showgirl Skrevet 28. november 2004 #1 Del Skrevet 28. november 2004 Er det halv skatt på ekstravakter/overtid i desember eller bare på fast lønn??? Mener å ha hørt det bare er på fastlønn halv skatt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 28. november 2004 #2 Del Skrevet 28. november 2004 Det er ikke halv skatt på fastlønnen heller. Det er halvt SKATTETREKK. Det er like mye skatt på desemberlønn som på all annen lønn. Det halve trekket kompenseres med høyere trekk resten av året. Derfor er det bare halvt trekk på fastlønn. Overtid har vanlig marginaltrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BBQ Skrevet 30. november 2004 #3 Del Skrevet 30. november 2004 Det er ikke halv skatt på fastlønnen heller. Det er halvt SKATTETREKK. Det er like mye skatt på desemberlønn som på all annen lønn. Det halve trekket kompenseres med høyere trekk resten av året. Derfor er det bare halvt trekk på fastlønn. Overtid har vanlig marginaltrekk. Er det ikke vannvittig hvor mange som ikke forstår dette? Jeg har mange venninner som sparer opp timelister over flere måneder for å få dem utbetalt i desember, like mange som klager over restskatt som de ikke forstår noe av i juni! Men der jeg jobber har de halvt skattetrekk av alt som er jobbet ekstra i november (med utbetaling i desember). Jeg f.eks. har annenhver helg fast, men de trekker halvt også av ekstravakter jeg tar utover dette! Greit dersom du trenger ekstra penger midt i julestria, men fører altså som allium sier ikke til mindre skatt totalt gjennom året... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå