AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #1 Skrevet 28. november 2016 Lenge så har datteren min på 18 sovet mye borte og slikt. Fant nylig ut at hun ikke har sovet borte, hun har strippet. Jeg er ufattelig skuffet over hvordan hun kunne begynne med noe slikt, og holde det skjult for meg. Hva tenker dere jeg skal gjøre med saken, og hvordan ville dere reagert i min situasjon? Anonymkode: b2c4e...0a4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 Hvorfor er du skuffet og hva kan du egentlig gjøre med saken? Anonymkode: 6515a...bbb 8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 Gjøre? Hallo. Du burde være stolt hun finner seg et arbeid. Ikke så lett i disse tider. Har vært på strippebar flere ganger. De stripperne tjener bra. En gang la jeg en hundrelapp nedi trusa på en av stripperne. Var det kanskje dattra di som var den heldige? :-) Anonymkode: bb00a...9a9
Atleten Skrevet 28. november 2016 #4 Skrevet 28. november 2016 (endret) Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg selvfølgelig blitt sjokkert og skuffet. På den annen side ville jeg ikke tatt opp dette på en sånn måte at jeg kunne risikere å støte henne bort fra meg. Det synes jeg heller ikke du skal. Snakk med henne og fortell hva du føler rundt dette på en behersket og rolig måte. Bortsett fra dette så er det ikke stort mer du bør gjøre. Hun er 18 år og myndig og bestemmer sånn sett over livet sitt. Lykke til🙄 Endret 28. november 2016 av Atleten 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #5 Skrevet 28. november 2016 Hva med å være stolt? tenk: hun har så bra kropp at den er kunst er forskjell på stripper og prostituert Anonymkode: d5f30...312 3
Gjest Newroz Skrevet 28. november 2016 #6 Skrevet 28. november 2016 Ikke kjeft på henne, ikke si stygge ting om strippere, og ikke generaliser strippere. Gjør du det tror jeg det er umulig å møte henne og få til en samtale. Vær heller nysgjerrig og spørrende. Skap trygge rammer så hun føler seg fri til å fortelle hva som er årsaken til at hun nettopp valgte å livnære seg som stripper. Kanskje er det ikke gjennomtenkt, kanskje syns hun det rett og slett er litt kult eller lignende, eller kanskje ligger det noe mer bak. Det som i hvert fall er sikkert er at hun har forsøkt å holde det skjult for deg, og hvorfor hun har gjort det bør du finne ut av. Kanskje er hun redd for at du skal bli sint - vis da at du ikke er sint. Kanskje er hun redd for at du skal skamme deg over henne - vis da at du ikke skammer deg over henne. Kanskje har hun ett eller annet problem hun holder skjult for deg - vis da at du er interessert og vil lytte, og hjelpe.
Torden Skrevet 28. november 2016 #7 Skrevet 28. november 2016 Er ikke mye du får gjort med det. Du kan kaste henne ut, men det vil ikke gjøre noe godt. Krysser fingrene for at det bare er en periode
Dr. A. Kula Skrevet 28. november 2016 #8 Skrevet 28. november 2016 Noen ganger må man lære selv. Jeg mistenker at din datters valg kan delvis være en protest på fordommer og mangel på kommunikasjon mellom dere (nei, det er ikke lett å prate med en tenåring, men det blir verre når man fordømmer i stedet for å forklare og begrunne). Dette tolker jeg selvsagt på meget tynt grunnlag, men tonen i HI gir meg en fornemmelse av at det er slik, kombinert med erfaring fra manglende kommunikasjon mellom mor og datter i eget hus. Din datter er myndig, og det er begrenset hva du kan gjøre. Spør henne heller hva hun liker med jobben og hør henne ut. At du ikke liker det betyr ikke at hun ikke gjør det. Men fortell henne hvorfor du ikke liker det, uten å forvent at hun skal dele ditt syn. Det er ofte der det kolliderer. Om hun likevel ønsker å strippe, skal du akseptere at hun tar egne valg, men du kan da bidra med råd om hva hun bør være obs på, hvordan hun kan sette seg i respekt overfor personer som viser henne respektløs oppførsel og tilnærming. Ta turen og se henne opptre og hvordan arbeidsplassen tilrettelegger for henne og håndterer uakseptabel oppførsel blant gjestene. Se for deg selv før du dømmer på antagelser. Kanskje vil du bli overrasket? Kanskje ser du en flink danser/performer i henne og du kan bruke det som en basis for å guide henne til et utdanningsvalg innen dans/kunst? Lykke til 6
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #9 Skrevet 28. november 2016 6 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Noen ganger må man lære selv. Jeg mistenker at din datters valg kan delvis være en protest på fordommer og mangel på kommunikasjon mellom dere (nei, det er ikke lett å prate med en tenåring, men det blir verre når man fordømmer i stedet for å forklare og begrunne). Klisjeen er jo en fraværende eller ikke-eksisterende farsfigur. Men flere ting spiller selvsagt inn. Å begynne å strippe er uansett å tøye strikken litt lenger enn de fleste i "protest". Anonymkode: b2d8d...f95 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #11 Skrevet 28. november 2016 Hvor stripper hun? Anonymkode: 2216e...f26 3
Fru Uperfekt Skrevet 28. november 2016 #12 Skrevet 28. november 2016 Må si meg enig med @Jolene her. Din datter har da en jobb i det minste, at den er i feil underholdningsbransje for deg er nok noe du må jobbe med. Avskriver du henne så er det du selv som taper på det i det lange løp. 4
Dr. A. Kula Skrevet 28. november 2016 #13 Skrevet 28. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klisjeen er jo en fraværende eller ikke-eksisterende farsfigur. Men flere ting spiller selvsagt inn. Å begynne å strippe er uansett å tøye strikken litt lenger enn de fleste i "protest". Anonymkode: b2d8d...f95 Vi vet ingenting om TS er dame eller mann, om det er en far tilstede eller ei. HI gir lite innblikk i det. Min referanse til manglende kommunikasjon hjemme mellom mor og datter var for å belyse fordommer og hvordan dette påvirker kommunikasjonen negativt. Det betyr ikke at jeg ikke snakker med vår datter. Og jeg er heller ikke fraværende om det var det du antydet. Vi bor alle i samme hus - noe vi har gjort siden før hun ble født. Synes det er vel fordomsfullt å tillegge en farsfigur vi ikke vet noe om, "skylden" for datterens valg, og antyde at det er et dårlig/feil valg fordi TS (og du selv?) ikke aksepterer dette valget. 3
Jolene Skrevet 28. november 2016 #14 Skrevet 28. november 2016 15 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Må si meg enig med @Jolene her. Din datter har da en jobb i det minste, at den er i feil underholdningsbransje for deg er nok noe du må jobbe med. Avskriver du henne så er det du selv som taper på det i det lange løp. Dte viktigste er jo at hun gjør dette av egen fri vilje, ikke blir tvunget og at hun selv liker det. Så enkelt faktisk. 5
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #15 Skrevet 28. november 2016 Datteren din er myndig. Hvorfor tror mange mødre at de kan bestemme over voksne mennesker? Anonymkode: fc90e...7e8 1
Zienna Skrevet 28. november 2016 #16 Skrevet 28. november 2016 Jeg ville reagert som deg, at dette er den dummeste måte å starte arbeidslivet på. Hun er 18 år, og bestemmer selv. Jeg ville likevel fortalt henne hva jeg mener og gitt råd. For dette er ikke en jobb hun senere kan legge på sin CV som et pluss. Da må hun i det minste kunne fortelle hvorfor. Selv hadde jeg vært mest bekymret over miljøet hun er i.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #17 Skrevet 28. november 2016 41 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Vi vet ingenting om TS er dame eller mann, om det er en far tilstede eller ei. HI gir lite innblikk i det. Min referanse til manglende kommunikasjon hjemme mellom mor og datter var for å belyse fordommer og hvordan dette påvirker kommunikasjonen negativt. Det betyr ikke at jeg ikke snakker med vår datter. Og jeg er heller ikke fraværende om det var det du antydet. Vi bor alle i samme hus - noe vi har gjort siden før hun ble født. Synes det er vel fordomsfullt å tillegge en farsfigur vi ikke vet noe om, "skylden" for datterens valg, og antyde at det er et dårlig/feil valg fordi TS (og du selv?) ikke aksepterer dette valget. Huh? Jeg gjorde ingen antydninger til din situasjon overhodet... Her leste du litt vel mye inn i et kortere innlegg. Jeg bare nevnte denne "klisjeen" fordi det var spekulasjon i årsaker her - og denne higen etter bekreftelse ofte spiller inn. "Daddy issues" er et begrep av en grunn, og de er veldig reelle. Anonymkode: b2d8d...f95 1
Dr. A. Kula Skrevet 28. november 2016 #18 Skrevet 28. november 2016 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huh? Jeg gjorde ingen antydninger til din situasjon overhodet... Her leste du litt vel mye inn i et kortere innlegg. Jeg bare nevnte denne "klisjeen" fordi det var spekulasjon i årsaker her - og denne higen etter bekreftelse ofte spiller inn. "Daddy issues" er et begrep av en grunn, og de er veldig reelle. Anonymkode: b2d8d...f95 Jeg var usikke på om du refererte til meg, ettersom det viser på min profil at jeg er mann, og HI ikke inneholder noe informasjon om foreldre og kjønn overhodet. Det er ren spekulasjon hvorvidt faren er fraværende i datterens liv. Faren kan faktisk være TS! Spekulasjoner er ikke tillatt her på forumet, så derfor mistenkte jeg at du hentydninger til meg, og ikke til en spekulasjon rundt HI. Endret 28. november 2016 av Dr. A. Kula
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #19 Skrevet 29. november 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Huh? Jeg gjorde ingen antydninger til din situasjon overhodet... Her leste du litt vel mye inn i et kortere innlegg. Jeg bare nevnte denne "klisjeen" fordi det var spekulasjon i årsaker her - og denne higen etter bekreftelse ofte spiller inn. "Daddy issues" er et begrep av en grunn, og de er veldig reelle. Anonymkode: b2d8d...f95 Huh? på norsk er Hæ? (lydmalende ord, man sier ikke huhhh!) Daddy issues? Av en grunn? Huff, dårlig oversettelse på tv har mye å svare for... Anonymkode: 3ae49...62f
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #20 Skrevet 29. november 2016 Beklager, men jeg tror ikke noe på dette innlegget. Overskriften er tabloid og litt rart formulert. Når man snakker om sin egen datter, vil man vel ikke klassifisere henne som en stripper, men heller si at hun stripper? En annen ting er at ts "trodde hun ovrrnattet borte", men sier at hun gjør ikke det, hun stripper i stedet. Disse strippestedene stenger vel samtidig med mange andre utesteder, for de må jo fllge skjenkelovgivningen? Da må jo datteren nødvendigvis overnatte borte i tillegg til at hun stripper, om hun ikke reker gatelangs noen timer. I så fall ville jeg trodd ts også så det som et problem at den hun overnattet hos var med på løgnen, eller at det var problemer med hvor hun overnattet. Hele greia er usannsynlig formulert. Anonymkode: 3ae49...62f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå