Gå til innhold

Dere med matallergi...

Fremhevede innlegg

Skrevet

...som reagerer på det dere er allergisk mot ved å bare være i samme rom, reagerer dere likt når dere spiser det, eller blir det mye verre? Hvordan reagerer dere før og etter dere har fått det i dere? Jeg reagerer en del ved å være rundt det jeg er allergisk mot med kløe og elveblest. Det frister likevel itt å be om en provokasjonstest hos lege da jeg fint kan leve med litt elveblest og kløe. Men hvis det er sånn at det i de fleste tilfeller blir mye verre ved å spise maten så er det ikke vits. 

Anonymkode: 6ba41...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjelder vel ofte de som får anafylaktisk sjokk dersom de får i seg allergenet. Er man så allergisk bør man alltid ha med seg adrenalin

Anonymkode: 6a060...bba

Skrevet

Jeg reagerer litt på nøtter i samme rom. Men ikke mye. Spiser jeg derimot nøtter blir jeg veldig syk. Og må til legen.

Anonymkode: d0792...f69

Skrevet

TS her!

Takk for svar. Ut i fra det dere sier så høres det ut som det er lite håp for meg. Har vært allergisk så og si hele livet, og fikk det påvist i ung alder. Har vært ganske flink til å holde meg unna, så aner jo ikke hvordan jeg reagerer den dag i dag hvis jeg spiser det.

Tar gjerne i mot flere erfaringer! 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her!

Takk for svar. Ut i fra det dere sier så høres det ut som det er lite håp for meg. Har vært allergisk så og si hele livet, og fikk det påvist i ung alder. Har vært ganske flink til å holde meg unna, så aner jo ikke hvordan jeg reagerer den dag i dag hvis jeg spiser det.

Tar gjerne i mot flere erfaringer! 

Hva er det du er allergisk mot?

Kan ikke sammenlignes å være i samme rom som å spise det man er allergisk mot. Spiser jeg det får jeg anfylaksi og kan dø. Er jeg i samme rom merker jeg som regel ingenting, er jeg på samme fly i flere timer, kan jeg bli veldig veldig dårlig. 

Anonymkode: 55351...be4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...