Gå til innhold

Tette ører/hode - blir SPRØ snart!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt tette ører i to dager - det føles ut som jeg er inni en boble. Hører stemmen min godt, men alt som er lenger bort blir litt "uklart" (eneste ordet som forklarer følelsen). 

Det føles ut som jeg er litt tett rundt/bak nesa, om det gir mening... Kan dette ha noe sammenheng og er dette noe som vanligvis går over? Den tette følelsen bak nesa er noe jeg har ganske ofte etter jeg flyttet dit jeg bor nå. Bor litt utenpå landet, så tenker det kunne vært noen slags allergi, men det er jo november, og er ikke det utenfor pollensesongen? Kan jo være noe annet så klart.

Hodet mitt generelt føles litt tett ut egentlig.

Men blir sprø her. Har prøvd å holde for nesa og trykke, men skjer ingenting. Nesespray har så langt ikke fungert...

Anonymkode: a5130...d5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som tette bihuler. Prøv å skyll nesa med saltvannsløsning, de selger slike "horn" på Apoteket. Hvis det ikke blir bedre burde du oppsøke lege, så du unngår bihulebetennelse :)

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men blir sprø her. Har prøvd å holde for nesa og trykke, men skjer ingenting. Nesespray har så langt ikke fungert...

Anonymkode: a5130...d5b

Prøv motsatt i stedet, "sug inn" i stedet for å blåse ut. Det kan hende du ikke klarer å utligne trykket fordi du prøver å utligne det feil vei.
Du er helt sikkert også tett i nesegangene eller bihulene.
Prøv nesespray eller nesehorn, eller begge deler og se om det hjelper.

Kronisk tett nese kan skyldes ganske mye. Siden du akkurat har flyttet til et nytt sted og du har vært kronisk tett siden du flyttet dit, kan det hende det er fukt i huset du bor i nå, eller at det er muggsopp der. Reagerer du på muggsopp, er en av symptomene ofte at du blir potte tett og aldri frisk igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...