Gå til innhold

Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg med å regne ut kaloriinnholdet på denne dagsmenyen? 

Lunsj  : 4 wasa rugsprø havre med 4 skiver kokt skinke og paprika

Middag: 1 laksefilet (125gram) med brokkoliblanding.

Dessert: 1vaffelplate uten noe på.

Kvelds: To wasa sport med kokt skinke,tre skiver lett gulost, paprika og tomat. Et glass skummet melk 4 dl og en liten skogsbær  yoghurt.

Drikke i løpet av dagen: Svart kaffe med fire små sukkerbiter og Pepsi Max.

Spiser ikke frokost da jeg blir kvalm av å spise på morgenen.

Anonymkode: 86910...66c

Videoannonse
Annonse
Gjest Supersol
Skrevet

Shit glemte å trykke på anonym. Vel vel....

Gjest Supersol
Skrevet

Blir ikke akkurat stappmett av denne menyen, men blir ikke skrubbsulten heller.

Gjest Supersol
Skrevet

Må få tillegge at laksefileten er kokt og ikke stekt. Har derfor ikke brukt noe matfett i tilberedningen.

Skrevet

Wasa rugsprø havre: 35 kcal per stykk

Skinke: ca. 103 kcal per 100g.

Paprika: ca. 26 kcal per 100g.

Laks: ca. 263 kcal per 100g hvis stekt i panne

Brokkoli: ca. 30 kcal per 100g.

Vaffel: ca. 218 per 100g. om det er lagd med lettmelk

Wasa sport: 50kcal. per stykk

Ost: ca. 268 kcal per 100g.

Tomat ca. 18 kcal per 100g.

Skummet melk: ca. 33kcal per 100g.

Anonymkode: ecd52...c9b

Gjest Supersol
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Wasa rugsprø havre: 35 kcal per stykk

Skinke: ca. 103 kcal per 100g.

Paprika: ca. 26 kcal per 100g.

Laks: ca. 263 kcal per 100g hvis stekt i panne

Brokkoli: ca. 30 kcal per 100g.

Vaffel: ca. 218 per 100g. om det er lagd med lettmelk

Wasa sport: 50kcal. per stykk

Ost: ca. 268 kcal per 100g.

Tomat ca. 18 kcal per 100g.

Skummet melk: ca. 33kcal per 100g.

Anonymkode: ecd52...c9b

Takk :)

Skrevet

Jeg hadde ikke klart meg en hel dag på det der. Roughly beregna er dette rundt 1000 kcal. Det er sulting. 

Anonymkode: 39890...2de

Skrevet

Lite mat. Jeg spiser MYE mer enn deg, og jeg holder på med vektnedgang. 

Gjest Supersol
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke klart meg en hel dag på det der. Roughly beregna er dette rundt 1000 kcal. Det er sulting. 

Jeg blir mett, men ikke stappmett. Skal spise to klementiner nå.

Gjest Supersol
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går ikke ned i vekt hvis jeg spiser mere. Har lav forbrenning. Har forsøkt å ligge på mellom 1300-1500 kalorier om dagen men da går jeg ikke ned i vekt.

Skrevet

Du kan bruke Lifesum app på mobilen, der har du et oversikt over alle matvarer, og man kan plotte inn i både gram og ml, veldig fin app. 

4 wasa rugsprø havre = 140 kcal

4 skiver kokt skinke og paprika = 52 kcal

1 laksefilet (125gram) = 271 kcal

1 vaffelplate (toro) = 155 kcal

2 wasa sport = 90 kcal

2 kokt skinke = 26 kcal

3 skiver lett gulost = 93 kcal ,

4dl melk = 184 kcal

1 yoghurt = 135 

Totalt = 1146 kcal

Et dagsbehov for en voksen person som ikke trener (de som trener må ha mer) trenger 2000 kcal daglig for å opprettholde kroppsvekten og allmennhelse, du kan nesten spise dobbelt så mye som det du spiser nå.

Anonymkode: 5f39f...aa8

Gjest Supersol
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bruke Lifesum app på mobilen, der har du et oversikt over alle matvarer, og man kan plotte inn i både gram og ml, veldig fin app. 

4 wasa rugsprø havre = 140 kcal

4 skiver kokt skinke og paprika = 52 kcal

1 laksefilet (125gram) = 271 kcal

1 vaffelplate (toro) = 155 kcal

2 wasa sport = 90 kcal

2 kokt skinke = 26 kcal

3 skiver lett gulost = 93 kcal ,

4dl melk = 184 kcal

1 yoghurt = 135 

Totalt = 1146 kcal

Et dagsbehov for en voksen person som ikke trener (de som trener må ha mer) trenger 2000 kcal daglig for å opprettholde kroppsvekten og allmennhelse, du kan nesten spise dobbelt så mye som det du spiser nå.

Takk for nøyaktig utregning :) Kanskje jo prøve å legge til litt mer mat, men jeg har som nevnt lav forbrenning så jeg må være forsiktig. 

Gjest Supersol
Skrevet

Det er ikke så galt det jeg driver med nå...Grethe Rode dietten har 1300 som laveste kaloriinntak. Da er ikke opplegget mitt så ille. 

Skrevet
7 minutter siden, Supersol skrev:

Går ikke ned i vekt hvis jeg spiser mere. Har lav forbrenning. Har forsøkt å ligge på mellom 1300-1500 kalorier om dagen men da går jeg ikke ned i vekt.

Da må du trene mer intensivt, om du fortsetter å spise så lite kan man ende med veldig lav fettprosent (fordi kroppen ikke får næring av fett), det er farlig fordi det er fettet som transporterer de fettløselige vitaminene i kroppen. I tillegg vil immunforsvaret svekkes om man ikke får i seg nok fett, så det å sulte seg for å gå ned i vekt er direkte farlig.

Du bør nok komme deg opp på 2000 kcal, også kan man kompensere med sunt kosthold, mye proteiner og høy inensiv trening dersom man ønsker en vekt nedgang. Det  er langt sunnere og bedre for kroppen enn at man "sulter" seg ned i vekt.

Gjest Supersol
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må du trene mer intensivt, om du fortsetter å spise så lite kan man ende med veldig lav fettprosent (fordi kroppen ikke får næring av fett), det er farlig fordi det er fettet som transporterer de fettløselige vitaminene i kroppen. I tillegg vil immunforsvaret svekkes om man ikke får i seg nok fett, så det å sulte seg for å gå ned i vekt er direkte farlig.

Du bør nok komme deg opp på 2000 kcal, også kan man kompensere med sunt kosthold, mye proteiner og høy inensiv trening dersom man ønsker en vekt nedgang. Det  er langt sunnere og bedre for kroppen enn at man "sulter" seg ned i vekt.

Kan jo prøve å trene litt mer og øke kaloriinntaket.

Skrevet
1 minutt siden, Supersol skrev:

Det er ikke så galt det jeg driver med nå...Grethe Rode dietten har 1300 som laveste kaloriinntak. Da er ikke opplegget mitt så ille. 

Om det er over en kort periode, så kan 1300 kcal gå, bare ikke gjør det til en livsstil, det er da det blir usunt, pluss at kosthold alene sjeldent gir gode eller langvarige resultater. Trening er alltid gull verdt :)

Skrevet
2 minutter siden, Supersol skrev:

Kan jo prøve å trene litt mer og øke kaloriinntaket.

Du klarer det nok, høres ut som at du har et sunt syn på mat og trening, så dette får du nok til :)

Gjest Supersol
Skrevet

Om det er over en kort periode, så kan 1300 kcal gå, bare ikke gjør det til en livsstil, det er da det blir usunt, pluss at kosthold alene sjeldent gir gode eller langvarige resultater. Trening er alltid gull verdt :)

Er kun for en kort periode. Tenkte på å holde ut til slutten av januar 2017. Tar en pause i jula så kommer ihvertfall til å spise 2000 kalorier på julaften. :)

Gjest Supersol
Skrevet

Du klarer det nok, høres ut som at du har et sunt syn på mat og trening, så dette får du nok til :)

Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...