Anonym2467 Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 Pga familieproblemer som er ganske alvorlige og har vært i lang lang tid tror jeg at jeg kanskje begynner å bli deprimert? Jeg kan begynne å gråte av ingenting osv osv. Disse familieproblemene er ikke noe som kommer til å løse seg og jeg tror de kommer til å bli verre.. Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre før en evt depresjon blir verre? Kan jeg gjøre noe for å bedre dette? 😔
Gjest Tourmaline Skrevet 28. november 2016 #2 Skrevet 28. november 2016 Når man er deprimert så er det lett å isolere seg fra venner og familie, og de andre tingene man ellers blir glad når man gjør. Man blir litt tiltaksløs og vil kanskje bare ligge i senga og gjøre ingenting, for ingenting føles gøy lenger. Om du merker at du begynner å oppføre deg annerledes på denne måten, så kan du kanskje begynne med å presse deg selv litt til å gjøre de morsomme tingene allikevel. Ikke for mye, for da kan man bli litt overveldet, men spør deg selv om du klarer det, og svarer du ja så gjør du det. Vær med venner eller gjør andre ting du liker, familiemedlemmer om det er noen i nærheten som ikke er en del av de familieproblemene du nevner. Trening og aktivitet kan hjelpe mye, om så bare en liten gåtur hvor du nyter hvor vakker denne verden er. Vern om de tankene som ellers motiverer deg og gjør deg glad, jeg tror mye sitter i hodet og at det er viktig å løfte opp de positive tankene.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #3 Skrevet 28. november 2016 Gode råd fra personen over. Men hvis du vet at dette er en storm du må stå i, samtidig som du allerede merker at det begynner å bli for mye, så kan det uansett være lurt å ta en prat med legen. Særlig om du merker at ting ikke blir lettere selv om du prøver å trene/være sosial osv. Anonymkode: e9365...6b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå