette. Jeg blir direkte SUR når de kommer med søskenvogn fullt utslått, med barn i den ene dele delen og vesker og poser i den andre. Det er seriøst fryktelig lite omtenksomt. Eller hva med den nye trenden gigantisk sykkelvogn? Også er de frekke nok til å bli grinete når man ber de om å flytte seg slik at man kommer av bussen. 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #27 Skrevet 30. november 2016 1 minutt siden, Rosalie skrev: Enig i dette. Jeg blir direkte SUR når de kommer med søskenvogn fullt utslått, med barn i den ene dele delen og vesker og poser i den andre. Det er seriøst fryktelig lite omtenksomt. Eller hva med den nye trenden gigantisk sykkelvogn? Også er de frekke nok til å bli grinete når man ber de om å flytte seg slik at man kommer av bussen. Hvordan mener du vi skal slå sammen/gjøre en tvillingvogn smalere? Det går med en type vogn, men ikke med de andre. En gang har jeg tatt buss med tvillingvogn og ett barn i bæresele. Aldri mer. Anonymkode: f68ae...0da 3
Timsy Skrevet 30. november 2016 #28 Skrevet 30. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja slik er det nok i hele verden hvis det er sånn akkurat der du bor. Det er iallfall ikke langt mellom busstoppene, under 1 minutt på noen strekninger. Anonymkode: de735...6ce En buss er ca 12-15 meter lang. Hvis vi legger til grunn at bussen har en snittfart på 40 km/t, og kjører 50 min mellom hvert stopp, er det ca 550 m mellom stoppene. Jeg tar sjelden buss, bor slik til at vi må ha to biler i husholdningen, så jeg kan ikke si så mye om hvordan det er med barnevogner på bussen. Men jeg antar at når du sier 20 meter, når vi i realiteten kan tenke oss 500m, så inneholder nok resten av historien din like mye overdrivelser. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #29 Skrevet 30. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så dritt lei av barnevogner på bussen, spesielt om det er 3-4 vogner samtidig. Det er stappfult og folk kommer seg ikke forbi til å komme seg ut. Det verste er at de går på ved ett stopp, og går av igjen på det neste stoppet som er 20 meter unna, bussene blir forsinka, folk skal hjem og det er midt på vinteren, hva er greia med det? Vanskelig å gå 20 meter hjem? Anonymkode: de735...6ce Haha, er det 19 bussen i Bergen du tar? Isåfall så forstår jeg godt hva du sier. Uansett så burde de sette inn flere busser eller større busser. Anonymkode: bf3e6...5b6
Rosalie Skrevet 30. november 2016 #30 Skrevet 30. november 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du vi skal slå sammen/gjøre en tvillingvogn smalere? Det går med en type vogn, men ikke med de andre. En gang har jeg tatt buss med tvillingvogn og ett barn i bæresele. Aldri mer. Anonymkode: f68ae...0da Da bør man ha en vogn til stående, da, til de gangene man bare skal av gårde med ett barn.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #31 Skrevet 30. november 2016 3 minutter siden, Rosalie skrev: Da bør man ha en vogn til stående, da, til de gangene man bare skal av gårde med ett barn. Så dersom jeg skal avsted å levere eller hente ett eller to av tre barn, så skal jeg drive å sjonglere med vogner? Vanligvis bruker vi bil, og trillingvogn. Anonymkode: f68ae...0da 3
Rosalie Skrevet 30. november 2016 #32 Skrevet 30. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dersom jeg skal avsted å levere eller hente ett eller to av tre barn, så skal jeg drive å sjonglere med vogner? Vanligvis bruker vi bil, og trillingvogn. Anonymkode: f68ae...0da Ja, dersom du skal reise kollektivt i rushen, bør du det, ja. Av hensyn til dine medpassasjerer, som står som sild i tønne før du skal på med vogn. For øvrig er jeg overrasket over at vognbransjen tydeligvis er bakstreversk. Jeg hadde aldri trodd at vogner med plass til mer enn en bag i bredden ikke kunne breddejusteres etter om det er en eller to bager i bredden. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #33 Skrevet 30. november 2016 3 minutter siden, Rosalie skrev: Ja, dersom du skal reise kollektivt i rushen, bør du det, ja. Av hensyn til dine medpassasjerer, som står som sild i tønne før du skal på med vogn. For øvrig er jeg overrasket over at vognbransjen tydeligvis er bakstreversk. Jeg hadde aldri trodd at vogner med plass til mer enn en bag i bredden ikke kunne breddejusteres etter om det er en eller to bager i bredden. Du skal være sjeleglad for at ikke alle disse barnefamiliene har hver sin bil og forurenser den tettbygde byen din. All ære til barnefamilier som tar bussen! Anonymkode: bdf95...d5d 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #34 Skrevet 30. november 2016 De må jo få lov til å ta bussen de og, men jeg kjenner meg igjen. Har selv opplevd at damer med barnevogn står helt med inngangen bak slik at jeg må gå inn foran for å komme meg på bussen (de flytter seg ikke), og når jeg skal av så flytter de seg heller ikke slik at bussen gjerne kjører 1-2 stopp til før jeg kan få gått av. Har bedt dem om å flytte seg, men blir bare glodd på. Håper innerst inne at dette bare er noen idioter, og ikke majoriteten. Anonymkode: cc7ba...176 3
Gjest The damned Skrevet 30. november 2016 #35 Skrevet 30. november 2016 For min del er det uproblematisk. Får mer sympati med dem enn irritasjon. Om det er flere barnevogner så ser det skikkelig kjipt ut siden de sliter sånn med å få plass. I tillegg er det masse styr når bussen begynner å kjøre og de må holde balansen + at ungen kanskje begynner å skrike eller sutre. Jeg tror ikke at de tar bussen for å plage andre akkurat,og jeg har aldri opplevd at noen med barnevogn tar bussen kun ett stopp. Har egentlig lært meg at når jeg tar bussen så går det treigt og enda treigere i rushtrafikken. Sånn er det bare og de med barnevogn har like stor rett til å ta bussen uansett hvor mange stopp de skal.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #36 Skrevet 30. november 2016 15 minutter siden, Rosalie skrev: Ja, dersom du skal reise kollektivt i rushen, bør du det, ja. Av hensyn til dine medpassasjerer, som står som sild i tønne før du skal på med vogn. For øvrig er jeg overrasket over at vognbransjen tydeligvis er bakstreversk. Jeg hadde aldri trodd at vogner med plass til mer enn en bag i bredden ikke kunne breddejusteres etter om det er en eller to bager i bredden. Da må du og være snill og forklare hvordan jeg skal ordne dette rent praktisk nå msn leverer ett barn for så å ta bussen hjem igjen med ett eller to små barn. Anonymkode: f68ae...0da 4
Honey Dew Skrevet 30. november 2016 #37 Skrevet 30. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk med barn trenger da å ta bussen de og. Det er heller ingen busstopp som bare er 20 meter unna hverandre. Du overdriver, og du overdriver nok også hvor mange det er som bare tar ett stopp. Slutt å sutre. Hvis du ikke tåler at andre benytter seg av offentlig transport får du heller kjøre bil. Anonymkode: de2c8...9f3 Det finne bæreseler 2
Gjest Newroz Skrevet 30. november 2016 #38 Skrevet 30. november 2016 Så klart må folk med barnevogner få lov å ta buss, men det er godt nok irriterende når den fjerde vogna skal presse seg inn på en allerede overfylt buss. Når du ikke kommer deg av bussen fordi de sperrer utgangen, og når du nærmest ramler over vogna fordi det er så fult og får "jeg dreper deg om du rører vogna-blikket" av moren <-- Jeg kan ikke si jeg liker det.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #39 Skrevet 30. november 2016 7 minutter siden, Honey Dew skrev: Det finne bæreseler Særlig med tre barn under to år. Du slenger ut forslag som kan passe for noen men ikke for alle. Anonymkode: f68ae...0da 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #40 Skrevet 30. november 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Særlig med tre barn under to år. Du slenger ut forslag som kan passe for noen men ikke for alle. Anonymkode: f68ae...0da Jeg skjønner at det er vanskelig å bære tre barn i sjal, men to i sjal (en foran og en bak) pluss en i vogn må da fungere. Jeg hadde selv pseudotvillinger, og brukte nesten aldri vogn til dem etter at eldstemann var gammel nok til at jeg kunne ha henne i sjal på ryggen. Frem til da hadde jeg eldstemann i sjal på magen og yngstemann i vogn. Anonymkode: 4f00c...5d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå