PhilosopherSe7en Skrevet 27. november 2016 #1 Skrevet 27. november 2016 Min datter på 15 er sterkt plaget med kviser i ansiktet, og da spesielt i pannen. Er snakk om mye, og til dels store kviser som etterlater små arr i ettertid. Er der noen som har en god løsning på noe som hjelper? Enten via resept eller reseptfritt? Jeg har rett og slett ikke peiling her selv så håper noen kan gi meg noen gode tips som kan hjelpe henne.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #2 Skrevet 27. november 2016 Begynn med produkter apoteket kan anbefale. Når disse, ett og ett produkt, er brukt minst 2 måneder hver, kan du kontakte fastlegen for hjelp. Føler ikke fastlegen seg kompetent, henviser han til hudspesialist. Vær obs på at p piller ofte kan hjelpe og være en løsning. 15 så er hun i grenseland for å få prøve p piller. Anonymkode: f62c5...bff 1
PhilosopherSe7en Skrevet 27. november 2016 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2016 (endret) Å gå igjennom en lang liste med produkter for å kanskje finner noe som virker, der hver av de skal brukes i 2 måneder høres ikke helt ideelt ut. Leste om Isotritenoin nå, det virker jo å være en bra metode, men ikke veldig heldig de bivirkningene. Men bivirkninger er jo midlertidig, og er kanskje verdt det om problemet forsvinner? Hvor lenge varer en behandling med Isotritenoin? Endret 27. november 2016 av Sulosi
PhilosopherSe7en Skrevet 27. november 2016 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2016 Det er ekstremt lang ventetid for å få time hos hudlege hørte jeg snakk om på jobben her en dag. Opp mot 12 måneder. Det er jo helt uaktuelt å la dette pågå i 12 mnd når det gir arr og er plagsomt for henne. Nå er vel ikke antibiotika i bruk over ett par måneder spesielt anbefalt heller? Så Isotritenoin sees på som en "drastisk" behandling? Etter å ha googlet "Isotritenoin" virket det som en vanlig behandlingsmetode som har svært gode resultater.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #5 Skrevet 27. november 2016 Jeg skjønner at folk vil ha raske løsninger, men å ta antibeotika for noe sånt er overhode ikke bra, og kan få uheldige konsikvenser på tarmsystemet. Ville heller prøvd å gjøre det på en naturlig måte, for noen hjelper det å kutte ned på gluten eller sukker. Ofte kan huden gjenspeile hvordan tarmen din har det. Kokosolje er også alltids bra og bakteriedrepende. Anonymkode: 62df8...c73
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #6 Skrevet 27. november 2016 Jeg har vært plaget med kviser hele livet. Prøvd alt uten effekt. Utenom isotretionin.. Jeg er i tillegg bipolar og når jeg vurderte behandling med isotretionin så fikk jeg klar beskjed fra overlege på psykiatrisk om å ikke gjøre det. Hun hadde hatt inne tidligere psykisk friske pasienter som kom inn et halvt år etter de var ferdig med kuren med alvorlig depresjon. Depresjonen hadde ikke gått over og flere hadde tatt livet sitt. Legemiddelfirmaet vil såklart ikke at slike erfaringer skal komme frem for å tjene penger. Det kan gå bra, og det kan ikke gå bra. Jeg vil heller ha kviser enn alvorlig depresjon igjen. Det jeg legger merke til med meg selv er at jeg får masse kviser når jeg er stresset eller i psykisk ubalanse. Når jeg har fjernet det som har stresset meg i livet, så er huden nesten klar. Stress øker testosteronnivået i blodet, som igjen fører til kviser. Anonymkode: ae8f0...97a 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #7 Skrevet 28. november 2016 8 minutter siden, DreamOn skrev: Svært sjeldne bivirkninger mener du? Nei men så flink, nå vet du kanskje hva medikamentet inneholder også. Hvis du vil ta det produktet så FOR ALL DEL, men ville ikke anbefalt det til en 15 år gammel jente. Sånne produker gjør ting med kroppen din. Det er ikke tilfeldigheter eller uflaks at man får disse bivirkningene. Anonymkode: 62df8...c73
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #8 Skrevet 28. november 2016 Sett deg på internett og finn en nettbutikk som selger Elisabeth Arden PRO. Viktig at det er Pro. Kjøp ansiktsvask, skrubb, nattkrem og dagkrem. Dette merket er det merket som ble til etter MD FORMULATION ble solgt og stoppet å produsere. MD Formulation reddet ansiktet mitt, og nå som det ikke lages lenger så byttet jeg til Elisabeth arden pro med samme fantastiske resultat. Forbered deg på en oppblomstring av kviser først siden alt av urenheter først må ut, men også på en kjempe bedring etterpå. Om det er hardt å akseptere en oppblomstring av kviser de første ukene så be henne gå for en pannelugg for å skjule kvisene den første tiden. Ofte er kviser resultat av mengder med døde hudceller som blokkerer porene og mangel på fukt. Dette hjelper denne serien veldig med. Anonymkode: 083bd...27f
skruf Skrevet 28. november 2016 #9 Skrevet 28. november 2016 (endret) Datteren min på 13 har begynt å slite endel med kviser. Jeg har kjøpt inn serien Clean Start fra Dermalogica, den har hatt veldig god effekt på henne (så sant hun husker å bruke den da...i perioder så slurver hun, og da kommer kvisene tilbake). Det hun bruker, og som hjelper, er rensen (vasker morgen og kveld), fuktighetskremen (fuktighet er viktig etter rens. Hvis ikke blir overhuden tørr og underhuden produserer mere fett for å kompensere, dermed blir det mere kviser) og en ansiktsmaske som man sover med om natten hvis man har skikkelig kviseangrep. Du kunne f.eks kjøpt dette starter-kit´et her i linken sånn at hun kan teste det ut før du evt går til innkjøp av produkter i full størrelse. Så slipper du å kaste bort penger hvis det ikke funker https://www.bangerhead.no/dermalogica-clear-start-breakout-clearing-kit-no Edit; Kosthold er også viktig. Vitamin B og E er viktig for huden, likedan Omega-3. Endret 28. november 2016 av skruf
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #10 Skrevet 28. november 2016 Ville ordnet henne time hos hudlege. Kunne ønske min mor gjorde det da jeg var i tenårene. Slet med grusom hud fra jeg var 13-17 år. Prøvde diverse hudpleieserier og å gå til hudpleier, men ingenting hadde stor effekt. Da jeg var 17 år, dro jeg til legen min og tok opp temaet og ble sent til hudlege. Dette endret huden min totalt, og samtidig selvtilliten min. Dersom min datter eller sønn får samme problemer når de kommer i tenårene kommer jeg til å sende de rett til hudlege. Anonymkode: 33794...b99
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #11 Skrevet 28. november 2016 For å si det sånn - jeg er 47 år selv, og slet med kviser hele ungdommen og opp i voksen alder, inntil jeg tok Isotretenion, og det kurerte meg fullstendig, ble helt fin, og hadde ikke alvorlige bivirkninger, kun tørre lepper og tørr hud. Nå har jeg satt min datter på samme kur, hun er 13 år, og har brukt den i 2 mnder, og begynner nå å bli kvitt kvisene. Vi hoppet over antibiotika, da jeg selv brukte det i mange år og ødela tarmsystemet fullstendig. Min datter har heller ikke alvorlige bivirkninger. Anonymkode: 99ad7...06b
AnonymBruker Skrevet 28. november 2016 #12 Skrevet 28. november 2016 Ikke bruk produkter fra apoteket! Disse er ikke sterke nok og vil bare forverre hudsituasjonen hennes. Gå til en hudpleier. Jeg jobber med hudpleiere, og de vet hva de gjør. Acnehud er vanskelig å behandle, men med riktig behandling kan det kontrolleres, jeg har sett det med egne øyne. De vil også kunne anbefale produkter som vil hjelpe. Jeg anbefaler Medicalia, dette er en medisinsk serie som selges i flere salonger. Du kan også i mellomtiden vente på å få time hos hudlege, slik at hun kan begynne på en kur. Anonymkode: bb4e4...549
PhilosopherSe7en Skrevet 28. november 2016 Forfatter #13 Skrevet 28. november 2016 Fryktelig mange ulike forslag som er kommet her nå. Time hos legen neste uke, ber da samtidig om henvisning til hudlege. Time hos privat hudlege koster 1695 for hver konsultasjon, noe som vil bli fryktelig dyr i lengden om en må innom hver 14 dag på ulike kurer.
PhilosopherSe7en Skrevet 28. november 2016 Forfatter #14 Skrevet 28. november 2016 Noen som har erfaringer med Dalasin og Skinoren?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2016 #15 Skrevet 29. november 2016 Naturell yoghert! Jeg har selv hatt et veldig stort kviseproblem og bokstavelig talt prøvd alt som er, men INGENTING har resultert så bra som naturell yoghert! Er nesten ikke noe som har vært like billig heller:D Anonymkode: 247c3...f91
Djungelvrål Skrevet 30. november 2016 #16 Skrevet 30. november 2016 På 28.11.2016 den 21.47, PhilosopherSe7en skrev: Noen som har erfaringer med Dalasin og Skinoren? Dalasin funket ikke på sønnen min, han fikk Isotritenoin.
Djungelvrål Skrevet 30. november 2016 #17 Skrevet 30. november 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naturell yoghert! Jeg har selv hatt et veldig stort kviseproblem og bokstavelig talt prøvd alt som er, men INGENTING har resultert så bra som naturell yoghert! Er nesten ikke noe som har vært like billig heller:D Anonymkode: 247c3...f91 Da har du hatt veldig flaks. 1
PhilosopherSe7en Skrevet 30. november 2016 Forfatter #18 Skrevet 30. november 2016 Da har vi fått resept på Skinoren + Dalacin. Noen som har erfaring med disse? Noe spesielt en må ta hensyn til? Ble også nevnt å prøve Epiduo om de to over ikke virker. Kom dessverre til en turnuslege, og det virket som om at dette var første gang han var borti problemstillingen med kviser, men så lenge behandlingen virker så er jo ikke det så nøye.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #19 Skrevet 30. november 2016 Dalacin og aberela fungerte på meg i tenårene:) det virket derimot ikke på min søster, så hun fikk mer antibiotikalignende middel, husker ikke hva det het (syklo noe?). Så det kommer an på hva slags kviser hun har. Anonymkode: 3a392...618
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå