Gå til innhold

Er så veldig dårlig..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet denne blir stengt, men det føles greit å få skrevet litt og kanskje noen rekker å komme med tilbakemelding. 

Jeg er så veldig dårlig nå. Tanker om å ta mitt eget liv preger meg mer og mer. Har til og med begynt å tenke på hvordan det skal gjøres. Tenker de rundt meg bare har godt av å slippe å plages av meg som er syk. Ingenting blir å skje i kveld, men jeg er jammen ikke sikker på om jeg klarer å holde ut denne tilværelsen. Alt er så håpløst, og uten tegn til å skulle bli bedre. 

Jeg vet om mental helse hjelpetelefon osv. Dårlig erfaring med sånt.. Nei jeg går virkelig på veggen snart..

Anonymkode: fed90...d63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legevakten du :) 

Anonymkode: 5dad1...07c

Skrevet

Fortell det til legen din! Da får du hjelp. Du kan ikke bli sittende alene med samme tanker.

Anonymkode: e2bc6...06a

Skrevet

Ta kontakt med behandler/fastlege, og gjør det fort. Husk at du er syk, du kan bli bedre. Om man tar sitt eget liv, så mister man den muligheten. Du må tro på at det kan bli bedre, for det BLIR bedre. Og ingen er tjent på at noen tar sitt eget liv, det skaper bare en masse elendighet for de som sitter tilbake, de har det mye bedre når du er her!

Skrevet

Jeg er under oppfølging, men det hjelper ikke...Etter endt time så er jeg like alene igjen. 

Skrevet

Har du mulighet til å kontakte behandler utenom timene? I så fall tenker jeg at det er ganske viktig at du sier at du føler at du er blitt dårligere, at du trenger mer oppfølging.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er under oppfølging, men det hjelper ikke...Etter endt time så er jeg like alene igjen. 

Har du fortalt til behandleren din at du ikke får noe utbytte av oppfølgingen? Det skader ikke å være ærlig. Tvert imot. 

Anonymkode: a7642...cea

Skrevet

Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 16117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Mvh Sulosi, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...