Gå til innhold

Trenger hjelp til strikkeoppskrift!!!

brilla85

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny på strikking, og driver å prøver meg på forskjellige babyoppskrifter fra drops. Nå holder jeg på med denne 

http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5420&cid=1

Jeg har kommet til hvor jeg skal felle til V hals på Bolen. Der står det at jeg skal felle en maske på hver andre pinne. Blir ikke det feil? burde jeg ikke felle to masker, en på hvert forstykke liksom? Og hvordan og hvor feller jeg denne masken uten å "ødelegge" det doble pærlemøsnteret? 
Hvis jeg strikker to rette sammen vil det jo bli til en maske imellom de andre i mønsteret da? 
Jeg er ikke så god på å forklare, håper noen forstår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du strikker jo bare ett forstykke av gangen da.. ;)  Hvor og hvordan du skal felle står øvers i mønstret. Du feller etter/før de ytterste rillemaskene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, onyx skrev:

Du strikker jo bare ett forstykke av gangen da.. ;)  Hvor og hvordan du skal felle står øvers i mønstret. Du feller etter/før de ytterste rillemaskene. 

Men det står jeg skal begynne å felle til hals før jeg skal strikke forstykkene hver for seg? det står:  Fell 1 m på hver 2.p (dvs på hver p fra retten) totalt 12-13-16 (16-16) ganger.  .. men må jeg ikke felle to masker, altså en i begynnelsen(venstre forstykke) og en på slutten (høyre forstykke) (når jeg strikker frem og tilbake) ? Forstår ikke hvorfor jeg skulle felle til V hals kun på den ene siden.. Eller er det noe jeg overser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Når du strikker hele bolen må du felle på begge sidene for at v-halsen skal bli fin.

Dårlig skrevet mønster, ikke uvanlig hos garnstudio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, cassio skrev:

Du har helt rett. Når du strikker hele bolen må du felle på begge sidene for at v-halsen skal bli fin.

Dårlig skrevet mønster, ikke uvanlig hos garnstudio.

Supert! Tusen hjertelig takk for hjelpen. Da kan jeg strikke videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...