Gå til innhold

Problemer med nedtrapping av Cipralex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå i 2 uker forsøkt å trappe ned fra 15 mg til 14 mg annenhver dag. Grunnen til at jeg ønsker å slutte er at jeg har tørre øyne, tørr munn, store pupiller og flere andre bivirkninger. Problemet er at jeg blir skikkelig ille psykisk form av å trappe ned, selv så gradvis som 1 mg annenhver dag! Griner, har nesten konstant angst (det hadde jeg ikke konstant før jeg begynte å slutte), føler det er vanskelig å tenke noen ganger, sover dårlig og drømmer helt sykt mye. I dag måtte jeg "krype til korset" og starte på 15 mg igjen. Klarer ikke å leve sånn her :icon_frown: Har selvsagt kontaktet lege, men gruer meg... Er livredd for aldri å komme meg av dem, for det må jeg! Er dette normalt??? Please si at det blir bedre nå som jeg har startet på igjen...

Anonymkode: 985c0...c3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 15 mg til 14 mg? Det går da ikke. Cipralex er vell i tablettform. 

Det å gå en så stor reaksjon på så kort tid er umulig. Det må nok være psykisk. 
Det tar tid før endringer i dosering tar virkning, og 1 mg utgjør ikke noe forskjell. 

Anonymkode: 2c297...a64

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra 15 mg til 14 mg? Det går da ikke. Cipralex er vell i tablettform. 

Det å gå en så stor reaksjon på så kort tid er umulig. Det må nok være psykisk. 
Det tar tid før endringer i dosering tar virkning, og 1 mg utgjør ikke noe forskjell. 

Hvis man deler opp tablettere, er det jo mulig

Anonymkode: 85a17...710

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet da ikke om det er 14 eller 10 mg du tar om du gjør det slik. :roll:

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg har gjort ja, ganske nøyaktig. Det var i orden for legen, siden vi har prøvd 15 mg og 12,5 mg annenhver dag i en tid - noe jeg også reagerte på. Det er godt mulig det er litt forventningsangst inn i bildet, men jeg har aldri vært så ille av angst noen sinne før jeg begynte med medisin heller :ohmy: Merkelig!

Anonymkode: 985c0...c3f

Skrevet (endret)

Kjære Ts

Jeg rydder for doseringstips og stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Viser til flg. fra retningslinjene på Kropp og helserommet:

Sitat

Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

Vennlig hilsen

Sulosi, mod

Endret av Sulosi
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...