Gå til innhold

Seroquel ( quetiapin) depot

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg går på seroquel depot 300 mg om kvelden pga tilbakevendende depresjon. Ble syk for ca 2 uke siden, fikk ikke i meg mat eller drikke og derfor ikke medisiner i 4-5 dager. Startet opp igjen med medisiner for 1 uke siden. Er nå blitt ganske deprimert, noen som vet om dette kan være pga medisinene jeg ikke fikk tatt? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen din

Anonymkode: 0fa70...0c0

• Liker 1
Skrevet

Ble du ikke skikkelig dårlig når du bråsluttet med 300 mg seroquel depot? De gir en viss avhengighet, og ved å bråslutte vil du oppleve kvalme, kaldsvette, diare, muligens oppkast og generell sykdomsfølelse. Da er det ikke så rart man ikke får i seg mat og drikke.... Jeg er ikke lege, så jeg skal ikke uttale meg om 4-5 dager kan utløse depresjon. Men husk at quetiapin kon er en hjelp, det er ikke en garanti for ikke bli syk. Kontakt legen din, kanskje du må øke dosen, eller få et annet medikament i tillegg.

Anonymkode: 72d90...10e

Skrevet

Takk. Problemet var at jeg ble syk med kvalme og oppkast, derfor jeg ikke fikk det i meg. Så ble jeg så dårlig at det ble ambulansetur og flere dager på sykehus. Ingen på sykehuset som nevnte for meg at jeg kunne få disse bivirkningene, selv om de viste jeg ikke fikk tatt tablettene. 

Skal prøve å få tak i legen i morgen, men han er en veldig opptatt kar, derfor jeg tenkte å høre her om noen hadde erfaring med dette😊

Skrevet

Noen slike medikamenter kan forverre eller øke faren for depresjon ja. Man bør egentlig ha tett oppfølging av lege eller psykolog/psykiater når man begynner på de. Dessverre blir man ikke alltid tilbudt dette.

Anonymkode: 62bb3...366

Skrevet
2 minutter siden, LILLEBolle skrev:

Takk. Problemet var at jeg ble syk med kvalme og oppkast, derfor jeg ikke fikk det i meg. Så ble jeg så dårlig at det ble ambulansetur og flere dager på sykehus. Ingen på sykehuset som nevnte for meg at jeg kunne få disse bivirkningene, selv om de viste jeg ikke fikk tatt tablettene. 

Skal prøve å få tak i legen i morgen, men han er en veldig opptatt kar, derfor jeg tenkte å høre her om noen hadde erfaring med dette😊

Jeg tviler ikke på hva du sier, men det er virkelig rart at sykehuset ikke sørget for at du fikk i deg nødvendig medisin! Her har de ikke gjort jobben sin!

Fra felleskatalogen:

Dersom du avbryter behandling med Seroquel Depot

Dersom du brått avbryter behandlingen med Seroquel Depot kan du oppleve problemer med å sove (søvnløshet), du kan føle deg uvel (kvalm), eller du kan oppleve hodepine, diaré, oppkast, svimmelhet eller irritabilitet.
Jeg blir syk dersom det går mer enn 3 timer forbi tidspunktet jeg tar pillene. Som skikkelig fyllesyke++ Det er ikke uvanlig at sykdom trigger depresjon, så det kan jo være at denne sykdommen din utløste det, ikke nødvendigvis opphold i medisineringen din. Få tak i legen din! Dess tidligere det setter igang tiltak mot depresjon, dess større sjanse er det for å bli frisk fort. Særlig viktig for deg som opplever å bli deprimert såpass raskt. Lykke til! Klem fra meg...

Anonymkode: 72d90...10e

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Viser til flg. fra retningslinjene på Kropp og helserommet:

Sitat

Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Vennlig hilsen

Sulosi, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...