Gå til innhold

Datteren min er en stripper!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sjokkert over svarene. Lugubert 'yrke' Veien videre til dop og prostitusjon er kort. Kjappe penger frister. Trist at jenter i 2016 må kle av seg for å føle seg sett og likt. Ville blitt rasende selv. Slike verdier er lavmåls. Hun er nok utrygg og med null selvtillit, så får hun litt selvtillit av at kåte menn sikler på henne, så lenge det varer.....så mister hun seg selv og begynner å hate menn. Få henne vekk fra dette kvinneundertrykkende miljøet!

Anonymkode: fd378...b00

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lenge så har datteren min på 18 sovet mye borte og slikt. Fant nylig ut at hun ikke har sovet borte, hun har strippet. Jeg er ufattelig skuffet over hvordan hun kunne begynne med noe slikt, og holde det skjult for meg. Hva tenker dere jeg skal gjøre med saken, og hvordan ville dere reagert i min situasjon?

Anonymkode: b2c4e...0a4

Siden hun stripper så tjener hun da sikkert gode penger og da er det bare en ting å gjøre: Be henne om å skaffe seg ny plass å bo.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjokkert over svarene. Lugubert 'yrke' Veien videre til dop og prostitusjon er kort. Kjappe penger frister. Trist at jenter i 2016 må kle av seg for å føle seg sett og likt. Ville blitt rasende selv. Slike verdier er lavmåls. Hun er nok utrygg og med null selvtillit, så får hun litt selvtillit av at kåte menn sikler på henne, så lenge det varer.....så mister hun seg selv og begynner å hate menn. Få henne vekk fra dette kvinneundertrykkende miljøet!

Anonymkode: fd378...b00

Endelig et normalt svar. 

Det å strippe er ikke bare å danse, pakke sakene og dra hjem. Det er ikke kunst. Det er unge jenter som bløter seg for menn og gamle griser. Foran naboer, foreldres kollegaer, venners foreldre og besteforeldre.

18 år er ikke helt voksent! Ikke moden nok til å forstå konsekvensene av sine valg. Prosititusjon og narkotika ligger rett bak hjørne. Foreldre skal ikke være redd barna sine og ikke tørre å sette grenser. 

Jeg er evig takknemlig til mine foreldre for at de reddet meg ut av mange dumme situasjoner og valg, selv om jeg var 18 +. 

Og det er vår plikt, hjelpe barna på veien, gi klar beskjed når de gjør dumme ting. 

Anonymkode: 441a8...8aa

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 28.11.2016 den 22.14):

Lenge så har datteren min på 18 sovet mye borte og slikt. Fant nylig ut at hun ikke har sovet borte, hun har strippet. Jeg er ufattelig skuffet over hvordan hun kunne begynne med noe slikt, og holde det skjult for meg. Hva tenker dere jeg skal gjøre med saken, og hvordan ville dere reagert i min situasjon?

Anonymkode: b2c4e...0a4

Du er forelderen hennes. Hun er barnet ditt. Kommunikasjonen mellom dere er ikke hennes ansvar, det er ditt. Viss hun ikke opplever at du bryr deg om det hun gjør, så er det heller ikke så rart hun blir en kvinne som ikke forteller deg hva hun gjør. Og kanskje er det også derfor hun strekker strikken - for å få oppmerksomhet?

Har du noen sinne vist interesse for hennes tanker og hennes liv? Har du noen gang spurt henne inngående om hvordan hun har det? Har du noen gang virkelig brydd deg om hennes følelser?

Jeg spør deg, litt fordi jeg reagerer på hvordan du fremlegger dette; som om du sitter der snurt på gjerdet og forventer en tillit fra henne, men uten å si noe om hva du selv har gjort for å få den. Og litt fordi jeg er forbauset over svarene her inne.

Endret av a l'orange
  • Liker 1
Skrevet

Tenker at når hun begynner å strippe som 18-åring kommer hun til å få et veldig skeivt syn på hvordan menn er. Hadde hun vart ut i 20-årene med erfaring med kjærester, så hadde det vært annerledes. Men her kan hun utvikle et syn på menn der hun tenker at det er normalt og forventet at de skal sikle over unge jenter

Anonymkode: 99d37...943

Skrevet
10 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Noen ganger må man lære selv.

Jeg mistenker at din datters valg kan delvis være en protest på fordommer og mangel på kommunikasjon mellom dere (nei, det er ikke lett å prate med en tenåring, men det blir verre når man fordømmer i stedet for å forklare og begrunne). Dette tolker jeg selvsagt på meget tynt grunnlag, men tonen i HI gir meg en fornemmelse av at det er slik, kombinert med erfaring fra manglende kommunikasjon mellom mor og datter i eget hus.

Din datter er myndig, og det er begrenset hva du kan gjøre. Spør henne heller hva hun liker med jobben og hør henne ut. At du ikke liker det betyr ikke at hun ikke gjør det. Men fortell henne hvorfor du ikke liker det, uten å forvent at hun skal dele ditt syn. Det er ofte der det kolliderer. Om hun likevel ønsker å strippe, skal du akseptere at hun tar egne valg, men du kan da bidra med råd om hva hun bør være obs på, hvordan hun kan sette seg i respekt overfor personer som viser henne respektløs oppførsel og tilnærming. Ta turen og se henne opptre og hvordan arbeidsplassen tilrettelegger for henne og håndterer uakseptabel oppførsel blant gjestene. Se for deg selv før du dømmer på antagelser. Kanskje vil du bli overrasket? Kanskje ser du en flink danser/performer i henne og du kan bruke det som en basis for å guide henne til et utdanningsvalg innen dans/kunst?

Lykke til

Jeg er helt enig med deg. Det du beskriver er engasjement, og det å dukke opp på arbeidsplassen hennes er i og for seg en god idé :) 

Men dette er avhengig av hvordan relasjonen deres er, og hun er som du sier myndig og det er begrenset hva man kan gjøre. Disse har tydeligvis en skjør relasjon. Da synes jeg man skal holde igjen med plutselig oppmøte og utdeling av råd. Tillit er noe man må oppnå, og det har ikke trådstarter gjort enda. Jeg tror det kan være like virkningsfullt om trådstarter erkjenner at hun har deltatt lite i livet til sin datter, viser ydmykhet i forhold til det og tydelig vilje til og grep for å snu den skuta.

• Liker 2
Skrevet

Hvis mot formodning dette skulle være sant, så er det da mer enn merkelig at du kjenner din datter og miljøet hun vanker i så dårlig. Strippejobb er ikke noe man bare blir tilbudt sånn helt uten videre, har hun drevet med dans, poledansing osv, har dere aldri snakket om det, om vanker hun på slike klubber og i slike miljøer, hvem har ansatt henne, hva er arbeidsbetingelsene, hvem omgås hun? Hvem er hennes arbeidsgiver, hvordan får hun betalt, hva innebærer det? Hva er hennes syn på dette "yrket", hva ser hun for seg at hun skal få ut av det, hvordan tar det seg ut med hensyn til andre arbeidsplasser, hvordan kombinerer hun det med skole og venner og annet, hva skal han hun bli, hvordan er hennes holdninger til rus og alkohol.. i det hele tatt, dette tror jeg ikke noe på. Det må i så fall være en datter som ikke bor hjemme og ikke har gjort på en stund, hvis du ikke vet noe om henne. Hva bruker hun pengene til?

Anonymkode: 1fc0b...3ba

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjøre? Hallo. Du burde være stolt hun finner seg et arbeid. Ikke så lett i disse tider.

Har vært på strippebar flere ganger. De stripperne tjener bra. En gang la jeg en hundrelapp nedi trusa på en av stripperne. Var det kanskje dattra di som var den heldige? :-)

Anonymkode: bb00a...9a9

Hallo?

Anonymkode: 8d29a...c8c

Skrevet

Haha lurte dere alle! jeg bare tuller, lagde en trolle tråd! hehe så dumme dere er som kjøper dette.

Anonymkode: 359c7...c28

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha lurte dere alle! jeg bare tuller, lagde en trolle tråd! hehe så dumme dere er som kjøper dette.

Anonymkode: 359c7...c28

Du har ikke samme anonymkode som trådstarter, så blir vansklig for deg å bevise at det var deg.

Anonymkode: c41bf...91d

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, Zienna skrev:

Jeg ville reagert som deg, at dette er den dummeste måte å starte arbeidslivet på.  Hun er 18 år, og bestemmer selv.  Jeg ville likevel fortalt henne hva jeg mener og gitt råd.  For dette er ikke en jobb hun senere kan legge på sin CV som et pluss. Da må hun i det minste kunne fortelle hvorfor.  

Selv hadde jeg vært mest bekymret over miljøet hun er i. 

Veldig enig. De færreste 18-åringer gjør veldig gjennomtenkte beslutninger, men hun kan definitivt havne i et kjipt miljø det kan bli vanskelig å dra henne ut av senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...