Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Stellia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser heller ikke problemet. Hvis han har sagt i fra sånn som du sier og ikke skjelt deg ut og kalt deg stygge ting når han sa det. Helt greit at en 10-åring begynner å bli oppmerksom i trafikken vil jeg si. 

Anonymkode: b39f1...3e5

• Liker 19
Skrevet

Syns det er mye værre at du vil lyve for sønnen din enn at han får greie på at det var din feil. Alle har gjort feil både i trafikken og ellers i livet og da får man gå foran som et godt eksempel og inrømme det. 

• Liker 28
Skrevet
2 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Syns det er mye værre at du vil lyve for sønnen din enn at han får greie på at det var din feil. Alle har gjort feil både i trafikken og ellers i livet og da får man gå foran som et godt eksempel og inrømme det. 

Nettopp....

Skal gutten lære at det alltid er noen andres skyld da? At Mamma ikke gjør feil? Hvorfor det?

Og du skal ha med hele familien på å lyve om en sånn bagatell. Jeg vil heller være ærlig og ha integriteten i behold enn å lure verden rundt meg.

• Liker 18
Skrevet

Ser heller ikke problemet ditt så lenge samboeren din ikke har vært utidig. Det er jo sant at du tabbet deg ut, det gjør vel de fleste en gang eller to. Hva er galt i at sønnen din får vite det?

• Liker 6
Skrevet

Her må du ta ansvar og innrømme feil. Det der kan skje hvem som helst.

• Liker 3
Skrevet

Enig med de andre. Det var du som forårsaket smellen. Hvorfor skal ikke en tiåring få vite det? 

• Liker 4
Skrevet

Må barna på død og liv vite absolutt alt det dere foreldre gjør?

• Liker 3
Skrevet

Det er jo ikke flaks om man holder vikeplikten eller ikke...

Jeg synes far gjorde riktig. Barnet lærer at hvis man gjør feil i trafikken kan det skje ulykker. Heldigvis ble skadene små. 

• Liker 6
Skrevet

Ser ikke problemet. 

Anonymkode: e44c9...3f3

• Liker 2
Skrevet

Slenger meg på de andre; ser ikke problemet her. Du innrømmer jo at du ikke holdt vikeplikten, altså er det jo din feil.

• Liker 2
Skrevet

Men i alle dager. En tiåring? Klart han skal få vite at mamma kan gjøre feil, og han er ikke for liten til å lære noe om trafikkregler. Så vet han at bryter man trafikkreglene kan det skje ulykker. I den alderen bør han vel allerede ha lært noe i forbindelse med sykkelbruk? Vi tok iallfall "sykkellappen" på skolen rundtom da. Høyreregelen er det like greit at han lærer seg allerede nå, det er nok av dem som konsekvent "glemmer" den. ;) 

• Liker 5
Skrevet

Hvis han ikke lagde noe drama og kun sa det var din feil, så er jeg enig med far her. 

Hvorfor lyve? Det er jo sant at det var din feil. kjedelig om det skulle komme for en dag at du lyver og sønnen din får greie på det.

Anonymkode: d4462...eb8

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg ikke overholdt vikeplikten og forårsaket en bulk, ville jeg ikke engang tenkt på å ikke fortelle 11-åringen det! Hun ville garantert ha syntes synd på meg, men da ville JEG sagt at jeg var litt lei meg, men at det var jeg som ikke hadde fulgt godt nok med og at det dermed skjedde - og at det gikk fint med meg og at folk gjør litt dumme ting en gang i blant. 

Skjønner ikke hvorfor det skulle være så ille at 10-åringen vet at det er du som pr.definisjon var årsaken her, altså.... Barn har ikke vondt av å se at mamma eller pappa gjør feil, de lærer av hvordan de voksne takler den feilen de har gjort.... Og her lærer du egentlig sønnen din at man ikke skal si det som det er.... Det han BURDE lære, er at man gjør feil, det kan hende det blir dumt etterpå og at det får konsekvenser, men at man overlever det og at man takler det på en grei måte og at det faktisk går over....

Hvis samboeren din bare fortalte det som en faktaopplysning, uten å anklage deg eller snakke stygt om deg, synes jeg på ALLE måter han har rett her (men han burde jo tatt den uenigheten med deg da du sa at dere ikke skulle si hvem sin skyld det var, ikke etterpå!)

• Liker 10
Skrevet

Ungen har jo sett skaden på bilen, og da er det vel like greit at han vet hva som skjedde. Hvorfor mener du det er riktig at han ikkje skulle vite at det var din feil? 

• Liker 1
Skrevet

Her så jeg for meg en helt annen tråd når jeg leste overskriften, hvor dere var på vei ut av et forhold eller noe, og samboer hadde vært en skikkelig drittsekk fortalt sønnen deres at alt var mammas feil. Det hadde nå vært noe å reagere på. 

Dette derimot, er å lage storm i et vannglass. Forstår ikke hvorfor du i utgangspunktet følte at du måtte skjule dette for sønnen din? Det er vel naturlig at sønnen din er nysgjerrig når han er ute og kjører, etter at noe slikt har skjedd. Hadde du foretrukket at din samboer løy? Vil ikke du oppdra heller oppdra sønnen din til å bli en mann som innser når han tar feil, og tar konsekvensene og følgene av det. 

• Liker 9
Skrevet

Ouch! Kjipt å legge fram en sak for "juryen" her på KG, og så er den enstemmig i favør den andre parten..

Anonymkode: 7b32e...a66

• Liker 6
Skrevet

Ser ikke problemet jeg heller. Bare lurt at en tiåring lærer at til og med mamma kan gjøre feil i blant. Ut i fra hva du forteller så gikk det jo helt fint med alle andre enn bilen. Dette kunne skjedd alle.

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig dumt hvis han i stedet for å motsi deg bare gjorde det motsatte av det du sa uten å snakke med deg først. Men bortsett fra det er jeg også enig med ham.

Anonymkode: d3e9b...e2a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...